021-91305905

راهنمای اخذ ویزای کار در ترکیه

اخذ ویزای کار در ترکیه

فهرست مطالب

همان طور که می دانید، ترکیه مانند پلی اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می کند و مرکزی مناسب برای تجارت است. به همین دلیل است که این کشور فرصت های شغلی زیادی را برای علاقه مندان اخذ ویزای کار در ترکیه فراهم کرده است. برای شروع به کار در این کشور شما نیاز به ویزای کار و مجوز دارید و بدون داشتن این دو، به عنوان یک تبعه خارجی نمی توانید به کار مشغول شوید. در این راهنما درمورد انواع ویزای این کشور، نحوه اخذ ویزای کار در ترکیه و رعایت نکاتی در رابطه با آن، مطالبی را گردآوری کرده ایم. در آخر نیز فرانید اخذ این ویزا را با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم. سعی کنید تمام مراحل را به درستی انجام دهید تا در نهایت با مشکلی در اخذ ویزا مواجه نشوید.

انواع ویزا در ترکیه

کار کردن در ترکیه به شما این فرصت را می دهد که روابط تجاری خود را گسترده کنید، وارد بازار جهانی شوید و کارمندان با استعدادی را پیدا کنید. اما همان طور که ذکر کردیم، برای کار کردن در ترکیه نیاز به ویزای کاری و مجوز خواهید داشت. ترکیه انواع مختلفی از ویزا را ارائه می دهد و آن ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. انواع ویزا در ترکیه عبارت اند از:

  • ویزای توریستی یا بیزینسی
  • ویزای رسمی
  • ویزای تحصیلی یا  ویزای دانشجویی
  • ویزای کار

از میان انواع ویزا در ادامه قصد داریم درمورد اخذ ویزای کار در ترکیه توضیح دهیم. برای این کار شما باید در ابتدا درخواست خود را به کنسولگری و یا سفارت ترکیه واقع در کشور خود ارسال کنید. دقت داشته باشید که ویزای کشور ترکیه بیش از 90 روز نیست و برای دریافت بیش از 90 روز باید برای یک اقامت کوتاه مدت درخواست دهید. مجوز های کار در ترکیه نیز در ابتدا فقط برای یک سال معتبر هستند و سپس می توان آن ها را برای دو و یا سه سال متوالی تمدید کرد. در صورتی که بیش از هشت سال به فعالیت و زندگی در ترکیه بپردازید، دیگر نیازی به تمدید مجوز ندارید و به راحتی می توانید مجوز نامحدود کار در ترکیه را دریافت کنید.

شرایط اخذ ویزای کار در ترکیه

اخذ ویزای کار در ترکیه

برای دریافت ویزای کاری همه چیز به دلایل شما برای درخواست اخذ ویزای کار در ترکیه بستگی دارد. در واقع همه چیز به این بستگی دارد که شما برای چه نوع شغلی درخواست خود را برای سفارت ترکیه ارسال کرده اید. در واقع بنا بر موقعیت شغلی که تصمیم دارید در آن ادامه دهید، ممکن است، شرایط متفاوت باشد. در ادامه شغل هایی را بررسی می کنیم که برای مشغول شدن در آن ها می توانید درخواست ویزا دهید:

  • شغل شخصی یا هدف شغلی خاص
  • مدرس یا دانشجوی از پیش تعیین شده
  • ورزشکار
  • هنرمند
  • کارگر آزاد
  • روزنامه نگار
  • تعمیر کار

شغل شخصی

پس از این که نوع ویزای کاری مورد نظر خود را انتخاب کردید باید به صورت آنلاین فرم درخواست خود را پر کنید. در این فرم شما باید به چند سوال هویتی و سوالاتی درمورد هدف کاری خود پاسخ دهید. پس از تایید یک وقت مصاحبه برای شما ارسال می شود که در طی انجام فرایند آن باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست کاملا پر شده برای اخذ ویزای کار در ترکیه.
  • پاسپورتی که حداقل شش ماه پس از تاریخ ورود به ترکیه اعتبار داشته باشد.
  • دو عکس به اندازه پاسپورت که ظرف شش ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • گواهی نامه ترخیص پلیس معتبر که ثابت می کند کارمند تحت هیچ گونه تحقیقات کیفری قرار ندارد و در گذشته درگیر مسائل قانونی نبوده است.
  • یک پیشنهاد شغلی رسمی یا قرارداد با اطلاعات مربوط به موقعیت شغلی مانند حقوق ماهانه و مدت زمان کار.
  • یک کپی از مدرک دیپلم ترجه شده و یا گواهی فارغ التحصیلی موقت.
  • سوگند نامه ترجمه شده.
  • بیمه درمانی که تمام مدت زمان اقامت در ترکیه را پوشش می دهد.
  • یک کپی از قرارداد اجاره یا سند ملکی در ترکیه برای اثبات اقامت در این کشور.
  • اثبات وسیله معیشت؛ این بدان معنا است که شما باید مدرکی مبنی بر داشتن حداقل 50 یورو برای هزینه روزانه در طول اقامت ترکیه داشته باشید و این را به مقامات ترکیه ثابت کنید.
  • مدرکی مبنی بر بلیط رفت و برگشت هواپیما که باید در روز مصاحبه به سفارت داده شود.

فرآیند اخذ ویزای کار در ترکیه

فرآیند اخذ ویزای کار در ترکیه

بلافاصله پس از دریافت پیشنهاد شغلی مناسب شما باید برای اخذ ویزای کار در ترکیه اقدام کرده باشید. ظرف 10 روز پس از ارسال فرم درخواست خود، باید مدارک خود را به وزارت کار، خانواده و خدمات اجتماعی ارسال کنید و منتظر بمانید. پس از دریافت تایم مصاحبه و انجام آن اکنون شما باید از درخواست خود اطمینان حاصل کنید. مجددا پس از گذشت نهایتا 10 روز شما باید تمامی مدارک تایید مصاحبه خود را از طریق پست و یا مراجعه حضوری به سفارت ارسال کنید. در نهایت وزارت کار، خانواده و خدمات اجتماعی تصمیم می گیرد که آیا ویزای کار در ترکیه را برای شما ارسال کند یا خیر. در صورت تایید درخواست و اخذ ویزای کار در ترکیه ، مدت زمان شما مانند مدت زمان اقامت خواهد بود. برای همین است که تمامی اتباع خارجی باید برای ویزای ورود، مجوز کار و اجازه اقامت، هزینه مورد نیاز را بپردازند.

جمع بندی

در آخر، اکنون همه چیز را درباره نحوه اخذ ویزای کار در ترکیه می دانید؛ اما فراموش نکنید که در حین انجام کار های خود و تکمیل درخواست، باید حواستان به بسیاری از نکات کوچک ولی کلید باشد. وجود برخی از مسائل کوچک در پرونده شما می تواند اخذ ویزای کار در ترکیه را مختل کند. سعی کنید تمامی مراحل گفته شده را به خوبی رعایت کنید و آن ها را با دقت و به ترتیب دنبال کنید. صدور ویزای کار شما چهار روز طول می کشد، البته این مدت زمان به عوامل بسیاری مانند تعداد درخواست های ارسال شده برای سفارت، صحت تمامی مدارک شما و سابقه سفر های خارجی و بین المللی شما نیز بستگی دارد. امیدواریم با خواندن این راهنما اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورده باشید و بتوانید به آسانی ویزای کار و مجوز کار در ترکیه را دریافت کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.