021-91305905

بررسی مدارس آمریکایی در استانبول

مدارس آمریکایی در استانبول

فهرست مطالب

اگر به ترکیه سفر کرده اید و یا قصد آن را دارید، قطعا یکی از مهم ترین دغدغه های شما درمورد تحصیل کودکانتان خواهد بود. خوشبختانه ترکیه به خصوص شهر استانبول برخی از بهترین مدارس بین المللی را در خود جای داده است. این مدارس برنامه آموزشی با کیفیتی دارند و از برنامه های تحصیلی معتبر سراسر دنیا استفاده می کنند. برخی از معتبر ترین مدارس بین المللی ترکیه، مدارس آمریکایی در استانبول هستند. در ادامه بیشتر درمورد این مدارس آمریکایی توضیح خواهیم داد.

شرایط تحصیل در مدارس آمریکایی چگونه است؟

شرایط برای رشد و توسعه فرزندان شما در مدارس آمریکایی کشور ترکیه کاملا فراهم شده است. در ترکیه و به ویژه در شهر استانبول مدارس آمریکایی زیادی قرار گرفته اند که هر کدام از آن ها شرایط متفاوتی برای تحصیل کودک شما در مدرسه خود در نظر گرفته اند.

مدارس آمریکایی استانبول برخی از دروس آمریکایی و بریتانیایی را در بین دروس خود قرار داده اند. همین باعث می شود تا استعداد های کودک شما هر چه بهتر در مدرسه شکوفا شود. مدت زمان تحصیل در مقطع ابتدایی و مدت زمان تحصیل در مقطع متوسطه در مدارس آمریکایی در استانبول با ایران تفاوت دارد.

در مدارس آمریکایی مستقر در استانبول هر دو دوره ابتدایی و متوسطه چهار سال است. زمان شروع برای تحصیل در مقطع ابتدایی از 6 سال شروع می شود. به همین دلیل اگر قصد دارید کودک خود را به مدرسه بفرستید، باید کار ثبت نام آن ها را قبل از رسیدن به سن 6 سالگی آغاز کنید.

هزینه تحصیل در مدارس آمریکایی استانبول

مدارس آمریکایی در استانبول

درس هایی که فرزند شما در مدارس آمریکایی در استانبول پشت سر خواهد گذاشت شامل دروسی مانند ریاضی، علوم، انگلیسی، مطالعات اجتماعی، تربیت بدنی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات هنر و موسیقی می شود. با پشت سر گذاشتن این دورس فرزند شما می تواند دیپلم خود را دریافت کند.

اما درمورد هزینه مدارس باید گفت که هزینه تحصیل از مدرسه ای به مدرسه ای دیگر بسیار متفاوت است و مهم ترین عامل تاثیر گذار در شهریه یک مدرسه، امکانات آن به حساب می آید.

بهترین مدارس آمریکایی در استانبول

برخی از بهترین مدارس آمریکایی استانبول که برای تحصیل، کودک خود را می توانید در آن ها ثبت نام کنید عبارت اند از:

مدرسه آمریکایی سفیر

سفیر یکی از بهترین مدارس آمریکایی در استانبول است. فرزند شما برای دریافت مدرک دیپلم از این مدرسه باید در دروسی مانند ریاضی، علوم، انگلیسی، مطالعات احتماعی، عربی، مطالعات اسلامی، تاریخچه اسلام، تربیت بدنی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، هنر، موسیقی و زبان سومی مانند ترکی را پشت سر بگذارد.

علاوه بر دروس عمومی که در این مدارس تدریس می شوند، برخی برنامه های آموزشی مخصوص نیز در این مدارس ارائه می گردند. برای مثال کلاس های فوقی در این مدارس برگزار می شوند که به دانش آموزش کمک می کند تا شانس قبولیشان را در آزمون های SAT و FOFEL که در اکثر کالج ها در آمریکا برگزار می شود، افزایش دهند.

طبیعتا برنامه تحصیلی ای که مدارس آمریکایی در استانبول برای تربیت دانش آموزان استفاده می کنند، برنامه تحصیلی ملی آمریکا است. مدرسه سفیر نیز همین طور است. مدرسه بین المللی سفیر به تمامی این موضوعات در مدرسه می پردازد. برای مثال موضوعات اسلامی به زبان عربی و انگلیسی تدریس می شوند. همچنین آموزش زبان های انگلیسی، عربی و ترکی بخشی از برنامه آموزشی این مدارس است.

برنامه های آموزشی این مدرسه بسیار منعطف طراحی شده اند تا افرادی که سراسر دنیا به ترکیه می آیند، بتوانند به راحتی در مدرسه سفیر تحصیل کنند.

برخی از مزایای تحصیل در مدرسه آمریکایی سفیر عبارت اند از:

  • امکان ثبت دانش آموزان و معلمان با فرهنگ های متفاوت برای تنوع فرهنگی بیشتر
  • داشتن معلمان خبره و کاملا مسلط به زبان انگلیسی
  • آموزش زبان های مختلف مانند انگلیسی، ترکی و عربی
  • وجود امکانات مناسب
  • حمایت از والدین و کارکنان ساکن در ترکیه

مدرسه آمریکایی سفیر

مدرسه آمریکایی الکسا

یکی دیگر از مدارس آمریکایی در استانبول، مدرسه آمریکایی الکسا است. این مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورش مصر در ترکیه افتتاح شده است؛ اما تمامی برنامه های آموزشی آن منطبق با برنامه آموزشی آمریکا است. برنامه های درسی این مدرسه به صورت پیوسته از مقطع ابتدایی تا دبیرستان است.

بعد از اتمام تحصیل در مدارس آمریکایی در استانبول ، فرزند شما مدرک دیپلم آمریکایی را دریافت خواهد کرد. درمورد میزان اعتبار این مدرک نیز باید گفت که مدرک دیپلم توسط موسسه AdcanCed ارائه می شود که یکی از معتبر ترین موسسه ها به شمار می رود.

مدرسه الکسا کاملا مدرن است و شامل دو ساختمان چهار طبقه می شود. در پشت این دو ساختمان بزرگ نیز یک استخر بزرگ به صورت اختصاصی برای ورزش و تفریح دانش آموزان افتتاح شده است.

هدف اصلی این مدرسه آشنا کردن دانش آموزان با تفکر انتقادی، تحلیل و توسعه فردی و هنر است. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان مدارس آمریکایی در استانبول پس از تحصیل در مدرسه الکسا به صورت مستقیم وارد دانشگاه های ترکیه می شوند.

مدرسه آمریکایی الکسا

مدرسه آمریکایی اسکودار

مدرسه آمریکایی اسکودار توسط یک تیم آمریکایی در شهر استانبول تاسیس شده است. این مدرسه یکی از معدود مدارس کاملا دخترانه شهر استانبول است. تمام معلمانی که در این مدرسه تدریس می کنند، در بهترین مراکز آمریکا و اروپا تحصیل کرده اند و دارای مدارک عالیه از دانشگاه های آمریکایی و اروپایی هستند. به همین دلیل اگر به دنبال مدارس آمریکایی در استانبول برای فرزند دختر خود می گردید، مدرسه آمریکایی اسکودار می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

برخی از مهم ترین امکانات این مدرسه عبارتند از:

  • سالن ورزش
  • سالن بوکر
  • سالن ریاضی و رایانه

جمع بندی

یکی از دلایلی که باعث شده است ترکیه به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی تبدیل شود، وجود مدارس بین المللی متعدد است. برخی از مهم ترین مدارس بین المللی استانبول را مدارس آمریکایی تشکیل می دهند که از برنامه های آموزشی ملی آمریکا استفاده می کنند. این مدارس از معلمان و کادر حرفه ای برخور دارند و بهترین فضا را برای پیشرفت فرزند شما مهیا می کنند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر برخی از مدارس آمریکایی در استانبول را نام بردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.