021-91305905

مباحث هندسه آزمون یوس

فهرست مطالب

همان طور که می دانید یکی از مواد امتحانی آزمون یوس (YOS) هندسه است. در این مقاله قصد داریم به طور ویژه به مباحث هندسه آزمون یوس بپردازیم و منابع آن را به شما معرفی کنیم.

پیش از پرداختن به مباحث هندسه آزمون یوس مختصری درباره این آزمون را برای افرادی که با آن آشنا نیستند مطرح می کنیم. با ما در ادامه مقاله مباحث هندسه آزمون یوس همراه باشید.

آزمون یوس چیست؟

آزمون YOS آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه برای افراد غیر بومی این کشور است. این آزمون هر سال یک مرتبه توسط دانشگاه های مختلف ترکیه برگزار می شود و به مدت یک سال اعتبار دارد.

همان طور که مطالعه کردید آزمون یوس توسط دانشگاه های مختلف ترکیه برگزار می شود و یک آزمون متمرکز نیست. دانشگاه های ترکیه معمولا در بازه فروردین تا خرداد ماه این آزمون را برگزار می کنند.

آزمون YOS برخی از دانشگاه ها به جز ترکیه در کشورهای همسایه از جمله ایران نیز برگزار می شود. هزینه این آزمون نیز بسته به مکان برگزاری متفاوت است و از سوی دانشگاه ها اعلام می شود.

پذیرش در آزمون یوس امکان تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مختلف از جمله پزشکی را فراهم می کند. برای ثبت نام در این آزمون لازم است مدرک دیپلم داشته باشید و یا دانشجوی سال آخر مقطع متوسطه دوم باشید.

آزمون YOS اگر چه توسط دانشگاه های مختلف برگزار می شود اما تنها سه بخش دارد. هوش˓ ریاضی و هندسه سه بخش آزمون یوس هستند. این آزمون معمولا از ۸۰ سوال تشکیل می شود و حدودا نیمی از سوالات آن مربوط به هوش است. البته هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد و این موضوع می تواند برای دانشگاه های مختلف متفاوت باشد. دفترچه سوالات آزمون یوس نیز بنابر تصمیم دانشگاه ها به زبان های ترکی˓ انگلیسی˓ فارسی و … به چاپ می رسد.

چنان چه به اطلاعات بیشتری درباره آزمون YOS نیاز دارید مطالعه مقالات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه یونی لند را به شما پیشنهاد می کنیم.

در مقالات قبلی یونی لند با عناوین مباحث ریاضی آزمون یوس و تست هوش کنکور ترکیه به بخش هوش و ریاضی پرداختیم. اما بخش هندسه در آزمون یوس شامل چه مباحثی است؟ در ادامه به مباحث هندسه آزمون یوس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مباحث هندسه آزمون یوس

مباحث هندسه آزمون یوس (YOS)

همان طور که اشاره شد یکی از سه بخش آزمون یوس هندسه است. بنابر آزمون های YOS پیشین کمترین تعداد سوالات در آزمون یوس مربوط به هندسه است. البته سوالات هندسه آزمون یوس سوالات ساده ای نیستند و طراحان معمولا با زیرکی سوالات این بخش را طرح می کنند.

همچنین با توجه به رقابت بالای افراد در آزمون یوس به ویژه برای رشته هایی چون پزشکی پاسخ دادن به تک تک سوالات حائز اهمیت است. بنابراین هرگز بخش تاثیرگذار هندسه را دست کم نگیرید.

برای مطالعه آزمون یوس لازم است به مباحث هر سه بخش آن آگاهی داشته باشید. دانشگاه های مختلف ترکیه مباحث و سر فصل های هر سه بخش این آزمون را تعیین و اعلام می کنند. این مباحث برای دانشگاه های مختلف می تواند مقداری متفاوت باشد. برای مثال سرفصل ها و محدوده سوالات هندسه آزمون یوس برای دو دانشگاه اگه و استانبول در سال ۲۰۲۰ به صورت زیر بود:

مباحث هندسه آزمون یوس دانشگاه اگه 2020

مباحث هندسه آزمون یوس دانشگاه اژه در سال 2020 عبارت بودند از:

▪ مثلث

▪ نیم ساز و میانه در مثلث

▪ چهار ضلعی

▪ مخروط و …

مباحث هندسه آزمون یوس دانشگاه استانبول 2020

مباحث هندسه آزمون یوس دانشگاه استانبول در سال 2020 از این قرار بوده اند:

▪ دایره

▪ مثلث

▪ مربع

▪ مستطیل

▪ متوازی الاضلاع

▪ ذوزنقه

▪ مخروط

▪ چند ضلعی

برای این که بتوانید برای آزمون های یوس دانشگاه های مختلف آماده شوید لازم است به مباحث هندسه آزمون یوس به صورت کامل آگاهی داشته باشید. در ادامه مباحث هندسه آزمون یوس را به صورت جامع به شما معرفی خواهیم کرد.

مباحث هندسه آزمون یوس

مباحث جامع هندسه آزمون یوس (YOS)

برای موفقیت در بخش هندسه آزمون یوس لازم است از محدوده کلی سوالات اطلاع داشته باشید. به ویژه اگر قصد دارید در آزمون YOS بیش از یک دانشگاه شرکت کنید آگاهی از مباحث دو چندان اهمیت می یابد. با آگاهی از این مباحث می توانید دانش خود را در همه زمینه ها تقویت کنید و بخش هندسه آزمون یوس را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 اگر بخواهیم مباحث هندسه آزمون یوس را به صورت جامع به شما معرفی کنیم این بخش از آزمون یوس می تواند شامل مباحث زیر باشد: (مباحث هندسه زیر توسط مهندس سپهر اشتری˓ مدرس هندسه یوس کلاس های آمادگی آزمون یوس یونی لند تهیه و تنظیم شده است)

عنوان مبحثSubject Name
زاویه هاAngles
زاویه ها در مثلثAngles in triangle
مثلث های خاصSpecial triangles
نیمساز، میانه و ارتفاعBisector, median and apothem
تشابهSimilarity
مساحت مثلثtriangle area
نامساوی های مثلثیTriangular inequalities
مثلثات در هندسهTrigonometry in Geometry
چند ضلعی های منتظمRegular polygons
چهار ضلعی هاquadrangles
متوازی الاضلاع و لوزیParallel and rhombus
مستطیل و مربعRectangle and square
ذوزنقه و کایتTrapezoid and kite
دایرهCircle
هندسه تحلیلیAnalytic geometry
احجامVolumes
بردارVector

لیست فوق مباحث هندسه آزمون یوس را شامل می شود. درس هندسه به دلیل سوالات کمی که در آزمون یوس به خود اختصاص می دهد شاید مهم تلقی نشود اما این درس در رشته های پر رقابت مانند پزشکی اهمیت زیادی دارد. برای این که بتوانید دانش هندسه خود را در موارد فوق تقویت کنید لازم است منابع مناسبی در این زمینه را انتخاب کنید. پیشنهاد مجموعه یونی لند به شما برای درس هندسه استفاده از کلاس های آنلاین هندسه یوس مهندس اشتری است.

مباحث هندسه آزمون یوس

درباره ی مهندس سپهر اشتری

مهندس سپهر اشتری فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه است. مهندس اشتری با کسب رتبه 13 در آزمون کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شد و جزو برترین دانشجویان این دانشگاه بود. علاقه ایشان به درس هندسه و کسب رتبه های المپیادی در این درس باعث شد به تدریس هندسه برای آزمون بین المللی یوس در آموزشگاه های معتبر بپردازند.

برای آشنایی با تدریس مهندس سپهر اشتری می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

مبحث زاویه ها، جلسه اول

مبحث زاویه ها، جلسه دوم

مبحث زاویه ها، جلسه سوم

مبحث زاویه ها، جلسه چهارم

مبحث زاویه ها، جلسه پنجم

مبحث زاویه ها، جلسه ششم

منابع هندسه آزمون یوس (YOS)

علاوه بر کلاس های هندسه یوس مطالعه منابع اصلی آزمون یوس برای درس هندسه اهمیت ویژه ای دارد برای مطالعه مباحث آزمون یوس دو منبع اصلی وجود دارند. این منابع به طور خاص برای آموزش هندسه آزمون یوس طراحی شده اند. این دو منبع عبارت اند از:

▪ کتاب هندسه (انتشارات پوزا)

▪ کتاب هندسه (انتشارات متروپل)

البته همان طور که در مقاله منابع آزمون یوس اشاره کردیم تنها مطالعه کتاب برای موفقیت در آزمون یوس و تسلط بر مباحث هندسه آزمون یوس کافی نیست! در برخی موارد ممکن است پیش نیازها رعایت نشده باشند و مطالعه خودخوان موجب دلزدگی و ناامیدی افراد می شود.

درباره ی کتاب کار هندسه یونی لند

این کتاب توسط آقای مهندس اشتری، استاد درس هندسه مجموعه یونی لند تالیف شده است. این کتاب چکیده تمام منابع آزمون یوس معرفی شده می باشد. در تالیف این کتاب تلاش بر این بوده نقاط ضعف منابع معرفی شده مرتفع شوند و تمام مباحث آزمون یوس به صورت طبقه بندی شده ارائه شوند. علاوه بر این، تمامی سوالات مطرح شده در کتاب از سطح استاندارد بالایی برخوردار هستند.

مباحث هندسه آزمون یوس

سخن پایانی

همان طور که اشاره کردیم بهترین روش آمادگی برای آزمون یوس شرکت در دوره های آمادگی این آزمون است. شرکت در کلاس های آمادگی آزمون یوس یونی لند یکی از گزینه های پیش روی شماست. یونی لند با هدف ارائه آموزش اصولی و مفید و با در اولویت قرار دادن سلامت˓ سرمایه و زمان شما کلاس های آنلاین یوس 2022 یونی لند را برگزار می نماید.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد این دوره می توان به ارائه کتب کار تالیفی توسط اساتید یوس یونی لند و ارائه مشاوره های لازم در زمینه تحصیل در ترکیه اشاره کرد. برای آشنایی با دیگر ویژگی های این دوره بر روی عنوان کلاس های آنلاین یوس 2022 یونی لند کلیک کنید.

همچنین با مراجعه به مقلات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه می توانید اطلاعات کاملی پیرامون آزمون یوس و تحصیل در ترکیه به دست آورید.

امیدواریم شما نیز به خانواده یونی لند بپیوندید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.