021-91305905

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

فهرست مطالب

دندانپزشکی یکی از پرتقاضا ترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی دانشگاه های پزشکی ترکیه است و این کشور سالانه صد ها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان را به خود جذب می کند. دانشگاه های ترکیه در زمینه دندانپزشکی و سایر رشته های پزشکی شهرت جهانی دارند و هزینه تحصیل در آن ها نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین است. این دلایل باعث شده امروزه ترکیه به یکی از قطب های اصلی تحصیل دندانپزشکی در منطقه تبدیل شود. اگر به دنبال دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ما به شما خواهیم گفت که چطور می توانید بدون شرکت در آزمون خاصی، در این رشته مشغول به تحصیل شوید.

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به ویژه در رشته های پزشکی همچون دندانپزشکی، باید حتما در آزمون YOS شرکت کنند. این آزمون به طور کلی از دو بخش تشکیل شده که بخش اول شامل سوالاتی مربوط به ریاضی و هوش است و بخش دوم سطح تسلط دانشجو به زبان ترکی را بررسی می کند.

البته در برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور، معیار پذیرش، شرکت در آزمونی به نام SAT است که به زبان انگلیسی برگزار می شود.  متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه مشغول به تحصیل شوند باید در این آزمون شرکت کنند و حداقل نمره مورد نیاز را برای ورود دریافت نمایند. علاوه بر قبولی در آزمون SAT، باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 را نیز ارائه کنند؛ اما به طور کلی آزمون YOS از آزمون SAT جامع تر است و به همین دلیل اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه برای پذیرش این آزمون را ملاک قرار می دهند.

به طور کلی اگر به دنبال تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه هستید، نگران نباشید. خوشبختانه دانشگاه های خصوصی این کشور، شرایط خوبی برای دانشجویانی که علاقه ای به شرکت در آزمون های مختلف ندارند در نظر گرفته اند.

شما می توانید به راحتی و بدون شرکت در آزمون های خاصی همچون YOS و SAT، از دانشگاه های خصوصی ترکیه پذیرش بگیرید. برای این منظور تنها کافی است دیپلم داشته باشید و نمره 6 آزمون آیلتس یا  80 آزمون تافل را کسب کرده باشید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

مسلما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی و تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه به مدارک خاصی احتیاج دارید که در ادامه لیست آن ها را برای شما آماده کرده ایم.

این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش در دانشگاه ها
  • دیپلم دبیرستان ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی (بنا به خواست دانشگاه)
  • ترجمه کارنامه دبیرستان به زبان انگلیسی یا ترکی
  • گواهی مهارت های زبان انگلیسی همچون TOEFL یا IELTS
  • فیش هزینه دریافت پذیرش از دانشگاه

مزایای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

مزایای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

امروزه تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های ترکیه به ویژه دندانپزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و مدارک صادر شده از دانشکده های پزشکی این کشور در سطوح بین المللی معتبر هستند. از طرف دیگر دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه، یکی از جذابیت های تحصیل در مراکز علمی این کشور است و هرساله دانشجویان بین المللی بسیاری را به خود جذب می کند؛ اما تحصیل در ترکیه مزیت های دیگری هم دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  1. کیفیت تحصیلات در دانشگاه های ترکیه بسیار بالاست و شهرت جهانی دارد.
  2. هزینه زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشور هایی اروپایی کمتر است.
  3. هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر است.
  4. دانشگاه های پزشکی ترکیه امکان تحصیل به دو زبان ترکی و انگلیسی را برای متقاضیان خود فراهم می کنند.
  5. دانشجویان بین المللی هم زمان با تحصیل در رشته دندانپزشکی می توانند به صورت پاره وقت هم مشغول به کار شوند.
  6. سفر به ترکیه و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور برای دانشجویان ایرانی بسیار راحت است و می توان به راحتی در بدو ورود اقامت تحصیلی دریافت کرد.

اما علاوه بر موارد گفته شده، یکی دیگر از مهم ترین مزیت های تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه این است که دانشگاه های این کشور بعد از فارغ التحصیلی برای دانشجویان خود کارت پزشکی بین المللی صادر می کند و آن ها می توانند به راحتی در کشور های دیگر مشغول به کار شوند.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه چقدر است؟

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه، مانند بسیاری از کشور های پیشرو در این رشته تحصیلی تقریبا 5 سال است. این  مدت زمان به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول دو ساله است و در طی این دوسال دانشجویان دروس نظری و عمومی را پشت سر می گذارند؛ اما در بخش دوم که معمولا طی سه سال به اتمام می رسد، دانشجویان در بیمارستان مستقر می شوند  و به صورت عملی آموزش می بینند تا مهارت های لازم را برای ورود به حرفه دندانپزشکی کسب کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون کنکور

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه-4

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ترکیه باتوجه به دانشگاه انتخاب شده می تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی اگر قصد دارید بدون شرکت در آزمون خاصی برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور درخواست دهید، باید سالانه تقریبا بین 10000 تا 25000 هزار دلار هزینه کنید. تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه کمتری دارد و ممکن است سالانه حدود 1000 تا 3000 دلار باشد.

تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی یا انگلیسی، کدام بهتر است؟

خوشبختانه برای تحصیل در دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه می توانید به هر دو زبان ترکی یا انگلیسی اقدام کنید. البته اکثر دانشگاه های دندانپزشکی و پزشکی این کشور، به زبان ترکی تدریس می کنند ولی دانشگاه های معتبری هم هستند که برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و شما می توانید با یک جست و جوی ساده به راحتی آن ها را پیدا کنید.

به هر حال برای تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها باید در آزمون آیلتس حداقل نمره 6 را کسب کرده باشید.

اما اگر می خواهید در دانشگاه های این کشور به زبان ترکی تحصیل کنید، ابتدا باید در دوره های زبان ترکی که مدت آن تقریبا 6 ماهه است شرکت نمایید و سطح زبان خود را به حد قابل قبولی برسانید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تمام جزئیات تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه را در اختیار شما قرار دهیم. همان طور که گفته شد، این کشور امروزه به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی به ویژه دندانپزشکی تبدیل شده است. شما می توانید با شرکت در آزمون های YOS و SAT از دانشگاه های دولتی ترکیه پذیرش بگیرید؛ اما اگر به دنبال تحصیلات عالی بدون شرکت در آزمون خاصی هستید، دانشگاه های خصوصی ترکیه انتخاب بسیار خوبی هستند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.