021-91305905

رشته داروسازی در ترکیه + شرایط تحصیل، هزینه ها

رشته داروسازی در ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه به‌خصوص در مقطع کارشناسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به رشته‌های پزشکی است. دانشگاه‌های متعددی در ترکیه وجود دارند که انواع برنامه‌های تحصیلی مرتبط با داروسازی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های ترکیه با داشتن رتبه مناسب در میان دانشگاه‌های جهانی، سیستم آموزشی عالی اروپا، برخورداری از تجهیزات به‌روز و آزمایشگاه‌های مجهز می‌تواند مقصدی مناسب برای کسانی باشد که قصد ادامه تحصیل در رشته پردرآمد داروسازی را دارند.

در این مقاله به بررسی زوایای مختلف تحصیل رشته داروسازی در ترکیه می‌پردازیم. همچنین شرایط ورود به دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را به‌صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

رشته داروسازی در میان 3 رشته پرتقاضا برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کشور ترکیه قرار دارد. اگر علاقه‌مند به تحصیل در یکی از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در خارج از کشور هستید، حتما شرایط دانشگاه‌های ترکیه را بررسی کنید.

دولت ترکیه همواره می‌کوشد تا کیفیت دانشگاه‌های پزشکی خود را در سطح دانشگاه‌های تراز اول حفظ کند، زیرا این کشور یکی از مقاصد اصلی برای توریست‌های درمانی در جهان است. برخی دانشگاه‌های پزشکی در کشور ترکیه را می‌توان هم‌تراز با دانشگاه‌های معتبر آمریکا، بریتانیا و کانادا ارزیابی کرد.

علاوه بر کیفیت دانشگاه‌های ترکیه، امکان تحصیل رایگان و دریافت بورسیه نیز برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. حتی همچون دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی دانشجویان بااستعداد می‌توانند کمک هزینه ماهانه نیز دریافت کنند. ورود به دانشگاه‌های دولتی ترکیه در رشته‌های مرتبط با پزشکی مثل داروسازی، نسبت به سایر رشته‌ها مثل مهندسی، شرایط سخت‌تری دارد. برای مثال دانشجویان متقاضی در رشته‌های پزشکی باید در آزمون Yos نمره بالای 90 درصد کسب کنند.

ورود به دانشگاه‌های دولتی ترکیه در مقطع کارشناسی نیازمند شرکت در آزمون YOS است. اما امکان ادامه تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بدون آزمون ورودی وجود دارد. برخی دانشگاه‌های خصوصی پذیرش دانشجو را بر اساس معدل دیپلم انجام می‌دهند.

کارشناسی داروسازی شامل یک دوره 5 ساله است که اگر دانشجو نتواند هنگام ورود به دانشگاه مدرک زبان مورد نیاز را ارائه دهد به 6 سال افزایش می‌یابد. کارشناسی ارشد یک برنامه 2 ساله و اخد دکترای داروسازی یک دوره 4 ساله را می‌طلبد.

به‌منظور بررسی شرایط تحصیل رشته داروسازی در ترکیه ابتدا لیستی از مزایا را ارائه می‌کنیم.

مزایای تحصیل رشته داروسازی در ترکیه | 10 مزیت تحصیل داروسازی در ترکیه

  • وجود دانشگاه‌های معتبر با رنکیگ بالا در رشته داروسازی در این کشور؛ ترکیه دارای 47 دانشگاه با رنک بالا رشته پزشکی در میان دانشگاه‌های دنیا است. سیستم آموزشی دانشگاه‌های پزشکی در ترکیه مطابق با استاندارهای آموزش عالی اروپا (European higher education standards) است.
  • این امکان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که بعد از پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه، تحصیل خود را در دانشگاه‌های دیگر اروپا نیز ادامه دهند.
  • تجهیزات و زیرساخت‌های موجود در بسیاری دانشگاه‌های پزشکی ترکیه با استاندارهای دانشگاه‌های اروپا و آمریکا برابری می‌کند.
  • هزینه مقرون به‌صرفه تحصیل رشته داروسازی در ترکیه، در مقایسه با دانشگاه‌های اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا
  • امکان اخذ انواع بورسیه‌های تحصیلی شامل: تحصیل رایگان، کمک هزینه ماهانه، هزینه سکونت، بیمه درمانی و حتی بلیط مسافرت به کشور مبدا برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.
  • امکان ورود به دانشگاه‌های داروسازی ترکیه بدون آزمون ورودی و با شرط معدل وجود دارد (دانشگاه‌های خصوصی ترکیه)
  • وجود دانشگاه‌های داروسازی با برنامه‌های متنوع در بزرگترین و مجهزترین شهرهای ترکیه نظیر استانبول، آنکارا، شرایط تحصیلی پرنشاطی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.
  • وجود بازار کار مناسب و امکان کسب درآمد بالا در رشته داروسازی در ترکیه. علاوه‌براین امکان کار با مدرک داروسازی ترکیه در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد.
  • بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه برنامه‌های پزشکی را به زبان‌های انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهند.
  • وجود مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بزرگ در خارج از دانشگاه‌های که امکان تحقیق و توسعه را به دانشجویان می‌دهد. علاوه‌بر این دانشگاه‌های پزشکی ترکیه با برخی بیمارستان‌ها توافق دوجانبه دارند و دانشجویان داروسازی فرصت کسب تجربه عملی حین تحصیل را نیز دارند.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

امکان تحصیل داروسازی در ترکیه به 2 زبان انگلیسی و ترکی وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای کسب سهمیه در دانشگاه‌های دولتی ترکیه آزمون ورودی دهند یا بدون آزمون با شرط معدل در دانشگاه‌های خصوصی ثبت‌نام کنند.

برای ورود به دانشگاه‌های دولتی ترکیه دانشجویان بین‌المللی باید یا در آزمون YOS (هوش و استعداد تحصیلی) که مختص کشور ترکیه است شرکت کنند؛ یا نمره قبولی (مدنظر دانشگاه) در آزمون آمریکایی SAT، ACT را کسب کنند. می‌توان گفت معیار ورودی تقریبا 70 درصد دانشگاه‌های ترکیه بر آزمون یوس و 30 درصد دیگر آزمون‌های ست و اکت است.

نمره یوس برای رشته های پزشکی معمولا بالای 90 درصد ملاک است.

میانگین نمره SAT برای دانشجویان 1000 درنظر گرفته می‌شود. برای پذیرش در دانشگاه‌های دولتی ترکیه دانشجویان به کسب نمره بین 1000-1350 نیاز دارند. برخی دانشگاه‌ها حتی ست 1400 را درخواست می‌کنند. البته در بعضی دانشگاه‌ها نیز انعطاف‌هایی در ارزیابی آزمون ست وجود دارد مثلا اگر دانشجویی در بخش ریاضی 680 از 800 را دریافت کرده باشد نمره بخش زبان را کم‌اهمیت‌تر درنظر می‌گیرند. اما همه‌چیز به کمیته ارزیابی دانشگاه بازمی‌گردد.

در دانشگاه‌های دولتی ترکیه شرایط پذیرش علاوه بر آزمون ورودی، ارائه ریزنمرات و مدرک دیپلم است. دانشجویان بین‌المللی برای حضور در دانشگاه‌های دولتی داروسازی حداقل 75 درصد ارزش نمرات را کسب کرده باشند.

همچنین متناسب با دانشگاه مقصد ارائه مدرک مهارت زبان به زبان انگلیسی یا ترکی نیز ضروری است. اگرچه شرط آزمون ورودی و معدل دیپلم در دانشگاه‌های دولتی ضروری است، اما در مورد مدرک زبان دانشجو می‌تواند به جای ارائه مدرک، درخواست حضور در دوره آمادگی زبان بدهد. معمولا این دوره 1 ساله است.

نکته : در انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان تحصیلی، معمولا داشتن مدرک تافل الزامی است. اگر تحصیل به زبان ترکی را انتخاب می‌کنید، باید مدرک Tömer ارائه دهید. اما برخی دانشگاه‌ها مدرک زبان آیلتس را با نمره تافل معادل‌سازی می‌کنند و به‌عنوان مدرک زبان می‌پذیرند.

پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بر اساس شرط معدل است. در مقایسه با دانشگا‌های دولتی، حداقل معدل برای متقاضیان 65 درصد کل نمره یا به عبارتی معدل بالای 14 است.

در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا)  نیازی به امتحان Yös نیست. با این حال، شما باید در امتحانات ALES ،GRE یا GMAT حدنصاب نمره قبولی (حداقل 55 ٪) را کسب کنید. همچنین باید مهارت زبان انگلیسی (حداقل 55 ٪) را ارائه دهید. طول دوره کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 4 سال است. مدت زمان کارشناسی ارشد بدون پایان نامه 1 سال است.

موضوعات درسی رشته داروسازی

موضوعات درسی رشته داروسازی در ترکیه

لیست زیر شامل موضوعات اصلی رشته داروسازی در اکثر دانشگاه‌های ترکیه است:

  • ریاضیات
  • فیزیک و بیوفیزیک
  • علم شیمی
  • زیست شناسی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
  • فیزیولوژی
  • آناتومی
  • آمار زیستی
  • سلامت عمومی
  • میکروبیولوژی دارویی و بالینی
  • گیاه‌شناسی دارویی
  • شیمی دارویی
  • فارماکولوژی
  • فناوری دارویی
  • فارماکوگنوزی

در یک دسته‌بندی دیگر می‌توان رشته داروسازی در ترکیه را به دو زیرشاخه تقسیم کرد:

شاخه‌های شیمی: شیمی فارماکولوژیک. شیمی تجزیه. شیمی ارگانیک. شیمی محصولات طبیعی بیوشیمی.

شاخه‌های زیست‌شناسی: فیزیولوژی. میکروبیولوژی. ایمونولوژی. ویروس‌شناسی

مدارک مورد نیاز برای  پذیرش کارشناسی داروسازی ترکیه 2023

  • دیپلم دبیرستان
  • ریزنمرات تحصیلی
  • ارائه مدرک اثبات تسلط به زبان انگلیسی (آزمون‌های بین‌امللی زبان معادل با تافل iBT 66-75)
  • ارائه مدرک تسلط به زبان ترکی (معادل TOMER C1 71)
  • کپی پاسپورت
  • عکس‌هایی در اندازه پاسپورت (معمولا 2 قطعه عکس 3*4)
  • نمرات امتحان SAT/ACT/YOS و غیره

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی ارشد و داروسازی ترکیه

بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه مدارک مشابهی برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد درخواست می‌کنند این مدارک به شرح زیر است:

  • لیسانس مربوطه
  • ریز نمرات تحصیلی دوره قبل
  • نمرات امتحان از ALES/GRE
  • نمرات مهارت انگلیسی و ترکی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • کپی پاسپورت و عکس

هزینه تحصیل رشته داروسازی در ترکیه

به‌طور کلی  در میان رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های ترکیه، شهریه داروسازی نسبت به پزشکی و دندانپزشکی کمتر است. همچنین تحصیل رشته داروسازی در ترکیه نسبت به دانشگاه‌های اروپا و آمریکا ارزان‌تر است. متوسط شهریه سالانه برنامه های داروسازی 12.700 دلار است.

شهریه سالانه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا بین 8.000 تا 14.000 دلار است.

شهریه تحصیل داروسازی در ترکیه 2023

دانشگاهشهریه سالانه ) لیر(
دانشگاه استانبول (پاییز و بهار 2022-2023)40.000
شهریه دانشگاه آتاتورک 2021-202259.000
دانشگاه آنکارا 2022-2023 (زبان ترکی)70.000
دانشگاه آنکارا 2022-2023 (زبان انگلیسی)112.500

تحصیل رشته داروسازی در ترکیه بدون آزمون

امکان ورود بدون آزمون (SAT/ACT/YOS ) داروسازی به دانشگاه‌های دولتی ترکیه وجود ندارد؛ اما ورود به دانشگاه‌های خصوصی داروسازی در کشور ترکیه بدون آزمون ورودی امکان‌پذیر. متقاضیان ادامه تحصیل می‌توانند با ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات خود شرایط اخذ پذیرش را کسب کنند. در این رویه معدل متقاضی ملاک پذیرش است. به‌طور معمول متقاضیان باید حدال 65 درصد از کل نمرات دیپلم را کسب کرده باشند.برخی دانشگاه‌های خصوصی آزمون یوس بالای 70درصد را نیز به‌عنوان ملاک پذیرش دانجو قرار می‌دهند.

در همه موارد، با اثبات اینکه شما در آزمون TOMER برای زبان ترکی یا آزمون تافل برای زبان انگلیسی، یا در عوض یک سال مقدماتی را گذرانده اید، شرط مهارت زبان خارجی باید برآورده شود.

دانش آموزان بدون آزمون ورودی پذیرفته می شوند ، فقط با توجه به میانگین امتیاز درجه دیپلم دبیرستان. به طور کلی ، میانگین نقطه درجه دیپلم 50 ٪ است ، اما طبق دانشگاه ها متفاوت است. برخی از دانشگاه ها دانشجویان را بر اساس نتایج آزمون بین المللی SAT و غیره می پذیرند. اگر گواهی مهارت ترکیه یا انگلیسی با توجه به زبان آموزش وجود نداشته باشد ، دانشگاه امتحان زبان را انجام می دهد. اگر نتوانید امتحان زبان را پشت سر بگذارید ، به یک دوره آماده سازی زبان می روید.

در برنامه های تحصیلات تکمیلی ؛ اکثر دانشگاه ها به ALES ، GRE یا GMAT و غیره احتیاج ندارند. استاد 2 سال و دکترای 4 سال است. اگر گواهی مهارت زبان ندارید ، باید آزمون مهارت زبان انگلیسی یا ترکیه را بگذرانید. به طور کلی نمره 60 ٪ لازم است. ممکن است طبق هر دانشگاه متفاوت باشد.

بعد از بررسی شرایط رشته داروسازی برای تحصیل در ترکیه بیایید نگاهی به دانشگاه‌های داروسازی این کشور از جنبه‌های مختلف کنیم. مواردی شامل: کدام یک در شهرهای بزرگ واقع شدند، کدام‌یک برنامه‌های آموزشی بهتری دارند، رنکینگ کدام دانشگاه‌های داروسازی ترکیه نسبت به بقیه بهتر است.

بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی

بورسیه‌ های تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین المللی

امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی در رشته داروسازی و بسیاری رشته‌های دیگر وجود دارد. بورسیه‌های تحصیلی کشور ترکیه یک برنامه با بودجه دولتی است که به دانشجویان برجسته اعطا می‌شود. این بورسیه‌ها با ساختارهای متفاوت به برنامه‌های تمام‌وقت یا کوتاه‌مدت تحصیلی تخصیص می‌یابند. در حال حاضر بورسیه‌های تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.

بورسیه تحصیلی شامل دانشگاه محل تحصیل یا برنامه آموزشی یا هر 2 (همزمان) می‌شود. علاوه‌براین کمک هزینه ماهانه (لیسانس: 1000 لیر ؛ کارشناسی ارشد: 1400 لیر ؛ دکترا: 1800 لیر)، یک بار بلیط بازگشت از طریق پرواز ، بیمه درمانی ، اسکان و دوره زبان ترکی 1 ساله موارد دیگری هستند که در بورسیه‌های تحصیلی دولت ترکیه گنجانده شده‌اند.

مدت تخصیص ‌یافته بورسیه

  • کارشناسی: دوره 1 ساله زبان ترکی + 4-6 سال (بسته به مدت طبیعی برنامه تحصیلی)
  • کارشناسی ارشد: دوره 1 ساله زبان ترکی + 2 سال تحصیل
  • دکترا: 1 سال دوره زبان ترکی + 4 سال تحصیل

حداقل معیار های دانشگاهی برای دریافت بورسیه:

  • حداقل پیشرفت تحصیلی برای متقاضیان مدرک لیسانس: 70 ٪
  • حداقل پیشرفت تحصیلی برای متقاضیان مدرک کارشناسی ارشد و دکترا: 75 ٪
  • حداقل پیشرفت تحصیلی برای علوم بهداشتی (پزشکی ، دندانپزشکی و داروخانه) متقاضیان: 90 ٪

معیار های سنی دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه 2023:

  • برای برنامه‌های کارشناسی، متقاضی باید زیر 21 سال باشد
  • برای برنامه‌های کارشناسی ارشد، سن متقاضی باید زیر 30 سال باشد
  • برای برنامه‌های دکترا، سن متقاضی باید زیر 35 سال باشد

گروه‌ های واجد شرایط برای دریافت بورسیه ترکیه 2023:

  • شهروندان همه کشورها
  • فارغ التحصیلان یا متقاضیانی که قادر به فارغ التحصیلی در پایان سال تحصیلی جاری هستند (قبل از اوت 2023)
  • محققان و دانشگاهیان

برترین دانشگاه‌ های داروسازی ترکیه

اگر به جست‌وجوی بهرتین دانشگاه‌های ترکیه در رشته داروسازی بپردازید، وب‌سایت‌ها معیارهای مختلفی را برای انتخاب برترین دانشگاه‌ها درنظر گرفته‌اند. مثلا ممکن است دانشگاهی در شهر بزرگی واقع شده باشد و امکانات و آزمایشگاه‌های مجهزی داشته باشد، اما تعداد مقالات و پژوهش‌های داروسازی آن از دانشگاه‌ها دیگر کمتر باشد.

در اینجا نخست لیست بهترین دانشگاه‌های داروسازی بر اساس رنکینگ جهانی را ارائه می‌دهیم.

18 مورد از بهترین دانشگاه‌ های داروسازی ترکیه | به‌ همراه رنکینگ جهانی

لیست بهرتین دانشگاه‌های ترکیه بر اساس عملکرد تحقیقاتی در زمینه داروسازی
دانشگاهشهررتبه
آسیادنیا
دانشگاه صنعتی خاورمیانه (METU)آنکارا147505
دانشگاه حاجت تپه Hacettepe Universityآنکارا167568
دانشگاه آنکارا (Ankara University)آنکارا168569
دانشگاه آتاتورک (Ataturk University)ارزروم177586
دانشگاه استانبول (Istanbul University)استانبول179593
دانشگاه اژه (Ege University)ازمیر204660
دانشگاه اوندوکوز مایس (Ondokuz Mayis University)سامسون230724
دانشگاه اینونو (Inonu University)ملطیه240743
دانشگاه کاراندنیز (دانشگاه کارادنیز)ترابزون253765
دانشگاه سلجوق (Selcuk University)کاراتای276823
دانشگاه قاضی (Gazi University)آنکارا314931
دانشگاه دجله (Dicle University)دیاربکر315934
دانشگاه مارمارا (Marmara University)استانبول323951
دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical University)استانبول333973
دانشگاه آنادولو (Anadolu University)اسکی‌شهیر340987
دانشگاه الوداغ (Uludag University)بورسا349999
دانشگاه فنی گبزه (Gebze University of Technology)گبزه3611018
دانشگاه ارجیس (Erciyes University)کایسری (قیصریه)3651029

داشتن تنوع در برنامه‌های آموزشی، همچنین همراهی برنامه‌های دانشگاه با روندهای جهانی در آن زمینه، یکی دیگر از معیارهای انتخاب دانشگاه‌های برتر داروسازی در ترکیه است

10 دانشگاه ترکیه که معروف‌ ترین برنامه‌ های رشته داروسازی را ارائه می‌دهند

تحصیل در شهرهای بزرگ ترکیه که محل رفت و آمد توریست‌هایی از نقاط مختلف دنیا است، همچنین وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب شهری نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم در تصمیم‌گیری برای تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه باشد.

بزرگترین شهر های ترکیه برای تحصیل داروسازی

تعداد دانشگاهشهر
10استانبول
2ازمیر
2آنکارا
1وان
1افیون قره‌حصار
1ادرنه
1زونگولداغ
1ارزنجان
1کایسری (قیصریه
1ارزروم
1چناق‌قلعه
1دیاربکر
1آگری
1آدانا
1ملطیه
1سیواس
1ترابزون
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

همه‌ساله وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران لیستی از دانشگاه‌های مورد تایید در حوزه پزشکی ارائه می دهد که شامل دانشگاه‌های مختلف دنیا است. در اینجا ما لیست دانشگاه‌های پزشکی ترکیه، مورد تایید وزات بهداشت در سال 2023-2024 را برای شما قرار داده‌ایم

در قسمت انتهای مقاله به بررسی برخی سوالات متداول که ممکن است برای شما نیز مهم باشد می‌پردازیم.

سوالات متدوال در مورد تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه چند سال طول می‌کشد؟

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته داروسازی در کشور ترکیه 5 سال طول می‌کشد. اگر دانشجو هنگام ورود به دانشگاه، موفق به ارائه گواهینامه تسلط بر زبان (انگلیسی یا ترکی) نشود، به این مدت زمان 1 سال دیگر اضافه می‌شود. تحت این شراتیط دانشجو باید 1 سال در دروه آمادگی زبان شرکت کند و اخذ کارشناسی داروسازی 6 سال به طول می‌انجامد.

آیا امکان ورود به دانشگاه‌ های ترکیه بدون آزمون یوس وجود دارد؟

  • در تمام دانشگاه‌های خصوصی این امکان وجود دارد.
  • در برخی دانشگاه‌های دولتی که مبنای آزمون ورودی آزمون آمریکایی SAT است.

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته داروسازی در ترکیه چیست؟

برای پذیرش در برنامه‌های کارشناسی داروسازی، دانش آموزان باید دوازده سال تحصیل خود را به پایان برسانند یا در حال اتمام دوره دبیرستان خود باشند. با توجه به شرایط پذیرش هر دانشگاه، ممکن است از دانشجویان بخواهند که نمرات SAT/ACT/TOEFL/YOS و غیره را ارائه دهند. همچنین ارائه گواهی‌نامه تسلط به زبان انگلیسی و ترکی نیز برای بسیاری دانشگاه‌ها الزامی است. البته این امکان وجود دارد که دانشجو بعد از پذیرش، در دوره 1 ساله اخذ مدرک زبان حضور پیدا کند.

مطالعه داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی

دانشگاه‌های متعددی وجود دارند که برنامه‌های داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، از جمله: دانشگاه یدی‌تپه، دانشگاه آلتین‌باش، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه ایستینیه، دانشگاه مدیپول و دانشگاه آجی‌بادم.

چه دانشگاه‌ هایی در ترکیه داروسازی را به زبان ترکی تدریس می‌کنند؟

بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه داروسازی را به زبان ترکی ارائه می‌دهند، از جمله دانشگاه هاجت‌تپه در آنکارا، دانشگاه مارمارا در استانبول، دانشگاه قاضی در آنکارا، دانشگاه آناتولی، دانشگاه علوم بهداشت استانبول، دانشگاه چوکوروا در آدانا، دانشگاه مرسین، دانشگاه تراکیا در ادرنه و دانشگاه آتاتورک در ارزروم.

 بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در ترکیه کدام است؟

بسیاری از دانشگاه‌ها داروسازی را با سیستم‌های آموزشی روز دنیا آموزش می‌دهند، از جمله دانشگاه یدی‌تپه، دانشگاه آلتین‌باش، دانشگاه خاور نزدیک.

یا تحصیل رشته داروسازی در ترکیه سخت است؟

سیستم آموزشی استاندارد و مناسب برای تحصیل دانشجویان متقاضی داروسازی وجود دارد. هیچ معیار خاصی برای بیان آسان یا سخت بودن رشته داروسازی وجود ندارد، همه‌چیز به انگیزه و تلاش دانشجو بستگی دارد. شرایط سالانه بسیاری دانشجو در این رشته فارغ‌التحصیل و روانه بازار کار می‌شوند.

آیا برای تحصیل داروسازی ترکیه محدودیت سنی وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه وجود ندارد. تنها در مورد کسانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی دارند شرایط سنی اعلام شده است. متقاضیان دریافت بورسیه کارشناسی باید زیر 21، مارشناسی ارشد زیر 30 و دکترا زیر 35 سال سن داشته باشند.

سخن آخر

با وجود فضای رقابتی شدید برای تحصیل در ترکیه و قبولی در رشته‌­ پرطرفدار داروسازی انتخاب یک دانشگاه معتبر با بالاترین درجه کیفیت و شرایط پذیرش ساده­‌تر، قدم بزرگی به ­سوی موفقیت است. رشته داروسازی داوطلب را به قبولی در یک آزمون ورودی محدود نمی‌­کند و حتی با شرط معدل هم پذیرای شماست. در این مقاله سعی کردیم به ارائه مطالبی مفید برای تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه به شما کمک کنیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.