021-91305905

تست هوش کنکور ترکیه؛ نگاهی به مباحث هوش یوس

فهرست مطالب

کنکور ترکیه برای متقاضیان خارجی و غیر بومی این کشور یوس (YOS) نام دارد. آزمون یوس از سه بخش هوش˓ ریاضی و هندسه تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم به تست هوش کنکور ترکیه بپردازیم. پیش تر در مقالاتی با عناوین مباحث ریاضی آزمون یوس و منابع آزمون یوس ترکیه به صورت اختصاصی و عمومی به مباحث و منابع آزمون یوس پرداخته ایم. در مقالات آینده نیز به مبحث هندسه در آزمون یوس خواهیم پرداخت. با ما در ادامه مقاله تست هوش کنکور ترکیه همراه باشید.

آشنایی با آزمون یوس

به عنوان یک فرد ایرانی چنان چه علاقه مند ورود به دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی هستید لازم است در آزمون یوس پذیرفته شوید. البته این آزمون اصلی ترین آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه است اما تنها راه ممکن نیست.

برخی از دانشگاه های ترکیه از طریق آزمون SAT و یا سابقه تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می نمایند. با این وجود تعداد آن ها نسبت به دانشگاه هایی که از طریق آزمون یوس دانشجو می پذیرند کمتر است.

آزمون یوس تنها از سه بخش هوش˓ ریاضی و هندسه تشکیل شده است. پذیرش در این آزمون امکان تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مختلف و رشته های پزشکی فراهم می کند.

دانش آموزان سال آخر متوسطه و دارندگان مدرک دیپلم دبیرستان می توانند بدون محدودیت (از نظر دفعات شرکت) در آزمون یوس ثبت نام کنند.

آزمون یوس اگر چه از شاکله و مواد امتحانی یکسان تشکیل می شود اما یک آزمون متمرکز نیست. دانشگاه های مختلف ترکیه خود طراح و مجری آزمون یوس هستند.

آزمون یوس دانشگاه های مختلف ترکیه یک مرتبه در سال و معمولا در بازه زمانی فروردین تا خرداد ماه برگزار می شوند. نتیجه این آزمون یک سال اعتبار دارد و دفترچه سوالات آن بنابر تصمیم دانشگاه های مختلف به زبان های ترکی˓ فارسی˓ انگلیسی و … به چاپ می رسد.

زمان˓ مکان و هزینه برگزاری آزمون یوس توسط دانشگاه های مختلف تعیین و از طرق سایت رسمی این دانشگاه ها اطلاع رسانی می شوند. برخی از دانشگاه های ترکیه در ایران نیز حوزه برگزاری آزمون دارند.

تست هوش کنکور ترکیه

مبحث هوش در کنکور ترکیه

هوش یکی از سه بخش اصلی کنکور ترکیه یا همان آزمون یوس می باشد. آزمون یوس غالبا از ۸۰ سوال تشکیل می شود که بخش اعظم آن˓ حدودا نیمی از سوالات˓ به مبحث هوش اختصاص دارد. البته لازم به ذکر است که آزمون یوس از بودجه بندی خاصی پیروی نمی کند و تعداد سوالات می تواند متغیر باشد. آن چه در این مقاله به آن اشاره کردیم بنابر آزمون های یوس ادوار گذشته است.

تست هوش در کنکور ترکیه اغلب بر پایه تفکر منطقی˓ اشکال سه بعدی و مسائلی از این قبیل طراحی می شود. به طور کلی تست هوش در کنکور ترکیه شامل مطالب گسترده و متنوعی است. دانشگاه های مختلف ترکیه معمولا محدوده سوالات خود در هر یک از مباحث آزمون یوس را تعیین می کنند.

برای مثال محدوده تست هوش دانشگاه اگه در سال ۲۰۲۰ شامل یافتن اشکال متفاوت˓ اشکال چرخشی یا دوار˓ الگوی اعداد˓ ارتباط بین دو عدد˓ شمارش مکعب ها و سطوح رنگ آمیزی شده در مکعب ها بود. به همین ترتیب دانشگاه های دیگر نیز محدوده مباحث مختلف در آزمون یوس خود را مطرح کردند.

با وجود تفاوت هایی که در محدوده های تعیین شده از سوی دانشگاه های مختلف وجود دارد علاقه مندان باید از سرفصل های کامل تست هوش کنکور ترکیه مطلع باشند. آگاهی از این موضوع موجب می شود که افراد قادر به پاسخگویی به تمام سوالات باشند و برای نیل به این مقصود تمرین کنند.

در ادامه این مقاله به سرفصل های جامع تست هوش کنکور ترکیه اشاره خواهیم کرد. با ما در ادامه همراه باشید.

سرفصل های جامع تست هوش کنکور ترکیه

اگر می خواهید به مبحث هوش مسلط باشید و قادر به پاسخگویی تمام سوالات هوش صرف نظر از دانشگاه برگزار کننده آزمون یوس باشید لازم است در زمینه های زیر دانش خود را تقویت کنید: (سرفصل های زیر به همت مهندس شیما زینالی مدرس هوش کلاس های آنلاین یوس ۲۰۲۱ یونی لند تهیه و تنظیم شده اند)

▪ کد گذاری ها و پسورد

▪ روابط بین اشکال (دوران˓ تقارن˓ قیچی˓ جداول اشکال و …)

▪ تاس

▪ سری های عددی

▪ اپراتورها

▪ جدول های اپراتوری

▪ جدول های خاص (سودوکو˓ ربع جادویی و …)

▪ اشکال اپراتوری

▪ ترازو

▪ عملیات چهارگانه ریاضی

▪ محیط و مساحت

▪ نمودار خوانی

با تسلط بر سرفصل های ذکر شده می توانید از پس تست هوش کنکور ترکیه برآیید و حدودا نیمی از آزمون یوس را با موفقیت پشت سر بگذارید.

اما چه منابعی برای مطالعه سرفصل های نامبرده موجود است. در ادامه منابع معروف تست هوش کنکور ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

تست هوش کنکور ترکیه

منابع تست هوش کنکور ترکیه

برخی از منابع اختصاصی برای تست هوش کنکور ترکیه عبارت اند از:

▪ کتاب  تست هوش ۱ و ۲ (انتشارات متروپل)

▪ کتاب تست هوش (انتشارات پوزا)

▪ کتاب تست هوش (انتشارات کوارک)

▪ کتاب تست منطق عددی (انتشارات متروپل)

پس از مطالعه کتاب های فوق می توانید با نظر مدرس خود از دیگر کتاب های هوش در دسترس نیز استفاده کنید. همان طور که در مقاله منابع آزمون یوس نیز اشاره کردیم برای موفقیت در آزمون یوس تنها مطالعه کتاب کافی نیست.

سبک متفاوت آزمون یوس و مباحث آن از جمله مبحث هوش نیازمند شرکت در کلاس های آمادگی ازمون یوس است. به علاوه کتب موجود حتی به شرط شرکت در کلاس های آمادگی آزمون به اندازه کافی موثر نیستند. آن چه این زنجیره را کامل و موفقیت شما را تضمین می کند بهره مندی از جزوه تالیفی مدرس است. در واقع یک جزوه تالیفی اصولی بر پایه تجربه و نیاز سنجی مدرس تهیه شده است. به همین علت مباحث به گونه ای شرح داده شده اند که یادگیری را برای افراد آسان و لذت بخش می کند.

در این مقاله به تست هوش کنکور ترکیه پرداختیم. سرفصل های جامع آن را برای شما ذکر کردیم و منابع موجود برای تست هوش کنکور ترکیه را معرفی کردیم.

یونی لند ارائه دهنده آموزش و مشاوره تخصصی در زمینه تحصیل در ترکیه است. ما در یونی لند کلاس های آنلاین یوس ۲۰۲۱ را با کیفیتی مثال زدنی و هزینه ای مناسب و با در اولویت قرار دادن سلامت شما برگزار می کنیم. این کلاس ها مطابق با تغییرات اخیر و کاملا به روز هستند. به علاوه در کنار استفاده از منابع موجود مدرسان یونی لند جزوه های تالیفی خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهند. این یکی از ویژگی مهم و منحصر به فرد کلاس های آنلاین یوس ۲۰۲۱ یونی لند است. برای اطلاع از دیگر ویژگی های کلاس های آمادگی آزمون یوس یونی لند می توانید روی عبارت کلاس های آنلاین یوس ۲۰۲۱ یونی لند کلیک کنید.

همچنین با مراجعه به مقالات دسته اپلای و تحصیل در ترکیه در وبسایت یونی لند می توانید اطلاعات جامعی از آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه و مباحث دیگر در این زمینه کسب کنید. با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.