021-91305905

دانشگاه آتاتورک (Ataturk University) یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است که در سال 1957 میلادی آغاز به کار کرد. این دانشگاه زیبای کره در شهر ارزروم واقع شده و رتبه زیر هزار در جهان را داراست. شهر ارزروم در نزدیکی مرزهای ایران قرار داشته و به ورزش های زمستانی بخصوص اسکی شهرت دارد. دانشگاه ملی آتاتورک مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران است و فارغ التحصیلان با مدرک معتبر این دانشگاه می توانند در ایران و سایر کشورهای دنیا مشغول به کار شوند.

 
 

این مرکز یکی از دانشگاه های سرآمد ترکیه در رشته های گروه پزشکی محسوب می شود. دانشگاه آتاتورک همکاری نزدیکی با دانشگاه نبرسکا داشته و با بخش پزشکی دانشگاه ارومیه نیز توافقنامه علمی امضاء کرده است. این دانشگاه با ارائه بسته اطلاعات آموزشی (CIP) اقدام به تربیت دانشجویانی می کند که در حرفه خود حضور موثر و چشمگیری دارند.

این دانشگاه زیبای شهر ارزروم نیز همچون بسیاری دانشگاه های ترکیه، تحت قرارداد اراسموس (Erasmus) به مبادله دانشجویان می پردازد. طبق این قرارداد دانشجویان این دانشگاه می توانند یک یا دو ترم تحصیلی را به صورت میهمان در دانشگاه های اروپا تحصیل کنند.

دانشکده های دانشگاه آتاتورک

این مرکز یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه با 23 دانشکده، 8 دانشکده تحصیلات تکمیلی و… است. زبان آموزشی در این دانشکده ها ترکی است اما برخی از رشته ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. در ادامه فهرست دانشکده های این دانشگاه را مشاهده می کنید:

رشته های تحصیلی در دانشگاه آتاتورک

این دانشگاه در مقاطع گوناگون کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های گوناگون و متنوعی دانشجو می پذیرد. برای مشاهده فهرست کامل رشته های ارائه شد توسط این دانشگاه ملی می توانید به سایت رسمی آن مراجعه کنید. ما نیز تعدادی از رشته های برتر این دانشگاه را در ادامه ذکر می کنیم:

امکانات رفاهی دانشگاه ملی آتاتورک

این دانشگاه بسیار زیبا به منظور ایجاد شادابی و رفاه دانشجویان امکانات فوق العاده ای را در اختیار آنها قرار می دهد. از جمله این امکانات می توان به بانک های مختلف، مراکز خرید، سالن های سینما، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی، زمین های بازی و سالن های ورزشی بسیار وسیع اشاره کرد. از نظر خوابگاه دانشجویی این دانشگاه اولین مرکزی است که مشکلی در این رابطه نداشته و ظرفیت بسیار بالایی دارد. این دانشگاه زیبا، دارای یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان ها در کشور ترکیه است.

پردیس دانشگاه در طول سال فستیوال های مختلفی برگزار می کند که از جمله آنها می توان به رونمایی از آثار هنری، جشن های فرهنگی، کنسرت و نمایشگاه های مختلف اشاره کرد. پردیس دانشگاه علاوه بر مراکز اجتماعی و فرهنگی بسیار، دارای چندین رستوران و کافی شاپ با انواع مختلف غذا و خوراکی است.

همچنین بخوانید:
دانشگاه بیلکنت + پذیرش، هزینه تحصیل

کتابخانه این دانشگاه عضو شبکه اطلاعاتی آکادمی ملی آنلاین است. این کتابخانه مجهز به منظور تامین رفاه و تمرکز بیشتر دانشجویان، علاوه بر اتاق های مطالعه عمومی، از اتاق های مطالعه خصوصی نیز برخوردار است.

از مهم ترین امکانات دانشگاه آتاتورک برای دانشجویان، مشارکت در برنامه اراسموس پیلوت است. این پروژه با همکاری دانشگاه های اروپایی برگزار می شود. به این ترتیب دانشجویان می توانند یک یا دو ترم تحصیلی را در دانشگاه های اروپایی به صورت مهمان یا دانشجوی انتقالی تحصیل کنند. این برنامه کمک می کند تا دانشجویان مهارت های خود را افزایش داده و به صورت رایگان به تحقیقات دیگر نیز دسترسی داشته باشند.

شرایط دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه آتاتورک

متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه باید مطابق با زبان رشته تحصیلی مد نظر خود، در آزمون زبان ترکی تومر یا آزمون زبان انگلیسی تافل شرکت کرده و مدرک خود را ارائه دهند.

دانشجویان خارجی باید حداقل نمره قبول در آزمون یوس و اس ای تی این دانشگاه را کسب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون یوس، دانشگاه ها و حوزه های امتحانی می توانید وبینار آشنایی با ثبت نام آزمون یوس را از همین سایت تهیه و مشاهده کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در رشته های مختلف ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است شرایط پذیرش رشته مورد نظر خود را به دقت مطالعه کنید. اما مدارک اولیه و ضروری جهت ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه آتاتورک شامل موارد زیر می شود:

  1. مدرک تحصیلی مقطع قبلی به همراه ترجمه معتبر ترکی
  2. ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی به همراه ترجمه معتبر ترکی
  3. تکمیل فرم ثبت نام
  4. گواهی تمکن مالی جهت اثبات حمایت مالی برای ادامه تحصیل
  5. تصویر صفحات گذرنامه
  6. عکس دانشجو که مطابق با ظاهر کنونی او باشد
  7. مدارک مربوط به بیمه دانشجویی

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه آتاتورک

شهریه رشته های تحصیلی گوناگون طبیعتا با یکدیگر متفاوت هستند. اما شهریه سالانه برخی از رشته های پرطرفدار این دانشگاه در سال تحصیلی 2021-2020 به این شرح اعلام شد:

تحصیل در دانشگاه آتاتورک

دانشگاه آتاتورک یکی از مراکز تحصیلی قدیمی در این کشور است که هر ساله میزبان دانشجویان ترک و بین المللی است. این دانشگاه یکی از زیباترین دانشگاه هاجهت تحصیل در ترکیه است. این دانشگاه در نزدیکی مرزهای ایران واقع شده است. دانشگاه دولتی آتاتورک از دیرباز به عنوان یکی از مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی شرق ترکیه محسوب می شود. امکانات و خدمات ارزنده ای که این دانشگاه به دانشجویان ارائه می دهد، در کنار موفقیت های علمی که کسب کرده، باعث شده تا ایرانیان بسیاری این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند. آیا شما نیز تا به حال به تحصیل در این دانشگاه زیبا فکر کرده اید؟ سوالات و نظرات خود را درباره دانشگاه آتاتورک با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *