021-91305905

کار در ازمیر ترکیه ، انتخابی ایده آال

کار در ازمیر ترکیه

فهرست مطالب

شهر ازمیر ترکیه که در امتداد سواحل دریای اژه واقع شده است، شهری زنده و جوان است. این شهر ساحلی که به خاطر تاریخ غنی و فرهنگ پویای خود شناخته شده است، سنت را با مدرنیته ترکیب می کند. می توان گفت که ازمیر بعد تجاری پر رونقی را در میان مناظر زیبای خود در بر دارد. موقعیت استراتژیک شهر به عنوان یک بندر بزرگ فرصت ها را در بخش های مختلف، از تجارت گرفته تا فناوری، افزایش می دهد. کار در ازمیر ترکیه می تواند به عنوان سکوی پرتابی به سوی آینده ای حرفه ای باشد.

شرایط اقتصاد محلی ازمیر

اقتصاد محلی قوی ازمیر بر روی موقعیت استراتژیک بندر آن متمرکز شده است و سهم قابل توجهی را در صادرات ترکیه دارد. گردشگری در ترکیه و به خصوص ازمیر رونق بسیار زیادی دارد و مخاطبان بین المللی متنوعی را جذب می کند. مناطق آزاد به ویژه آلیاگا و آتاتورک، سرمایه ‌گذار‌ های ترکی و بین ‌المللی را جذب می ‌کنند و میزبان شرکت‌ های فعال متعددی هستند. آب و هوای معتدل مدیترانه‌ ای شهر ازمیر بخش کشاورزی رو به رشدی را تقویت می‌ کند که متخصص در کاشت و برداشت زیتون، انجیر، پنبه، انگور، آجیل و تنباکو است. کلان شهر ازمیر با توازن جمعیتی و جنسیتی جوان، نرخ بیکاری بسیار پایین و ثابتی را حفظ می کند و با حضور شرکت های بین المللی ای که به دنبال متخصصان چند زبانه هستند، رونق یافته است.

لازم به ذکر است که اقتصاد محلی متنوع ازمیر حول چهار بخش کلیدی قرار دارد که صنعت با 30.5٪، تجارت و خدمات با 22.9٪، حمل و نقل و ارتباطات با 13.5٪ و کشاورزی با 7.8٪ در رتبه های بعدی قرار دارند. اهمیت تاریخی بندر ازمیر امروزه بسیار طنین انداز شده است و سهم قابل توجهی در اقتصاد ملی دارد. بندر ازمیر به عنوان سومین منطقه بزرگ صادراتی ترکیه، 6 درصد از صادرات این کشور را تسهیل می کند و نقشی محوری در واردات دارد. 4 درصد از واردات  در سطح ملی و نزدیک به 90 درصد از واردات در منطقه اطراف را پوشش می دهد. مهاجران اغلب نقش های ارشد یا فنی را در صنایع بندری، کشتیرانی و لجستیک ایفا می کنند؛ در حالی که افزایش تقاضا برای معلمان انگلیسی بر جذابیت شهر برای مهاجران در خصوص کار در ازمیر ترکیه می افزاید.

کار در ازمیر ترکیه

کار در ازمیر ترکیه

کار در ازمیر ترکیه فرصت های متنوعی را به همراه دارد. تسلط به زبان ترکی استانبولی فرصت کار کردن را در حوزه های مرتبط با بندر مانند حمل و نقل محموله و لجستیک افزایش می دهد. انگلیسی زبانان راه هایی را در رسانه ها، بخش های هنری و بخش گردشگری پر رونق به ویژه در نقش های خدمات مشتری پیدا می کنند. تخصص در ورزش های آبی فرصت های شغلی در صنعت گردشگری ازمیر را غنی تر می کند. مهاجران با مهارت های زبانی می توانند موقعیت های خوبی را در آموزش و پرورش، چه در مدارس بین المللی و چه به عنوان معلم و مربیان خصوصی کشف کنند و از فرصت کار در ازمیر ترکیه برای استفاده از امکانات آموزش عالی با کیفیت بهره ببرند.

برای یافتن شغل و شروع به کار در ازمیر ترکیه از کجا باید شروع کرد؟

کار در ازمیر ترکیه

برای شروع جستجوی کار در ازمیر ترکیه، ایجاد یک شبکه حرفه ای، بخش کلیدی ماجرا است. در رویداد های شبکه محلی ای مانند Meetups شرکت کنید تا با متخصصان حوزه خود ارتباط برقرار کنید و شما را بشناسند. فرصت های شغلی را در وب سایت های عمومی و تخصصی کاوش کنید و آگهی های طبقه بندی شده در روزنامه های محلی را بررسی کنید. از شبکه‌ های اجتماعی به‌ ویژه لینکدین که استخدام‌ کنندگان ترکیه ‌ای فعالانه به دنبال نیرو در آن هستند، استفاده کنید. پروفایل لینکدین خود را به روز نگه دارید و به ارتباطات احتمالی دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، در ارسال درخواست های شغلی تردید نکنید. این یک رویکرد فعال است و فرصت های غیرمنتظره ای را به همراه دارد. در یک محیط جدید، استفاده از یک شبکه گسترده و استفاده از کانال ها و شبکه های مختلف می تواند شانس شما را برای پیدا کردن شغل افزایش دهد.

مجوز کار در ازمیر ترکیه

لازم است بدانید که برای شروع به کار در ازمیر ترکیه نیاز به مجوز کار دارید. برای دریافت مجوز کار در ازمیر ترکیه، خارجی ها می توانند از طریق کارفرمایان بالقوه یا خود با درخواست مستقل، مجوز کار دریافت کنند.

کارفرمای شما در ازمیر باید فرآیند مجوز کار را از طرف شما آغاز کند. این فرآیند شامل ارائه مدارک لازم به وزارت کار و تامین اجتماعی است.

از رعایت قوانین و مقررات کار ترکیه در طول فرآیند درخواست اطمینان حاصل کنید. مشاوره با مقامات محلی یا متخصصان حقوقی در ازمیر می‌ تواند راهنمایی‌ های دقیق و متناسب با شرایط خاص شما ارائه دهد.

مالیات بر درآمد در ازمیر

ازمیر ترکیه-3

مهاجران در ازمیر بر اساس وضعیت سکونت خود مشمول مالیات بر درآمد می شوند. ساکنانی که بیش از شش ماه در ازمیر اقامت دارند، مالیات بر درآمد جهانی می پردازند. افراد غیر مقیم که کمتر از شش ماه در ازمیر زندگی می کنند، فقط مشمول مالیات بر درآمد ترکیه می شوند. در سال 2014، نرخ های مالیات برای مهاجرانی که در ازمیر کار می کنند به شرح زیر است:

– تا 10000 TRY-15%

– 10000 – 25000 TRY-20%

– 25000 – 88000 TRY-27%

– بیش از 88000 TRY-35%

به روز بودن اطلاعات در مورد مقررات مالیاتی و مشاوره با یک متخصص بسیار مهم و کمک کننده است.

جمع بندی

کار در ازمیر ترکیه ترکیبی قانع کننده از فرصت های حرفه ای و غنای فرهنگی را ارائه می دهد. اقتصاد پر رونق این شهر که حول بندر استراتژیک آن متمرکز شده است، صنایعی مانند لجستیک، گردشگری و هنر را به خود جلب می کند. مهاجران در این شهر محیطی دلپذیر پیدا می‌ کنند و مهارت ‌های زبانی شان در های جدیدی به روی بخش‌ های مختلف باز می ‌کند. با کار در ازمیر ترکیه همانطور که به فضای پویای کار در این شهر کمک می کنید، خود را در شهری غوطه ور می کنید که طبیعت بی نظیری دارد. شما با کار در این شهر تجربه حرفه ای کاملی را در میان مردم مهمان نواز ترکیه و جذابیت سواحل دریای اژه تجربه خواهید کرد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.