021-91305905

تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه و مزایای آن

تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه

فهرست مطالب

رشته حقوق یکی از رشته‌ های پر تقاضا در میان دانشجویان بین المللی در ترکیه است و افراد زیادی هر سال برای پذیرش در این رشته به دانشگاه‌ های ترکیه درخواست می دهند. جذابیت این رشته به حدی است که بعد از رشته‌ های پزشکی و دندانپزشکی، سومین رشته پر متقاضی در دانشگاه‌ های ترکیه محسوب می شود. البته این موضوع نشان دهنده رقابت بالا برای ورود به این رشته و سختی پذیرش در آن است. برای آشنایی با شرایط و مزایای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه

تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه

  1. شهریه مقرون به صرفه

دانشگاه‌ های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند. دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100 تا 4000 یورو شهریه پرداخت می کنند. این رقم به طور قابل توجهی پایین‌ تر از متوسط شهریه در کشور هایی مانند انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا و چین است.

  1. هزینه‌ های پایین زندگی

از مسکن و غذا و خواربار گرفته تا حمل و نقل و تفریح و سفر، همه این هزینه‌ های زندگی در ترکیه پایین است. شما می توانید با بودجه ماهانه 400 تا 600 یورو به راحتی زندگی کنید.

  1. بورسیه‌ های تحصیلی متعدد

برای دانشجویان بین المللی ای که می خواهند در یک دانشگاه ترکیه ای ثبت نام کنند، طیف گسترده ای از بورسیه‌ های‌ تحصیلی در دسترس است.

  1. تحصیل در نقطه تلاقی فرهنگ‌ های اروپایی و آسیایی

 ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، به عنوان پلی بین اروپا و آسیا عمل می کند. این ویژگی منحصر ‌به فرد منجر به ایجاد یک محیط چند ‌فرهنگی با آداب و رسوم، غذا ها و عادات ترکیبی شده است. اگر می خواهید تجربه خوبی داشته باشید، تحصیل کارشناسی ارشد رشته حقوق در ترکیه ایده ای جذاب و مناسب برای شما است.

  1. کشف تاریخ و بنا های تاریخی نمادین

برای کسانی که به تاریخ و تمدن‌ های باستانی علاقه دارند، زندگی و تحصیل در ترکیه مانند یک رویا خواهد بود. بنا های تاریخی و مکان‌ های دیدنی بسیاری وجود دارد که ارزش بازدید دارند، مکان‌ هایی که هاله ای از رمز و راز و استقامت در برابر آزمون زمان را حفظ کرده اند.

 نحوه ارائه درخواست برای دانشگاه‌ های ترکیه

تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه

هر دانشگاه در ترکیه سیستم خاصی در وب سایت خود دارد که به دانشجویان آینده اجازه می دهد تا متناسب با برنامه‌ های تحصیلی خود درخواست داده و ثبت نام کنند. بنابراین، برای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، می توانید از طریق سیستم آن ها اقدام کنید و مدارک خود را در آنجا بارگذاری کنید.

در ادامه برخی از موارد ضروری که برای درخواست به آن ها نیاز خواهید داشت آورده شده است:

  • اسکن دیپلم (دیپلم دبیرستان یا لیسانس)
  • ریز‌ نمرات یا سابقه دوره‌ های قبلی
  • اسکن پاسپورت یا گواهی تولد
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • ترجمه رسمی مدارک (از جمله مدرک تحصیلی، ریز نمرات و رزومه)
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
  • توصیه نامه‌
  • نمونه کار یا نمونه نگارش (در صورت وجود)
  • شواهد بورسیه یا تامین مالی (در صورت وجود)
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌ های زندگی در استانبول و شهریه دانشگاه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • داشتن معدل و نمرات قابل قبول
  • تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی
  • انگیزه و تعهد به تحصیل

روند تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه

افرادی که موفق به دریافت مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه‌ های ترکیه یا خارج از ترکیه شده اند، می توانند برای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه اقدام کنند.

طول دوره کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه 2 سال است و به زبان‌ های انگلیسی و ترکی ارائه می شود. تعداد دوره‌ های انگلیسی زبان در این مقطع به طور قابل توجهی بیش تر از مقطع کارشناسی است. دانشجویان در این مقطع می توانند با توجه به علاقه خود در یکی از گرایش‌ های تخصصی رشته حقوق تحصیل کرده و پس از اتمام دوره، به عنوان یک متخصص حقوقی در زمینه تحصیلی خود، وارد بازار کار شوند.

نکات مهمی وجود دارد که باید پیش از شروع تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه به آن ها توجه کنید؛ اگر مدرک کارشناسی خود را از خارج از ترکیه دریافت کرده اید، باید از اعتبار آن در دانشگاه مقصد اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ترکی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق الزامی است. همچنین در برخی از دانشگاه‌ ها ارائه پایان نامه یا مقاله‌ های تحقیقی برای اخذ مدرک کارشناسی ‌ارشد الزامی است.

بهترین دانشگاه‌ ها برای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه

بهترین دانشگاه‌ ها برای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه

 ترکیه به واسطه دانشگاه‌ های برجسته و رتبه‌ های برتر جهانی‌، مقصدی ایده آل برای تحصیل در رشته حقوق است. بعضی از این دانشگاه ها عبارت اند از:

نگاهی دقیق‌ تر به هزینه‌ های زندگی و شهریه دانشگاه‌ ها در ترکیه

مانند اکثر کشور های جهان ترکیه نیز دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی دارد و شهریه آن‌ ها بازه گسترده ای دارد. شهریه می تواند بسته به سطح تحصیلات یا مؤسسه انتخابی شما، به طور چشمگیری متفاوت باشد.

شهریه دانشگاه‌ های دولتی: 100 تا 4000 یورو در سال

شهیریه دانشگاه‌ های خصوصی: تا 20000 یورو در سال

به طور کلی با خیالی آسوده می توانید برای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه اقدام کنید. زیرا هزینه‌ های زندگی و تحصیل در این کشور به مراتب بسیار پایین‌ تر از کشور‌ های اروپایی است.

هزینه‌ های زندگی در ترکیه نیز به طور کلی به صرفه است؛ به خصوص در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی. با این حال هزینه‌ ها می تواند بسته به سبک زندگی و محل سکونت شما متفاوت باشد.

جمع بندی

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در ترکیه متعدد است؛ شرایط ایده آل دانشگاه های ترکیه از جمله هزینه کمتر، کیفیت و اعتبار آموزش و فرهنگ غنی، این کشور را به فرصتی عالی برای دانشجویان جویای علم تبدیل می کند. دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد حقوق تحصیل کنند و آینده شغلی درخشانی برای خود رقم بزنند. دانشگاه های متعددی مثل دانشگاه استانبول، آنکارا، حاجت تپه و بیلکنت در ترکیه هستند که برای تحصیل در رشته حقوق شرایط خوبی ارائه می دهند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.