021-91305905

هنگام انتخاب مدارس بین المللی ترکیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

مدارس بین المللی ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان محسوب می شود. این کشور به دلیل نزدیکی به ایران، داشتن سیستم آموزشی پیشرفته و برخی از معتبر ترین دانشگاه های دنیا بسیاری از افراد را برای تحصیل به سوی خود جذب کرده است. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت سیستم آموزشی این کشور شده، مدارس بین المللی ای است که برای تحصیل فرزندان مهاجران این کشور در نظر گرفته شده است. در ادامه قصد داریم درمورد این مدارس و ویژگی ها و امکانات آن ها بیشتر توضیح دهیم.

مدارس بین المللی در ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه

  • شرایط تحصیل

برنامه تحصیلی مدارس بین المللی این کشور متناسب با مهاجران مقیم ترکیه طراحی شده است. برنامه درسی این مدارس معمولا بر اساس سیستم آموزشی کشور های ایالات متحده آمریکا، فرانسه یا انگلیس طراحی می شود. از این رو در بیشتر مدارس بین المللی این کشور، زبان رسمی آموزش به کودکان، انگلیسی است. البته ممکن است مدارس بین المللی را بیابید که به زبان های فرانسوی، ایتالیایی و یا آلمانی نیز تدریس می کنند. مدارس بین المللی ترکیه استاندارد های آموزشی بالایی دارند. این استاندارد ها نزدیک به استاندارد های بین المللی است. این مدارس ترکیه آموزش از مقطع مهد کودک تا دبیرستان را پوشش می دهد.

  • هزینه تحصیل و ثبت نام

شهریه مدارس بین المللی این کشور به دلیل دارا بودن استاندارد های بین المللی، داشتن کلاس های فوق برنامه و امکانات آموزشی متعدد، بالا است. البته هزینه تحصیل در مدارس بین المللی در ترکیه با توجه به سیستم آموزشی کشور نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال تحصیل در یکی از مدارس بین المللی ترکیه که از سیستم آموزشی انگلیس پیروی می کند، از 9500 دلار تا 27525 دلار در سال متغیر است.

  • مدرک تحصیلی

مدرکی که مدارس بین المللی کشور ترکیه ارائه می کند، در سراسر دنیا معتبر است. زیرا برنامه تحصیلی این مدارس از برنامه تحصیلی بین المللی IB یا امتحانات بین المللی کمبریج CIE پیروی می کند. از خوبی های مدارس بین المللی می توان به تنوع فرهنگی اشاره کرد. همچنین مدارس بین المللی به مهارت های تفکر انتقادی، مهارت های ارتباطی و همکاری بین دانش آموزان توجه ویژه ای دارند.

معیار های مهم یک مدرسه بین المللی

معیار های مدرسه بین المللی

برای این که یکی از بهترین مدارس بین المللی ترکیه را انتخاب کنید، باید به چند فاکتور مهم دقت داشته باشید. این موارد عبارت اند از:

  • برنامه درسی

هر مدرسه بین المللی یک برنامه تحصیلی خاص را انتخاب می کند. سعی کنید مدرسه ای را انتخاب کنید که فکر می کنید برنامه آموزشی آن با اهداف، نیاز ها و سلایق کودک شما سازگار باشد. برنامه درسی که مدارس بین المللی انتخاب می کنند، از معتبر ترین برنامه های تحصیلی در دنیا است.

  • زبان آموزش

مدارس بین المللی عموما به زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزش می دهند. با این حال باید باز هم بررسی کنید و دریابید که زبان رسمی آموزش در مدرسه بین المللی که در نظر دارید چه زبانی است.

  • امکانات و منابع

نکته مهم بعدی برای انتخاب یکی از مدارس بین المللی ترکیه ، امکانات و منابع مدرسه است. حتما قبل از ثبت نام کودک خود امکانات مدرسه را از لحاظ کیفیت کلاس های درس، کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، امکانات ورزشی و… بررسی کنید.

  • کلاس های فوق برنامه

بیشتر مدارس بین المللی کلاس های فوق برنامه را برای دانش آموز در برنامه آموزشی خود قرار می دهند. کلاس های فوق برنامه شامل کلاس های مختلفی مانند کلاس های ورزشی، هنر، موسیقی و… می شوند. در نتیجه پیش از انتخاب یکی از مدارس بین المللی ترکیه ببینید که آیا مدرسه در رشته مورد نظر کودک شما کلاس فوق برنامه دارد یا خیر.

  • اندازه کلاس و نسبت دانش آموز به معلم

هر چه اندازه کلاس کوچک تر و نسبت دانش آموز به معلم کمتر باشد، دانش آموز آسان تر و سریع تر مطالب درسی را فرا خواهد گرفت.

  • سابقه مدرسه

حتما قبل از ثبت نام کودک خود در مدرسه، سابقه آن را از لحاظ دستاورد های علمی، میزان قبولی در دانشگاه ها و رفاه دانش آموزان، ارزیابی کنید.

  • شهریه

شهریه مدارس بین المللی ترکیه نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت است. عوامل مختلف مانند هزینه سرویس، لباس فرم و فعالیت های فوق برنامه روی هزینه های کلی برای ثبت نام تاثیر می گذارد.

بهترین مدارس بین المللی ترکیه

بهترین مدارس ترکیه

  • مدرسه بین المللی بریتانیا استانبول (BISI)

یکی از بهترین مدارس بین المللی کشور ترکیه مدرسه بین المللی بریتانیای استانبول است. زبان رسمی برای تحصیل در این مدرسه برای تمامی مقاطع تحصیلی انگلیسی است. این مدرسه از برنامه درسی IGCSE که همان برنامه درسی ملی انگلیس است، بهره می برد.

  • مدرسه جامعه بین المللی استانبول

یکی دیگر از بهترین مدارس بین المللی استانبول، مدرسه جامعه بین المللی است که یکی از قدیمی ترین مدارس بین المللی ترکیه نیز محسوب می شود. این مدرسه در سال 1911 تاسیس شده است. مدرسه جامعه بین المللی استانبول یک مدرسه خصوصی است که در آن زبان های فنلاندی، اسپانیایی و کره ای به دانش آموزان آموزش داده می شود. همچنین آزمون های بین المللی دانشگاه های معروف دنیا مانند کمبریج در این مدرسه برگزار می شود.

  • مدرسه بین المللی استانبول

این مدرسه یکی از دیگر از مدارس بین المللی ترکیه است که در فهرست بهترین ها قرار می گیرد. این مدرسه در حومه استانبول واقع شده است و مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی که هر کدام یک ساختمان مجزا دارند، در آن تدریس می شود. مدرسه بین المللی استانبول مورد تایید آموزش و پرورش ترکیه و دانشگاه کمبریج نیز است. دانش آموزان این مدرسه از بیش از 40 کشور مختلف گرد هم جمع شده اند و در کنار یکدیگر تحصیل می کنند.

جمع بندی

یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل کودکان، ترکیه است؛ زیرا تعداد بسیار زیادی از مدارس بین المللی را که از برنامه های آموزشی معتبر برای آموزش کودکان استفاده می کنند، در خود جای داده است. هنگام انتخاب مدارس بین المللی ترکیه باید به مواردی نظیر نوع برنامه درسی، زبان آموزش، امکانات و منابع، کلاس های فوق برنامه، سابقه مدرسه و شهریه آن توجه داشته باشید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد مدارس بین المللی ترکیه و برخی از مهم ترین مدارس بین المللی این کشور توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.