021-91305905

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر (Eskisehir Osmangazi University) به اختصارESOGU ابتدا در آگوست 1993 پس از انتقال دپارتمان‌های معماری، مهندسی، پزشکی و علوم و ادبیات از دانشگاه آنادولو برای پایه گذاری یک موسسه جدید، تاسیس شد. بعدا در سال 2005، نام دانشگاه به دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر تغییر یافت. دانشگاه عثمان قاضی در شهر باستانی اسکی شهیر (به معنای شهر قدیمی) واقع شده است. این دانشگاه در منطقه وسیعی گسترش یافته و شامل 12 دانشکده، چهار مدرسه حرفه‌ای، چهار موسسه و 32 مرکز تحقیقاتی و کاربردی است. در حال حاضر بالغ بر 30000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

موقعیت جغرافیایی دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر، یکی از دلایل توجه دانشجویان بین‌المللی به این دانشگاه است. این دانشگاه در شهر اسکی شهیر قرار دارد و یکی از استان‌های شمالی کشور ترکیه به حساب می‌آید. اسکی شهیر به‌عنوان یک شهر دانشجویی شناخته شده است و دارای جاذبه‌های طبیعی، مناظر زیبا و چشمه‌های آب گرم و امکانات روز دنیا است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در مجاورت با دریای پورسوک از آب و هوای معتدل و مطبوعی برخوردار می‌باشد.

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر یک دانشگاه کلیدی دولتی در ترکیه است که برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته‌های مختلف از پزشکی گرفته تا هنر و طراحی ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین عضو انجمن دانشگاه‌های قفقاز است که شامل دانشگاه‌های برتر آذربایجان، ترکیه، ایران و قبرس شمالی می‌باشد.

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر بیش از 100 باشگاه دانشجویی دارد و حتی برنامه‌هایی مانند آموزش از راه دور را اجرا می‌کند و جایگاه خود را به‌عنوان دانشگاه تحقیقات منطقه‌ای کلیدی در ترکیه تثبیت کرده است.

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر دارای رتبه 21در ترکیه و رتبه 1722 در میان بهترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه تاکنون مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار نگرفته است.

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر با هدف تعالی در آموزش و پرورش، تبدیل نتایج مطالعات علمی به مزایا و محصولات اقتصادی منطبق بر خواسته‌های جامعه، ارائه خدمات موثر و رقابتی سلامتی، آموزش کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان پژوهشگر و نوآور، رسالت برگزیده شدن در سطح ملی و بین‌المللی را برعهده دارد.

پردیس و امکانات

پردیس این دانشگاه فرصت‌هایی را برای فعالیت‌های تفریحی مختلف در داخل و خارج از خوابگاه‌ها مانند تئاتر، باشگاه‌های ادبی، باشگاه حقوق و فضیلت و باشگاه‌های ورزشی فراهم کرده است. دفتر حمایت از معلولین در دانشگاه قاضی عثمان اسکی شهیر برای نیازهای دانشجویان معلول این دانشگاه خدمات ارائه می‌دهد.

نمایی-از-امکانات-دانشگاه-عثمان-قاضی

از خدمات و امکانات رفاهی این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خدمات آموزشی

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس، فارابی و مولا شرکت دارد و این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در بهترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی طرف قرارداد با این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

خوابگاه دانشجویی

این دانشگاه خوابگاه‌های دانشجویی مانند خوابگاه‌های داملوینار و اسکی شهیر، خوابگاه یونسمره، خوابگاه‌های دخترانه جمهوریت و همچنین خوابگاه‌هایی در مجاورت پردیس مشلیک که پردیس اصلی دانشگاه است، را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این خوابگاه‌ها تمامی امکانات لازم برای زندگی دانشجویی راحت را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

تغذیه

یک سالن غذاخوری 4 طبقه، در پردیس اصلی دانشگاه وجود دارد. آشپرخانه و سالن‌های غذاخوری متعددی نیز در سایر پردیس‌ها قرار دارند. علاوه بر این سالن‌های غذاخوری، کافه تریا و رستوران‌های مختلفی با انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

امکانات ورزشی

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر امکانات ورزشی متنوعی را برای دانشجویان سازماندهی می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به زمین فوتبال، استخر، سالن‌های بدنسازی، استخر، سونا، زمین‌های والیبال، بسکتبال، مراکز تناسب اندام، هندبال ساحلی، فوتبال آمریکایی، فوتبال ساحلی، بدمینتون، بوکس، تیراندازی، کوهنوردی، تنیس و… اشاره کرد.

خدمات بهداشتی درمانی

مراکز درمانی موجود در دانشگاه تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. در صورت نیاز به بستری و معاینات بیشتر دانشجویان به بیمارستان 1000 تخت‌خوابی یمارستان منتقل می‌شوند.

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر دارای مساحتی بالغ بر 2880830 متر مربع است که 80000 متر مربع از این مساحت به‌عنوان کلاس درس، آزمایشگاه و… استفاده می‌شود، از 50000 متر مربع آن به‌منظور تسهیلات اجتماعی و کتابخانه و 62000 متر مربع به عنوان مراکز بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دانشگاه فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و مراقبت‌های بهداشتی خود را در پردیس‌های مشلیک، بادملیک، چاملیک، علی نعمان کراچ، سوریهسار، ساریجاکایا، محمودیه و شیفتلر ادامه می‌دهد.

آشنایی-با-دانشکده-های-دانشگاه-عثمان-قاضی

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

دانشکده آموزش

دانشکده علوم و هنر

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده الهیات

آشنایی-با-دانشکده-های-دانشگاه-عثمان-قاضی

دانشکده مهندسی و معماری

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده هنر و طراحی

دانشکده پزشکی

دانشکده گردشگری

دانشکده کشاورزی و باغبانی

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده حقوق

شهریه-دانشگاه-عثمان-قاضی-اسکی-شهیر

شهریه دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

میزان شهریه دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر متناسب با رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. در ادامه به میزان شهریه رشته‌های مختلف در این دانشگاه می‌پردازیم.

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر هرساله دانشجویان بین‌المللی بسیاری را در مقاطع مختلف تحصیلی پذیرش می‌کند. پذیرش در این دانشگاه بر اساس آزمون‌های ورودی مانند YOS و SAT انجام می‌پذیرد. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه دانشجویان ملزم به شرکت در یکی از این آزمون‌ها و کسب حداقل نمره قبولی مورد تایید دانشگاه می‌باشند. نمره‌های قبولی مورد تایید این دانشگاه عبارتند از:

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر رشته‌های مختلفی را به زبان‌های ترکی و انگلیسی ارائه می‌دهد، لذا تسلط به یکی از زبان‌های ترکی و انگلیسی از دیگر شروط پذیرش در این دانشگاه است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های ترک زبان را دارند موظف به ارائه مدرک تومر و دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته‌های انگلیسی زبان هستند باید مدرک تافل و آیلتس خود را هنگام ثبت نام ارائه دهند.

این دانشگاه متناسب با شرایط تحصیلی و مالی دانشجویان، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط و نحوه اخذ این بورسیه‌ها می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به آدرس ogu.edu.tr مراجعه کنید.

ثبت-نام-در-دانشگاه-عثمان-قاضی-اسکی-شهیر

مدارک لازم برای ثبت نام

برای ثبت نام در دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهید. توجه داشته باشید که کلیه مدارک باید به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شده و مورد تایید رسمی قرار بگیرند.

تحصیل در دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

دانشگاه عثمان قاضی به‌عنوان  یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه شناخته می‌شود. این دانشگاه در شهر اسکی شهیر واقع شده است و امکانات آموزشی و رفاهی با کیفیت و عالی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. اسکی شهیر از جمله شهرای رویایی و دیدنی است که در منطقه آنادولو در شمال ترکیه قرار گرفته و بین شهرهای استانبول و آنکارا واقع شده است. تحصیل در دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر می‌تواند تجربه زندگی دانشجویی به یاد ماندنی را برای شما در راستای تحصیل در ترکیه رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *