021-91305905

ویژگی های بیمه دانشجویی ترکیه

بیمه دانشجویی ترکیه

فهرست مطالب

بیمه سلامت در ترکیه نقشی اساسی در تضمین دسترسی شهروندان به مراقبت های بهداشتی با کیفیت دارد. این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی قوی ای است که بخش های دولتی و خصوصی را در هم می آمیزد. طرح بیمه عمومی که به عنوان بیمه همگانی سلامت (UHI) شناخته می شود، خدمات پزشکی ضروری را در اختیار همه ساکنان می گذارد. علاوه بر این، گزینه ‌های بیمه درمانی خصوصی پوشش ‌های بیش تری را ارائه می ‌دهند و برای افراد امکان دسترسی به طیف وسیع ‌تری از امکانات و خدمات مراقبت ‌های بهداشتی را فراهم می کنند.

تعهد ترکیه به دسترسی به مراقبت ‌های بهداشتی، در چشم ‌انداز بیمه در حال تحول آن منعکس می‌ شود که تعادلی بین مقررات دولت و طرح‌ های خصوصی ایجاد می‌ کند و در نهایت منجر به رفاه کلی جمعیت آن می شود.

انواع بیمه درمانی در ترکیه

  • بیمه گرین کارت (Yeşil Kart):

این بیمه در درجه اول برای شهروندان کم درآمد طراحی شده است. این برنامه تحت حمایت دولت، خدمات بهداشتی رایگانی را ارائه می دهد تا نیاز های ضروری پزشکی را پوشش دهد.

  • بیمه سلامت عمومی:

با ارائه پوشش جامع، این نوع از بیمه به اکثریت جمعیت پاسخ می دهد و دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات مراقبت های بهداشتی را از طریق مشارکت های بیمه عمومی تضمین می نماید.

  • بیمه تامین اجتماعی:

موسسه تامین اجتماعی این نوع بیمه را مدیریت می کند و برای کارکنان و افراد تحت تکفل آن ها مناسب است.

  • بیمه Bağkur:

برای افراد خوداشتغال، کشاورزان و صنعتگران، باگکور پوشش سلامت و مزایای تامین اجتماعی متناسب با این جمعیت خاص را ارائه می کند.

چرا به بیمه درمانی نیاز داریم؟

بیمه دانشجویی ترکیه

بیمه سلامت بسیار مهم است؛ زیرا بیماری ها بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی هستند. مراجعه منظم به پزشک و رسیدگی به نیاز های پزشکی باید جزئی از برنامه روزانه هر فرد باشد. داشتن بیمه درمانی یک ضرورت است؛ چون به کاهش بار مالی مرتبط با غربالگری های بیمارستانی و هزینه های دارو کمک می کند.

در مواقع بیماری، بیمه تضمین می کند که می توانید بدون نگرانی در مورد هزینه های قابل توجهی که ممکن است ایجاد شود، به مراقبت های بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشید و یک شبکه ایمنی را برای شما فراهم می نماید. بیمه دانشجویی ترکیه ، بیمه ای است که دانشجویان را در برابر هزینه های گزاف پزشکی غیر منتظره بیمه می کند.

آیا بیمه درمانی اجباری است؟

بله بیمه درمانی در ترکیه اجباری است. این کشور یک سیستم بیمه درمانی همگانی (UHI) را اجرا کرده است که داشتن پوشش بهداشتی را برای همه ساکنان اجباری می کند. این شامل شهروندان ترکیه و همچنین خارجیانی می شود که بیش از یک سال در این کشور اقامت دارند. هدف UHI فراهم کردن دسترسی به خدمات بهداشتی ضروری برای همه است و افراد ملزم به ثبت نام در سیستم بیمه عمومی یا دریافت بیمه درمانی خصوصی برای انجام این الزام اجباری هستند.

آنچه باید از بیمه دانشجویی ترکیه بدانید

بیمه دانشجویی

برای دانشجویان خارجی که مشغول به تحصیل در ترکیه هستند، این کشور به آن ها اجازه می دهد تا از طریق ادارات مهاجرت در محل زندگی خود، مجوز اقامت و هم چنین بیمه دانشجویی ترکیه را دریافت کنند. با استفاده از این مجوز اقامت، دانشجویان می توانند بیمه درمانی خود را دریافت نمایند و امکان دسترسی به درمان رایگان در بیمارستان های دولتی و خدمات یا تخفیف در بیمارستان های خصوصی را داشته باشند.

این قانون بر تعهد ترکیه به تضمین رفاه دانشجویان بین المللی و تسهیل دسترسی آن ها به خدمات بهداشتی لازم در طول اقامتشان تاکید می کند و نه تنها یک محیط مساعد برای یادگیری می سازد، بلکه با ارائه گزینه های مراقبت پزشکی مقرون به صرفه و در دسترس، از سلامت دانشجویان نیز محافظت می نماید.

انواع بیمه دانشجویی ترکیه برای دانشجویان خارجی

  1. بیمه درمانی خصوصی:

  • بیمه معمولی:

 طول مدت اقامت و جنبه های مختلف درمان پزشکی عمومی را پوشش می دهد. در حالی که تخفیف های قابل توجهی در هزینه های درمان ارائه نمی دهد، مقرون به صرفه است و به راحتی می توان به آن دسترسی داشت.

  • بیمه حوادث و پزشکی:

این بیمه دانشجویی ترکیه ، هزینه های مربوط به معاینات و حوادث در بیمارستان های ترکیه را پوشش می دهد.

  • بیمه جامع:

گران ترین گزینه بیمه دانشجویی ترکیه است که انواع درمان ها، عمل ها و حوادث را تحت پوشش خود می گیرد.

  1.  بیمه سلامت همگانی:

  • از طریق انواع خاصی از مجوز های اقامت برای خارجی ها در ترکیه قابل دسترسی است.
  • به استثنای کودکان بالای 18 سال، به افراد این امتیاز را می دهد که از مزایای پزشکی رایگان ارائه شده در بیمارستان های دولتی برخوردار شوند.

هر دو گزینه بیمه دانشجویی ترکیه ،  به صورت خصوصی و دولتی به رفاه دانشجویان خارجی در ترکیه کمک می کنند و بر اساس نیاز های فردی و ملاحظات بودجه، انعطاف پذیری در پوشش ارائه می دهند.

نرخ های بیمه دانشجویی ترکیه

نرخ های بیمه

نرخ بیمه درمانی دانشجویان  بسته به دانشگاه های ترکیه و محل آن متفاوت است؛ اما به طور متوسط به حدود 375 لیر در سال می رسد. هزینه های گروه های سنی مختلف و مدت زمان پوشش از سوی شرکت های بیمه پیشرو به شرح زیر است:

– سن 0-18: 6 ماه (275 TL)، 9 ماه (335 TL)

– سن 19 تا 25 سال: 6 ماه (295 TL)، 9 ماه (350 TL)

– سن 26 تا 30 سال: 6 ماه (370 TL)، 9 ماه (440 TL)

جمع بندی

ترکیه یکی از کشور هایی است که می توانید در آن تحصیل مقرون به صرفه را تجربه کنید. این کشور علاوه بر مزایای آموزشی خود، دانشجو را در طول تدریس بیمه می نماید. بیمه دانشجویی ترکیه مثل یک منبع حیاتی عمل می کند و رفاه دانشجویان بین المللی را در طول فعالیت های تحصیلی آن ها تضمین می نماید. با گزینه‌ هایی از سوی شرکت ‌های بیمه مختلف، انعطاف ‌پذیری در مدت زمان پوشش و نرخ ‌های خاص برای سنین مختلف، آن را در دسترس و سازگار با نیاز های فردی قرار می‌ دهد. میانگین هزینه ها تقریبا 375 لیر در سال است که نشان دهنده تعهد به مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه برای دانشجویان در این کشور است.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.