021-91305905

آزمون ست (SAT) راهی برای ورود به دانشگاه های ترکیه

آزمون SAT

فهرست مطالب

روزهای پایانی سال‌های دبیرستان برای بسیاری از دانش آموزان روزهای مهمی محسوب می‌شوند. روزهایی که با نزدیک شدن به سن استقلال آنان توام است و آرزوها و اهداف بزرگی در سر می‌پرورانند˓ همانند تحصیل در برترین دانشگاه‌های  جهان. البته این تنها رویا و هدف دانش آموزانی که در آستانه اتمام مقطع دبیرستان خود هستند نیست. یکی از دروازه‌هایی که می‌تواند به این افراد در رسیدن به هدفشان کمک کند شرکت و پذیرش در آزمون ست (SAT) است.

شرط تحصیل در برخی دانشگاه‌های ترکیه برای مقطع کارشناسی آزمون Sat است. این آزمون مزیت‌های مهم دیگری نیز در ارزیابی دانش‌آموزان دارد، داشتن نمره متوسط رو به بالا از آزمون Sat شانس پذیرش شما در دانشگاه‌های مختلف را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

معمولا سیستم آموزشی هر کشور با دیگر کشورها تفاوت دارد و هر یک شاخص‌های مختلفی برای تمیز دادن سطح علمی دانش‌آموزان از یکدیگر دارند. آزمون‌های استاندارد بین‌المللی شاخص‌هایی هستند که امکان ارزیابی دانشجویان فارغ‌التحصیل در سیستم‌های آموزشی مختلف را مشخص می‌کند. آزمون‌هایی که همچون گواهینامه‌های مهارت، اعتباری چند ساله دارند و در اکثر مراکز علمی جهان پذیرفته می‌شوند.

آزمون sat یک آزمون استاندارد در کشور آمریکا برای ارزیابی سطح علمی دانش‌آموزان دوره دبیرستان است. طراحی هوشمندانه این آزمون موجب شده  است که در حال حاضر بسیاری از کشورهای دیگر نظیر بریتانیا، استرالیا، ژاپن،کره جنوبی، آلمان، کانادا، ترکیه و سنگاپور آن را ملاک ورود دانش‌آموزان به دوره کارشناسی قرار دهند.

آزمون ست (SAT) چیست

ست (SAT) یک آزمون استعداد تحصیلی (Scholastic Aptitude Test) است که در ایالات متحده، توسط موسسه کالج برد (College Board) برای ارزیابی دانش تحصیلی دانش‌آموزان دوره دبیرستان طراحی شده است. در واقع هدف این آزمون به چالش کشیدن دانش آموزان برای بکارگیری دانش خود ردر ارزیابی و حل مسائل است. کالج برد موسسه ای غیر انتفاعی واقع در نیویورک است. این موسسه هدف خود را فراهم کردن موقعیت تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها برای دانش آموزان و به موفقیت رساندن آنان بیان کرده است. کلمه SAT مخفف عبارت Scholastic Assessment Test به معنای آزمون ارزشیابی تحصیلی است. آزمون ست به منظور سنجش مهارت های نوشتاری˓ کلامی (واژگان و ساختار) و ریاضی افراد طراحی شده است. داوطلبانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه یا کالج به ویژه در امریکا و کانادا دارند لازم است در آزمون ست شرکت کنند. آزمون ست در موضوعات خاصی چون ادبیات˓ تاریخ˓ علوم˓ ریاضیات و زبان های خارجه نیز برگزار می شود. افرادی که مایل به شرکت در آزمون ست ویژه یک موضوع هستند می توانند در همان آزمون ست ویژه ثبت نام کنند. آزمون ست توسط بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و انگلیس مورد پذیرش قرار دارد. همچنین برخی از دانشگاه ها بر اساس نتیجه آزمون ست کمک هزینه تحصیلی در اختیار افراد قرار می دهند.

هدف آزمون sat چیست؟

آزمون sat یک آزمون حفظی نیست بلک مبتنی بر مهارت حل مسئله است. هدف این آزمون بررسی قدرت تحلیل مسائل و درک دانش‌آموزان از اطلاعات و کاربرد هوشمندانه آن است.

بخش‌ های اصلی آزمون sat

از آزمون‌های ست با عناوین ست ۱ و ست ۲ نام برده می‌شود. آزمون ست ۱ که در واقع نوع رایج و شناخته شده ست با نام آزمون ارزشیابی تحصیلی است در موضوعات زیر طراحی شده است:

1- خواندن و نوشتن (مبتنی بر شواهد) Reading/Writing

2- ریاضی Math

اگر به این عناوین توجه کنید درک می‌کنید که چرا این آزمون به یک استاندارد جهانی برای ارزیابی دانش‌آموزان تبدیل شده است. این آزمون مهارت‌های زبان، خواندن، نوشتن و ریاضی دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند. همه مواردی که یک دانشجو باید داشته باشد تا بتواند سرکلاس درس بنشیند. به یاد داشته ‌باشید ریاضی زبان مشترک تمام علوم است و ذهنی که ریاضی را خوب بفهمد، می‌تواند خوب درک کند و خوب تحلیل کند. همانطور‌که کالج بورد ( مجری SAT) می‌گوید، تمام بخش های SAT با هم کار می‌کنند تا «آنچه در دبیرستان یاد می گیرید» و «آنچه برای موفقیت در کالج نیاز دارید» را آزمایش کنند.

اکثر سوالات آزمون 4 گزینه‌ای است . تاکنون غیر از سال 2021  همواره این آزمون به صورت حضوری  انجام می شد اما مقرر شده از بهار 2023 آزمون به‌صورت دیجیتالی در مراکز تعیین شده برگزار گردد.

هر کدام از دو بخش این آزمون، 800 امتیاز دارد و نمره مجموع دو بخش یعنی 1600 است.

 دانشگاه‌های مختلف پذیرش خود را منحصر به بازه‌ای از نمره آزمون می‌کنند. مثلا دانشگاه هاروارد آمریکا نمره Sat بالای 1500 را برای ورود دانشجویان به مقطع کارشناسی خود تعیین کرده است؛ یا نمره قبولی در دانشگاه ویرجینای غربی آمریکا 1150 است.

همان‌طور که در ادمه خواهیم گفت برای نشان دادن توانایی خود در ارزیابی دانشگاه‌های ترکیه چنانچه نمره آزمون sat شما بیشتر از 1000 بود حتما آن را برای دانشگاه‌هایی که تمایل به بررسی مدارک مختلف دارند ارسال کنید.

بخش های مختلف آزمون SAT

بخش های مختلف آزمون ست (SAT)

بخش‌های مختلف آزمون SATزمانتعداد سوالات
خواندن65 دقیقه52 سوال
استراحت آزمون10 دقیقه
نوشتن و خواندن35 دقیقه44 سوال
ریاضی (بدون ماشین‌حساب)25 دقیقه20 سوال
استراحت آزمون5 دقیقه
ریاضی (با مشاسین‌حساب)55 دقیقه38 سوال
انشاء (اختیاری)50 دقیقه1 سوال

آزمون sat شامل 4 بخش اصلی است

  • خواندن (Reading)
  • نوشتن و زبان (Writing & Language)
  • ریاضی ( بدون ماشین حساب و با مشاشین حساب)- Math
  • مقاله یا انشاء (اختیاری اما در صورت انتخاب هزینه 15 دلاری دارد) SAT Essay

به ترتیبی که در اینجا ذکر شده است (4 مورد فوق) آزمون برگزار می‌شود. ابتدا سوالات چهار گزینه‌ای خواندن بعد از استراحت 10 دقیقه‌ای، سوالات بخش زبان و نوشتن، پس از وقفه 5 دقیقه‌ای متقاضیان سوالات بخش ریاضی را پاسخ می‌دهند و در انتها نیز بخش اختیاری انشاء برگزار می‌شود.

بخش خواندن (Reading Test) در آزمون sat:

آزمون خواندن ست بر مهارت ها و دانشی که در خلال تحصیل خود کسب کرده اید تمرکز دارد. این سوالات که درباره زندگی روزمره طرح شده اند بر همه آن چه در گذشته آموخته اید و همه آن چه برای موفقیت در دانشگاه نیاز دارید تمرکز می کند. چند نکته در رابطه با آزمون خواندن ست:   

  • تمامی سوال های این بخش چند گزینه ای هستند و بر اساس یک متن آورده می شوند.
  • برخی از متن ها با متن دیگری پیوست شده اند
  • برخی متن ها دارای جداول˓ نمودار ها و اشکال هستند اما هیچ دانش ریاضی در این بخش مورد نیاز نیست.
  • شامل 52 سوال  چهار گزینه‌ای است.
  • متقاضی برای پاسخ به سوالات این بخش 65 دقیقه زمان دارد.
  • به‌طور کلی شما در قسمت خواندن، 5 متن را باید مطالعه کنید؛ 3 متن کاملا مستقل (500 کلمه) و 2 متن مرتبط باهم (750 کلمه).

بخش خواندن 3 مهارت شما را ارزیابی می‌کند:

  • یافتن شواهدی در متن که پاسخ به یک سوال را تأیید می‌کند (Command of Evidence)
  • از سرنخ‌های اشاره شده در متن،  برای تعیین معنای یک کلمه استفاده کنید (Words in Context)
  • فرضیه‌ها را بررسی کنید، داده‌ها را تفسیر کنید و مفاهیم بیان شده در متن را برای پاسخ دادن به سوالات درک کنید (Analysis in History/Social and Science)

بخش نوشتن و زبان (Writing and Language Test) در آزمون sat

آزمون نوشتن و زبان ست از شما می خواهد مثل یک ویراستار عمل کنید و متن هایی که در آزمون آورده شده است را اصلاح کنید. بنابراین در این آزمون لازم است متن داده شده را به دقت بخوانید˓ اشتباهات آن را بیابید و آن ها را اصلاح کنید. سوالات این بخش شباهت زیادی به سوال بخش خواندن دارند. بنابراین، باید مهارت خواندن و درک مطلب خود را تا حد ممکن تقویت کنید. چگونه از اطلاعات و شواهد موجود در متن می‌تواند در مورد موضوعی تصمیم بگیرید یا آن را ویرایش کنید. چند نکته در رابطه با آزمون نوشتن و زبان ست:

  • تمامی سوالات این بخش نیز چند گزینه ای هستند و بر اساس یک متن طرح شده اند.
  • همانند آزمون خواندن متن ها ممکن است شامل جدول ها و نمودارهایی باشند اما برای پاسخ گویی به این بخش ها نیاز ی به دانش ریاضی ندارید.
  • در این بخش از آزمون ست گاهی از شما خواسته می شود به انتخاب یک کلمه درست و مناسب بپردازید و گاهی نیاز است یک متن تاریخی و یا اجتماعی را با دیدگاهی منتقدانه بررسی و برای بهبود ساختار آن تصمیم بگیرید. همچنین در برخی از سوالات از شما خواسته می شود به اصلاح و جابجایی عبارات و جمله ها بپردازید و یا علامت گذاری ها یک جمله را اصلاح کنید.
  • شامل 44 سوال چهار گزینه‌ای است.
  • 4 بخش که هر بخش شامل 11 سوال است.
  • مدت زمان این بخش 35 دقیقه است.

متن‌هایی که در این بخش آمده است در رابطه با موضوعات مشاغل، مطالعات اجتماعی، بخش‌های علمی (زیست، شیمی، فیزیک) و یک متن مبتنی بر استدلال و توضیح است. همچنین، حداقل یک قسمت از بخش‌ها  با نمودار و جدول همراه خواهد بود. هر یک از این قسمت‌ها دارای اشتباهاتی در نقطه‌گذاری، انتخاب کلمه، ساختار جمله هستند. سوالات این بخش از شما می‌خواهد که این خطاها را شناسایی و رفع کنید.

ریاضی آزمون sat

بخش ریاضی (Math Test) در آزمون sat

در آزمون ریاضی ست شما باید از دانش ریاضی در جهت حطظشل مسائل روزمره خود نظیر امور شخصی استفاده کنید. برای رسیدن به برخی از پاسخ ها در این آزمون نیاز است چند مرحله را طی کنید چرا که در زندگی واقعی معمولا حل مسائل به یکباره روی نمی دهند. چند نکته در رابطه با آزمون ریاضی ست:

  • بیشتر سوالات ریاضی آزمون ست سوالات چند گزینه ای هستند اما رسیدن به پاسخ برخی از سوالات به عهده شماست و در واقع گزینه ای به شما پیشنهاد داده نشده است.  
  • سوالات آزمون ریاضی ست به دو بخش تقسیم می شوند. در یک بخش استفاده از ماشین حساب مجاز است و در بخش دیگر استفاده از ماشین حساب ممنوع است.
  • آزمون ریاضی ست به طور ویژه بر سه محور شامل جبر˓ حل مسائل و تحلیل داده ها و گذری بر ریاضیات پیشرفته که نقش عمده ای در رشته های دانشگاهی و شغلی ایفا می کند متمرکز است.
  • شامل 58 سوال است.
  • بخش بدون نیاز به ماشین‌حساب : 15 سوال 4 گزینه‌ای و 5 سوال شبکه‌ای – مدت زمان 25 دقیقه
  • بخش سوالاتی که نیاز به ماشین‌حساب دارند : 38 سوال – مدت زمان 55 دقیقه

سوالات ریاضی آزمون sat از ریاضیات دبیرستان و موارد زیر طراحی می‌شوند:

  • جبر اول و دوم
  • محاسبات / احتمال / تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • هندسه صفحه / هندسه مختصات / مثلثات

بخش انشاء (SAT Essay) در آزمون sat

در هر بخش، نویسنده بخش ادعایی را بیان  و سعی می‌کند خواننده را به اعتبار آن متقاعد کند. بنابراین برای نوشتن مقاله نیازی به دانش قبلی در مورد موضوع نخواهید داشت. حتی اگر دانشی در مورد آن دارید به هیچ وجه نباید از آن استفاده کنید. توضیح دهید که نویسنده چگونه استدلال می‌کند تا خواننده را متقاعد کند. شما باید نکته‌ای را که نویسنده برای استدلال خود بیان کرده شناسایی کنید و سپس با استفاده از مثال‌هایی که بداهه و با اقتباس از متن به ذهنتان می‌رسد، نحوه بیان این نکته را تجزیه و تحلیل کنید. همین توضیح نیز کمی ابهام دارد اما وقتی نمونه سوالات این آزمون را مطالعه کنید متوجه هدف اصلی بخش انشاء می‌شوید. 

بخش انشاء آزمون ست از شما می خواهد مهارت های خواندن˓ تحلیل و نوشتار خود را به کار ببرید. کاری که شما در این بخش از آزمون قرار است انجام بدهید این است که یک متن را بخوانید. سپس توضیح دهید که نویسنده این متن چگونه موضوع را به نحوی ارائه داده است که خواننده را متقاعد سازد. و در نهایت با ذکر شواهدی از متن از توضیح خود که در بخش قبل ارائه کردید حمایت کنید. چند نکته در رابطه با آزمون انشاء ست:

  • پاسخ به بخش انشاء آزمون ست اختیاری است. البته برخی دانشگاه ها انجام این بخش توسط داوطلب را ضروری می دانند. 
  • برای پاسخ به این بخش ۵۰ دقیقه زمان دارید.
  • در این بخش از شما خواسته نمی شود در رابطه با موضوعی نظر موافق یا مخالف خود را بنویسید. همچنین از شما خواسته نمی شود در رابطه با تجارب شخصیتان در این بخش چیزی یادداشت کنید.  

آزمون ست ۲ همان طور که پیش تر اشاره شد به سنجش دانش افراد در یک موضوع خاص می پردازد. افرادی که تمایل به محک زدن خود در یک موضوع خاص هستند می توانند در آزمون ست ویژه یک موضوع شرکت کنند. آزمون ست ۲ در موضوعاتی شامل تاریخ˓ علوم˓ ادبیات˓ ریاضیات و زبان های خارجه برگزار می شود.

چرا آزمون SAT مهم است؟

در شرایط پذیرش حدودا 30 درصد از دانشگاه‌های ترکیه آزمون SAT ملاک اصلی ارزیابی است. با این حال برای بسیاری دانشگاه‌های دیگر ترکیه، این آزمون اختیاری است یا در قسمت پذیرش دانشگاه چیزی در مورد آن نوشته نشده است. اما این آزمون ارزش پنهانی بسیار بالایی دارد. اگر نمره‌ای که در آزمون SAT کسب کردید میانگین و رو به بالا باشد، کمک بزرگی به پذیرش شما می‌کند یا به اصطلاح شانس قبولی شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این آزمون در بطن خود اطلاعات مهمی در مورد سطح تحصیلی شما ارائه می‌دهد. حتی در آن می‌توانید اطلاعات مهمی در مورد شایستگی اهداف خود برای تحصیل در دانشگاه را به داوران مخابره کنید. جدای از این حتی داشتن نمره ریاضی بالا در این آزمون می‌تواند برای تیم ارزیابی دانشگاه چشمگیرتر از معدل دیپلم شما باشد.

وقتی تیم ارزیابی یک دانشگاه شروع  به بررسی شرایط دانشجویان مختلف می کند دامنه‌ای از اطلاعات پیش روی آن‌ها وجود دارد. معدل دبیرستان، گواهی مهارت‌های مختلف، فعالیت‌های تجربی متقاضیان؛ اما برخی موارد همچون یک سیگنال قوی نظر آن‌ها را جلب می‌کند. آزمون‌های استاندارد جهانی مثل آزمون SAT که به‌راحتی یک دانش‌آموز یا متقاضی را از دیگر متقاضیان هم‌سطح خود تمیز می‌دهد. بنابراین؛ اگر در حال حاضر دیپلم دارید، یا دانش‌آموز سال آخر دبیرستان هستید و تصمیم خود برای حضور در دانشگاه‌های معتبر جهانی در ترکیه گرفتید، یا کسی هستید که می‌خواهید دوره کارشناسی را از نو شروع کنید. توصیه ما شرکت در آزمون SAT است.

آزمون استاندارد SAT یک گزینه عالی برای متمایز کردن  و افزایش شانس شما برای پذیرش در دانشگاهی ترکیه است.  در مقاله حاضر تقریبا هرچه در مورد این آزمون نیاز دارید را برای شما گردآوری کرده‌ایم. 

چه افرادی می توانند در آزمون ست (SAT) شرکت کنند

دانش آموزانی که پس از گذراندن مقطع دبیرستان خود قصد ورود به دانشگاه های آمریکا دارند می توانند در آزمون ست شرکت کنند. البته به جز آمریکا که خود مجری برگزار کننده این آزمون است بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای مختلفی چون انگلیس، کانادا، استرالیا، نروژ و ترکیه آزمون ست را به عنوان مجوزی برای ورود به دانشگاه خود قبول دارند.

آخرین تغییرات آزمون sat

آخرین تغییرات در آزمون Sat

تا قبل از ژوئن 2021 دو نوع آزمون sat وجود داشت؛ sat1  یک آزمون جنرال که به رشته‌ای خاص تعلق نداشت و sat 2 که برای برخی رشته‌های دانشگاهی خاص درنظر گرفته شده  بود. در sat 2 موضوعاتی مانند تاریخ و ادبیات نیز وجود داشت.

اما بعد از این تاریخ، آزمون sat 2 به‌صورت کلی برچیده شد و در حال حاضر در شرایط ورودی هیچ یک از دانشگاه‌های ترکیه یا سایر کشورهای جهان نامی از این آزمون نیست.

موضوع مهم دیگر نوشتن مقاله یا essay در این آزمون بود که برخی از دانش‌آموزان از آن به عنوان بخش دشوار آزمون Sat یاد می‌کردند. از سال 2021 نوشتن مقاله در آزمون ست یک گزینه اختیاری است. به شما توصیه می‌کنم اگر به زبان تسلط دارید این بخش را حتما انجام دهید زیرا می‌تواند هنگام ارزیابی شما را از دیگران متمایز کند.

به‌تازگی کالج بورد اعلام کرده که آزمون SAT  از سال 2023 دیجیتالی خواهد شد و به جای سه ساعت )در حال حاضر(، دو ساعت طول خواهد کشید. همچنین ممکن است شرکت‌کنندگان در آزمون مجاز به استفاده از ماشین حساب برای کل بخش ریاضی امتحان باشند.

در ادامه برخی سوالات متداول در مورد آزمون sat را که ممکن است برای شما نیز بیاید را ذکر کرده ایم:

شرایط آزمون SAT (2023-2024) چیست؟

برخلاف دوره‌های قبل که آزمون مبتنی بر مداد و کاغذ بود، از بهار 2023 آزمون SAT به صورت دیجیتالی برگزار می‌شود.

تفاوت عمده‌ای که متقاضیان باید در نظر داشته باشند، بحث مدیریت زمان است. زمان این آزمون 1 ساعت کاهش می‌یابد و به جای 3 ساعت در 2 ساعت برگزار می‌شود.

 البته جای نگرانی نیست زیرا طبق بررسی‌های انجام شده آزمون آنلاین تا حد زیادی از استرس متقاتضیان و دانش‌آموزان می‌کاهد و زمان درنظر گرفته شده کاملا کارشناسی شده است.

برای بررسی به‌روز شرایط آزمون حتما وب‌سایت رسمی آن را رصد کنید (https://www.collegeboard.org/)

آیا آزمون Sat محدودیتی دارد؟

هیچ محدودیت خاصی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد. افراد در هرسنی می‌تواند در این آزمون شرکت کند. دانش‌آموزان در هر مقطعی که بخواهند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. به‌طور کلی کسانی که بخواهند سطح دیپلم بین المللی خود را محک بزنند می‌توانند در این ازمون شرکت کنند.

آزمون sat در سال چند بار برگزار می‌شود؟

موسسه رسمی برگزاری این آزمون، به‌طور میانگین در طول سال 7 بار این آزمون را برگزار می‌کند. البته بسته به کشور انتخابی، تعداد دفعات می‌تواند کمتر باشد. برای مثال در هند این آزمون 5 بار در سال برگزار می‌شود. بررسی آمار نشان می‌دهد به‌طور میانگین اکثر متقاضیان 2 بار در آزمون sat شرکت می‌کنند. به خاطر داشته باشید که ملاک اصلی، نمره شما در آخرین آزمون است، حتی اگر در آزمون قبل نمره بالاتری کسب کرده باشید.

در ترکیه معمولا تمامی زمان‌های برگزاری آزمون برای داوطلبان ارائه می‌شود.

سیستم ارزشیابی آزمون اس‌ای‌تی چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم این آزمون شامل 2 بخش (خواندن و نوشتن-ریاضی) می‌شود. هر بخش امتیازی بین 200-800 دارد. مجموع امتیازات این آزمون 1600 است. معمولا نمره بیش از 1000 نمره متوسط درنظرگرفته می‌شود.

اعتبار آزمون sat

مدت زمان اعتبارآزمون SAT چقدر است

پس از شرکت در آزمون sat کارنامه اختصاصی شرکت‌کننده ارائه می‌شود. این کارنامه که در آن امتیاز کسب شده در هر بخش مشخص است،  به مدت 2 سال دارای اعتبار است. طی 2 سال بعد از آزمون شما می‌توانید برای هر دانشگاه خارج از کشوری که این مدرک را شرط ورودی خود تعیین کرده است. ارسال کنید. همچنین به‌عنوان مدرکی برای بررسی سطح دانش تحصیلی خود برای تیم ارزیابی دانشگاه‌ها به همراه سایر مدارک خود ارسال کنید.

هزینه آزمون SAT چقدر است؟

در حال حاضر(2023-2024) در وب‌سایت رسمی آزمون، هزینه 46 دلار برای SAT و 60 دلار برای SAT با Essay اعلام شده است.

نکات مهم در مورد هزینه‌ های آزمون sat :

  • هزینه تغییر محل برگزاری آزمون 25 دلار است 
  • اگر بخواهید زمان آزمون را تغییر دهید،  باید ثبت نام فعلی را ابطال کنید و مجددا برای تاریخ بعدی ثبت‌نام کنید.
  • ابطال ثبت‌نام باید قبل از آخرین مهلت تعیین شده باشد و هزینه آن کسر 25 دلار است.
  • اگر بعد از آخرین مهلت مجاز، ثبت نام را ابطال کنید برای شما 35 دلار هزینه دارد.
  • برای ثبت‌نام در آزمون،  بعد از مهلت تعیین شده (و قبل از آخرین مهلت کنسل کردن آزمون)  باید 30 دلار بپردازید.

آیا آزمون SAT سخت است؟

اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید و در خواندن درک مطلب مهارت دارید Sat یک گزینه مناسب برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های خارج کشور است.

البته شرکت در هر آزمون به میزان آمادگی فرد بستگی دارد. آزمون SAT سخت نیست. کافی است نگاهی به دلایل عمده ضعف شرکت‌کنندگان بیاندازیم:

1. آن‌ها به اندازه کافی تمرین نکرده‌اند تا با روشی سریع‌تر، پاسخ سوالاتی که می‌دانند را پیدا کنند.

2. آن‌ها ایده‌ای برای برخی سوالات ندارند و در زمان آزمون به‌دنبال سعی/خطا هستند تا بتوانند پاسخ سوال را بیابند.

3. آن‌ها متوجه هدف سوال نشدند یا درک نمی‌کنند که سوال دقیقا از آن‌ها چه می‌خواهد.

4. آن‌ها نمی‌توانند به خوبی زمان را مدیریت کنند.

چگونه می‌توانید برای SAT آماده شوید؟

زودتر شروع کنید. اگر واقعا می‌خواهید برای این آزمون آماده شوید به‌جای جستجوی راه‌های مختلف در وحله اول فقط شروع کنید. در اینترنت جست و جو کنید و حتی نمونه سوالات آن را ببینید. در جریان همین فعالت می‌توانید بهترین مسیر را بیابید. دیدن و خواندن سوالات نقطه ضعف‌های شما را آشکار می‌سازد و راحت‌تر می‌توانید به‌دنبال راه‌حل بگردید.

اگر به‌دنبال تعهد به برنامه آماده‌سازی خود هستید می‌توانید در کلاس‌ها و دوره‌های آزمون SAT شرکت کنید. این دوره‌ها شما را کاملا در فضای آزمون قرار می‌دهند و علاوه بر آن می‌توانید اطلاعات مفیدی از کسانی که تجربه عملی در آزمون دارند کسب کنید.

اگر به دنبال منابع ارزشمند و استاندارد در این زمینه هستید کتاب ” The Official SAT Study Guide” مرجعی بسیار کارآمد است. همچنین “Khan Academy” نیز از منابع آنلاین و بسیار مفید برای آزمون SAT است.

نمونه سوالات آزمون sat

برای یافتن بهترین و به‌روزترین نمونه سوالات آزمون SAT به منابعی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم رجوع کنید. دوره‌های آنلاین و کتاب‌های مفیدی وجود دارند که علاوه بر نمونه سوال، پاسخ‌های تشریحی و تکنیک‌های حل سریع‌تر مسائل را ارائه می‌دهند.

منابع آزمون sat

منابع آزمون Sat ترکیه

با توجه به این‌که آزمون sat توسط موسسه کالج بورد آمریکا برگزار می‌شود بهترین منابع آزمون را در میان انتشارات این موسسه می‌توان یافت. در زیر لیستی از بهترین کتاب‌ها و وب‌سایت‌های رسمی برای آمادگی در آزمون sat دانشگاه‌های ترکیه آمده است. البته این‌ها مواردی هستند که برای شرکت در آزمون sat  در هر دانشگاه خارج از کشور برای مقطع کارشناسی نیز کاربرد دارند.

1. وب‌سایت رسمی کالج بورد (collegeboard.org). بهترین مرجع برای بررسی تمام جزئیات آزمون sat

2. وب سایت خان ” Khan Academy ” که در آن چندین منبع آنلاین رایگان برای دانش‌آموزان فراهم شده است. این وب‌سایت همچنین تعاملی پیوسته با کالج بورد، همواره آزمون‌های تمرینی sat را  به گونه‌ای سفارشی و با اهداف خاص برای دانش‌آموزان طراحی و منتشر می‌کند.

3. برای آمادگی بخش ریاضی آزمون sat کتاب “SAT Math Workbook & Practice Tests for the College Board SAT Exam” یک کتاب بسیار مفید است.

4. موسسه نام‌آشنای بارونز کتاب “Barrons SAT” را برای متقاضیان شرکت در آزمون sat تالیف و منتشر کرده است.

5. شرکت پرینستون ریویو (Princeton Review) همواره چندین منبع رایگان SAT را نیز در وب سایت خود منتشر می‌کند. شما می‌توانید یک آزمون تمرینی رایگان SAT را به صورت آنلاین انجام دهید و بازخورد جامع دریافت کنید. همچنین می‌توانید در دوره‌های آنلاین رایگان شرکت کنید. البته این موسسه کتاب SAT خود را نیز در بازار منتشر کرده است.

6. اگر به وب‌سایتVocabulary.com  سری بزنید، بخشی برای یادگیری واژگان آزمون sat دارد .

7. اگر به دنبال راهنمای مطالعه SAT هستید، prepscholar.com  همه ساله یک برنامه آنلاین جامع را منتشر می‌کند.

8. برخی از مواد آماده سازی آزمون توسط موسسه Magoosh با هزینه ارائه می‌شود. با این حال، این سازمان همچنین چندین منبع آماده آنلاین رایگان SAT را ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را در وبلاگ بیابید.

7. منبع آنلاین ” The Critical Reader “که توسط یک معلم حرفه‌ای برای آزمون آزمایشی ست تأسیس شده است مجموعه ای از کتاب‌های آمادگی آزمون و منابع رایگان آمادگی SAT را به صورت آنلاین منتشر می کند. دانش‌آموزان می‌توانند در آزمون‌های آنلاین شرکت کنند و خلاصه کامل قوانین دستور زبان SAT و ACT را مطالعه کنند.

کشور های برگزار کننده آزمون ست (SAT)

در حال حاضر بیش از 85 کشور در دنیا به‌عنوان برگزار کننده آزمون اس ای تی  معرفی شده‌اند. بیش از 4000 دانشگاه در آمریکا نیز اقدام به برگزاری آزمون می‌کنند. کشورهای استرالیا، فنلاند، ژاپن، لبنان، هلند، کره جنوبی و ترکیه بیشترین مراکز برگزاری آزمون sat را دارا هستند.

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید بهترین کار مراجعه به وبسایت کالج برد (College Board) و یافتن نزدیک ترین کشور یا مرکز برگزار کننده به محل زندگی خودتان است. بهترین گزینه برای متقاضیان ایرانی شرکت در آزمون ست می‌تواند کشور ترکیه باشد.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون ست (SAT)

آزمون ست بسته به منطقه برگزاری آزمون ۷ مرتبه در سال برگزار می‌شود. در بیشتر کشورها این آزمون سالانه ۵ نوبت برگزار می‌شود. این آزمون همه ساله در ۲۵۰۰۰ مرکز در سرتاسر جهان برگزار می‌شود و تاریخ دقیق برگزاری آن را می‌توانید در وبسایت کالج برد مشاهده نمایید. نتیجه آزمون sat حداکثر پس از ۶ هفته از تاریخ برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

تفاوت آزمون sat و act چیست؟

همچون آزمون اس‌ای‌تی  آزمون act نیز ملاکی برای ارزیابی دانش فارغ‌اتحصیلان دوره دبیرستان در کشور آمریکا است. هر دو آزمون مدرکی معتبر برای ارزیابی متقاضیان مقطع کارشناسی در ایالات‌متحده است.آزمون sat  و act شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما آزمون SAT یک آزمون متداول‌تر و شناخته شده‌تر است. البته در آمریکا آزمون ACT نیز همچنان طرفدارانی بین دانش‌آموزان دارد. عواملی مانند نحوه مدیریت زمانی و نوع سوالاتی که برای متقاضیان چالش برانگیزتر است می‌تواند به آن‌ها در تعیین آزمون ورودی کمک کند.

آزمون ACT شامل بخش سوالات استدلال علمی می‌شود و زمان آن 2:55 بدون بخش انشاء است. که تنها 5 دقیقه با آزمون SAT تفاوت دارد.

بخش‌های خواندن در آزمون sat چهار قسمت است اما در آزمون act این بخش 5 قسمت را شامل می‌شود.

در بخش ریاضی آزمون act استفاده از ماشین‌حساب در تمام مراحل مجاز است اما در آزمون sat  تنها در بخش دوم بخش ریاضی مجاز است.

نمره آزمون  act از 1-36 محاسبه می‌شود اما آزمون sat نمره‌ای بین 400-1600 را شامل می‌شود.

نحوه ثبت‌نام در آزمون sat

تمام رویه‌های ثبت‌نام از زمان‌های برگزاری آزمون، هزینه، انتخاب محل‌های برگزاری آزمون در سایت رسمی کالج بورد و آدرس (https://satsuite.collegeboard.org/sat/registration)  موجود است. توصیه می‌کنیم که خودتان ثبت‌نام آزمون را انجام دهید، زیرا شما مسئول ثبت نام SAT خود هستید. 

هنگام ارائه اطلاعات خود (نام کامل، آدرس و غیره)، مطمئن شوید که تمامی اطلاعات صحیح است و عکس پرتره مناسب از خود بارگذاری کنید.

برای دانش‌آموزان کم درآمد کلاس یازدهم و دوازدهم معافیت از هزینه وجود دارد. اطلاعات بیشتر در مورد معافیت از هزینه را از  وب‌سایت رسمی کالج بورد دریافت کنید.

فراموش نکنید که بلیط پذیرش خود را چاپ کنید! در تاریخ آزمون خود به این نیاز خواهید داشت.

آزمون sat در ایران

این آزمون در ایران برگزار نمی شود اما متقاضیان می‌توانند پس از ثبت‌نام روی وب‌سایت رسمی آن، یکی از کشورهای نزدیک به ایران را برای محل برزگاری آزمون انتخاب کنند. شاید در میان کشورها ترکیه بهترین گزینه باشد. شما می‌توانید با محیط این کشور آشنا شوید، موسسات آموزشی آن را ببنید و شرایط اخذ پاسپورت را نیز بررسی کنید.

آزمون SAT و قبولی در دانشگاه‌های ترکیه

آزمون SAT و قبولی در دانشگاه‌های ترکیه

همان‌طور که گفتیم نزدیک به 30 درصد دانشگاه‌های دولتی ترکیه برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی نتیجه آزمون SAT را ملاک خود قرار می‌دهند.علاوه‌بر این نتیجه این آزمون برای تمامی دانشگاه‌های خصوص قابل ارسال است (برای آزمون یوس نیز این امکان وجود دارد). این دانشگاه‌ها بدون آزمون دانشجو می‌پذیرند اما داشتن نمره بالای Sat می‌تواند پذیرش شما را آسان‌تر کند حتی اگر معدل دیپلم شما چندان خوب نیست.

آمار نشان می‌دهد اغلب متقاضیان مقطع کارشناسی ترکیه، آزمون یوس را برای ورود به دانشگاه‌ها انتخاب می‌کنند، اما انتخاب کردن بین دو آزمون ست و یوس تا حد زیادی به استراتژی متقاضی برمی‌گردد. آزمون sat شاخصی است که نتیجه آن‌را می‌توان برای بسیاری دانشگاه‌های کشورهای دیگر (اروپا، آمریکا؛ کانادا، استرالیا) نیز ارسال کرد. از طرفی انتخاب آزمون یوس برای پذیرش در مقطع کارشناسی ترکیه، ممکن است شانس قبولی متقاضی را افزایش دهد. زیرا تعداد بیشتری دانشگاه با این معیار ورودی در دسترس هستند.

آزمون SAT بهتر است یا آزمون YOS

اگر به تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه علاقه‌مندید دو راه پیش روی شماست: آزمون  یوس یا آزمون sat. با شرکت و پذیرفته شدن در یکی از این دو آزمون می‌توانید در مقطع کارشناسی در ترکیه تحصیل کنید. پذیرش در یکی از این آزمون‌ها به شما امکان می دهد رشته‌های مختلفی چون فنی و مهندسی˓ پزشکی و پیراپزشکی˓ هنر و علوم مختلف دیگر را انتخاب کنید.

در این مقاله با آزمون اس‌ای‌تی آشنا شدیم، اگر بخواهیم مختصری در مورد آزمون یوس نیز بگوییم:

آزمون YOS یک آزمون منحصر به کشور ترکیه است . دانشگاه‌های ترکیه یا به‌صورت مستقل آزمون Yos را برگزار می‌کنند یا آزمون یوس به صورت متمرکز توسط سازمان osym برگزار می‌شود. این آزمون رایج‌ترین آزمون برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه است. بیش از 70 درصد دانشگاه‌هایی که در ترکیه آزمون ورودی را ملاک پذیرش خود قرار دادند از آزمون YOS برای ارزیابی دانشجویان استفاده می‌کنند.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای اکثر دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، پیش آید، در مورد انتخاب بین این دو آزمون است، کدام آزمون بهتر است؟

” شاید برایتان سوالی پیش بیاید که تفاوت این دو آزمون با یکدیگر چیست؟ مهمترین تفاوت این دو آزمون میزان کاربرد آن ها برای ورود به دانشگاه های ترکیه است.”

با نگاهی به شرایط این دو آزمون و استراتژی شما برای ادمه تحصیل در خارج از کشور می‌توانید انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشید.

در گام نخست پیشنهاد می‌کنیم حتما ، جزئیات این دو آزمون و نوع سوالات آن‌ها را بررسی کنید. ارزیابی کنید، کدام آزمون برای شما راحت‌تر است، نوع سوالات کدام‌یک برای شما قابل درکت‌تر است. در حالی که آزمون یوس بر سوالات هوش و استعداد تحصیلی و ریاضی تمرکز دارد، آزمون SAT به قدرت درک و استنباط شما از اطلاعات ارائه شده تکیه دارد.

اگر هدف شما حضور در دانشگاه‌های ترکیه است، انتخاب آزمون یوس شانس قبولی شما را افزایش می‌دهد. همچنین دامنه انتخاب رشته‌های تحصیلی در کشور ترکیه را افزایش می‌دهد.

اگر علاوه‌بر کشور ترکیه، متقاضی حضور در دانشگاه‌های دیگر اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا هستید، شاید آزمون ست گزینه بهتری باشد.

چه نمره‌‌ای در آزمون SAT برای پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه  خوب است؟

ضمن بررسی شرایط دانشگاه‌های ترکیه دامنه پذیرش آزمون SAT در دانشگاه‌های مختلف آن بین 1000-1350 است.

برای مثال نمره قبولی در دانشگاه (Koc) 1210 است

یا در دانشگاه (Istanbul Technical University) نمره sat قابل قبول 1250 است

نمره میانگین در این آزمون 1060  اعلام شده اما نمره بالای 1000 نیز یک میانگین محسوب می‌شود.

بنابراین اگر موفق به کسب این نمره یا بالاتر از آن شدید همان مزیت نسبی است که می‌توانید با آن شانس پذیرش خود در دانشگاه‌های ترکیه را افزایش دهید. حتی برای برخی دانشگاه‌ها نمره ریاضی حائز اهمیت است اگر نمره کلی شما مناسب نیست اما امتیاز اخذ شده شما در ریاضی بالا است باز هم نتیجه آزمون SAT خود را ارسال کنید.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه که ملاک ورود به آن‌ها آزمون SAT است

در اینجا ضمن بررسی دانشگاه‌های ترکیه لیستی از بهترین دانشگاه‌ها که با آزمون sat دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف را می‌پذیرند برای شما آماده کردیم:

  • Bogazici University
  • Middle East Technical University
  • Yildiz Technical University (SAT I + SAT II Calculus)
  • Istanbul Technical University (SAT II Calculus)
  • Hacettepe University
  • Ankara University
آزمون ست SAT ترکیه

آزمون Sat ترکیه چیست؟

با توجه به این‌که  مرجع اصلی برگزاری آزمون sat و زمانبندی  آن موسسه کالج بورد است، کشور ترکیه تنها یکی از برگزارکنندگان این آزمون است. شما می‌توانید برای آشنایی با این کشور و مشاهده محیط دانشگاه‌های آن یکی از شهرهای که در آن مراکز آموزشی زیادی وجود دارد را به عنوان مرکز برگزاری آزمون خود انتخاب کنید.

30 درصد از دانشگاه‌های ترکیه مبنای پذیرش خود در مقطع کارشناسی را آزمون sat قرار داده‌اند

میانگین نمره قبولی اس ای تی در دانشگاه‌های ترکیه بین 1060-1350 است

کسب نمره 650 در بخش ریاضی برای اکثر دانشگاه‌های ترکی یک مزیت محسوب می‌شود.

مراکز برگزاری آزمون sat در ترکیه

به‌طور کلی شما با مراجعه به آدرس می‌توانید از محل‌های برگزاری آزمون Sat در سال 2023-2024  آگاهی یابید.

کافی است به لینک (https://satsuite.collegeboard.org/sat/test-center-search) مراجعه کنید و پس از انتخاب زمان برگزاری آزمون، کشور ترکیه را برای مکان آزمون انتخاب کنید تا تمامی محل‌های برگزاری آزمون که بین 60-70 مرکز است را مشاهده نمایید.

پذیرش با آزمون sat دانشگاه‌های ترکیه

شما می‌توانید در وب‌سایت رسمی هر یک از دانشگاه‌های ترکیه از شرایط پذیرش آن‌ها مطلع شوید. در اینجا لیستی از دانشگاه‌های ترکیه که پذیرش با آزمون sat انجام می‌شود آمده است:

  • Ortadug Technical University
  • Bogaz Ece University
  • Marmara University
  • Istanbul University
  • Hacettepe University
  • Istanbul Technical University
  • Gazi University
  • Yildiz Technical University
  • Bahcesehir University
  • Koge University
  • Sabanci University
  • Uludag University
  • Eastern Technical University Middle
  • Bosphorus University
  • Istanbul University
  • Istanbul Technical University
  • Koç University
  • Sabanci University
  • Uludag University 

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات لازم و مختصری در رابطه با آزمون ست در اختیار شما قرار دهیم. قبولی در این آزمون به معنای جواز ورود به برخی از برترین دانشگاه‌های جهان است. آزمون ست در کنار آزمون یوس آزمون‌های رایجی برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه هستند. از آن جایی که این آزمون چندین مرتبه در طول سال برگزار می‌شود و هیچ محدودیتی برای شرکت چندین باره در این آزمون وجود ندارد علاقمندان از شانس خوبی برای قبولی در این آزمون برخوردار هستند. در صورتی که به توضیحات بیشتر و یا راهنمایی جهت ثبت نام در این آزمون نیاز دارید کافی است با ارسال سوال و یا نظر خود ما را مطلع کنید.

ملزومات و محدودیت های آزمون ست (SAT)

به طور کلی محدودیت خاصی برای شرکت در آزمون ست وجود ندارد. افرادی که تمایل به تحصیل (در مقطع کارشناسی) در دانشگاه های آمریکا˓ کانادا˓ استرالیا و … دارند در هر مقطع سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند اما به طور طبیعی بیشترین شرکت کنندگان آزمون ست را افراد ۱۸-۱۷ سال تشکیل می دهند. در واقع حداقل سن برای شرکت در این آزمون سنی است که در آن مقطع دبیرستان خود را پشت سر گداشته باشید و یا دانش آموز سال آخر دبیرستان باشید. نتیجه این آزمون برای دانشگاه های مختلف مدت اعتبار متفاوتی دارد. برای مثال برخی از دانشگاه ها تنها آزمونی را می پذیرند که حداکثر سه سال از آن نتیجه آن گذشته باشد و پس از آن افراد نیاز به شرکت مجدد در آزمون دارند. به طور کلی هر چه از نتیجه آزمون شما سال های کمتری گذشته باشد آن نتیجه معتبرتر است.

کشور های برگزار کننده آزمون ست (SAT)

در حال حاضر آزمون ست در چندین مرکز در خاک آمریکا و در سطح بین المللی برگزار می شود. کشورهایی از جمله کانادا˓ انگلستان˓ استرالیا˓ چین˓ ژاپن˓ نروژ˓ ترکیه از جمله برگزار کنندگان آزمون ست هستند. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید بهترین کار مراجعه به وبسایت کالج برد (College Board) و یافتن نزدیک ترین کشور یا مرکز برگزار کننده به محل زندگی خودتان است. بهترین گزینه برای متقاضیان ایرانی شرکت در آزمون ست می تواند کشور ترکیه باشد.

هزینه شرکت در آزمون ست (SAT)  

هزینه شرکت در آزمون ست۵۰/۴۷$ است. البته این مبلغ برای افرادی که در آمریکا سکونت ندارند و در مکان دیگری در آزمون شرکت می کنند مقداری بیشتر است. این مبلغ به هنگام ثبت نام و انتخاب کشور یا منطقه محل آزمون قابل مشاهده است.

همانطور که اشاره شد شرکت در بخش انشاء در آزمون ست اختیاری است. در صورتی که تمایل به شرکت در آزمون ست و بخش انشاء آن داشته باشید هزینه آزمون ۵۰/۶۴$ می باشد و در صورتی که محل برگزاری آژمون شما کشوری جز آمریکا باشد مبلغی به این مقدار افزوده می شود.  

چند نکته در رابطه با هزینه آزمون ست که خوب است بدانید:

. ثبت نام در آزمون ست ۲  یا همان آزمون ست ویژه یک موضوع خاص شامل هزینه هایی علاوه بر مبالغ ذکر شده در بالا می باشد.

. اگر ثبت نام برای شرکت در آزمون ست را به روزهای پایانی ثبت نام موکول کنید باید مبلغی اضافه تر بپردازید.

. در صورتی که پس از ثبت نام از شرکت در آزمون منصرف شدید و تصمیم گرفتید آن را کنسل کنید نیز باید مبلغی را بپردازید.

بنابراین پیش از ثبت نام از تصمیم خود مطمئن شوید و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید.

زمان برگزاری و اعلام نتایح آزمون ست

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون ست (SAT)

آزمون ست بسته به منطقه برگزاری آزمون ۷ مرتبه در سال برگزار می شود. در بیشتر کشورها این آزمون سالانه ۵ نوبت برگزار می شود. این آزمون همه ساله در ۲۵۰۰۰ مرکز در سرتاسر جهان برگزار می شود و تاریخ دقیق برگزاری آن را می توانید در وبسایت کالج برد مشاهده نمایید. نتیجه آزمون ست حداکثر پس از ۶ هفته از تاریخ برگزاری آزمون اعلام می شود.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات لازم و مختصری در رابطه با آزمون ست در اختیار شما قرار دهیم. قبولی در این آزمون به معنای جواز ورود به برخی از برترین دانشگاه های جهان است. آزمون ست در کنار آزمون یوس آزمون های رایجی برای ورود به دانشگاه های ترکیه هستند. از آن جایی که این آزمون چندین مرتبه در طول سال برگزار می شود و هیچ محدودیتی برای شرکت چندین باره در این آزمون وجود ندارد علاقمندان از شانس خوبی برای قبولی در این آزمون برخوردار هستند. در صورتی که به توضیحات بیشتر و یا راهنمایی جهت ثبت نام در این آزمون نیاز دارید کافی است با ارسال سوال و یا نظر خود ما را مطلع کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.