021-91305905

بهترین رشته‌ ها برای تحصیل در ترکیه

بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل در ترکیه هدف متقاضیان زیادی در آسیا و اروپا است. هزینه تحصیل مقرون‌­به‌­صرفه، امکانات کافی، تجهیزات به‌روز و اساتید مجرب از دلایل محبوبیت انتخاب ترکیه به­‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی است. اما یکی از مهم‌­ترین مقوله­‌های مهاجرت تحصیلی، انتخاب رشته تحصیلی خواهد بود. انتخاب رشته تحصیلی متناسب با علایق شما و وضعیت اجتماعی و شغلی جامعه می­‌تواند کمک بزرگی به آینده شما کند.

اگر پس از اتمام تحصیل قصد بازگشت به ایران را دارید باید رشته خود را متناسب با وضعیت بازار کار و نیازهای ایران انتخاب کنید و اگر قصد اقامت در ترکیه یا مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی را دارید باید وضعیت همان کشور را بسنجید. در این مقاله بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه و رشته‌های تحصیلی پرتقاضا برای تحصیل در ترکیه را بررسی می­کنیم.

رشته‌های تحصیلی پرتقاضا در ترکیه

با انتخاب تحصیل در ترکیه و در ادامه آن اقامت در ترکیه باید هنگام انتخاب رشته بازار کار ترکیه را در نظر بگیرید. میزان درآمد هر رشته و میزان نیاز جامعه به حضور افراد ماهر در آن رشته از فاکتورهای مهم هنگام انتخاب است. در ادامه به بررسی برخی از رشته‌های تحصیلی پرتقاضا برای تحصیل در ترکیه و بهترین رشته‌های پول‌ساز برای تحصیل در ترکیه می‌پردازیم:

تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه

تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه همواره یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه و یکی از رشته­‌های پرتقاضا برای تحصیل در ترکیه به شما رفته است. شرایط پذیرش ساده‌­تر نسبت به دانشگاه­های ایران و اروپا، همچنین وجود دانشگاه‌های معتبر جهانی با شهریه مناسب می‌­تواند از مهم‌­ترین دلایل انتخاب رشته­ پزشکی باشد.

اما آینده شغلی رشته پزشکی در ترکیه در انتخاب این راه بی‌تأثیر نیست. دانشجویان رشته پزشکی پس از اتمام دوره ۶ساله عمومی می‌­توانند آزمون ورود به دوره­‌های تخصصی را شرکت کنند و برای هر یک از تخصص‌­های مغز و اعصاب، اطفال، زیبایی، گوارش، قلب و عروق و… اقدام کنند. متوسط درآمد یک پزشک عمومی در ترکیه ماهانه حدود 18 هزار لیر برآورد شده است. طبق آخر آمار تخصص­‌های زیر بیشترین بازار کار را در ترکیه دارند:

  • جراح عمومی
  • متخصص رادیولوژی
  • متخصص بیماری­‌های عمومی
  • متخصص اطفال
  • متخصص گوش و حلق و بینی
  • متخصص داخلی
  • فوق‌تخصص قلب
  • فوق‌تخصص ریه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

جمعیت بالای کشور ترکیه و پیشرفت علم دندانپزشکی در حوزه درمان و زیبایی میزان تقاضا را بالا برده است. تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه 5 سال زمان می‌­برد و با اختلاف جزو بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه است. درآمد دندانپزشکان تقریباً در تمامی کشورها رقم بالایی دارد و در ترکیه نیز ماهانه حدود 18 هزار لیر برآورد شده است که قطعاً به میزان تخصص و سوابق شما بستگی دارد.

دندانپزشکان در ترکیه می‌­توانند در زمینه‌­های دندانپزشکی اطفال، جراحی فک و صورت، ارتودنسی و جراح اطفال تخصص بگیرند. دریافت مدرک تخصص در دندانپزشکی بین 3 تا 4 سال زمان می­‌برد. از مزایای تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در ترکیه امکان تحصیل و کار به زبان انگلیسی و ترکی است که میزان تقاضای ثبت­نام در این رشته را بالا می­‌برد.

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

پیشرفت تکنولوژی در دنیا منجر به ایجاد بازار کار متنوع برای متخصصین مهندسی کامپیوتر شده است. ترکیه هم مانند سایر کشورها به پیشرفت فناوری در جامعه خود اهمیت زیادی می­‌دهد؛ بنابراین مدیران IT و مهندسین نرم‌­افزار می‌­توانند ترکیه را به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه علاوه بر مزایای علمی که دارد پس از اتمام تحصیل بستر مناسبی را برای اشتغال شما فراهم می­‌کند.

تحصیل در دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر ۴ساله است. میانگین درآمد ماهانه مهندسان کامپیوتر در ترکیه حدود 8000 لیر خواهد بود که باتوجه‌به نوع پروژه و سوابق شما می­‌تواند متغیر باشد. از میان زیرشاخه‌­های مهندسی کامپیوتر، میزان تقاضای بازار کار ترکیه در رشته­‌های زیر بیشتر است:

  • طراح وب
  • توسعه‌دهنده وب
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار
  • تحلیل‌گر امنیت
  • تحلیل‌گر سیستم
  • توسعه‌دهنده سیستم‌عامل

تحصیل در رشته مدیریت مالی در ترکیه

با گسترش شغل‌­های مختلف و ایجاد کسب‌وکارهای گوناگون، هر مدیری به یک مشاور و مدیر مالی نیاز دارد تا باتوجه‌به وضعیت اقتصادی کشور بتواند بیشترین سود را دریافت کند. برای این که یک مدیر مالی موفق در ترکیه باشید ابتدا دوره ۴ساله کارشناسی و بعد دوره­‌های کارآموزی و عملی را بگذرانید تا بیشتر با شرایط کار آشنا شوید و در پروژه‌­های واقعی با چالش­‌های اصلی مدیران رو‌به‌رو شوید. فارغ‌­التحصیلان رشته مدیریت مالی در ترکیه می‌­توانند به طور میانگین ماهانه 7000 لیر درآمد داشته باشند.

تحصیل در رشته طراحی مد در ترکیه

بازار کار برای فارغ­‌التحصیلان رشته طراحی مد در ترکیه بیشتر از هر رشته دیگری داغ است. صنعت مد در ترکیه بخش مهمی از اقتصاد کشور را شامل می­‌شود و برای این رشته موقعیت­‌های شغلی متنوعی را ایجاد کرده است. با تحصیل در رشته طراحی مد در ترکیه می­‌توانید بخشی از یک برند معتبر باشید و یا شرکت خود را راه‌­اندازی کنید. به قطعیت می­‌توان گفت فارغ‌­التحصیلان رشته­‌های طراحی لباس و مد در ترکیه بیکار نخواهند ماند، میانگین درآمد ماهانه حدود 6 هزار لیر برآورد شده است. پس از اتمام دوره تحصیل در یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه می­‌توانید در یکی از موقعیت‌های شغلی زیر مشغول به کار شوید:

  • طراح مد
  • طراح نساجی
  • طراح لباس
  • الگوساز
  • طراح پارچه
  • مشاور مد
  • روزنامه‌نگار مد
  • طراح لوازم جانبی
  • هماهنگ‌کننده و مجری
  • تصویرگر مد

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

حقوق یکی از بهترین رشته‌های پول‌ساز برای تحصیل در ترکیه محسوب می‌­شود. تعداد بسیاری از دانش‌­آموزان ایرانی متقاضی تحصیل در رشته حقوق هستند و یکی از دلایل آن شرایط پذیرش ساده‌­تر و بازار کار پرتقاضا است. یک وکیل دادگستری در ترکیه باید 4 سال دوره کارشناسی و 2 سال دوره تحصیلات تکمیلی بگذراند و پس از آن برای ورود به بازار کار آماده است. فارغ­‌التحصیلان رشته حقوق می­‌توانند در یکی از موقعیت­‌های شغلی وکیل دادگستری، وکیل عمومی، قاضی و سردفتر مشغول به کار شوند. میانگین درآمد ماهانه فارغ­‌التحصیلان این رشته حدود 17 هزار لیر برآورد شده است.

تحصیل در رشته روان‌شناسی در ترکیه

تحصیل در رشته روان‌شناسی در ترکیه

یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه، رشته روان‌شناسی است. جامعه امروز به­‌گونه­‌ای است که حضور یک مشاور و روان‌شناس را در زندگی پذیرفته است و همین باعث افزایش نیاز به روان‌شناسان ماهر در ترکیه می­‌شود. با گذراندن دوره ۴ساله کارشناسی روان‌شناس در ترکیه می­‌توانید در مراکز زیر مشغول به­ کار شوید:

  • مؤسسات مرتبط با وزارت بهداشت ترکیه
  • مدارس
  • نهادها و سازمان‌های وابسته به وزارت دادگستری
  • مراکز بهداشت روان خصوصی یا عمومی

همچنین می‌­توانید با دریافت مدرک کارشناسی ارشد به­‌صورت مستقل در زمینه تحصیلی خود ایجاد شغل کنید. درآمد روان‌شناسان در ترکیه به طور میانگین ماهانه حدود 11 هزار لیر برآورد شده است که به میزان سابقه کاری و تحصیلات بستگی دارد.

تحصیل در رشته مهندسی برق در ترکیه

یکی دیگر بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه رشته مهندسی برق است. برق از رشته‌­های سخت اما پردرآمد در ترکیه محسوب می­‌شود. دانشجویان پس از اتمام دوره ۴ساله کارشناسی می­‌توانند در شرکت­‌های دولتی و غیردولتی مشغول به کار شوند. باتوجه‌به پیشرفت روزانه تکنولوژی فارغ­‌التحصیلان این رشته موقعیت­‌های شغلی متنوعی برای انتخاب خواهند داشت. درآمد مهندسین برق ماهانه حدود 8000 لیر برآورد شده است که باتوجه‌به میزان سابقه کاری و تحصیلات شما متغیر خواهد بود.

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ترکیه

تنوع صنایع مختلف در ترکیه باعث افزایش نیاز بازار به مهندسی مکانیک شده است. موقعیت‌­های شغلی متفاوتی برای رشته مهندسی مکانیک در ترکیه وجود دارد که پس از اتمام دوره ۴ساله کارشناسی می‌­توانید انتخاب کنید:

  • کارخانه­ها
  • مراکز تحقیقاتی
  • نیروگاه­‌ها
  • صنایع شیمیایی
  • صنعت تولید
  • سایت­‌های ساختمانی

باتوجه‌به نوع صنعتی که انتخاب می‌­کنید و میزان تخصص شما درآمد ماهانه یک مهندس مکانیک می‌­تواند ماهانه به طور میانگین حدود 8000 لیر باشد. شما به­‌عنوان یک مهندس مکانیک مسئولیت‌­هایی از قبیل طراحی، توسعه، تولید، تعمیر و پردازش سیستم‌­های مکانیکی را دارید.

فارغ‌التحصیلی در ترکیه و پیداکردن کار در ایران

برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان شرایط ترکیه را برای تحصیل مناسب­‌تر از ایران می­‌دانند و دلیل آن در برخی از رشته‌های پرطرف‌دار مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مهندسی واضح است. شرایط پذیرش در رشته­‎‌های دلخواه و در دانشگاه‌­های معتبر در ترکیه آسان­‌تر از ایران است؛ بنابراین متقاضیان تحصیل در ترکیه را انتخاب می­‌کنند و در موارد بسیاری پس از اتمام تحصیل قصد اقامت ندارند و به ایران باز می‌­گردند.

در این شرایط باید در هنگام انتخاب رشته بازار کار ایران را بررسی کنید. اگر قصد بازگشت به ایران را دارید در هنگام انتخاب رشته و دانشگاه حتماً به مورد تأیید بودن دانشگاه از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت توجه کنید. این موضوع در رشته­‌های پزشکی و پیراپزشکی از اهمیت بالاتری برخوردار است و برای ایجاد شغل در ایران دانشگاه شما در ترکیه باید حتماً مورد تأیید وزارت بهداشت ایران باشد. در ادامه به بررسی بازار کار برخی از رشته­‌های پرتقاضا برای تحصیل در ترکیه می­پردازیم:

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در ایران

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه است که به نسبت ایران شرایط پذیرش ساده‌­تری دارد. با پرداخت شهریه‌­ای کمتر به نسبت دانشگاه­‌های اروپایی می‌­توانید در یکی از دانشگاه­‌های معتبر ترکیه تحصیل کنید و با دردست‌داشتن مدرک معتبر هنگام استخدام امتیاز بالایی خواهید داشت.

فارغ‌­التحصیلان این رشته در ایران سریعاً وارد بازار کار می­‌شوند و دلیل آن تقاضای بالای این رشته است. کارجویان در یکی از شاخه­‌های نرم­افزار یا سخت‌­افزار می‌­توانند مشغول به کار شوند که هرکدام زیرشاخه‌­های متفاوتی دارد. باتوجه‌به علاقه و آموزش‌­هایی که در دوران تحصیل داشتید می‌­توانید موقعیت شغلی مناسب خود را انتخاب کنید. درآمد مهندسان کامپیوتر باتوجه‌به موقعیت شغلی و سوابق کاری آن­ها بسیار متغیر است. شرکت­‌های دولتی و خصوصی درآمدی حدود 15 تا 30 میلیون تومان برای شما در نظر می‌گیرند؛ اما با دریافت پروژه­‌های فریلنسری می‌­توانید درآمد خود را افزایش دهید.

بازار کار رشته مهندسی صنایع در ایران

بازار کار رشته مهندسی صنایع در ایران

با توسعه صنعت و تولیدات کارخانه­‌ها نیاز به فارغ‌­التحصیلان مهندسی صنایع افزایش پیدا کرده است. رشته مهندسی صنایع در ترکیه جزو رشته­‌های پرطرف‌دار نیست؛ اما در سال‌های اخیر بازار کار ایران به این رشته نیاز شدیدی پیدا کرده است. فارغ‌­التحصیلان مهندسی صنایع در موقعیت‌­های شغلی مختلف مثل کارشناس کنترل کیفیت، مدیر کنترل کیفیت و رئیس تولید استخدام می­‌شوند. پول‌سازترین موقعیت شغلی در رشته مهندسی صنایع در ایران گرایش مدیریت پروژه است.

میزان درآمد مهندسین صنایع در ایران تا میزان زیادی به مدرک تحصیلی آن­ها و سپس سوابق کاری بستگی دارد که ماهانه رقمی بین 10 تا 15 میلیون تومان برآورد شده است. البته در بخش­‌های خصوصی این مبلغ می­‌تواند متفاوت باشد.

بازار کار رشته مهندسی عمران در ایران

طرح توسعه شهرها در ایران و ایجاد پروژه­‌های کلان‌شهری و بین‌شهری نیاز سازمان­‌ها را به مهندسین عمران افزایش داده است. تحصیل مهندسی عمران در ترکیه مراحلی همانند سایر رشته­‌های مهندسی در ترکیه دارد. پس از اتمام دوره ۴ساله کارشناسی، فارغ­‌التحصیلان می­‌توانند در مراکز دولتی مربوطه مثل جهاد سازندگی، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت راه و… مشغول به کار شوند. همچنین داشتن مدرک معتبر از دانشگاه­‌های ترکیه شرایط شما را برای استخدام در مراکز خصوصی نیست هموارتر می­‌کند.

فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی عمران به‌عنوان یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه در سه موقعیت شغلی می‌تواند مشغول شود:

  • طراح و مشاور
  • پیمانکار
  • نظارت

درآمد مهندسین عمران در ایران ماهانه بین 10 تا 20 میلیون تومان متغیر است که به سوابق کاری و میزان تحصیلات شما بستگی دارد.

بازار کار رشته پزشکی در ایران

رشته پزشکی به دلیل ایجاد یک موقعیت اجتماعی ایده­‌آل برای دانشجویان و فارغ‌­التحصیلان این رشته همواره طرف‌داران زیادی داشته است. محدودیت­‌های پذیرش در رشته پزشکی در ایران منجر به اقدام برای کشورهای دیگر می­‌شود. تحصیل پزشکی در ترکیه از پرطرف‌دارترین رشته­‌ها است که در تمامی کشورها جزو پردرآمدترین رشته‌­­ها نیز محسوب می­‌شود.

هنگام انتخاب دانشگاه برای تحصیل پزشکی در ترکیه حتماً توجه کنید دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت باشد و این در حالی است که قصد بازگشت به ایران را داشته باشید. در حال حاضر تخصص‌­های چشم و مغز و اعصاب محبوب­‌ترین رشته­‌ها میان دانشجویان ایرانی است؛ اما با مهاجرت تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران، جامعه پزشکی ایران به تخصص‌های زیر نیاز بیشتری دارد:

  • زنان و زایمان
  • مغز و اعصاب
  • نورولوژی
  • بیهوشی
  • جراحی عمومی
  • داخلی
  • پوست و مو
  • رادیولوژی
  • طب اورژانس

درآمد پزشکان در ایران ارقام بسیار متفاوتی دارد که بازه­ای بین 20 تا 100 میلیون تومان در ماه را شامل می­‌شود. پزشکان باتوجه‌به نوع تخصص و محل خدمت خود دریافتی دارند همچنین پزشکان جراح درآمد بالاتری خواهند داشت.

بازار کار رشته دندانپزشکی در ایران

شکی نیست که دندانپزشکی یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه است. رشته دندانپزشکی در ترکیه و رشته پزشکی در ترکیه از نظر تعداد متقاضیان ثبت‌­نام، رقابت تنگاتنگی با هم دارند. فارغ‌­التحصیلان دوره ۵ساله دندانپزشکی می‌­توانند در کلینیک‌­ها و بیمارستان‌­ها مشغول به­ کار شوند و یا به­‌صورت شخصی شروع به کار کنند. اگر قصد تحصیل در ترکیه و بازگشت به ایران دارید در نظر داشته باشید که دانشگاه شما در ترکیه حتماً باید مورد تأیید وزارت بهداشت ایران باشد.

طبق آخرین آمار بازار کار دندانپزشکی در ایران علاوه بر دندانپزشک عمومی به متخصصان ارتودنسی، جراح فک و صورت و متخصص اطفال نیز نیاز دارد؛ بنابراین با اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه می­‌توانید جایگاه شغلی بهتری در ایران داشته باشید. درآمد ماهانه یک دندانپزشک در ایران بسیار متغیر است و می­تواند رقمی بین 50 تا 200 میلیون تومان باشد.

بازار کار رشته حقوق در ایران

بازار کار رشته حقوق در ایران

بعد از بررسی رشته­‌های پرطرف‌دار شاخه علوم‌تجربی و ریاضی این‌طور به نظر می‌­رسد که رشته‌­های شاخه علوم‌انسانی بازار کار مطلوبی در ایران ندارد. اما این فرض کاملاً غلط است. تنوع رشته‌­های علوم‌انسانی بالاست و پذیرش رشته‌­های تاپ در ترکیه آسان‌­تر از ایران است؛ بنابراین داوطلبان زیادی رشته حقوق در ترکیه را انتخاب می­‌کنند.

رشته حقوق گرایش­‌های مختلفی دارد که در ادامه به برخی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه  در این رشته اشاره می­‌کنیم:

  • حقوق عمومی
  • حقوق خصوصی
  • حقوق جزا و جرم­‌شناسی
  • حقوق کیفری
  • حقوق بشر
  • حقوق بین­الملل
  • حقوق مالکیت کیفری
  • حقوق تجارت
  • حقوق خانواده
  • حقوق شرکت­‌ها
  • حقوق اقتصادی

باتوجه‌به تفاوت قوانین حقوقی در هر کشور و اساس حقوق ایران که حقوق اسلامی و بر مبنای فقه اسلامی است، کار کمی برای شما مشکل می­‌شود! مدرک فارغ‌­التحصیلان در خارج از ایران معمولاً تنها در گرایش حقوق بین­‌الملل برای کار در ایران قابل‌استفاده است و برای کار در سایر گرایش­‌ها نیاز به معادل‌سازی و گذراندن واحدهای اضافی خواهد بود.

بازار کار رشته حقوق در ایران وضعیت مطلوبی دارد و عمده فارغ‌­التحصیلان موقعیت شغلی وکالت را انتخاب می­‌کنند. درآمد فارغ­‌التحصیلان رشته حقوق در ایران بازه مشخصی ندارد در مشاغل خصوصی همه چیز به تعرفه­ شما و در مشاغل دولتی به تعرفه‌­های دولت بستگی دارد. اما تا امسال حقوق همچنان در لیست رشته­‌های پول‌ساز ایران و یکی از بهترین رشته­‌ها برای تحصیل در ترکیه قرار داشته است.

بازار کار رشته MBA در ایران

تحصیل در رشته MBA یکی از پرطرف‌دارترین رشته­‌ها در ایران و خارج از ایران بوده است. همچنان اینکه جزو بهترین رشته‌های پول‌ساز برای تحصیل در ترکیه و خارج از آن است. رشته MBA یا همان مدیریت کسب‌وکار بازار کار گسترده‌­ای در ایران و ترکیه دارد. علاقه‌مندان به رشته­‌های مدیریتی همیشه این رشته را در صدر انتخاب­‌های خود قرار می‌­دهند. شرایط کسب‌وکارهای امروز ایجاب می­‌کند که هر مدیرعامل و هر مجموعه برای موفقیت یک متخصص MBA در کنار خود داشته باشد. فارغ‌­التحصیلان رشته MBA در ایران موقعیت‌­های شغلی گوناگونی دارند که به برخی از آن­ها اشاره می­‌کنیم:

  • مدیر بازاریابی
  • مدیر فناوری اطلاعات و IT
  • مدیر فروش
  • مدیریت مجموعه‌­های خدمات بهداشتی و درمانی
  • مشاور عالی

پیش­تر این رشته در ایران کاربرد کمتری داشت و کمتر به آن توجه می‌شد؛ اما امروزه بازار کار رشته MBA در ایران رونق پیدا کرده است. میانگین درآمد ماهانه یک متخصص MBA در ایران مبلغی بین 15 تا 20 میلیون تومان برآورد شده است که قطعاً با پیشرفت و کسب تجربه­‌های کاری می­توانید دریافتی خود را افزایش دهید.

بهترین رشته تحصیلی برای من کدام است؟

برای یافتن بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه ابتدا باید اهداف بلندمدت خود را مشخص کنید. غالباً افراد تصمیم دارند پس از فارغ‌­التحصیلی وارد بازار کار شوند و به درآمد بالا برسند. پیش از انتخاب رشته در ترکیه باید بدانید که بعد از فارغ­‌التحصیلی قصد اقامت در ترکیه را دارید یا خیر و سپس باتوجه‌به بازار کار کشور مقصد رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید.

واضح است که برخی از دانش­‌آموزان به دلیل شرایط سخت کنکور ایران، تحصیل در ترکیه را انتخاب می­‌کنند تا شرایط بهتری برای قبولی در رشته­‌های تاپ مهندسی و پزشکی و دندانپزشکی را داشته باشند. باتوجه‌به حساسیت انتخاب رشته کارشناسان ما در یونی لند پاسخگوی تمامی سؤالات شما عزیزان هستند تا بهترین رشته ­ها برای تحصیل در ترکیه را باتوجه به اهداف شما معرفی کنیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.