021-91305905

بررسی شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس

فهرست مطالب

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس در سال های اخیر مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. پیشرفت چشمگیر این کشور در زمینه های مختلف علمی دلیل اصلی تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به حساب می آید. هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی ترکیه در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در رشته های کارشناسی ارشد، بوده اند. با این حال ذکر این نکته ضروری است که در شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس، بین موسسات دولتی و خصوصی تفاوت هایی وجود دارد. دانشگاه های دولتی اغلب شرایط سخت گیرانه تری برای دانشجویان خارجی دارند، در حالی که بسیاری از دانشگاه های خصوصی مسیر های در دسترس تری را برای برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می دهند. در این مقاله، الزامات کلیدی برای ادامه تحصیلات تکمیلی در ترکیه و شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس را بررسی خواهیم کرد.

انواع کارشناسی ارشد در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس

در ترکیه برنامه های کارشناسی ارشد به دو شکل اصلی ارائه می شود:

  • کارشناسی ارشد با پایان نامه: ایده آل برای فارغ التحصیلان علاقه مند به دنبال کردن یک حرفه آکادمیک، این شیوه شامل 8 برنامه مطالعاتی و یک پایان نامه علمی است. پایان نامه یک پروژه تحقیقاتی است که ارتباط نزدیکی با رشته تحصیلی دارد.
  • کارشناسی ارشد بدون پایان نامه: برای فارغ التحصیلان به دنبال مدرک کارشناسی ارشد همراه با تجربه عملی طراحی شده است که شامل 8 برنامه مطالعاتی و یک پروژه است که مدت زمان کمتری نسبت به کارشناسی ارشد با پایان نامه دارد. این گزینه رویکرد عملی تری را برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه بر اساس نوع برنامه متفاوت است:

  • کارشناسی ارشد با پایان نامه: به طور معمول دو سال طول می کشد.
  • کارشناسی ارشد بدون پایان نامه: به طور کلی یک تا یک سال و نیم طول می کشد تا تکمیل شود.

لازم به ذکر است که این بازه‌ های زمانی برای سال‌ های مقدماتی یا مطالعات زبان در نظر گرفته نمی ‌شود. علاوه بر این در برخی موارد دوره تحصیل می تواند تا دو ترم دیگر نیز تمدید شود.

بهترین دانشگاه برای تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

بهترین دانشگاه برای تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

برای شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس، در مقطع کارشناسی ارشد، چندین دانشگاه ممتاز با برنامه های تحصیلی متنوع و مقرون به صرفه، رتبه های بالا و آزمایشگاه های علمی مجهز وجود دارند. از جمله بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه برای برنامه های کارشناسی ارشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این دانشگاه ها طیف وسیعی از فرصت ها و منابع آکادمیک را در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد قرار می دهند که آن ها را به انتخاب های جذابی برای داوطلبان بین المللی تبدیل می کند.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه مزایای مختلفی دارد:

  • رشته های تحصیلی متنوع.
  • هزینه های مقرون به صرفه.
  • رتبه های بالای دانشگاه های جهانی.
  • سهولت شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس در دانشگاه های خصوصی.
  • پتانسیل اشتغال در دوران تحصیل.
  • تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی.

معایب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه دارای معایب نسبتا کمی است که عمدتا به کیفیت آموزش مرتبط نیست. چالش های اصلی دانشجویان خارجی عبارت اند از:

  • پذیرش محدود: تضمین پذیرش در ده دانشگاه برتر ترکیه می تواند بسیار رقابتی باشد.
  • شرایط پذیرش سختگیرانه: شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس در بسیاری از دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی بسیار چالش برانگیز است.
  • فرآیند های درخواست متنوع: تاریخ ها و شرایط درخواست می تواند به طور قابل توجهی در بین دانشگاه ها متفاوت باشد و این روند را کم تر استاندارد می کند.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط پذیرش برای برنامه های کارشناسی ارشد در ترکیه به طور قابل توجهی بین دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است:

دانشگاه های دولتی:

  • معدل بالا.
  • نتیجه آزمون GRE یا GMAT.
  • نتیجه آزمون تافل.
  • نتیجه آزمون زبان ترکی TOMER.
  • امتحان کتبی.
  • مصاحبه شفاهی.
  • توصیه نامه.

دانشگاه های خصوصی:

دانشگاه های خصوصی اغلب فرآیند های پذیرش ساده ای دارند و دانشجویان بین المللی را ملزم به رعایت معیار های پذیرش خاص نمی دانند.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی ترکیه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی ترکیه شامل برنامه های علمی متنوعی با هزینه مقرون به صرفه است. برای درخواست لازم است که شرایط پذیرش،  نتایج آزمون GPA ،GRE/GMAT ،TOEFL و TOMER را آماده کنید و مدارک ضروری را ارسال نمایید. این مدارک در ها را به روی طیف وسیعی از فرصت های علمی در دانشگاه های دولتی ترکیه به روی شما باز خواهند کرد.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس در مقطع کارشناسی ارشد با اخذ بورسیه تحصیلی

ترکیه از طریق برنامه های بورسیه تحصیلی دولت ترکیه، بورسیه های کارشناسی ارشد متعددی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. شرایط بورسیه تحصیلی نسبتا ساده است و طیف گسترده ای از برنامه های موجود را پوشش می دهد. اغلب توصیه نامه مورد نیاز است. علاوه بر این دانشگاه‌ های خصوصی در ترکیه بورسیه‌ های تحصیلی جزئی مختلفی را برای برنامه ‌های کارشناسی ارشد ارائه می‌ دهند و تحصیل در این کشور را حتی برای داوطلبان بین ‌المللی قابل دسترس ‌تر می ‌کنند.

جمع بندی

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، فرصت های زیادی را به شما اعطا می کند. دانشگاه های ترکیه طیف متنوعی از برنامه ها را ارائه می دهند و تحصیلات مقرون به صرفه این کشور آن را به یک انتخاب جذاب تبدیل می کند. با این حال دانشجویان آینده نگر باید از تغییرات شرایط پذیرش بین موسسات دولتی و خصوصی آگاه باشند. در حالی که دانشگاه های خصوصی اغلب مسیر های در دسترس تری ارائه می دهند، دانشگاه های دولتی ممکن است الزامات سخت گیرانه تری داشته باشند. انعطاف پذیری برای تحصیل به زبان انگلیسی یا ترکی، همراه با پتانسیل برای به دست آوردن شغل در طول برنامه، جذابیت ترکیه را به عنوان مقصدی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر می کند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.