021-91305905

تحصیل کار درمانی در ترکیه + آینده شغلی، شرایط پذیرش

تحصیل کار درمانی در ترکیه

فهرست مطالب

باتوجه‌به شرایط پذیرش برای تحصیل در ترکیه، به نسبت دانشگاه­‌های اروپا، داوطلبان زیادی برای تحصیل رشته­‌های مهندسی، پزشکی، پیراپزشکی و مدیریتی به این کشور مهاجرت می­‌کنند. رشته کاردرمانی از رشته‌های پیراپزشکی با درآمد بالا و آینده شغلی تضمین شده در ترکیه است. در این مقاله تحصیل کار درمانی در ترکیه را بررسی کرده و برترین دانشگاه­ های کار درمانی در ترکیه را معرفی می­‌کنیم.

معرفی رشته کار درمانی در ترکیه

رشته کار درمانی، با نام دیگر ارگوتراپی، یکی از شاخه­‌های علوم‌تجربی است. هدف اصلی این رشته بهبود سلامت مردم است. در طول زمان با وقوع بیماری­‌های گوناگون اثرات مخربی ناشی از بیماری بر مردم باقی ماند. حتی افرادی پس از طی‌کردن دوره نقاهت برخی از توانایی‌­هایی خود را از دست می­‌دادند. در اینجا نقش متخصصان توان‌بخشی پررنگ‌تر می‌شود.

تحصیل کار درمانی در ترکیه منجر به پرورش متخصصی برای کار بر روی سلامت ذهن و جسم بیماران می‌­شود. اگر فرد صبور و تلاشگری هستید رشته کاردرمانی برای شما انتخاب درستی است. در ادامه به شرایط تحصیل کار درمانی در ترکیه می­‌پردازیم. در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات دراین‌خصوص کارشناسان یونی لند پاسخگوی شما عزیزان هستند.

دروس رشته کار درمانی در ترکیه

دانشجویان در این دوره باید با خلق‌وخو و اختلالات تمامی سنین آشنایی پیدا کند. چرا که بیماران یک متخصص کار درمانگر می‌­تواند کودک و یا سالمند باشد. بیشتر واحدهای این رشته تئوری و بر پایه علم روان‌شناسی است. در رشته کار درمانی دروس عملی و عمومی نیز در آن گنجانده شده است. برخی از واحدهای رشته کار درمانی به‌صورت زیر است:

  • آناتومی سیستم اسکلتی
  • آناتومی عضلانی
  • سیستم عصبی
  • سیستم گردش خون
  • جامعه‌شناسی
  • رشد بازی
  • بازی‌درمانی
  • بیومکانیک
  • روان‌شناسی
  • مشاوره
  • ارتوپدی
  • زبان ترکی
  • زبان انگلیسی
شرایط تحصیل کار درمانی در ترکیه

شرایط تحصیل کار درمانی در ترکیه

تحصیل کار درمانی در ترکیه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان‌پذیر است. دوره کارشناسی 4 سال به طول می­‌انجامد و پس از پایان تحصیل فارغ‌التحصیلان می‌­توانند در مراکز توان‌بخشی دولتی، خانه سلامت و یا کلینیک‌­های خصوصی مشغول به کار شوند.

تدریس رشته کار درمانی غالباً به زبان ترکی انجام می­‌شود و دانشگاه­‌های انگشت شماری امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی را دارند. اما دانش زبان ترکی برای دانشجویان متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی نیز الزامی است.

شرایط پذیرش رشته کاردرمانی در ترکیه

پذیرش دانشجو در دانشگاه‌­های ترکیه برای این رشته به دو صورت با آزمون و بدون آزمون امکان­‌پذیر است. اکثر دانشگاه‌­ها نمره قبولی در آزمون YOS، یوس مرکزی و SAT را شرط پذیرش می‌­شمارند؛ بنابراین از مهم‌­ترین شرایط تحصیل کار درمانی در ترکیه ارائه نمره قبولی در یکی از آزمون­‌های ورودی و گواهی تسلط به زبان ترکی است.

تحصیل کار درمانی در ترکیه بدون آزمون

دانشگاه‌­های خصوصی ترکیه برای تسهیل شرایط پذیرش دانشجو، امکان تحصیل بدون کنکور را نیز فراهم کرده‌اند. در این روش تنها با ارائه مدرک دیپلم ۱۲ساله دبیرستان می‌توانید در رشته کار درمانی در ترکیه ثبت­‌نام کنید. باتوجه‌به فضای رقابتی در پذیرش بدون آزمون، داوطلبانی که معدل دیپلم بالاتری دارند در اولویت ثبت­‌نام خواهند بود.

شرایط سنی تحصیل کار درمانی در ترکیه

به‌طورکلی تحصیل در ترکیه به نسبت سایر کشورها شرایط سنی سخت‌گیرانه‌ای ندارد. در مقطع کارشناسی عموماً افراد زیر 25 سال شانس پذیرش بیشتری دارند؛ اما این به آن معنا نیست که افراد بالای 25 سال امکان ثبت‌­نام در مقطع کارشناسی ندارند. فضای رقابتی در آزمون­‌های یوس ایجاب می­‌کند در که در نهایت میان داوطلبان با نمره یکسان فردی که سن کمتری دارد پذیرش شود. برای پذیرش بدون آزمون نیز بین افرادی که معدل دیپلم یکسانی دارند فردی که سن کمتری دارد در اولویت پذیرش است. به‌طورکلی تحصیل کار درمانی در ترکیه محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی می‌­توانند شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند.

شرایط پذیرش کار درمانی در ترکیه

شرایط معدل تحصیل کار درمانی در ترکیه

اگر متقاضی تحصیل کار درمانی در ترکیه هستید باید بدانید که برای پذیرش در این رشته نیاز به نمره دیپلم خیلی بالا ندارید. اگر معدل نهایی دیپلم شما حداقل 12 باشد می­‌توانید برای ثبت­نام و ورود به این رشته تلاش کنید. ناگفته نماند که افراد با معدل بالاتر در اولویت پذیرش دانشگاه‌­ها هستند.

مدارک لازم برای ثبت­ نام کار درمانی در ترکیه

با ارائه مدارک تکمیل و صحیح به دانشگاه در زمان خود صرفه­‌جویی کنید. در صورت نیاز به راهنمایی کارشناسان یونی لند همراه شما هستند.

  • دیپلم ۱۲ساله + گواهی پیش‌­دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی (در‌ صورت نیاز)
  • عکس پاسپورتی
  • انگیزه­‌نامه (در صورت نیاز)
  • توصیه­‌نامه (در صورت نیاز)
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی
  • کارنامه قبولی در آزمون ورودی (در صورت نیاز)

هزینه تحصیل کار درمانی در ترکیه

در انتخاب دانشگاه همواره هزینه تحصیل یکی از مهم­‌ترین گزینه­‌های متقاضیان بوده است. در جدول زیر به شهریه برخی از برترین دانشگاه‌های کار درمانی در ترکیه اشاره کرده‌­ایم:

نام دانشگاهشهرشهریه سالانه
دانشگاه فنرباغچهاستانبول5000 دلار
دانشگاه حاجت تپهآنکارا6000 لیر
دانشگاه اژهازمیر3500 لیر
دانشگاه مدیپول استانبولاستانبول4680 لیر
دانشگاه قاضیآنکارا4900 لیر

آینده شغلی کار درمانی در ترکیه

تضمین شغلی با تحصیل کار درمانی در ترکیه

تحصیل کار درمانی در ترکیه یکی از پول‌سازترین رشته­‌های ترکیه است. این رشته به متقاضیان تحصیل در ترکیه که به رشته­‌های پیراپزشکی علاقه دارند توصیه می­‌شود. با گسترش بیماری­‌های مختلف در سنین گوناگون، نیاز سازمان­‌های بهداشتی به متخصصان کاردرمانگر افزایش یافت؛ بنابراین باتوجه‌به شرایط تحصیل کار درمانی در ترکیه، برای تضمین آینده شغلی خود و کسب درآمد بالا هرچه زودتر برای جمع‌­آوری مدارک خود اقدام کنید.

کارشناسان یونی لند در تمامی مراحل آزمون یوس و پذیرش از دانشگاه همراه شما خواهند بود. در صورت هرگونه سؤال با ما تماس بگیرید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.