021-91305905

دانشگاه حسن کالیونجو (Hasan Kalyoncu Üniversitesi) را می‌توان از جمله زیباترین دانشگاه‌ها در ترکیه به حساب آورد. دانشگاه کالیونجو در شهر باستانی قاضی آنتپ تأسیس شده است و اولین دانشگاه خصوصی این شهر به حساب می‌آید.

دانشگاه حسن کالینوجو با ۸ دانشکده خود دانشجویانی از سراسر دنیا را به خود جذب کرده است. مشارکت داشتن این دانشگاه در برنامه‌های تبادلی مختلف باعث شده است که اعتبار علمی آن بین‌المللی باشد. از طرفی بورسیه‌های متنوعی که در آن ارائه می‌شود امکان تحصیل بسیاری از اقشار جامعه را فراهم کرده است.

تاریخچه دانشگاه حسن کالیونجو

این دانشگاه در سال ۲۰۰۸ در شهر قاضی آنتپ دانشگاهی با نام قاضی کنت تأسیس شد. واحد دانشگاهی فوق در سال ۲۰۱۲ به حسن کالیونجو تغییر نام پیدا کرد. در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ دانشجو در این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند.

مزایای تحصیل در دانشگاه حسن کالیونجو

تحصیل در قاضی آنتپ و دانشگاه کالیونجو فرصت‌های فراوانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دانشگاه‌ با ارائه بورسیه‌های مختلف در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد هزینه‌های تحصیل داشجویان را کاهش می‌دهد.

مشارکت این دانشگاه خصوصی در برنامه‌های تبادلی نظیر اراسموس پلاس و فارابی باعث می‌شود که سطح علم در آن فراتر از مرزهای ترکیه باشد. مشارکت بین‌المللی زیاد دانشجویان در نهایت فرصت‌های علمی و کاری فراوانی برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

واقع شدن دانشگاه حسن کالیونجو در شهر زیبای قاضی آنتپ نیز مزیت بزرگی به حساب می‌آید. قاضی آنتپ شهری صنعتی است و یکی از قطب‌های اصلی تولید و اشتغال در ترکیه به حساب می‌آید. ۶ منطقه صنعتی در این شهر فرصت‌های شغلی و تجربی فراوانی برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

چشم انداز های دانشگاه حسن کالیونجو

چشم انداز های دانشگاه حسن کالیونجو

این دانشگاه تأسیس شد تا آموزش نظری و عملی را در هم آمیزد. بسیاری بر این باور هستند که یادگیری حقیقی تنها با کسب تجربه امکان‌پذیر خواهد بود. از طرفی اساتید این دانشگاه همواره سعی داشته‌اند که با ارائه آموزش باکیفیت سطح علمی آن را به برترین دانشگاه‌ها در ترکیه و دنیا نزدیک کنند.

موقعیت مکانی دانشگاه حسن کالیونجو

دانشگاه حسن کالیونجو در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر واقع شده است. می‌توان این مسافت را با استفاده از خدمات حمل‌‌ونقل عمومی ویژه دانشگاه طی کرد. فاصله دانشگاه تا بیمارستان قاضی آنتپ تنها ۹ کیلومتر است.

در پردیس اصلی دانشگاه و در اطراف آن سوپرمارکت‌های متعدد، چندین کافه تریا و استراحت‌گاه‌های متعددی وجود دارد که اکثر نیازهای دانشجویان را فراهم می‌کنند. پردیس این دانشگاه در محله شاهین‌‌بی واقع شده است که محله‌ای بسیار امن و آرام است.

رنکینگ دانشگاه حسن کالیونجو

با بررسی رتبه دانشگاه حسن کالیونجو می‌توان دریافت که این دانشگاه راه زیادی برای رسیدن به جایگاه برترین‌های ترکیه و جهان پیش رو دارد. لازم به یادآوری است که این دانشگاه نسبتا تازه تأسیس است و در همین چند سال فعالیت توانسته عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد.

دانشکده های دانشگاه حسن کالیونجو

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این دانشگاه دارای ۸ دانشکده است که همه آن‌ها در پردیس اصلی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این ۱ دبیرستان، ۱ مدرسه فنی و حرفه‌ای و ۱۶ مؤسسه تحقیقاتی تحت نظر و با نام این دانشگاه در حال فعالیت هستند. در ادامه لیست دانشکده‌های حسن کالیونجو به‌طور کامل آورده شده‌اند:

رشته های دانشگاه حسن کالیونجو

رشته های دانشگاه حسن کالیونجو

بسیاری از رشته‌های پرتقاضا در ۸ دانشکده این دانشگاه تدریس می‌شوند. از این میان شرایط تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه حسن کالیونجو نیز فراهم شده است که یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در ترکیه است. در ادامه لیستی از این رشته‌ها را آورده‌ایم:

زبان تحصیل در دانشگاه حسن کالیونجو

امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی در دانشگاه حسن کالیونجو وجود دارد. داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام زبان موردنظر خود برای تحصیل را انتخاب کرده و مدارک تسلط بر این زبان‌ها را ارائه کنند.

در صورتی که داوطلبی به هیچ یک از این دو زبان مسلط نباشد می‌تواند در کلاس‌های آمادگی زبان دانشگاه شرکت کند. پس از یک سال گذراندن دوران آموزشی فرد موظف به شرکت در آزمون زبان دانشگاه و قبولی در آن است.

نحوه ورود به دانشگاه حسن کالیونجو

برای ورود به این دانشگاه خصوصی ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه نظیر یوس نیستید؛ اما ارائه امتیاز کسب شده از این آزمون‌ها به دانشگاه می‌تواند به قبولی نهایی شما کمک کند.

در کل می‌توان معیار اصلی قبولی دوره کارشناسی در دانشگاه کالیونجو را معدل دوران دبیرستان دانست. در دوره ارشد پذیرش نهایی به قبولی در آزمون ویژه هر رشته که خود دانشگاه برگزار می‌کند نیز بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت دانشگاه حسن کالیونجو مراجعه کنید.

شهریه تحصیل در دانشگاه حسن کالیونجو

دانشگاه کالیونجو خصوصی است و طبیعتا شهریه آن نسبت به دانشگاه‌های دولتی بسیار زیاد است. در عین حال بورسیه‌های متعددی که این دانشگاه به دانشجویان خود ارائه می‌کند می‌توانند تا حد زیادی مبلغ شهریه را کاهش دهند. در ادامه این بورسیه‌ها را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بورسیه های دانشگاه حسن کالیونجو

بورسیه های دانشگاه حسن کالیونجو

دانشگاه حسن کالیونجو بورسیه‌‌های متعددی به دانشجویان ممتاز اعطا می‌کند که می‌‌توانند تا حد زیادی هزینه‌های تحصیل آن‌ها را پوشش دهند. از طرفی در این دانشگاه به دانشجویان برتر کمک‌هزینه تحصیلی نیز اعطا می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه حسن کالیونجو

دانشگاه حسن کالیونجو نیز مانند سایر دانشگاه‌های جهان برای پذیرش دانشجو، مدارک خاصی را تعیین کرده است که افراد متقاضی برای تحصیل در این دانشگاه باید مدارک خود را تکمیل کرده و به دانشگاه ارائه دهند. این مدارک شامل موارد زیر است:

امکانات دانشگاه حسن کالیونجو

دانشگاه حسن کالیونجو امکانات کامل و بسیار باکیفیتی در احتیار دانشجویان قرار می‌دهد. معماری و طرح کلی محوطه این دانشگاه فضایی زیبا، امن و آرام در اختیار دانشجویان و کارکنان آن قرار می‌دهد.

در بخش‌های متعددی از پردیس این دانشگاه مکان‌های متعددی برای استراحت دانشجویان تعبیه شده است که دارای فضای سبز و سایه‌بان است. در کل امکانات کامل محوطه این دانشگاه تا حد زیادی تمام نیازهای رفاهی دانشجویان را فراهم می‌کند.

در داخل پردیس اصلی دانشگاه یک خوابگاه دخترانه نیز ساخته شده است که می‌تواند بیش از ۳۰۰ دانشجو را در خود جای دهد. در حال حاضر در پردیس دانشگاه خوابگاه دیگری موجود نیست؛ اما در اطراف کالیونجو چندین خوابگاه خصوصی باکیفیت ساخته شده است که به ارائه خدمات زیر به دانشجویان می‌پردازند:

برنامه های تبادل دانشگاه حسن کالیونجو

برنامه های تبادل دانشگاه حسن کالیونجو

دانشگاه کالیونجو در راستای تحقق آموزش بین‌المللی و کمک به ارتقاء هرچه بیشتر سطح علمی دانشجویان در سه برنامه تبادلی مشارکت دارد. این سه برنامه شامل اراسموس پلاس، فارابی و بیرونی می‌شوند. این برنامه‌ها به دانشجویان برگزیده اجازه می‌دهند که تا مدت زمانی معین در دانشگاهی خارجی به تحصیل بپردازند.

دانشگاه حسن کالیونجو، نماد پیشرفت و کیفیت

دانشگاه حسن کالیونجو ساخته شده است تا قاضی آنتپ را بیش از پیش به یک مرکز علمی تمام‌عیار تبدیل کند. این دانشگاه نسبتا نوپا توانسته امکان تحصیل در ترکیه را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی فراهم کند و با ارائه کیفیت آموزش بالا، امکان حداکثری پیشرفت برای آن‌ها فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *