بررسی مباحث آموزش هوش یوس

آموزش هوش یوس

همان طور که می دانید، دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های دولتی و برخی از دانشگاه های خصوصی ترکیه هستند باید در آزمون یوس شرکت کنند. آزمون یوس مانند یک آزمون تعیین سطح برای ورودی خارجی ها عمل می کند و با نتایج به دست آمده، دانشجو ها را از یکدیگر تفکیک می کند. در این آزمون مهارت های گوناگونی مانند هوش، هندسه و ریاضی بررسی می شود. چنانچه دانشجویان نمره مورد نیاز برای هر بخش را دریافت کنند، می توانند برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند.

البته قبول شدن در این آزمون کار ساده ای نیست و نیاز به مطالعه منابع زیادی دارد. برای مثال برای تسلط بر مباحث گوناگون از جمله ریاضی، هوش و هندسه ی آن به بهره گیری از آموزش هوش یوس و دیگر بخش ها نیاز دارید. در این مطلب می کوشیم علاوه بر ذکر توضیحاتی درمورد این آزمون، مباحث و جزوات مورد نیاز برای هر بخش را مورد بررسی قرار دهیم.

 شرایط برگزاری آزمون یوس

آموزش هوش یوس

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هر دانشگاه ترکیه به صورت مجزا آزمون یوس را برگزار می کند و این آزمون سراسری نیست. در نتیجه شما باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و از زمان برگزاری آزمون آن مطلع شوید. علاوه بر این، سراسری نبودن آزمون یوس باعث می شود تا سوالات طرح شده هر دانشگاه نسبت به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. اما اصلا نگران نباشید. شما می توانید با مطالعه و کسب آموزش هوش یوس برای آزمون های دانشگاه های مختلف آماده شوید.

نکته مهم آن که افرادی می توانند در آزمون یوس شرکت کنند که تابعیت این کشور را نداشته باشند. یکی دیگر از شرط ها نیز گذراندن دوره دبیرستان است که البته برای برخی از دانشگاه های ترکیه، این مسئله اهمیت چندانی ندارد.

 مباحث آزمون یوس

مباحث آزمون یوس

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، آزمون یوس ترکیه شامل سوالات هوش، ریاضی و هندسه می شود. علاوه بر این دو، چند سوال زبان ترکی نیز پرسیده می شود که قطعا پاسخ دادن به آن ها می تواند کمک شایانی به شما در قبولی کند. البته تسلط و یادگیری زبان ترکی اجباری نیست و دانشجویانی که علاقه ای به یادگیری آن ندارند، می توانند بر زبان های بین المللی دیگر مانند انگلیسی مسلط شوند. با این حال تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی ممکن است؛ اما شما برای این کار باید مدرک آیلتس داشته باشید.

 جزوات آموزشی آزمون یوس

درست است که یادگیری شیوه های تست زنی و افزایش سرعت می تواند کمک بزرگی به شما کند؛ اما استفاده از منابع و جزوه های آموزش هوش یوس نیز احتمال قبولی شما را افزایش می دهد. روش های تست زنی بیشتر به پاسخ دهی سوالات ریاضی و هندسه کمک می کنند و بهتر است آن ها را برای موفقیت در این آزمون جدی بگیرید.

در هنگام مطالعه برای بخش هوش آزمون یوس، ممکن است جزوات بسیاری را در اختیار داشته باشید؛ اما ندانید کدام یک از آن ها به طرز مطلوبی مهارت هایتان را افزایش خواهند داد. در این راهنما منابع آزمون یوس را برای شما اولویت بندی کرده ایم تا بتوانید آن ها را بر اساس درصد و رتبه اهمیتشان مطالعه کنید.

  • در دسته اول جزوات آموزش هوش یوس ، کتاب هایی قرار می گیرند که به طور تخصصی برای بخش IQ این آزمون طراحی شده اند. این نوع کتاب ها بسیار مهم اند و شما را با چگونگی و نوع سوالات هوش آشنا می کنند. به طور معمول 45 سوال هوش در هر آزمون مشاهده می شود که شما می توانید با خواندن این کتاب ها بر آن ها تسلط یابید.
  • دسته دوم، کتاب های ریاضی هستند که به شما کمک می کنند مهارت هایتان در مباحث ریاضی یوس به درستی تقویت شود و برای این آزمون آماده شوید. اگر در ریاضی و هندسه ضعیف هستید و تمایل دارید عملکرد خود را بهبود بخشید، مطالعه این کتاب ها برایتان بسیار مهم است؛ بنابراین لازم است از کنار آن ها ساده عبور نکنید.
  • در دسته سوم کتاب هایی جای می گیرند که به بررسی سوالات زبان ترکی پرداخته اند. نویسندگان این کتاب ها سوالات پر تکرار زبان ترکی آزمون های یوس را جمع آوری کرده اند و شما را به خوبی با نحوه طراحی سوال در این زمینه آشنا می کنند.
  • علاوه بر این سه دسته کتاب، کتاب های دیگری هستند که به طور تخصصی برای آزمون یوس نوشته شده اند. برای مثال در برخی از کتاب ها تمام سوالات آزمون های یوس از سال 1981 تا 2018 گردآوری شده اند و مجموعه کاملی را به شما ارائه می دهند.

 آموزش هوش یوس

آموزش هوش یوس

یکی از مهم ترین بخش های آزمون یوس، بخش هوش آن است. از آنجایی که منبع مشخصی برای طرح سوالات از این بخش تا کنون چاپ نشده است و هدف دانشگاه ها فقط سنجش هوش شما است باید با شرکت در کلاس های هوش برای پاسخ به هر سوالی آماده شوید. فقط اساتید مجرب می توانند این مبحث را تدریس کنند.

در موسسه یونی لند اساتید متبحر و باتجربه، دوره های مختلفی را برای آشنایی هر چه بیشتر با سوالات این آزمون، برگزار می کنند. آموزش هوش یوس نیز در میان این دوره ها مشاهده می شود.

 بسیاری از افراد تصور می کنند تنها با خواندن سوالات سال های پیش می توانند نمره خوبی از این بخش به دست بیاورند؛ اما این تصور چندان درست به نظر نمی رسد. شما باید نحوه حل هر سوال را بدانید تا بتوانید حتی سوالاتی را که تا به حال مشابه شان در هیچ آزمونی پرسیده نشده است، پاسخ دهید.

جمع بندی

پذیرفته شدن در این آزمون به آن سادگی که به نظر می رسد نیست و شما باید برای آن به طور منظم در هر روز چند ساعت وقت صرف کنید. بر اساس اهمیت و شرایط خود جزوات مهم را تهیه کنید و بر اساس آن ها پیش بروید. آن ها به شما کمک خواهند کرد تا به طور کامل با سوالات پیشین و احتمالی آینده آشنا شوید و برای پاسخ گویی به آن ها آماده باشید. خاطرتان باشد درمورد شرایط دانشگاهی که قصد دارید در آزمون آن شرکت کنید، تحقیق کنید. در این مقاله آموزش هوش یوس را به همراه نکات مهم این آزمون مورد بررسی قرار دادیم.

admin
بدون دیدگاه
فهرست مطالب
پربازدید ترین ها
تبدیل ریال به لیر در استانبول
زراعت بانک ترکیه در تهران
مطالب مرتبط
بیمه دانشجویی ترکیه
دی ۲۷, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
هزینه تحصیل دکتری در ترکیه
فروردین ۱۸, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه