021-91305905

نمره قبولی آزمون یوس رشته ها و دانشگاه های برتر ترکیه

فهرست مطالب

یوس مخفف (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) است. نمره قبولی آزمون یوس اولین سوال پیش روی متقاضیان تحصیل در ترکیه و رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، مهندسی و … است. یوس یک آزمون 100 نمره‌ای و شرط پذیرش دانشگاه‌های دولتی ترکیه است. نمره‌ی قبولی در آزمون یوس دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال برای قبولی در دانشگاه استانبول کسب نمره کامل تضمین قبولی شما است.

طراح و ناظر بر آزمون یوس نیز خود دانشگاه‌ها هستند. همچنین حد نصاب قبولی آزمون یوس از یک رشته به رشته دیگر نیز متفاوت است. به‌عنوان مثال برای پزشکی به نمره بالای 90 آزمون یوس نیاز است. اما برای رشته‌های مهندسی نمره آزمون یوس بستگی به دانشگاه و رشته دارد. تا به همین جا سه سوال مهم در مورد کسب نمره قبولی در آزمون یوس ترکیه مشخص شد:

  • قصد ادامه تحصیل در کدام دانشگاه ترکیه را دارید؟
  • رشته مورد نظر شما برای ادامه تحصیل چیست؟
  • منبع مطالعه و تمرین برای آزمون یوس کدام‌ها هستند؟

آزمون یوس بعدی در تاریخ اردیبهشت ماه یا می 2023 برگزار می‌شود و ما در یونی‌لند به دنبال رفع کامل نگرانی متقاضیان در مورد اخذ نمره قبولی یوس هستیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

نمره قبولی آزمون یوس پزشکی ترکیه

حداقل نمره قبولی آزمون یوس در حالت کلی 40 از 100 است. این نمره برای رشته پزشکی حداقل 90 است. دانشپذیران مجموعه یونی لند در رشته‌های پزشکی در ترکیه در حال تحصیل هستند. اینجا است که اهمیت برنامه‌ریزی و مطالعه درست و آمادگی برای آزمون مطرح می‌شود. اما خبر خوب این است که برخی از دانشگاه‌های ترکیه نمره‌های نزدیک به 90 را نیز از دانشجویان قبول می‌کنند و آن‌ها را وارد ادامه پروسه پذیرش می‌کنند.

نمره قبولی پزشکی در دانشگاه‌های مختلف ترکیه

همانطور که می‌دانید آزمون یوس در واقع آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه برای غیربومیان است. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به اخذ نمره قبولی بالا در این آزمون دارند. در بخش اول گفتیم که برگزارکننده آزمون خود دانشگاه‌ها هستند. اما مباحث آزمون و تقسیم‌بندی دفترچه سوالات مشابه است.

نمره قبولی آزمون یوس پزشکی دانشگاه آتاتورک، دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا و اولوداغ با یکدیگر متفاوت است. عموما این بازه نمره بالای 90 است. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نمره قبولی آزمون یوس در سال‌های 2022-2023 رشته پزشکی در ترکیه با کارشناسان ما در یونی لند تماس بگیرید.

نمره قبولی آزمون یوس دندانپزشکی ترکیه

برای قبولی در رشته دندانپزشکی در ترکیه نیز به نمره قبولی آزمون یوس نیاز خواهید داشت. در کمترین حالت نمره پذیرش دندانپزشکی در آزمون یوس 90 است. برخی از دانشگاه‌ها نمره آزمون یوس را بالاتر از این در نظر می‌گیرند. این سیاست در جهت سخت‎گیری برای جذب دانشجوی بین‌المللی است. البته در کنار آزمون یوس، برخی از دانشگاه‌ها که دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، حداقل نمره قبولی آزمون sat را نیز جداگانه اعلام می‌کنند.

حداقل نمره قبولی آزمون یوس دندانپزشکی در دانشگاه آتاتورک، دانشگاه آنکارا و دانشگاه استانبول با هم متفاوت است. برای کسب اطلاع دقیق در مورد نمره قبولی امسال آزمون یوس دندانپزشکی در ترکیه با کارشناسان ما در یونی لند تماس بگیرید.

نمره قبولی پیراپزشکی یوس

منظور ما از رشته‌های پیراپزشکی رشته‌هایی مانند فیزیوتراپی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، آزمایشگاه و … است. این رشته‌ها در میان داوطلبان تحصیل در ترکیه طرفدار زیادی دارد. برای اخذ پذیرش در این رشته‌ها در مقطع کارشناسی به کسب نمره قبولی آزمون یوس نیاز خواهید داشت.

رشته‌های پیراپزشکی دوره‌های 4 ساله هستند و نسبت به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی نمره یوس قبولی کمتری نیاز دارند. برای اطلاع از نمره دقیق رشته‌ی مورد نیاز خود با کارشناسان ما در یونیلند در ارتباط باشید.

نمره قبولی دانشگاه اژه (اگه)

دانشگاه اژه در میان دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم قرار دارد. بسیاری از دانشجویان ایرانی به دنبال اخذ پذیرش و کسب نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه اژه یا اگه هستند. یکی از مهم‌ترین آزمون‌های ورودی دانشگاه اژه، آزمون یوس است که خود دانشگاه برگزار کننده آزمون است.

داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه اژه باید حداقل نمره 40 آزمون یوس را در نظر داشته باشند. این مقدار برای رشته‌ی پزشکی 90 و برای رشته‌های مختلف متفاوت است.

نمره یوس برای فیزیوتراپی

کسب نمره بالای 70 در آزمون یوس برای پذیرش در رشته فیزیوتراپی الزامی است. شما این را به عنوان حداقل نمره قبولی یوس فیزیوتراپی در نظر بگیرید. رشته فیزیوتراپی در میان دانشجویان ایرانی بسیار پرطرفدار است. از طرفی تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه از جمله دانشگاه حاجت تپه، قاضی، سابانجی، بغازیچی، آتاتورک، سالیک بیلیملری این رشته را ارائه می‌دهند. که باز شما برای اطلاع از نمره دقیق یوس هر دانشگاه برای رشته فیزیوتراپی باید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در یونی لند ارتباط بگیرید.

نمره قبولی یوس رشته داروسازی در ترکیه

برای تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه‌های ترکیه به نمره 1400 آزمون sat یا نمره 70 آزمون یوس نیاز دارید. داروسازی از دوره‌های 5 ساله و پرطرفدار نزد متقاضیان خارجی برای تحصیل در ترکیه است. حداقل نمره قبولی یوس داروسازی در برخی از دانشگاه‌های ترکیه 90 و بالاتر است. برای همین بستگی به این دارد که شما قصد تحصیل در کدام شهر و در کدام دانشگاه را دارید.

نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه کارادنیز

نمره قبولی آزمون یوس این دانشگاه در سال 2021 از سوی این دانشگاه 40 عنوان شده است. افرادی که در این آزمون حداقل نمره 40 کسب کنند مجاز به انتخاب رشته در سال تحصیلی 2022-2021 هستند. همچنین برای قبولی در آزمون ست (SAT) این دانشگاه کسب حداقل نمره کل 1000 و حداقل نمره 500 در بخش ریاضی ضروری است. 

نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه استانبول

حداقل نمره قبولی برای آزمون یوس این دانشگاه برای آموزش حضوری ۴۰ است. برای آموزش غیر حضوری نیز داوطلبان لازم است حداقل نمره ۳۰ را کسب کنند. این نمرات مربوط به سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ است. برای انتخاب رشته در دانشگاه استانبول تنها نتیجه آزمون یوس همین دانشگاه مورد قبول است.

مجددا یادآوری می کنیم که اعلام حداقل نمره قبولی آزمون یوس از سوی دانشگاه های مختلف به معنای قبولی قطعی نیست. افراد با کسب حداقل نمره های اعلام شده تنها مجاز به انتخاب رشته می شوند.

نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه آتاتورک

نمره قبولی آزمون یوس این دانشگاه ۳۰ اعلام شده است. بر این اساس متقاضیانی که در آزمون یوس سال ۲۰۲۱ موفق به کسب حداقل نمره ۳۰ شده باشند، مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه هستند.

نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل

حداقل نمره قبولی آزمون یوس  این دانشگاه برای دوره های حضوری ۴۰ و برای آموزش غیر حضوری ۳۰ اعلام شده است.

چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟

برای شرکت در آزمون یوس باید مدرک دیپلم را گرفته باشید و یا اگر مشغول به تحصیل در سال سوم دبیرستان هستید، گواهی آن را ارائه دهید. در کنار این، داشتن پاسپورت معتبر و فیش واریزی هزینه آزمون یوس که معمولا 50 تا 70 دلار است، الزامی است. حداقل سن رفتن به دانشگاه 18 سال است. برای همین افرادی که زیر 16 سال سن دارند و در آزمون یوس شرکت می‌کنند، اگر قبول شوند، عملا از کارنامه قبولی خود نمی‌توانند استفاده کنند.

از آنجایی که آزمون یوس برای پذیرش رشته‌های پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، مهندسی و … در ترکیه الزامی است، کسب نمره قبولی در آن بسیار حائز اهمیت است.

شما برای اخذ نمره قبولی و موفقیت در آزمون یوس باید به خوبی با ساختار یوس و جنس سوالات آشنایی داشته باشید. آزمون یوس 80 سوال است که از مهارت ریاضیات و هوش مخاطبان را مورد سنجش قرار می‌دهد. تعداد 45 سوال به هوش و 35 سوال به بخش ریاضیات اختصاص دارد. غالبا برای پاسخ‌گویی به سوالات آزمون یوس 90 دقیقه زمان لازم است.

پیشنهاد ما برای شما مطالعه زیاد نیست، بلکه مطالعه کافی اما درست از روی منابع هدفمند است. دانلود سوالات آزمون یوس دانشگاه‌های مختلف و تمرین آن‌ها نیز می‌تواند در بالا بردن مهارت پاسخگویی شما در آزمون یوس بسیار تاثیرگذار باشد.

نحوه مطالعه برای موفقیت در آزمون یوس

برای موفقیت در آزمون یوس نیاز به شرکت در کلاس های آمادگی این آزمون خواهید داشت. مطالعه مباحث هوش˓ ریاضی و هندسه علاوه بر فهم دقیق نیاز به تکنیک های تست زنی خواهند داشت. البته مباحث آزمون یوس درسنامه و بانک سوالات ویژه ای دارند ما همان طور که در مقاله ذکر کردیم در برخی از این کتاب ها پیش‌نیاز رعایت نشده است و افراد دچار سردرگمی می شوند. علاوه بر آن انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه پیرامون آزمون یوس نیز نیاز به تجربه و دانش دارد.

کلاس های آمادگی یوس یونی لند

کلاس های آمادگی آزمون یوس در ایران نیز در حال برگزاری هستند. یکی از این کلاس ها کلاس های آنلاین یوس 2024 یونی لند استاین کلاس ها بر اساس تغییرات اخیر و ویژه آزمون یوس 2022-2023 طراحی شده اند. آموزش منابع اصلی آزمون یوس˓ کتاب‌های تالیفی مدرسان˓ آزمون های ازمایشی˓ کارنامه تحلیلی و مشاوره درسی تنها بخشی از کلاس های یوس یونی لند است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این کلاس ها می توانید روی عبارت کلاس های آنلاین یوس 2024 یونی لند  کلیک کنید.

 

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.