021-91305905

راهنمای تحصیل تخصص دندانپزشکی در ترکیه

تخصص دندانپزشکی در ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه یکی از محبوب ترین کشور ها در زمینه تحصیلی است. وجود دانشگاه های معتبر و همچنین برنامه های بورسیه ای مختلف باعث شده است تا سالانه دانشجویان زیادی به این کشور برای تحصیل مهاجرت کنند. یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در این کشور، رشته دندانپزشکی است. تحصیل در رشته دندانپزشکی فرصت های بسیار زیادی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. در این مقاله درمورد تخصص دندانپزشکی در ترکیه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

تخصص دندانپزشکی در ترکیه

دانشگاه ‌های دولتی ترکیه پذیرای دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و مزایای بسیاری را برای آنان ارائه می ‌دهند که آن ‌ها را به انتخاب این رشته در دانشگاه ‌های ترکیه ترغیب می‌ کند. از برجسته‌ ترین این ویژگی ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی: بسیاری از دانشگاه‌ های ترکیه علاوه بر زبان ترکی به عنوان یک درس پایه، امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی را به زبان انگلیسی نیز فراهم کرده‌ اند.
  • بورسیه‌ های تحصیلی: امکان دریافت بورسیه‌ های تحصیلی از کشور ترکیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی وجود دارد. این بورسیه‌ ها به دانشجو این امکان را می ‌دهند تا به صورت رایگان تحصیل کند و از پرداخت کامل شهریه و هزینه‌ های خوابگاه دانشگاه معاف شود.
  • مجوز اقامت دانشجویی: تحصیل در تخصص دندانپزشکی در ترکیه به دانشجو امکان اخذ مجوز اقامت دانشجویی را می ‌دهد که در طول دوره تحصیل به صورت سالانه تمدید می‌ شود.
  • سهولت ثبت ‌نام: به ویژه در دانشگاه ‌های خصوصی ترکیه، ثبت ‌نام برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی در دانشگاه‌ های ترکیه نسبتا آسان است.
  • اعتبار بالای دانشگاه ‌ها: برخورداری از دانشگاه ‌های معتبر و با رتبه‌ بندی پیشرفته در سطح ملی و بین ‌المللی.
  • زیرساخت ‌های قوی: از جمله مزایای تحصیل در تخصص دندانپزشکی در ترکیه وجود زیرساخت های قوی است. زیرساخت ‌های قدرتمند دانشگاه‌ های ترکیه به دانشجویان این امکان را می ‌دهد تا از یک آموزش ایده ‌آل بهره ‌مند شوند و در آزمایشگاه ‌ها و بیمارستان ‌های وابسته، به اندازه کافی آموزش ‌های عملی دریافت کنند.
  • بیمارستان‌های وابسته: بسیاری از دانشگاه‌ های ترکیه بیمارستان‌ های خصوصی وابسته دارند که با هدف کاربرد عملی تمامی دروس تئوری تأسیس شده ‌اند و به دانشجویان فرصت تجربه زندگی عملی و کسب مهارت در طول دوره تحصیل را می ‌دهند.
  • تجهیزات پیشرفته: با تحصیل در تخصص دندانپزشکی در ترکیه می توانید از تجهیزات پیشرفته در حین تحصیل استفاده کنید. تجهیز آزمایشگاه‌ های آموزشی و کلینیک ‌های پزشکی با جدید ترین وسایل و تجهیزات پزشکی مرتبط با دندانپزشکی از مزایای تحصیل در این کشور است.
  • کلاس ‌های هوشمند: کلاس‌ های درس مجهز به جدید ترین فناوری ‌های پیشرفته جهت فراهم آوردن شرایط تحصیل ایده‌آل برای دانشجویان در رشته دندانپزشکی.
  • اساتید مجرب: برخورداری از اعضای هیئت علمی با تجربه عملی بالا در تحصیلات تکمیلی رشته دندانپزشکی که زمینه ‌ساز پیشرفت تحصیلی مطلوب برای دانشجویان می ‌شوند.
  • هزینه ‌های مقرون به صرفه: هزینه ‌های زندگی و شهریه دانشگاه‌ ها در مقایسه با دانشگاه ‌های اروپایی در این کشور پایین ‌تر است.
  • مدرک معتبر: مدارک دانشگاهی صادر شده توسط دانشگاه ‌های ترکیه در سطح جهانی شناخته شده ‌اند و این امر امکان کار در خارج از ترکیه را با آسودگی کامل برای دانشجویان فراهم می ‌کند.

بورسیه ‌های تحصیلی دندانپزشکی در ترکیه

بورسیه ‌های تحصیلی دندانپزشکی در ترکیه

علاوه بر مزایای ذکر شده، دولت ترکیه برای دانشجویان بین ‌المللی برای تحصیل در تخصص دندانپزشکی در ترکیه، طیف وسیعی از بورسیه‌ های تحصیلی را ارائه می ‌دهد. این بورسیه‌ ها شرایط ایده ‌آلی را برای تحصیل در ترکیه بدون دغدغه‌ های مالی فراهم می ‌آورند.

  • بورسیه ‌های دولتی: این بورسیه‌ ها توسط ریاست انجمن ترک ‌های خارج از کشور و جوامع وابسته با همکاری موسسات آموزش عالی و برخی نهاد های ذیربط در ترکیه اعطا می‌ شوند. این بورسیه‌ ها علاوه بر تامین هزینه‌ های خوابگاه دانشگاه، شامل حقوق ماهانه ‌ای نیز می‌ شود که به دانشجویان کمک می ‌کند تا از پس هزینه‌ های زندگی و تحصیل خود بربیایند.
  • بورسیه ابن سینا: یکی از بورسیه ‌های ارائه‌ شده به دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی، بورسیه ابن سینا برای رشته‌ های علوم بهداشتی است. این بورسیه شهریه و خوابگاه دانشگاه را پوشش می ‌دهد و همچنین حقوق ماهانه ‌ای در اختیار دانشجویان قرار می ‌دهد تا بتوانند مخارج شخصی و تحصیلی خود را تأمین کنند.
  • بورسیه‌ های دانشگاهی: برای تحصیل در تخصص دندانپزشکی در ترکیه برخی از دانشگاه‌ های ترکیه برای رشته دندانپزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بورسیه‌ هایی ارائه می ‌دهند که بخشی از هزینه ‌های شهریه (تا سقف ۵۰% یا ۷۵%) را پوشش می ‌دهند. از برجسته ‌ترین دانشگاه ‌های دندانپزشکی در ترکیه که بورسیه‌ های کامل و یا بخشی از شهریه را ارائه می ‌دهند، می ‌توان به این موارد اشاره کرد:
  • دانشگاه آنتالیا بیلیم
  • دانشگاه خصوصی سابانجی استانبول
  • دانشگاه بیلکنت آنکارا
  • دانشگاه عبدالله گول

برترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

برترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

انتخاب برترین دانشگاه ‌های دندانپزشکی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در تخصص دندانپزشکی در ترکیه بر اساس مجموعه‌ ای از معیار های علمی صورت می‌ گیرد. این معیار ها شامل:

  • امتیاز پژوهشی: امتیازاتی که دانشگاه‌ های ترکیه سالانه از تحقیقات علمی خود کسب می‌ کنند.
  • رتبه‌بندی: جایگاه دانشگاه‌ ها در سطح ملی و بین‌ المللی.
  • هیئت علمی: سطح علمی و تجربی اعضای هیئت علمی ارائه‌ کننده دروس تخصصی.
  • بازار کار: نتایج نظرسنجی ‌های سازمان ‌های تخصصی بازار کار در مورد فارغ‌ التحصیلان این دانشگاه ‌ها.

بر اساس این معیار ها، ده دانشگاه برتر دندانپزشکی ترکیه در سال تحصیلی ۲۰۲۲ به شرح زیر هستند:

جمع بندی

یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در ترکیه، دندانپزشکی است. به همین دلیل است که تحصیل در تخصص دنداپزشکی در ترکیه امروزه بسیار محبوب است. ترکیه به علت داشتن دانشگاه های معتبر و همچنین بورسیه های تحصیلی متنوعی که ارائه می دهد، هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. در صورتی که قصد دارید در رشته دندانپزشکی در ترکیه تحصیل کنید، باید با یک سری نکات آشنا شوید که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.