021-91305905

آشنایی با رشته بازیگری در ترکیه

رشته بازیگری در ترکیه

فهرست مطالب

بازیگری در ترکیه یکی از رشته های پرطرفدار و پردرآمد است؛ زیرا صنعت فیلم و تلویزیون ترکیه در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به همین دلیل فرصت های شغلی زیادی برای بازیگران در این کشور وجود دارد. برای تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه می توان در دانشگاه های خصوصی دولتی این کشور ثبت نام کرد. به طور کلی دانشگاه های دولتی شهریه کمتری دارند؛ اما رقابت برای گرفتن پذیرش آن ها سخت تر است. اگر می خواهید که بیشتر با این رشته محبوب آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

برترین مدرسه های هنر های نمایشی در ترکیه

رشته بازیگری در ترکیه

ترکیه دانشگاه های مختلفی برای پرورش بازیگران تاسیس کرده است. در ادامه برخی از برترین آن ها را نام خواهیم برد :

  • دانشگاه کادیر هاس، استانبول، ترکیه

دانشگاه کادیر هاس یک دپارتمان تئاتر دارد که در سال 2006 تاسیس شد. این دپارتمان تبدیل به دانشکده هنر های زیبا شده است. این دانشگاه را می توان جوان ترین بخش از دانشگاه کادیر هاس دانست. دانشکده هنر های زیبا کادیر هاس برنامه های چهار ساله برای لیسانس دارد که کمک می کند تا علاقه مندان به رشته بازیگری در ترکیه مدرک لیسانس هنر را دریافت کنند.

این دانشکده به علاقه مندان این رشته کمک می کند تا دانش و خلاقیت خود را در این حوزه به افزایش دهند و با مهارت های خود بیشتر آشنا شوند. برنامه درسی ای که توسط این دانشگاه طراحی شده است، طیف گسترده ای از بخش ها و امکانات مختلف برای تبدیل شدن به یک بازیگر تئاتر حرفه ای را در بر می گیرد.

هنرجویان آموزش های خود را با عناصر بنیادی تئاتر آغاز می کنند. بعد از آشنایی کلی با تئاتر، فرد می تواند در یکی از حوزه های بازیگری، نمایشنامه نویسی، کارگردانی و رشته های دیگر به صورت تخصصی تحصیل کند.

علاقه مندان به رشته بازیگری در ترکیه باید بدانند که کادر علمی این دپارتمان از بازیگران، کارگردانان و مدیران تئاتر برجسته این کشور تشکیل شده است.

دانشگاه کادیر هاس

  • دانشگاه بیلکنت

اگر به دنبال برجسته ترین موسسه آموزش عالی در ترکیه در رشته بازیگری هستید، باید دانشگاه بیلکنت را انتخاب کنید. این دانشگاه در شهر آنکارا یعنی پایتخت ترکیه قرار گرفته است و رتبه  های بین المللی دارد. دانشگاه بیلکنت افتخار حضور دانشمندان برجسته ای را در میان اعضای هیئت علمی خود دارد. خبر خوب دیگر برای علاقه مندان به رشته بازیگری در ترکیه این است که این دانشگاه امکانات درجه یکی را در اختیار دانشجویان خود می گذارد.

دانشگاه بیلکنت میزبان 13000 دانشجو است که در 32 برنامه کارشناسی و 47 برنامه تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. تقریبا بیش از 40 درصد دانشجو های این دانشگاه تحت بورس دولت هستند و یک چهارم اعضای هیئت علمی آن را نیز دانشمندان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشکده تئاتر دانشگاه بیلکنت وظیفه پرورش بازیگران را بر عهده دارد. این دانشگاه هر ساله در ماه اوت آزمونی را برای جذب هنرجو و کشف استعداد های بازیگری برگزار می کند. برای ورود به رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه بیلکنت نیاز دارید که در هر دو بخش نظری و عملی آزمون قبول شوید.

دانشجویان ترم اولی در این دانشکده ابتدا آموزش هایی را در حوزه صدا و گفتار می بینند. بعد از آن شروع به آموزش های شنوایی و زبان بدن می شود. رقص، حرکت، آواز و سلفژ نیز آموزش های بعدی هستند. ممکن است آموزش هایی را در حوزه تاریخ تئاتر، صحنه، نورپردازی و طراحی لباس و غیره نیز ببینید.

پس از ورود به رشته بازیگری در ترکیه در دانشگاه بیلکنت شما با نحوه درک بصری، زیبایی شناسی، تاریخ هنر، فلسفه و موارد مربوط به هنر و بازیگری نیز آشنا خواهید شد. در طول تحصیل در این دانشگاه شما زیر نظر مربیان در صحنه های تئاتر اجرا خواهید کرد. بسیاری از تئاتر های این دانشگاه در جشنواره های محلی و بین المللی مختلف به نمایش در می آیند و این می تواند فرصتی فوق العاده را برای پیشرفت و دیده شدن شما فراهم کند.

دانشگاه بیلکنت

  • مرکز هنر های نمایشی دانشگاه سابانجی (SGM)

برای ورود به رشته بازیگری در ترکیه می توانید مرکز هنر های نمایشی دانشگاه سابانجی که به اختصار SGM نامیده می شود را نیز انتخاب کنید. این دانشکده در تاریخ 2004 ژوئن با امضای شخصی Sakip Sabanci افتتاح شد. در حال حاضر SGM بزرگ ترین مرکز کنفرانس و هنر در آناتولی استانبول هست و هر ساله میزبان تعداد زیادی از هنرمندان و گروه های برجسته است.

این مرکز حدود 912 نفر ظرفیت دارد. مرکز هنر های نمایشی دانشگاه سابانجی از هنرمندان و گروه های شناخته شده بین المللی هر ساله دعوت می کند تا اطمینان حاصل کند که دانشجویان این مرکز در هر سن و زمینه ای بهترین آموزش ها را خواهند دید.

  • دانشگاه آنکارا

برای تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه می توانید دانشگاه آنکارا را نیز انتخاب کنید. دانشگاه آنکارا همان طور که از نامش نیز پیداست در پایتخت ترکیه قرار گرفته است. دانشگاه آنکارا قدیمی ترین موسسه آموزش عالی است که در جمهوری ترکیه تاسیس شده است.

این دانشگاه در حال حاضر در 40 برنامه دانشجو می پذیرد که رشته بازیگری و تئاتر نیز یکی از آن ها است.

افرادی که به رشته بازیگری علاقه دارند، می توانند با قبولی در آزمون های این دانشگاه وارد رشته بازیگری شوند. دانشکده هنر های نمایشی دانشگاه آنکارا سه برنامه تحصیلی برای بازیگری دارد. این سه برنامه عبارتند از :

  • نظریه های تئاتر، نقد تئاتر و دراماتورژی
  • کارگردانی
  • تئاتر کودک و نمایش تئاتر درام

جمع بندی

یکی از رشته هایی که در ترکیه در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد، رشته بازیگری است. تحصیل در این رشته آینده درخشانی دارد؛ زیرا صنعت فیلم و تلویزیون و تئاتر این کشور در سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. فارغ التحصیلی در رشته های مربوط به بازیگری می تواند فرصت های شغلی بسیار مختلفی را پیش روی افراد بگذارد. برای آشنایی بیشتر با رشته بازیگری در ترکیه برخی از بهترین دانشگاه های این کشور را برای تحصیل در رشته بازیگری نام بردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.