021-91305905

۱۰ رشته پولساز در ترکیه

معرفی رشته های پولساز در ترکیه

فهرست مطالب

۱۰ رشته پولساز در ترکیه را می‌توان جزو رشته‌های پولساز در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان دانست. زیرا ترکیه همواره سعی بر بالابردن استانداردهای اقتصادی خود مبتنی بر استانداردهای جهانی داشته است و تا حد زیادی هم موفق عمل کرده است. امروزه ترکیه به یکی از قطب‌های اصلی منطقه برای جذب نیروی کار و تحصیل تبدیل شده است.

در کل فرهنگ ترکیه فرهنگی است که در آن کار و تلاش ستوده می‌شود و انفعال اجتماعی و اقتصادی به‌شدت مورد سرزنش قرار می‌گیرد. از طرفی درصورتی‌که به‌عنوان شهروندی غیربومی در ترکیه مشغول به کار شوید باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهید تا در این کشور بیشتر از ایجاد نیاز به رفع نیاز بپردازید.

بدیهی است که هرچه سواد، پشتکار و مهارت کاری افراد بیشتر باشد شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت و میانگین درآمد سالیانه آنها افزایش پیدا خواهد کرد. نکته لازم توجه دیگر این است که لزوماً نیازی نیست تا برای کار در ترکیه مدرک خود را از این کشور دریافت کرده باشید. صرفاً داشتن مدرک دانشگاهی معتبر در کنار مهارت کافی می‌تواند شما را به مسیر شغلی موردنظری که در ترکیه دارید برساند. در ادامه لیست رشته‌های پولساز در ترکیه به همراه میانگین درآمد آن‌ها را آورده‌ایم.

جراحی یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

به جرأت می‌توان یکی بهترین رشته‌ها در ترکیه برای درآمدزایی را جراحی دانست. در کل پزشکی و تخصص‌های آن از جمله مواردی هستند که در بسیاری از کشورهای جهان ارج داده می‌شوند. یکی از دلایل این ارج‌نهادن رسالت این رشته در حفظ جان مردم و یکی دیگر از دلایل آن دشواری‌های تحصیلی دریافت مدرک این رشته است.

جراحی در پزشکی شاخه‌های بسیار متنوعی دارد که همگی آنها تخصصی هستند. برای دریافت مدرک در این حوزه باید پس از دریافت مدرک پزشکی عمومی سال‌های متمادی تلاش کنید. بدیهی است که پس از دریافت مدرک جراحی، پزشکی موفق‌تر خواهد بود که محبوبیت و مقبولیت اجتماعی بیشتری داشته باشد. رشته‌های پزشکی به طور مستقیم با مردم سروکار دارند و بنابراین رضایت آنها در اولویت قرار دارد.

ازآنجایی‌که حوزه‌های مختلف جراحی بسیار متنوع است و هر پزشک بسته به عملکرد خود می‌‌تواند رنج درآمدی بسیار متفاوتی از دیگر پزشکان داشته باشد میانگین درآمد جراحان در رنج گسترده‌ای قرار می‌گیرد. در کل می‌توان درآمد سالیانه یک جراح در ترکیه را در بازه ۲۵۰ تا ۹۰۰ هزار لیر در سال قرار دارد.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

دندانپزشکی یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

دندانپزشکی را نیز می‌توان از جمله رشته های پولساز در ترکیه به‌حساب آورد. این رشته در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. به شکلی که متقاضیان تحصیل در آن به‌اندازه متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی هستند. اگرچه محبوبیت و متقاضیان این رشته در برخی کشورها بیش از سایر نقاط جهان است. ترکیه از جمله کشورهایی است که بخش قابل‌توجهی از اقتصاد آن مبتنی بر توریسم پزشکی است. بدیهی است که دندانپزشکی نیز در حوزه این بخش از درآمد کشور ترکیه نقش پر رنگی ایفا می‌کند.

در کل دندانپزشکی از جمله رشته‌هایی است که متخصصان آن با میزان مهارت و هنر خود سنجیده می‌شوند؛ بنابراین میزان درآمد فارغ‌التحصیلان این رشته در بازه ۹ تا ۲۷ هزار لیری در ماه قرار دارد. این درآمد به طور میانگین در سال به ۲۱۸ هزار لیر می‌رسد.

وکالت یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

وکالت را می‌توان یکی از بهترین رشته‌ها در ترکیه به‌حساب آورد. به‌طورکلی کشورهای توریستی که اقتصادی مبتنی بر گردشگری و سرمایه‌گذاری خارجی دارند تا حد زیادی به افرادی نیاز پیدا می‌کنند که توانایی مدیریت قانونی این منابع درآمد را داشته باشد. وکلا همان افرادی هستند که روند سرمایه‌گذاری خارجی را تحصیل‌کرده و امنیت مالی و حقوقی را برای افراد خارجی و داخلی فراهم می‌کنند؛ بنابراین وکالت را می‌توان جزو ۱۰ رشته پولساز در ترکیه به‌حساب آورد.

دیگر نقش‌های وکلا نیز در اکثر جوامع یکسان است. مواردی همچون دفاع از متهمین در دادگاه و مراجع قضایی، پیگیری امور مالی، پیگیری امور مهاجرتی و در کل مشاوره و کمک حقوقی به افرادی که آشنایی تخصصی با قوانین ندارند از جمله نقش‌های وکلا است. این حوزه تا حد زیادی بر مبنای میزان مهارت افراد برای آنها درآمد خواهد داشت. یک وکیل در ترکیه می‌تواند درآمد ۷ تا ۲۵ هزار لیری در ماه داشته باشد. بر این مبنا می‌توان میانگین درآمد سالیانه یک وکیل را ۱۹۲ هزار لیر در سال دانست.

بانکداری یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

همان‌طور که می‌دانید ترکیه از جمله کشورهایی است که جذب سرمایه خارجی عظیمی دارد و گردشگران خارجی نیاز به مدیریت مالی بسیار دقیقی در کشور مقصد خود دارند؛ بنابراین بانکداری به رشته‌ای مهم در این کشور تبدیل شده است و می‌توان آن را از جمله رشته‌ های پولساز در ترکیه به‌حساب آورد.

بانکی که شخص در آن به کار مشغول است، مدرک دانشگاهی، سابقه کاری و در نهایت میزان علم و تلاش می‌تواند در میزان درآمد فرد تأثیر به سزایی داشته باشد. این درآمد می‌تواند از حدود ۲۶۰۰ الی ۱۷ هزار لیر در ماه متغیر باشد. براین‌اساس می‌توان میانگین درآمد سالیانه یک بانکدار در ترکیه را حدود ۱۰۲ هزار لیر دانست.

تحصیل مدیریت مالی در ترکیه

مدیریت مالی یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

مدیریت مالی را نیز می‌توان از رشته های پولساز در ترکیه به‌حساب آورد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد می‌توان ترکیه را از جمله کشورهایی به‌حساب آورد که حجم سرمایه‌گذاری خارجی در آن بسیار زیاد است. یکی از مواردی که اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی را جلب می‌کند مدیران مالی مجرب هستند. این افراد می‌توانند با ایفای نقش خود سرمایه افراد را به بیشترین بازدهی برسانند. از طرفی فردی که علم و تجربه کافی در این حوزه داشته باشد می‌تواند کسب‌وکار خود را داشته و با برنامه‌ریزی و مدیریت اصولی به بیشترین درآمد ممکن در آن حوزه برسد.

این رشته را جزو ۱۰ رشته پولساز در ترکیه به‌حساب آوردیم؛ زیرا یک مدیر حوزه مالی می‌تواند درآمد ماهیانه‌ای حداقل ۸ هزار و حداکثر ۲۴ هزار لیری داشته باشد. این درآمد به طور سالیانه به حدود ۱۹۰ هزار لیر می‌رسد.

تدریس در دانشگاه یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

رشته‌های دانشگاهی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. از طرفی نوع قرارداد افراد واجد شرایط برای تدریس با دانشگاه متفاوت است. برخی مدعو هستند، برخی هیئت‌علمی و برخی عناوینی مثل دانش‌یار دارند. اگرچه ممکن است مدرک و رزومه پژوهشی این افراد با یکدیگر برابر باشد اما بسته به مهارت تدریس و میزان تجربه خود به درجات مختلف در دانشگاه می‌رسند.

ازآنجایی‌که ترکیه از جمله قطب‌های تحصیلی در منطقه است و تعداد دانشگاه‌های آن به نسبت زیاد است نیاز به اساتید دانشگاه در آن روزبه‌روز در حال افزایش است. درآمد یک استاد دانشگاه در این کشور می‌تواند به طور ماهیانه مبلغی بین ۵۹۰۰ تا ۱۹۸۰۰ لیر باشد که برای فرد درآمد متوسط ۱۵۱ هزار لیری در ماه را رغم خواهد زد؛ بنابراین تدریس در دانشگاه را نیز می‌توان از جمله بهترین رشته‌ها در ترکیه به‌حساب آورد.

خلبانی یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که علاوه بر مقصدی نهایی برای مسافران مبدعی بسیار پر رونق نیز هست. از طرفی بسیاری از پروازهای بین‌المللی از ترکیه به‌عنوان مقصدی بین‌راهی استفاده می‌کنند.

این رونق در پروازها خلبانی را در لیست ۱۰ رشته پولساز در ترکیه قرار داده است. خلبانان در این کشور می‌توانند بسته به تعداد پروازها در ماه و شرکتی که با آن همکاری می‌کنند درآمد ماهیانه‌‌‌ای بین ۷ تا ۲۲ هزار لیری داشته باشند. براین‌اساس درآمد متوسط سالیانه خلبانان در ترکیه چیزی در حدود ۱۷۰ هزار لیر در سال خواهد بود.

تحصیل رشته تغذیه در ترکیه

کارشناسی تغذیه یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

قطعاً می‌توان علوم تغذیه را یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه به‌حساب آورد. علوم تغذیه از جمله رشته‌هایی است که در زندگی‌های مدرن امروزی بسیار کاربرد دارد. افراد با مراجعه به کارشناسان تغذیه مشکلات سلامتی از جمله اضافه یا کمبود وزن را کنترل می‌کنند.

یک کارشناس تغذیه در ترکیه می‌تواند در مرکزی دولتی به کار مشغول شود و یا خود به تأسیس کلینیک مشاوره‌ای بپردازد. در کل می‌توان حداقل درآمد یک کارشناس تغذیه در ترکیه را ۷ هزار و حداکثر آن را ۲۵ هزار لیر دانست. این درآمد به طور میانگین در سال به ۱۹۲ هزار دلار می‌رسد.

برنامه نویسی یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

ترکیه سال‌ها است به‌طورجدی برای رسیدن به جایگاه کشورهای اروپایی در برنامه‌نویسی تلاش می‌کند. این کشور سعی بر این دارد تا با جذب و تربیت برنامه‌نویسان حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف در این رشته خودکفا شده تا در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشد.

نکته جالب‌توجه دررابطه‌با برنامه‌نویسی در این است که امکان کار از راه دور نیز در این رشته وجود دارد. به‌هرحال درآمد این حوزه می‌تواند از مبلغ ماهیانه ۳۵۰۰ تا ۱۲ هزار لیر متغیر باشد و در سال به طور میانگین به ۹۲ هزار لیر برسد.

بازاریابی یکی از ۱۰ رشته پولساز در ترکیه

بازاریابی را می‌توان به‌راحتی جزو ۱۰ رشته پولساز در ترکیه به‌حساب آورد. این کشور میزبان نمایندگی‌هایی از برترین برندهای اروپایی و آمریکایی است که طرفداران زیادی در ترکیه و کشورهای همسایه دارند. از طرفی ترکیه با تولید محصولات ملی باکیفیت جای خود را در بازارهای جهانی بازکرده است.

بنابراین، طبیعی است که نیاز به بازاریاب در این کشور بسیار بالا باشد. دقت داشته باشید که عملکرد خوب افراد در این حوزه تا حد زیادی به مهارت‌های اجتماعی آنها بستگی دارد. درآمد ماهیانه یک بازاریاب در ترکیه در بازه ۴ هزار تا ۱۴۶۰۰ لیری قرار می‌گیرد. میانگین درآمد سالیانه بازاریابان در ترکیه را نیز می‌توان ۱۰۵ هزار لیر دانست.

معرفی رشته های پوبساز در ترکیه

جمع بندی

در این مقاله به معرفی ۱۰ رشته پولساز در ترکیه پرداختیم؛ اما دقت داشته باشید که این پولساز بودن تا حد زیادی به تلاش و مهارت‌های خود افراد بستگی دارد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی در ترکیه به‌سختی می‌توان در جایی به کار مشغول شد.

در کل می‌توان این ده رشته و موارد مشابه در ترکیه را از مشوق‌های اصلی تحصیل در این کشور به‌حساب آورد. اگرچه می‌توان با مدارک دانشگاهی معتبر اخذ شده در خارج از ترکیه نیز در آن مشغول به کار شد؛ اما اخذ مدرک در دانشگاه‌های خود این کشور مسیر افراد برای کار در آن را بسیار هموارتر می‌کند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.