021-91305905

آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود ؟

آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود

فهرست مطالب

یوس یک آزمون استاندارد و ضروری برای دریافت پذیرش در دوره های کارشناسی در دانشگاه های ترکیه است. این آزمون را مرکز انتخاب و جایابی دانشجوی کشور ترکیه که به اختصار ÖSYM نام دارد برگزار می کند. آزمون YOS توانایی ها و استعداد های تحصیلی دانشجویان خارجی را بررسی می کند و مسئولین دانشگاه ها از آن برای تعیین واجد شرایط بودن برای دریافت پذیرش، استفاده می کنند. در این مقاله درمورد این که آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود و جزئیات این آزمون، مطالبی را گردآوری کرده ایم.

آزمون یوس چه آزمونی است؟

YOS یک امتحان ویژه برای دانشجویان خارجی است که مایل به تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستند. اغلب دانشگاه های ترکیه به صورت مستقل این آزمون را برگزار می کنند و سوالات آن را اساتید خود دانشگاه طرح می کنند. دانش آموزان خارجی که سال آخر دبیرستان هستند یا مدرک دیپلم خود را گرفته اند، می توانند برای شرکت در آزمون یوس اقدام کنند.

شهروندان کدام کشور می توانند برای شرکت در آزمون یوس درخواست دهند؟

آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود

هرچند دانستن این که آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود اهمیت بسیاری دارد؛ قبل از آن باید بدانید آیا اجازه شرکت در آن را دارید یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم در واقع تمام دانشجویانی که جزو اتباع خارجی هستند، می توانند برای شرکت در آزمون یوس درخواست دهند. خوشبختانه کشور ترکیه در این زمینه برای شهروندان هیچ کشوری محدودیت قائل نشده است. در صورت قرار گرفتن در این فهرست، مجاز به شرکت در آزمون یوس هستید:

  • دانش آموزان خارجی
  • دانشجویان دارای کارت آبی
  • دانش آموزانی که کل دبیرستان را در خارج از کشور گذرانده اند.

سالانه چند نفر در آزمون YÖS شرکت می کنند؟

از آنجایی که در بیشتر اوقات آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود ، تعداد دانشجویان شرکت کننده در آن، سال به سال در حال افزایش است. طبق بررسی های انجام شده میانگین سالانه نرخ شرکت دانشجویان خارجی در این آزمون بیش از 180000 نفر است.

البته طبق ماده 14 قانون تحصیل در ترکیه به شماره 6287، برای دانشجویان بین المللی سهیمه ای در نظر گرفته شده است و به طور کلی 35 درصد ظرفیت دانشگاه های دولتی ترکیه و 50 درصد ظرفیت دانشگاه های خصوصی، به اتباع خارجی تعلق می گیرد.

شرایط شرکت آزمون یوس چیست؟

شرایط شرکت آزمون یوس چیست

شرایط شرکت در این آزمون معمولا در وب سایت دانشگاه ها به طور کامل توضیح داده شده است. در واقع شما برای اطمینان از تاریخ و فرایند درخواست این آزمون باید به سایت دانشگاه ها مراجعه کنید. هیچ محدودیتی برای شرکت در این آزمون در نظر گرفته نشده است و از آنجایی که خود دانشگاه آن را برگزار می کند، داوطلبان می توانند برای شرکت در امتحان ورودی چندین دانشگاه درخواست دهند.

تاریخ برگزاری آزمون یوس چه زمانی است؟

تاریخ تقریبی آن معمولا بین ماه های مارس و ژوئن است. بیشتر دانشگاه ها در این ماه ها تاریخ درخواست شرکت در آزمون، شرایط ثبت نام و سهمیه های خود را اعلام می کنند. البته این تاریخ ممکن است هر سال تغییر کند؛ اما زمان دقیق آن در وب سایت دانشگاه ها اعلام می شود.

آزمون یوس در چه محلی برگزار می شود؟

اغلب دانشگاه های کشور ترکیه این آزمون را در ساختمان خود برگزار می کنند. برخی از آن ها نیز علاوه بر شعبه اصلی، این آزمون را در دانشگاه های کشور های دیگر برگزار می کنند. در ایران شهر هایی مانند تهران، تبریز، اردبیل و … مرکز برگزاری آزمون یوس در نظر گرفته می شوند. شهر و دانشگاه مورد نظر از سوی دانشگاه برگزار کننده انتخاب می شود.

چگونه می توان در آزمون یوس شرکت کرد؟

برای شرکت در این آزمون ابتدا باید در وب سایت ÖSYM ثبت نام کنید و اطلاعات شخصی خود را از جمله نام، تاریخ تولد و آدرس محل سکونت، وارد کنید. سپس هزینه ثبت نام را بپردازید. پس از ثبت نام، یک ایمیل تایید و یک شماره ثبت نام دریافت می کنید که برای ورود به حوزه امتحانی در روز آزمون باید آن ها را همراه داشته باشید.

سوالات آزمون یوس به صورت تستی اند و از موضوعاتی مانند مهارت زبان ترکی، علوم اجتماعی، ریاضیات و علوم طبیعی، تشکیل می شوند. برای پاسخگویی به این سوالات معمولا به شما 4 ساعت زمان داده می شود و شما در طول این زمان باید به 100 سوال پاسخ دهید. بهتر است یک ساعت قبل از شروع امتحان در محل حاضر شوید تا زمان لازم را برای بررسی محیط و مدیریت استرس احتمالی داشته باشید.

نتایج آزمون یوس چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج آزمون یوس چه زمانی اعلام می شود

نتایج آزمون یوس و جواب پذیرش نهایی شما در دانشگاه های ترکیه، معمولا شش هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می شود. جواب آزمون به صورت آنلاین برای شما ارسال می شود و در صورت قبولی می توانید مرحله بعدی درخواست پذیرش خود را شروع کنید.

مبلغ ثبت نام در آزمون یوس چقدر است؟

فرقی ندارد که آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود و شما می خواهید در چند آزمون شرکت کنید؛ در هر حال هزینه آزمون یوس برای هر دانشگاه باید به صورت مجزا پرداخت شود. این هزینه را هر سال خود دانشگاه ها تعیین می کنند و معمولا مبلغی بین 20 تا 100 دلار است. البته هزینه ها ممکن است با توجه به ملیت و مرکز برگزاری آزمون متفاوت باشد. در هر صورت مبلغ دقیق آن هنگام ثبت نام به شما اعلام می شود.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد، آزمون یوس چند بار در سال برگزار می شود و شما می توانید به دفعات در آن شرکت کنید. برای دریافت نتیجه قابل قبول از این آزمون پیشنهاد می کنیم حداقل یک سال قبل از ثبت نام، خود را به خوبی آماده کنید. شما می توانید مطالب مربوط به آزمون یوس و نمونه سوالات تمرینی آن را در وب سایت ÖSYM پیدا کنید. موسسه یونی لند با سابقه چندین ساله در این حوزه و بهره گیری از مجرب ترین معلمان، دوره هایی را برای شرکت در آزمون یوس برگزار می کند و شما می توانید برای آمادگی در این آزمون از این دوره ها بره ببرید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.