021-91305905

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

تحصیل مدیریت اجتماعی در ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در کشور ترکیه از جمله مسیرهای تحصیلی جذاب در این کشور است. درصورتی‌که قصد تحصیل در این رشته را دارید اول از هر چیز باید از خود سؤال کنید که آیا به فعالیت به‌عنوان یک مدیر علاقه‌ای دارید یا خیر. بدیهی است که اصلی‌ترین وظیفه یک فارغ‌التحصیل رشته مدیریت سازماندهی منابع خواهد بود.

درصورتی‌که علاوه بر داشتن روحیه مدیریتی در مواردی مانند اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی نیز به‌روز هستید و می‌دانید که چگونه باید به‌روز بمانید بسیار در این رشته موفق خواهید بود.

فرصت‌ های استثنائی رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه می‌تواند فرصتی‌هایی طلایی برای داوطلبان رقم بزند. این رشته از جمله مواردی است که در کشور توریستی/تجاری ترکیه فرصت‌های بسیاری را فراهم می‌کند.

پس از تحصیل در این رشته می‌توانید در منصب یک مدیر نقش سازماندهی منابع انسانی را بر عهده داشته باشید. مدیران اجتماعی باید با بهبود و مدیریت روابط اجتماعی در محیط‌های تعاملی بازدهی افراد را به حداکثر برسانند.

درصورتی‌که در این رشته تحصیل کنید می‌توانید علاوه بر مدیریت مراکز مختلف دولتی و خصوصی به‌صورت شخصی نیز فعالیت کنید. برای مثال می‌توانید با سرمایه‌گذاری در ترکیه و برای مثال دایر کردن یک فروشگاه، در مدت زمانی کوتاه به بازدهی بسیار زیادی رسیده و سرمایه خود را در سیری پویا و مترقی افزایش دهید.

وظایف فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه کاربردی مشابهی در سرتاسر جهان دارد. در مدیریت اجتماعی باید باتوجه‌به نوع روابط انسانی در سازمان‌ها و محیط‌های اجتماعی مختلف و تشخیص فرصت‌ها و کمبودها تعاملات انسانی را در مسیر همکاری و پیشرفت متقابل قرار دهید. در ادامه به لیستی از وظایف یکی مدیر دانش اجتماعی اشاره کرده‌ایم.

  • تسریع تغییرات لازم
  • جلوگیری از خستگی و فرسایش کاری افراد
  • ایجاد فرصت برای پیشرفت علمی و مهارتی افراد
  • ارتقای رویکردهای بین سازمانی و تجاری در سطح کشوری و بین‌المللی
تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه با دنیای بسیار گسترده‌ای از فرصت‌ها مواجه خواهند شد. البته ورود به هرکدام از این فرصت‌ها باید با توجه با توانایی‌ها و علایق شخصی هر فرد صورت گیرد. اگرچه دوره چهار‌ساله کارشناسی مدیریت اجتماعی تا حد زیادی افراد را برای موقعیت‌های شغلی مرتبت با این رشته آماده می‌کند، گستردگی بازار کار این حوزه به دانش و گرایشاتی نیاز دارد که تا حدی تخصصی باشند.

برای مثال مدیریت یک فروشگاه مواد غذایی، یک هایپرمارکت، فروشگاه پوشاک یا یک اداره یا سازمانی دولتی با یکدیگر تفاوت‌های آشکاری دارند. زیرا باید با افرادی با مهارت‌ها، سطح سواد و سطح درآمد متفاوتی تعامل داشته باشید و مدیریت هر دسته از این افراد و مراکز به دانشی خاص نیاز دارد.

توصیه می‌شود چه در هنگام تحصیل و چه پس از آن، با افزایش دامنه تعاملات اجتماعی در محیط‌های مختلف و مشورت با افراد باتجربه، محیط‌های کاری مختلف را به‌خوبی شناسایی کنید. در نهایت باید روی روابط اجتماعی خود و مهارت‌های ارتباطی با شخصیت‌ها و اقشار مختلف جامعه کار کنید و توانایی استفاده از تکنولوژی‌‌های روز را داشته باشید تا به مدیری موفق تبدیل شوید.

شرایط تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

شرایط رشته مدیریت اجتماعی در دانشگاه‌های ترکیه به‌گونه‌ای است که این رشته را به یکی از برترین انتخاب‌های تحصیلی در این کشور تبدیل کرده است. امکان تحصیل این رشته در دانشگاه‌هایی مانند استانبول آیدین، مدیپول استانبول و بیلیم آنتالیا وجود دارد که از جمله بهترین دانشگاه‌ها در ترکیه هستند.

در دوره تحصیل در این رشته دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس نظری باید در دوره‌های عملی و کارآموزی مختلف نیز شرکت کنند. بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه با بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌ها و ادارات این کشور توافقاتی انجام داده‌اند تا دانشجویان مدیریت امکان گذراندن دوره کارآموزی در این برترین‌ها را داشته باشند. در نهایت می‌توان شرایط رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه را بسیار مناسب دانش‌اندوزی و ترقی دانست.

آینده تحصیل مدیریت اجتماعی در ترکیه

می‌توان ترکیه را از جمله کشورهای مترقی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری دانست. ازآنجایی‌که در حال حاضر شرایط اقتصادی و اجتماعی ترکیه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و سیاست‌های این کشور نیز بر بهبود چرخه اقتصاد بر مبنای تجارت و گردشگری پایه‌ریزی شده است می‌توان آینده تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در این کشور را بسیار روشن دید.

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه با آزمون

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه با آزمون

ترکیه از جمله کشورهایی است که دو نوع دانشگاه خصوصی و دولتی دارد. خوشبختانه سطح علمی هر دو نوع دانشگاه می‌تواند در حد بالایی قرار داشته باشد و نمی‌توان در دیدگاهی کلی هیچ‌یک را برتر از دیگری دانست. تفاوت اصلی این دو نوع دانشگاه به نحوه ورود به آنها مربوط می‌شود.

در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ی دولتی در ترکیه را داشته باشید باید حتماً در آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه شرکت کنید. در این صورت دو راه شرکت در آزمون یوس ۲۰۲۳ یا یوس ۲۰۲۴ و یا شرکت در آزمون SAT را پیش رو خواهید داشت. در نهایت باتوجه به استانداردهای دانشگاه مورد نظر و شرایط خود باید حداقل یکی از این دو گزینه را برای ورود به دانشگاه‌های دولتی ترکیه انتخاب کنید.

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه بدون آزمون

برای ورود به دانشگاه‌های خصوصی ترکیه در رشته مدیریت اجتماعی نیاز به شرکت در آزمون ندارید. ملاک سنجش اصلی برای تحصیل در دوره کارشناسی این رشته معدل است. در دوره ارشد ملاک‌های اصلی بیشتری موردتوجه قرار می‌گیرند. رزومه پژوهشی، کاری و تحصیلی و انگیزه افراد برای تحصیل این مقطع در ترکیه از این دسته هستند. در ادامه به لیستی از مدارک لازم برای تحصیل در این رشته اشاره کرده‌ایم.

  • مدرک دیپلم به همراه ترجمه رسمی
  • ریزنمرات دوران تحصیل
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مقالات (در صورت وجود)
  • ارائه کتب منتشر شده (در صورت وجود)
  • ارائه رزومه کاری در حوزه مدیریت (در صورت وجود امتیاز بسیار خوبی برای تحصیل در دوره ارشد به‌حساب می‌آید)
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی

برترین دانشگاه‌ های رشته مدیرت اجتماعی در ترکیه

در این بخش برترین دانشگاه‌های رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه را معرفی کرده‌ایم. این دسته‌بندی بر اساس تعداد مقالات و پژوهش‌های منتشر شده از دانشگاه‌های ترکیه در حوزه مدیریت صورت‌گرفته است و ممکن است در سال‌های آینده دستخوش تغییراتی شود. در ادامه 9 دانشگاه برتر ترکیه در حوزه مدیریت را به ترتیب آورده‌ایم.

  1. دانشگاه تکنیکال استانبول
  2. دانشگاه تکنیکال خاورمیانه
  3. دانشگاه دوکوز ایلول
  4. دانشگاه تکنیکال ییلدیز
  5. دانشگاه استانبول
  6. دانشگاه کوچ
  7. دانشگاه حاجت تپه
  8. دانشگاه قاضی
  9. دانشگاه مرمره
هزینه تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

هزینه تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

هزینه تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه به نسبت دیگر رشته‌ها در این کشور زیاد نیست. به‌هرحال باید بدانید که دانشگاه‌های خصوصی میزان شهریه بیشتری از دانشگاه‌های دولتی دریافت می‌کنند و ورود به آنها بدون اثبات تمکن مالی ممکن نیست.

به‌طورکلی هزینه تحصیل این رشته در ترکیه و در دانشگاه‌های خصوصی در بازه ۳ تا ۸ هزاردلاری قرار دارد. این مبلغ در دانشگاه‌های دولتی می‌تواند بسیار پایین‌تر باشد و در بازه ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ دلاری قرار گیرد. توجه داشته باشید که این شهریه‌ها سالانه هستند.

شرایط سنی تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد؛ بنابراین تحصیل در این رشته نه‌تنها برای افراد زیر ۱۸ سال، بلکه برای افرادی که تصور می‌کنند سن نسبتاً بالا دارند نیز مقدور است.

صرفاً توجه داشته باشید که داشتن حداقل مدرک دیپلم برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های ترکیه ضروری است. پس اگر کمتر از ۱۸ سال سن دارید و درعین‌حال مایل به تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه هستید باید سعی کنید زودتر از ۱۸ سالگی مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.

شرایط معدل تحصیل رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

تحصیل مدیریت اجتماعی در ترکیه با شرط داشتن حداقل معدل ۱۲ ممکن است. درصورتی‌که معدلی کمتر از این حد داشته باشید طبیعتاً امکان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه را نخواهید داشت و باید برای ترمیم معدل اقدام کنید.

بدیهی است که هرچه معدل داوطلبان بیشتر باشد شانس قبولی آنها چه در دانشگاه‌های دولتی و چه در دانشگاه‌های خصوصی بیشتر است. توجه داشته باشید که معدل یکی از معیارهای اصلی قبولی در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است.

رشته مدیریت اجتماعی در ترکیه

سخن آخر

رشته مدیریت اجتماعی از جمله مسیرهای علمی غنی در کشور ترکیه است. محصلان و فارغ‌التحصیلان این رشته با بازار کار بسیار پویایی مواجه هستند و در هر زمانی امکان ترقی و پیشرفت را دارند.

پتانسیل‌های این رشته در ترکیه می‌تواند متخصصان این حوزه را به موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد این کشور تبدیل کند. تنها کافی است با علاقه و پشتکار در مسیر این رشته حرکت کنید. تحصیل در ترکیه انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است و تحصیل در رشته مدیریت اجتماعی از جمله هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها است.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.