021-91305905

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

فهرست مطالب

امروزه تحصیل در دانشگاه های ترکیه به عنوان یک دانشجوی بین المللی، به فرصتی عالی برای کسب تجربه در فرهنگ جدید و کسب موقعیت های تحصیلی در سطوح جهانی تبدیل شده است. ترکیه یک کشور اروپایی_ آسیایی است که طی سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی در زمینه علم و دانش داشته است. این کشور در حال حاضر میزبان دانشگاه های معتبر بسیاری است که طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی را در مقاطع مختلف ارائه می دهند.

در این راهنمای جامع شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم و نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی را به شما آموزش دهیم.

چرا در ترکیه تحصیل کنیم؟

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

پیش از این که به دنبال دانستن شرایط تحصیل در ترکیه باشید، بهتر است بدانید که چرا این کشور برای مهاجرت تحصیلی ما گزینه مناسبی است؟

طبق نظر دانشجویان بین المللی مهم ترین دلایل محبوبیت این کشور عبارت اند از:

  1. شهریه مقرون به صرفه

تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی معمولا برای هر سال تحصیلی باید بین 100 تا 4000 یورو شهریه پرداخت کنند. این مبلغ بسیار کمتر از متوسط ​​شهریه در کشور های دیگر مانند ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، چین و یا کانادا است.

  1. هزینه پایین زندگی

اصولا هزینه های زندگی در ترکیه به میزان قابل توجهی نسبت به کشور های دیگر پایین است. شما می توانید با بودجه ماهانه 400 تا 600 یورو زندگی آسانی در این کشور داشته باشید.

  1. ارائه بورسیه های تحصیلی متعدد از سوی دانشگاه ها

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت دانشگاه های ترکیه ارائه بورسیه های تحصیلی متعدد است. دانشجویان بین المللی می توانند به کمک این بورسیه ها در هزینه تحصیل و زندگی خود صرفه جویی کنند و از زندگی در این کشور لذت ببرند.

  1. امکان زندگی در محل تلاقی فرهنگ اروپایی و آسیایی

ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود محل تلاقی فرهنگ اروپایی و آسیایی و پلی است بین این دو فرهنگ. این جنبه موجب می شود که بتوانید در یک محیط چند فرهنگی با سنت ها و عادات مختلف زندگی کنید و تجربه جالبی داشته باشید.

انتخاب رشته و شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

انتخاب رشته و شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

اولین قدمی که باید به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای درخواست پذیرش از یک دانشگاه در ترکیه بردارید، انتخاب رشته با توجه به علایق و مهارت های تحصیلی است.

همان طور که در ابتدا نیز گفته شد، دانشگاه های این کشور طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی را ارائه می دهند. همین موضوع شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم را بسیار مساعد کرده است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت دانشگاه ها اطلاعات کاملی پیرامون برنامه های آموزشی آن ها به دست آورید.

هنگام انتخاب رشته به موارد مهمی از جمله علایق، اهداف شغلی، زبان دوره مورد نظر و شرایط ورود به برنامه، توجه کنید. بیشتر برنامه های آموزشی در دوره کارشناسی به زبان ترکی ارائه می شود.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

مانند دیگر دانشگاه های سراسر دنیا، دانشگاه های کشور ترکیه نیز برای ورود به برنامه آموزشی شرایط خاص خود را دارند. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم ، داشتن دیپلم دبیرستان یا معادل آن است. علاوه بر این شما باید با ارائه مدارک معتبر به دانشگاه اثبات کنید که برای شرکت در دوره های آموزشی به مهارت های زبانی نسبتا خوبی مسلط هستید.

خاطرتان باشد حتما قبل از ورود به یک دوره، میزان علاقه و شرایط فارغ التحصیل شدن در آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که از عهده انجام آن بر می آیید. بعد از انتخاب دوره مورد نظر و فراهم کردن شرایط لازم، می توانید درخواست خود را برای آن دانشگاه ارسال کنید. فرایند درخواست پذیرش از دانشگاه های ترکیه معمولا به صورت متمرکز انجام می شود و همه درخواست ها از طریق درگاه YOK برای دانشگاه های مختلف ارسال می شوند.

اسناد مورد نیاز برای فراهم کردن شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم عبارت اند از:

  • اسکن دیپلم یا مدرک تحصیلی معادل آن
  • اسکن ریز نمرات و سوابق تحصیلی دوره های قبلی
  • اسکن پاسپورت و سایر مدارک شناسایی
  • ارائه CV قوی
  • داشتن توصیه نامه
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • مدارک مربوط به مهارت های زبانی

فرایند دریافت ویزای دانشجویی ترکیه

فرایند دریافت ویزای دانشجویی ترکیه

پس از بررسی شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم و دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور، زمان آن می رسد که برای دریافت ویزای دانشجویی خود اقدام کنید. روند دریافت ویزا برای دانشجویان بین المللی ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم به محض دریافت نامه پذیرش و در اسرع وقت انجام این کار را آغاز کنید.

برای دریافت ویزای دانشجویی کشور ترکیه ابتدا باید تمام مدارک خواسته شده از سوی سفارت را مانند نامه پذیرش از دانشگاه، مدارک قانونی مبنی بر منابع مالی کافی، پاسپورت معتبر و…، جمع آوری کنید.

علاوه بر موارد گفته شده باید هزینه بررسی ویزای تحصیلی را که در حال حاضر 60 دلار است، پرداخت نمایید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که فرایند دریافت ویزا ممکن است چندین هفته یا حتی چندین ماه طول بکشد. بنابراین همان طور که گفته شد بهتر است این کار را هر چه زود تر شروع کنید تا زمان کافی برای رفع مشکلات احتمالی را داشته باشید.

جمع بندی

فراهم کردن شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم و ارسال درخواست پذیرش ممکن است برای دانشجویان بین المللی فرایند پیچیده ای باشد؛ اما شما می توانید با کسب اطلاعات دقیق و درست و کمک گرفتن از افراد باتجربه این مسیر را به راحتی طی کنید. تحقیق و انتخاب یک رشته مناسب، برآورده کردن شرایط ورود، انجام درست فرایند درخواست پذیرش و ویزای دانشجویی و البته یافتن محل اقامت مناسب، از جمله مواردی است که یک دانشجوی بین المللی برای موفقیت در سفر تحصیلی خود به ترکیه، به آن ها نیاز دارد. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که فرایند درخواست پذیرش و دریافت ویزا باید در اسرع وقت شروع شود. برای کسب اطلاعات دقیق پیرامون این موارد می توانید از منابع معتبری مانند YOK، TOEFL، YDS، Sahibinden و Emlakjet استفاده کنید و یا با مراجعه به یک وکیل باتجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه از او برای این کار کمک بگیرید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.