021-91305905

پرستاری بدون کنکور در ترکیه

پرستاری بدون کنکور در ترکیه

فهرست مطالب

دانشگاه‌های متعددی امکان تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه را فراهم کرده‌اند. امروزه در اکثر کشورهای جهان نیاز مبرم به پرستار وجود دارد و همین مسئله این رشته را به گزینه مناسبی برای تحصیل، کار و مهاجرت تبدیل کرده است.

تعداد بسیاری از دانشگاه‌های خصوصی و تعدادی از دانشگاه‌های دولتی در ترکیه به ارائه بدون آزمون این رشته می‌پردازند. امکان ادامه تحصیل در رشته پرستاری تا مقطع دکتری بدون کنکور وجود دارد.

مزایای تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه

در صورتی که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید می‌توانید بدون کنکور در تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه به تحصیل بپردازید. در این صورت دیگر نیازی به آمادگی برای آزمون‌های همچون YOS و SAT ندارید. بدیهی است کسب نمره مناسب در این آزمون‌ها نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی است.

از طرفی در انتخاب دانشگاه برای تحصیل پرستاری در ترکیه گزینه‌های فراوانی وجود دارد. تعداد زیاد دانشگاه‌های خصوصی ارائه دهنده این رشته به متقاضیان اجازه می‌دهد که بر اساس استانداردهای شخصی خود دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل انتخاب کنند.

به علاوه مدرک پرستاری بدون آزمون در ترکیه امکان ادامه تحصیل یا کار در بسیاری از کشورهای دنیا را به فارغ‌التحصیلان می‌دهد. در صورتی که مدرک اخذ شده به زبان انگلیسی باشد استفاده از آن در دیگر کشورهای جهان آسان‌تر است.

شرایط تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه

بسته به سطح دانشگاه شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور در ترکیه متفاوت است. همانطور که اشاره شد امکان تحصیل بدون آزمون رشته پرستاری در برخی دانشگاه‌های دولتی وجود دارد. از طرفی تعدادی از دانشگاه‌های خصوصی ارائه دهنده این رشته سطح بسیار بالایی دارند. بدیهی است که برای ورود به دانشگاه‌های برتر باید خود را برای رقابتی نسبتا سنگین آماده کنید.

پرستاری بدون کنکور در ترکیه

عوامل تأثیر گذار در اخذ پذیرش بدون آزمون پرستاری در ترکیه

مهم‌ترین عامل در اخذ پذیرش بدون کنکور رشته پرستاری در ترکیه معدل است. عامل بعدی می‌تواند میزان تسلط شما به زبان انگلیسی یا ترکی باشد. و در آخر عامل تأثیرگذار بعدی را می‌توان موفقیت‌های خاص علمی، پژوهشی و ورزشی به حساب آورد. در صورتی که در یک یا چندی از این موارد موفقیتی کسب کرده‌اید مدرک آن را به دانشگاه ارائه کنید.

زبان تحصیل رشته پرستاری بدون کنکور در ترکیه

همانطور که اشاره شد یکی از عوامل تأثیرگذار در اخذ پذیرش بدون کنکور از دانشگاه‌های ترکیه تسلط به زبان‌های رایج در دانشگاه‌های این کشور است. این زبان بسته به دانشگاه می‌تواند انگلیسی یا ترکی باشد. برای اثبات تسلط به هر یک از این زبان‌ها نیاز به ارائه مدرکی معتبر دارید.

در صورتی که قصد تحصیل به زبان ترکی داشته باشید باید مدرک آزمون تومر با حداقل سطح B2 ارائه کنید. در صورتی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشید می‌توانید در آزمونی مانند آیلتس، تافل یا هر یک از دیگر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی شرکت کنید. در این صورت باید سعی داشته باشید که بالاترین امتیاز ممکن را کسب کنید. زیرا دانشگاه‌های مختلف معیارهای متفاوتی در پذیرش به زبان انگلیسی دارند.

در صورتی که به هیچ‌ یک از این دو زبان تسلط ندارید نیز جای نگرانی وجود ندارد. اکثر دانشگاه‌های ترکیه دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی و ترکی برگزار می‌کنند و متقاضیان می‌توانند به خواست خود در یکی از ‌آن‌ها شرکت کنند. البته صرفا شرکت در این کلاس‌ها کافی نیست و باید در نهایت نمره کافی را در آزمون‌های زبان مورد نظر دانشگاه را کسب کنید.

برترین دانشگاه های پرستاری بدون کنکور در ترکیه

تعدادی از برترین دانشگاه‌ها در ترکیه به ارائه رشته پرستاری بدون معیار قرار دادن آزمون می‌پردازند. از آنجایی که اکثر این دانشگاه‌ها متقاضیان زیادی به‌ویژه در رشته پرستاری دارند، داوطلبان برای قبولی باید سعی بر جمع‌آوری رزومه‌ای قوی داشته باشند. برترین دانشگاه‌هایی که این رشته را بدون کنکور ارائه می‌دهند در لیست زیر آورده شده‌اند.

مدارک لازم برای تحصیل پرستاری بدون آزمون در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه

برای پذیرش پرستاری بدون کنکور در ترکیه نیاز به ارائه مدارک معتبری دارید که هویت و امتیازات شما را مشخص کند. در صورت امکان علاوه بر مدارک ضروری باید مقالات، کتاب‌ها، اسناد مقام‌‌های ورزشی و مدارک علمی و پژوهشی خود را نیز به دانشگاه ارسال کنید.

  • کپی پاسپورت
  • مدرک تسلط بر زبان انگلیسی یا ترکی (در صورت وجود)
  • مدرک دیپلم به همراه ترجمه رسمی
  • ریز نمرات تحصیلی به همراه ترجمه رسمی
  • ویزا به همراه ترجمه رسمی
  • مدرک نشان دهنده تمکن مالی (در صورت ثبت‌نام در دانشگاه خصوصی)

هزینه تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه

همانطور که اشاره شد رشته پرستاری بدون کنکور در ترکیه علاوه بر دانشگاه‌های خصوصی در دانشگاه‌های دولتی نیز ارائه می‌شود. بنابراین اگر تمکن مالی کافی ندارید نگران نباشید. دانشگاه‌های دولتی ارائه دهنده بدون کنکور این رشته هزینه بسیار ناچیزی از شما دریافت می‌کنند. در ادامه شهریه سالیانه تعدادی از برترین دانشگاه‌هایی که در این رشته پذیرش بدون آزمون دارند را آورده‌ایم.

نام دانشگاهنوع دانشگاهشهریه سالیانه
آتیلیمخصوصی۱۰ هزار دلار
ایستینیهخصوصی۵ هزار دلار
مدیپول استانبولخصوصی۴ هزار دلار
باغچه شهیرخصوصی۶ هزلر دلار
آکدنیزدولتی۱۵۰۰ دلار
علاء‌الدین کیقباددولتی۵۰۰ دلار
دانشگاه دوکوز ایلولدولتی۸۰۰ دلار

کمک هزینه های تحصیل پرستاری بدون کنکور در ترکیه

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های تحصیل بدون کنکور پرستاری در ترکیه دریافت بورسیه است. در ترکیه کمک‌ هزینه‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان پر تلاش تعلق می‌گیرد که تا حد زیادی هزینه‌های تحصیل و حتی زندگی آن‌ها را تأمین می‌کند. دریافت این بورسیه‌ها نیازی به شرکت در آزمون‌هایی نظیر یوس یا ست را ندارد. در ادامه فهرستی از آن‌ها را آورده‌ایم:

  • بورسیه بنیاد سلامت اطلس ترکیه
  • کمک هزینه انجمن صیادر
  • بورسیه انجمن سلامت لقمان
  • بورسیه بنیاد سلامت و مددکاری اجتماعی
تحصیل پرستاری بدون آزمون در ترکیه

جمع بندی

تحصیل رشته پرستاری در ترکیه امروزه بسیار محبوبیت پیدا کرده است. دانشگاه‌های ترکیه با ارائه این رشته با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی فرصت تحصیل این رشته را برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی فراهم کرده‌اند.

از آنجایی که پذیرش بدون کنکور این رشته در دانشگاه‌های دولتی ممکن شده است حتی افرادی که تمکن مالی چندانی ندارند نیز می‌توانند بدون آزمون در این رشته تحصیل کنند. از طرفی بورسیه‌های مختلفی که در این رشته به دانشجویان ارائه می‌شوند فرصت تحصیل برای تمام اقشار جامعه را فراهم کرده‌اند.

به طور کلی بورسیه‌های مختلف می‌توانند کمک‌های بسیار بزرگی برای دانشجویان باشند و حتی هزینه تحصیل آن‌ها در دانشگاهی مانند آتیلیم را تا حد زیادی تأمین کنند. بنابراین پرستاری بدون کنکور می‌تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در ترکیه باشد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.