021-91305905

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

تحصیل-در-رشته-حقوق-ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه‌های برجسته، آموزش باکیفیت و هزینه تحصیل مقرون‌به‌صرفه، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است؛ بنابراین، هرساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های ترکیه اقدام می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه، رشته حقوق است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تحصیل در رشته حقوق در ترکیه و شرایط این رشته بپردازیم. اگر شما هم به تحصیل در رشته حقوق در ترکیه علاقه‌مند هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در رشته حقوق در ترکیه هستند، می‌توانند 11 برنامه مختلف کارشناسی که توسط دانشگاه‌های ترکیه ارائه می‌شود را، انتخاب کنند. رشته‌های مختلف حقوق در ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند که شامل تخصص‌های بین‌المللی، مطالعات حقوقی، ثبت اختراع و مالکیت معنوی، حقوق مدنی و خصوصی، حقوق جزا، حقوق عمومی و… هستند.

معمولاً تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های ترکیه در مقطع کارشناسی 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکتری 2 سال به طول می‌انجامد. پس از اتمام تحصیلات کارشناسی حقوق و آموزش یک‌ساله در هر مؤسسه حقوقی یا مؤسسه‌ای که در امور حقوقی فعالیت دارد، دانشجویان می‌توانند بدون قبولی در آزمون وکالت، پذیرش شوند.

برنامه‌های درسی تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

برنامه‌های درسی برای تحصیل حقوق در ترکیه شامل فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ ترکیه، قانون اساسی، حقوق روم، حقوق مدنی، حقوق اداری، حقوق بین‌الملل، حقوق اسلامی، حقوق تعهدات، حقوق جزا، تجارت و مالیات و… است.

فارغ‌التحصیلان حقوق در ترکیه باید دارای مهارت‌های علمی پیشرفته در رشته خود باشند. دانشجویانی که مایل به کار در رشته حقوق در ترکیه هستند باید بدانند که این حرفه دارای مسئولیت اخلاقی است و باید برای پیشرفت مستمر، کار، مطالعه و تحقیق آماده باشند.

شرایط-تحصیل-در-رشته-حقوق

شرایط تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های دولتی ترکیه هستند، باید در آزمون‌های  YOS و SAT شرکت کنند. لازم به ذکر است برخی از دانشگاه‌هایی که رشته حقوق را در ترکیه ارائه می‌دهند، علاوه بر این آزمون‌ها، آزمون‌های جداگانه‌ای نیز برای پذیرش دانشجویان برگزار می‌کنند. تمامی دانشجویان پذیرفته شده برای تحصیل در رشته حقوق در ترکیه (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) باید ثابت کنند که دانش کافی به زبان انگلیسی یا ترکی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارند. در این راستا، دانشجویان می‌توانند یک سال مقدماتی را برای مطالعه زبان انگلیسی یا ترکی که توسط دانشکده زبان‌های خارجه دانشگاه ارائه می‌شود، سپری کنند.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

به‌طورکلی، شهریه تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های دولتی کمتر از دانشگاه‌های خصوصی است. شهریه تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های دولتی ترکیه به زبان انگلیسی بین 500 تا 1500 دلار و به زبان ترکی از 300 تا 800 دلار در سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حقوق در دانشگاه‌های دولتی ترکیه حدود 500 تا 1500 دلار در سال است.

شهریه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی بین 3000 تا 9000 دلار در سال است. لازم به ذکر است که دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه نیازی به آزمون‌های پذیرش مانند SAT یا YOS ندارند. همچنین تقریباً 10 درصد از دانشجویان حقوق در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بورسیه‌های مختلف تحصیلی دریافت می‌کنند.

آینده شغلی برای تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در ترکیه معمولاً به‌عنوان قاضی، دادستان یا وکیل مشغول به کار می‌شوند. رشته حقوق در ترکیه بسیار پر طرف‌دار است و فارغ‌التحصیلان این رشته فرصت‌های شغلی زیادی پیدا می‌کنند.

دانشجویانی که دوره کارشناسی چهارساله خود را در دانشکده حقوق می‌گذرانند، معمولاً برای یک­سال کارآموزی به‌عنوان قاضی، دادستان، وکیل یا حتی به‌عنوان مشاور در شرکت‌های خصوصی کار می‌کنند. فارغ‌التحصیلان این رشته در ترکیه، برای اینکه در ترکیه به‌عنوان قاضی، دادستان یا وکیل استخدام شوند، باید یک سال پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق، آموزش ببینند. فارغ‌التحصیلانی که علاقه‌مند به مشاغلی مانند قاضی و دادستان هستند، باید به وزارت دادگستری مراجعه کنند.

درآمد فارغ‌التحصیلان رشته حقوق تقریباً بالا است و مشاغل حقوقی جزو مشاغل پردرآمد ترکیه محسوب می‌شود. میانگین حقوق و دستمزد بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته حقوق در ترکیه به محل کار و حوزه فعالیت بستگی دارد. به‌طورکلی متوسط درآمد در مؤسسات حقوقی خصوصی سالانه از 180000 دلار تا 45000 دلار متغیر است.

بهترین-دانشگاه‌ها-برای-تحصیل-در-رشته-حقوق-در-ترکیه

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

حدود 32 دانشگاه وجود دارد که برنامه‌های مختلفی را برای تحصیل در رشته حقوق ارائه می‌دهند. از این تعداد 17 دانشگاه خصوصی و 15 دانشگاه دولتی هستند. از جمله بهترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته حقوق در ترکیه عبارت‌اند از:

زبان تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

زبان تحصیل در رشته حقوق در ترکیه، انگلیسی و ترکی است.

به‌عنوان‌مثال، دانشگاه یدی تپه در ترکیه دوره‌های حقوق را به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهد و دانشجویان می‌توانند یک دوره مقدماتی یک‌ساله را برای مطالعه زبان انگلیسی یا ترکی بگذرانند.

مزایای تحصیل حقوق در ترکیه

  • تحصیل دانشگاه‌های باکیفیت و معتبر در سطح جهانی
  • هزینه تحصیل مقرون‌به‌صرفه
  • امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی
  • رفت‌وآمد آسان به ایران
  • مدرک مورد تأیید در ایران و سایر نقاط جهان
معایب-تحصیل-حقوق-در-ترکیه

معایب تحصیل حقوق در ترکیه

  • یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، زبان تحصیل است.
  • اگرچه برخی از دانشگاه‌های این کشور در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند، اما دانشگاه‌هایی در این کشور وجود دارند که در بین دانشگاه‌های رتبه پایین هستند؛ بنابراین دانشجویان باید در انتخاب دانشگاه دقت کنند.
  • بالا بودن هزینه تحصیل به زبان انگلیسی
  • فرصت کار حین تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور کم است و دانشجویان به‌ندرت می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت کار کنند.
  • نیاز به مجوز کار برای اشتغال در ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ترکیه طرف‌داران زیادی دارد و یکی از رشته‌های محبوب و پرتقاضا محسوب می‌شود. با تحصیل در رشته حقوق در ترکیه، علاوه بر تحصیل در یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های دنیا، از امکان اشتغال در یکی از بهترین شغل‌های پردرآمد در این کشور بهره‌مند شوید. در این مقاله به بررسی تحصیل در رشته حقوق در ترکیه پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما متشکریم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.