021-91305905

بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه

بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه

فهرست مطالب

جمعیت ایرانیان مقیم ترکیه بنابر آمار های غیر رسمی حدود 400 تا 500 هزار نفر تخمین زده می شود. بسیاری از این افراد به دلایل مختلفی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا زندگی بهتر به ترکیه مهاجرت کرده اند. بسیاری از افراد به دلیل نزدیکی فرهنگی، شرایط اقتصادی و تحصیلی ترکیه را برای زندگی انتخاب می کنند. یکی از مباحثی که امروز در این مقاله قصد صحبت درمورد آن را داریم، بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه است.

درباره ترکیه بیشتر بدانید.

نزدیکی به ایران، هزینه های زندگی معقول و پویایی اقتصادی، ترکیه را به یکی از مقاصد محبوب کار برای ایرانیان تبدیل کرده است. ترکیه با گرجستان، ارمنستان، ایران، نخجوان و عراق هم مرز است و مساحت این کشور چیزی حدود 783 هزار کیلومتر مربع است. ترکیه جمعیتی در حدود 28 میلیون نفر دارد. پایتخت این کشور آنکارا است و پس از آن، استانبول مهم ترین شهر این کشور محسوب می شود.

شرایط اقتصادی و جوی ترکیه

بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه

قبل از اینکه به معرفی بهترین مشاغل برای ایرانیان ترکیه بپردازیم بهتر است که ابتدا با شرایط جوی و اقتصادی ترکیه آشنا شویم؛ زیرا این عوامل تاثیر بسیار زیادی روی افراد می گذارند. کشور ترکیه یکی از استراتژیک ترین موقعیت ها را دارد و بین آسیا و اروپا قرار گرفته است.

این کشور در بخش سواحل شمالی، جنوبی و غربی اقلیم مدیترانه ای دارد که به دلیل زمستان های کوتاه و معمولی و تابستان های بسیار داغ و طولانی خود مشهور است. بخش مرکزی این کشور خشک است و میانگین بارندگی نیز در آن به کمتر از 250 میلی متر در سال می رسد.

مهم ترین صنایع این کشور دامپروری و کشاورزی است. کتان، تنباکو، زیتون، مرکبات و چغندر قند از مهم ترین محصولات کشاورزی ترکیه محسوب می شوند. بیشترین تولیدات صادراتی این کشور نیز مربوط به بخش مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات حمل و نقل و منسوجات می شود.

برای پیدا کردن پر درآمد ترین شغل در ترکیه لازم است بدانید که این کشور در حال حاضر با رکود شدیدی ناشی از بجران ارز و بدهی مواجه است. میزان بیکاری در ترکیه در حال افزایش است. اما این موضوع در سال جاری بهتر کنترل شده است و نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر در حدود 13.3 درصد است. اگر قصد انتخاب بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه را دارید، باید مطمئن شوید که بازار کار خوبی برای آن وجود دارد.

کار های مورد نیاز کشور ترکیه

کار های مورد نیاز کشور ترکیه

ترکیه هر چند وقت یک بار لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور خود را ارائه می کند. آخرین لیست ارائه شده توسط مقامات این کشور مربوط به سال 2020 می شود. برخی از مشاغلی که ترکیه طبق این لیست به آن ها نیاز دارد عبارتند از:

  • نجاری
  • آشپزی
  • گارسون
  • مهماندار
  • لیدر تور
  • جوشکار
  • آرایشگر
  • حسابدار
  • فروشنده
  • نیروی بسته بندی
  • نقاش
  • کاشی کار
  • مهندس فناوری اطلاعات

بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه

بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه

در ترکیه مشاغل زیادی وجود دارند که آینده عالی داشته باشند. اگر به دنبال بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه می گردید، باید بدانید که بهترین شغل برای شما شغلی خواهد بود که در آن مهارت و تجربه زیادی داشته باشید یا شغل مورد نظر شما بازار کار بسیار خوبی در ترکیه داشته باشد. مشاغلی که در ادامه نام می بریم، بهترین شغل هایی هستند که ایرانیان می توانند در ترکیه در موقعیت های آن مشغول به کار شوند. این مشاغل عبارتند از:

  • مدیران اجرایی ارشد

یکی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه مدیر اجرایی ارشد است. مدیر اجرایی ارشد یکی از بالا ترین میزان حقوق ها را در بین تمامی مشاغل ترکیه دارد؛ به همین دلیل یکی از بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه محسوب می شود. میانگین درآمد این شغل حدود 1112540 لیر در سال است. لازم است بدانید که برای به دست آوردن این موقعیت شغلی باید تجربه بسیار زیادی داشته باشید و جزء حرفه ای ترین افراد در این زمینه محسوب شوید؛ زیرا رقابت برای این موقعیت شغلی در ترکیه بسیار زیاد است و تنها افراد برتر به عنوان مدیران اجرایی ارشد در شرکت ها استخدام خواهند شد.

  • بانکدار در شرکت های سرمایه گذاری

از بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه می توانیم به بانکدار در شرکت های سرمایه گذاری اشاره کنیم. میانگین درآمد افرادی که در این شغل به عنوان سرمایه گذار وارد می شوند، حدود 857 هزار و 640 لیر در سال است. دلیل درآمد بالای این شغل به این خاطر است که افراد مسئولیت های بسیار زیادی را در این موقعیت به عهده می گیرند.

  • وکیل

یکی از بهترین مشاغلی که در ترکیه بازار کار خوبی دارد وکالت است. یک وکیل به طور متوسط حدود 798 هزار و 780 لیر در سال دریافت می کند. اگر به دنبال بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه می گردید، وکالت یک شغل عالی است که موقعیت اجتماعی بسیار خوبی را نیز برای شما ایجاد می کند.

  • پزشک

از بهترین مشاغل چه در ترکیه و چه در تمام دنیا پزشکی است. پزشک ها به طور متوسط در ترکیه حدود 740 هزار و 480 لیر در سال درآمد دارند. پزشکی یک شغل با استرس بالا محسوب می شود. در صورتی که به این شغل علاقه دارید، می توانید در ترکیه به راحتی مشغول به کار شوید.

  • بانکدار

از دیگر مشاغلی که می توانیم آن را به عنوان یکی از بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه معرفی کنیم، بانکداری است. بانکدار ها در ترکیه در سال به طور میانگین 697 هزار و 560 لیر درآمد دارند. بانکدار ها با پول سر و کار دارند و می توانند به دیگر افراد کمک کنند که به اهداف اقتصادی خود برسند.

جمع بندی

ترکیه یکی از کشور های همسایه ایران است که به دلیل داشتن اقتصادی پویا و هزینه های مناسب زندگی به یک مقصد محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از سوالات بسیار مهمی که در مورد این کشور وجود دارد این است که چه مشاغلی برای ایرانیان در ترکیه مناسب تر هستند. برای پاسخ به این سوال درمورد شرایط کار در این کشور و بهترین مشاغل برای ایرانیان در ترکیه توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.