021-91305905

پذیرش رشته فیزیوتراپی بدون کنکور ترکیه

فیزیوتراپی بدون کنکور در ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور ترکیه، فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویان مشتاق فراهم می کند؛ زیرا برخی از موسسات نیازی به آزمون ورودی ندارند. فرآیند ساده پذیرش، دسترسی به تحصیل در رشته فیزیوتراپی را تسهیل می ‌کند و به افراد علاقه‌ مند به رشته های پیراپزشکی، مراقبت ‌های بهداشتی و توانبخشی اجازه می ‌دهد تا آرزو های خود را بدون موانع اضافی مانند امتحانات ورودی و کنکور دنبال کنند.

هدف این رویکرد ترویج فراگیری و جذب طیف متنوعی از دانشجویان علاقه مند به حوزه پویا و پربار فیزیوتراپی است. دانشجویان آینده نگر می توانند دانشگاه های بدون کنکور را کشف کنند و سفری را به سمت کسب دانش و مهارت های ضروری برای بهبود سلامت جسمانی افراد آغاز کنند.

تخصص در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور ترکیه

فیزیوتراپی در ترکیه یک حرفه با پشتیبانی پزشکی است که با روش های طبیعی به بیماری ها رسیدگی می کند. در موسسات آموزشی و دانشگاه های ترکیه به این تخصص به دلیل افزایش تقاضا بسیار اهمیت داده می شود. در این دانشگاه ها آموزشی همسو با نیاز های مراقبت های بهداشتی معاصر ارائه می شود. تحصیل در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور ترکیه آموزش با کیفیت، تجربه اساتید مجرب و امکانات مدرن را ارائه می دهد. موقعیت استراتژیک کشور ترکیه، هزینه های کمتر نسبت به کشور های اروپایی و تقاضای فزاینده برای فیزیوتراپیست ها، جذابیت این رشته را افزایش می دهد و به دانشجویان یک تجربه آموزشی و عملی جامع ارائه می کند.

مدت زمان تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه

به طور معمول مدت زمان تحصیل در رشته فیزیوتراپی و توانبخشی در دانشگاه‌ های ترکیه ۴ سال است؛ اما اگر در دانشگاه آموزش به زبان اصلی کشور یعنی ترکی استانبولی باشد و دانش و مدرک زبان ترکی نداشته باشید، یک سال به طول دوران تحصیل شما اضافه می شود که این دوره یک ساله به عنوان “سال آمادگی زبان” شناخته می‌ شود.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی بدون کنکور ترکیه

فیزیوتراپی بدون کنکور در ترکیه

برای دانشگاه های دولتی ترکیه، تحصیل در رشته فیزیوتراپی و توانبخشی مستلزم گذراندن آزمون “Turkish Yös” یا “American SAT”، ارائه ریز نمرات دبیرستان و نشان دادن مهارت زبان است. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر است و به حداقل 50 درصد معدل دبیرستان و مدرک مهارت زبان (TOEFL برای انگلیسی یا TÖMER برای ترکی) نیاز دارد. شرایط خاص ممکن است بسته به دانشگاه متفاوت باشد.

معدل لازم برای تحصیل فیزیوتراپی و توانبخشی در ترکیه

نمره لازم برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی و توانبخشی در ترکیه بر اساس دانشگاه متفاوت است. دانشگاه‌ های دولتی ممکن است معیار های نمره خاصی داشته باشند که در کارنامه دبیرستان مشخص شده است؛ در حالی که ممکن است شرط معدل در دانشگاه‌ های خصوصی وجود نداشته باشد. بررسی شرایط پذیرش دانشگاه خاصی که به آن علاقه دارید ضروری است؛ زیرا معیار های نمره دهی در بین موسسات می تواند متفاوت باشد.

آیا تحصیل فیزیوتراپی و توانبخشی در ترکیه سخت است؟

دشواری تحصیل در ترکیه در رشته فیزیوتراپی و توانبخشی مانند هر رشته تحصیلی دیگری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این رشته معمولا ترکیبی از دانش نظری و مهارت های عملی است و ممکن است چالش برانگیز باشد و آناتومی، فیزیولوژی و تکنیک های درمانی را پوشش دهد. همچنین، آموزش عملی در دروس بالینی ضروری است.

موفقیت در این رشته به فداکاری فردی، علاقه به رشته و پایبندی به درس بستگی دارد. دانشگاه ها اغلب از طریق اساتید مجرب و امکانات مدرن از دانشجویان پشتیبانی خوبی می کنند. به هر حال، این رشته نیازمند تعهد است، دشواری آن ذهنی است و می تواند با رویکرد متمرکز به یادگیری و تجربه عملی در طول کار بالینی قابل مدیریت باشد.

پذیرش توانبخشی و فیزیوتراپی بدون کنکور ترکیه به زبان انگلیسی

دانشگاه ایستینیه

چندین دانشگاه در ترکیه رشته های فیزیوتراپی و توانبخشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برخی از بهترین دانشگاه های قابل توجه عبارتند از:

دانشگاه گلیشیم (Gelisim University)، دانشگاه مدیپول (Istanbul Medipol University)، دانشگاه ایستینیه (Istinye University)، دانشگاه باهچه شهیر (Bahcesehir University)، دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University)، دانشگاه آتیلیم (Atilim University) و دانشگاه باشکنت (Baskent University) که 30 درصد از کورس ها در آن به زبان انگلیسی است. هنگام بررسی دانشگاه های انگلیسی زبان، توصیه می شود جزئیات خاص و شرایط پذیرش هر دانشگاه را بررسی کنید.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

هزینه تحصیل فیزیوتراپی و توانبخشی در ترکیه به طور کلی در مقایسه با سایر کشور ها، متوسط در نظر گرفته می شود. این هزینه در سال 2023 بین 3000 تا 9000 دلار در دانشگاه های خصوصی برآورد شده است و ممکن است با بورسیه کمتر شود.

برای کسب دقیق ترین اطلاعات، توصیه می شود هزینه های دانشگاه مد نظر خود و تخفیف های موجود را بررسی کنید.

آینده و بازار کار رشته فیزیوتراپی در مقاطع ارشد و دکتری

آینده و بازار کار رشته فیزیوتراپی در مقاطع ارشد و دکتری

مدرک فیزیوتراپی و توانبخشی در ترکیه به طور کلی امیدوار کننده است. افراد حرفه ای با مدارک بالا تر اغلب در موسسات مراقبت های بهداشتی، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز خصوصی مشغول به کار می شوند. آن ها ممکن است در فعالیت های بالینی تخصصی شرکت کنند، به پیشرفت های دانشگاهی کمک کنند، یا نقش های رهبری در سازمان های مراقبت های بهداشتی را بر عهده بگیرند.

با توجه به آگاهی روزافزون از اهمیت توانبخشی و فیزیوتراپی در مراقبت های بهداشتی، تقاضای فزاینده ای برای متخصصان بسیار ماهر وجود دارد که بازار کار آینده را برای کسانی که دارای مدارک پیشرفته فیزیوتراپی و توانبخشی در ترکیه هستند، مطلوب می کند.

جمع بندی

در نتیجه، تحصیل در رشته توانبخشی و فیزیوتراپی بدون کنکور ترکیه، طیف متنوعی از فرصت ها را ارائه می دهد. ترکیه با تاریخچه ای غنی که به تاسیس اولین کالج در سال 1961 باز می گردد، به قطبی برای آموزش فیزیوتراپی تبدیل شده است.

برجستگی این رشته از طریق دانشگاه ‌های متعددی که دروس را به زبان انگلیسی ارائه می ‌کنند، قرار گرفتن در معرض تجارب گسترده معاینات بالینی و تعهد به برآوردن نیاز های مراقبت ‌های بهداشتی معاصر مشهود است. مدت تحصیل با ملاحظات اضافی برای مهارت زبان، معمولا چهار سال است. بازار کار کارشناسی ارشد و دکتری برای فارغ التحصیلان امیدوارکننده است، که نشان دهنده افزایش شناخت نقش حیاتی آن ها در پیشبرد توانبخشی و مراقبت های بهداشتی در ترکیه است.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.