021-91305905

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه + هزینه تحصیل

تحصیل-مهندسی-عمران-در-ترکیه

فهرست مطالب

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه یکی از فرصت‌های آموزشی منحصر به فرد برای دانشجویان می‌باشد. رشته مهندسی عمران در ترکیه یکی از برگزیده‌ترین رشته‌های آموزشی در بین دانشجویان بین‌المللی است. دوره مهندسی عمران دانشجویان را برای برنامه‌‌ریزی، ساخت و نگهداری سازه‌های خاص مانند پل‌ها، سدها و هتل‌ها آماده می‌کند. مشاغل موجود برای یک مهندس عمران در ترکیه بسیار متنوع است و این دوره تحصیلی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. دانشگاه‌های ترکیه امکانات زیادی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. همچنین امکان تحصیل مهندسی عمران در ترکیه به زبان انگلیسی وجود دارد. قصد داریم  در این مقاله به معرفی رشته مهندسی عمران در ترکیه بپردازیم. اگر شما هم یکی از علاقمندان به این رشته هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه

مهندس عمران  گرایشی از مهندسی است که با انواع سازه‌ها سر و کار دارد. رشته مهندسی عمران بر طراحی ساختمان و قسمت‌های مختلف آن تاکید دارد و مهندسین عمران به طراحی و اجرای سازه‌ها می‌پردازند. امروزه حوزه مسئولیت مهندسی عمران به طور گسترده‌ای افزایش یافته است: چه در برنامه ریزی ساختمان‌های بلند، چه در سیستم‌های تامین آب و چه در ساخت توربین‌های بادی، مهندسان عمران به شکل‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند و محیط اطراف ما را شکل می‌دهند.

دانشگاه‌های ترکیه به دنبال ایجاد کیفیت در برنامه‌های آموزشی، مطابق با استانداردهای بین‌المللی عمل می‌کنند. این دانشگاه‌ها همچنین از تمام قابلیت‌های خود برای خدمت به الزامات دانشگاهی در زمینه مهندسی استفاده می‌کنند تا از برتری دانشجویان خود در زمینه آموزشی و حرفه‌ای اطمینان حاصل کنند.

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه در مقطع کارشناسی 4 سال به طول می‌انجامد. سطح تحصیلات مهندسی عمران در ترکیه عالی است و امکانات زیادی برای دانشجویان وجود دارد. رقابت زیادی بین دانشجویان بین‌المللی برای اخذ پذیرش در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد. دانشگاه‌های کشور ترکیه از کیفیت و شهرت بالایی برخوردارند و برخی از آن‌ها شهرت جهانی دارند. طبق فرایند بولونیا که ترکیه در سال 2011 به آن پیوست، سیستم آموزشی این کشور مطابق با کشورهای اروپایی است. این بدان معنا است که مدرک شما پس از فارغ‌التحصیلی دارای اعتبار بین‌المللی خواهد بود و می‌توانید برای پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سراسر اروپا اقدام کنید.

5-دلیل-انتخاب-ترکیه-برای-تحصیل-در-رشته-مهندسی-عمران

5 دلیل انتخاب ترکیه برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

1. تحصیل در ترکیه کم هزینه است.

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه است. متوسط هزینه تحصیل دانشجویان بین‌المللی در ترکیه  از 400 تا 4000 یورو در هر سال تحصیلی است. این هزینه بسیار کمتر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده، کانادا یا استرالیا و چین است.

2. هزینه پایین زندگی در ترکیه

از محل اقامت، غذا و حمل و نقل گرفته تا اوقات فراغت و سفر، همه هزینه‌های زندگی در ترکیه به طرز شگفت انگیزی کم است و دانشجویان با بودجه ماهانه 400 تا 600 یورو می‌توانند به راحتی زندگی کنند.

3. سهولت اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه

اگر هدف شما پرداخت هزینه‌های کم، صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی و در عین حال تکمیل تحصیلات خود در یک دانشگاه معتبر است، طیف گسترده‌ای از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به ثبت نام در دانشگاه‌های ترکیه هستند، در دسترس است.

4. تجربه زندگی در یک فرهنگ متفاوت

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند یک تجربه فرهنگی غنی باشد زیرا به‌عنوان پلی بین اروپا و آسیا عمل می‌کند. این جنبه منحصر به فرد محیطی چند فرهنگی با سنت‌ها، غذاها و آداب و رسوم مختلف ایجاد کرده است که در آن می‌توانید بهترین فرهنگ‌های غربی و شرقی را تجربه کنید.

برای علاقمندان به تاریخ و تمدن‌های باستانی، زندگی و تحصیل در ترکیه مانند یک رویا است. بناها و مکان‌های تاریخی زیادی در این کشور وجود دارد که حتما باید از آن‌ها دیدن کرد.

5. کادر آموزشی با تخصص و شایستگی بالا

اعضای هیئت علمی مهندسین باتجربه فراوان هستند که دانشجویانی را برای تحصیل در رشته‌های مختلف مانند مهندسی عمران، مهندسی باد و زلزله و دانش ریسک آموزش می‌دهند و رشته‌های مختلف مهندسی مانند مهندسی هیدرولیک، مهندسی حمل و نقل، مهندسی ژئوتکنیک، مدیریت فاضلاب و مهندسی محیط زیست را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

شرایط تحصیل مهندسی عمران در ترکیه

از جمله شرایط پذیرش دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه، اخذ مدرک دیپلم متوسطه با حداقل نمره 70 درصد برای دانشگاه‌های دولتی و کسب نمره قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها که آزمون‌های SAT و YOS هستند، می‌باشد. آزمون پذیرش برای هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می‌شوند. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

آزمون-یوس

آزمون YOS

آزمون یوس یکی از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه را دارند باید در آزمون اختصاصی هر دانشگاه شرکت کرده و نمره مورد قبول دانشگاه را به دست بیاورند. این آزمون شامل 80 سوال است که حدود 45 سوال به‌عنوان سوال هوش و 35 سوال دیگر سوالات مربوط به ریاضی هستند. امکان تغییر میزان سوالات توسط هر دانشگاه وجود دارد. آزمون YOS به زبان ترکی برگزار می‌شود. نمره قبولی برای پذیرش در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های ترکیه با هم متفاوت است. حداقل نمره مورد قبول در این آزمون 40 است. هزینه شرکت در این آزمون با توجه به شرایط برگزاری متفاوت است. میانگین هزینه شرکت در آزمون یوس در دانشگاه‌های ترکیه  300 لیر است.

آزمون SAT

آزمون ست یکی دیگر از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه است. این آزمون که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، توسط کالج برد آمریکا طراحی می‌شود و سالانه معمولا 4 بار برگزار می‌شود. این آزمون دارای اعتبار بالایی است. شرکت در آزمون SAT هیچ محدودیتی برای دانشجویان ایرانی ندارد. هزینه شرکت در آزمون SAT 98 دلار است. این آزمون در شهرهایی مانند استانبول و آنکارا برگزار می‌شود.

برای تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، نیازی به شرکت در آزمون پذیرش نیست، تنها مدرک دیپلم دبیرستان با حداقل نرخ 50 درصد نمرات و مدرک زبان ترکی یا انگلیسی برای اخذ پذیرش کافی است.

زبان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه ترکی و انگلیسی است و دانشجویان در هنگام درخواست باید مدرک مهارت زبانی معتبر ترکی (TOMER ) یا انگلیسی (TOEFL یا IELTS) ارائه کنند. برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های آمادگی زبان برای دانشجویانی که مدرک زبان ندارند، ارائه می‌دهند.

مدارک لازم

مدارک لازم برای ثبت نام و اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه ممکن است با توجه به دانشگاه مورد نظر و مقطع تحصیلی متفاوت باشد. به طور کلی مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته مهندسی عمران در ترکیه عبارتند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • ریزنمرات دبیرستان
  • مدرک مهارت زبان ترکی (TOMER) یا انگلیسی (TOEFL یا IELTS)
  • عکس
  • مدرک قبولی در آزمون ورودی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه
رشته-مهندسی-عمران-در-ترکیه

رشته مهندسی عمران در ترکیه

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه یکی از رشته‌هایی است که نیاز به تلاش دارد. هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران در ترکیه، به دانشجویان برنامه ریزی، طراحی، بودجه بندی، ارزیابی و نحوه رعایت استانداردهای ایمنی ساخت و ساز و همچنین مقررات ساختمان آموزش داده می‌شود. دانشجویان رشته مهندسی عمران در ترکیه همچنین می‌آموزند که چگونه پروژه‌های ساختمانی را مدیریت کنند و همه محاسبات و تغییرات را بر اساس نیاز انجام دهند.

برای یک مهندس عمران موفق، خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات غیر منتظره ضروری است؛ بنابراین به دانشجویان مهندسی عمران در ترکیه سازگاری با اثرات محیطی، استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه‌های مختلف و توانایی حل مشکلات آموزش داده می‌شود.

فارغ‌‌التحصیلان مهندسی عمران در ترکیه، می‌توانند در صورت علاقه به کار عملی، کار در دفتر فنی یا پروژه‌های طراحی ساختمان‌های مختلف مانند سدها، ساختمان‌ها یا پل‌ها را انتخاب کنند و یاد در کارگاه‌های ساختمانی کار کنند.

دانشجویانی که از ترکیه با مدرک مهندسی عمران فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند در بخش دولتی یا خصوصی کار کنند. برخی از محبوب‌ترین مشاغل مهندسی عمران در ترکیه مانند مهندس عمران، مهندس سازه و مهندس منابع آب است.

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

رشته‌های بسیاری برای تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران در ترکیه وجود دارد. دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران می‌توانند در رشته‌هایی مانند مکانیک سیالات، فیزیک، ریاضیات، آمار، سازه‌های ساختمانی و… تخصص خود را دریافت کنند. تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری مهندسی عمران در ترکیه فرصت‌های منحصر به فردی را در حرفه شما فراهم خواهند کرد.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران در ترکیه 2 سال است و دوره مقطع دکتری 4 سال به طول می‌انجامد. دانشجویان می‌توانند تخصص خود را در موارد زیر دریافت کنند:

  • انرژی و زیرساخت‌های غیر نظامی
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی ژئوتکنیک
  • مهندسی سازه
  • مهندسی حمل و نقل
  • مهندسی منابع آب

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل مهندسی عمران در ترکیه

تحصیل-مهندسی-عمران-به-زبان-ترکی-در-ترکیه

تحصیل مهندسی عمران به زبان ترکی در ترکیه

دانگشاه‌های زیادی در ترکیه رشته مهندسی عمران را به زبان ترکی ارائه می‌دهند. در زیر لیستی از این دانشگاه‌ها به شما ارائه شده است:

تحصیل مهندسی عمران در ترکیه به زبان انگلیسی

دانشگاه‌هایی که مهندسی عمران را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند عبارتند از:

هزینه-تحصیل-مهندسی-عمران-در-ترکیه

هزینه تحصیل مهندسی عمران در ترکیه

هزینه تحصیل مهندسی عمران در ترکیه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل بستگی دارد. به طور کلی دانشگاه‌های دولتی ترکیه شهریه کمتری نسبت به دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، دانشگاه‌های خصوصی فرصت تحصیل به زبان انگلیسی، اما با شهریه بالاتری نسبت به دوره‌های ارائه شده به زبان ترکی ارائه می‌دهند.

برای تحصیل مهندسی عمران در ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی باید بین 3000 تا 10000 دلار در هر سال تحصیلی و در دانشگاه‌های دولتی از 500 تا 1500 دلار در سال پرداخت کنید.

البته هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از نظر کیفیت و امکانات آموزشی در دسترس دانشجویان مناسب و مقرون به صرفه است. علاوه بر این، بورسیه تحصیلی و تخفیف در شهریه از جمله فرصت‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

آینده شغلی تحصیل مهندسی عمران در ترکیه

اگر فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران در ترکیه هستید و می‌خواهید در این کشور به کار بپردازید، بازار کار بسیار خوبی در انتظار شما است. روند ساخت و ساز و توسعه هرگز در کشورهای توسعه یافته و اروپایی متوقف نمی‌شود؛ زیرا سیاست این کشورها از ایده‌های نوین حمایت می‌کنند.

طبق برآوردها، به عنوان یک مهندس عمران در ترکیه، درآمد شما بسته به زمینه کاری، گرایش و سابقه کار شما کمی متفاوت خواهد بود. بالاترین درآمد در رشته مهندسی عمران مربوط به رشته مهندسی مدیریت پروژه است که میانگین آن بین 56250 تا 147729 دلار در سال است.

درآمد مهندس عمران در ترکیه به تجربه عملی بستگی دارد. حقوق مهندس عمران می‌تواند به 7500 لیر در ماه  یعنی حدود 90000 لیر در سال برسد.

حقوق یک مهندس عمران در ترکیه می‌تواند از حداقل 4000 لیر در ماه تا حداکثر 11500 لیر در ماه متغیر باشد. همانطور که گفته شد، به عنوان یک مهندس عمران در ترکیه، تجربه کاری شما تاثیر زیادی بر درآمد شما خواهد داشت.

تحصیل-در-رشته-مهندسی-عمران-در-ترکیه

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

کشور ترکیه در سال‌های اخیر در میان مقاصد تحصیلی برتر در جهان قرار گرفته است. تحصیل مهندسی عمران در ترکیه علاقمندان زیادی دارد و هرساله دانشجویان بین‌المللی بسیاری برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه به رقابت می‌پردازند. تحصیل مهندسی عمران در ترکیه یکی از رشته‌های مهندسی است که به دلیل فرصت‌های شغلی متعددی که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند کسب کنند، حقوق بالای مهندسان عمران در این کشور و همچنین گرایش‌های تخصصی مختلفی که دانشگاه‌های ترکیه ارائه می‌دهند، مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. در این مقاله به معرفی رشته مهندسی عمران در ترکیه پرداختیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.