021-91305905

همه چیز درباره رشته خلبانی در ترکیه

رشته-خلبانی-در-ترکیه

فهرست مطالب

خلبانی یکی از محبوب­ترین­ رشته­ها برای جوانان علاقه­مند به تحصیل در زمینه­های هوانوردی و گرایش­های مرتبط با آن است. کشور ترکیه با داشتن معتبرترین خطوط هوایی و دوره­های آموزشی می­تواند فرصت خوبی را در اختیار دانشجویان علاقه­مند قرار دهد. حدود 25 مدرسه پرواز در ترکیه وجود دارد که برنامه­های آموزش خلبانی را ارائه می­دهند و شما می‌توانید یکی از آن­ها را انتخاب کنید. مهم است که فهرستی از آموزشگاه‌های پروازی دلخواه خود را ایجاد کنید تا بتوانید با هم مقایسه کنید و بدانید کدام­یک برای شما مناسب است. هر مدرسه شرایط ثبت‌نام خاص خود را دارد و بسته به اینکه کدام دوره‌ آموزش خلبانی را انتخاب کنید، هزینه تحصیل نیز متفاوت است.

برنامه مدرک دانشگاهی مرتبط با هوانوردی

بااین‌حال، اگر علاقه‌مند به دریافت مدرک دانشگاهی همراه با آموزش پرواز هستید، باید برنامه‌های مدرک دانشگاهی مرتبط با هوانوردی را در نظر بگیرید. این برنامه‌ها به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا مدرک دانشگاهی را با آموزش پرواز ترکیب کنند. با این نوع برنامه، در بیشتر موارد، مدرک دانشگاهی را همراه با مجوز خلبانی مانند مجوز خلبانی تجاری (CPL) کسب خواهید کرد. و به شما این فرصت را می‌دهد که بهترین‌های هر دو دنیا را داشته باشید.

حداقل سن برای خلبان شدن در ترکیه چقدر است؟

برای شروع آموزش خلبانی در ترکیه باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

برای شروع آموزش خلبانی در ترکیه به چه چیزهایی نیاز دارم؟

برای شروع آموزش خلبانی، باید گواهی پزشکی داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که با دانشکده پروازی که می‌خواهید در آن ثبت‌نام کنید صحبت کنید تا آنها به شما کمک کنند.

علاوه بر این، شما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه قبل از انقضا داشته باشید.

باید ویزای ام 1 درخواست و دریافت کنید (ویزای دانشجویی).

در نهایت، شما باید 5 روز در هفته دانشجوی تمام‌وقت باشید.

شرایط-تحصیلی-برای-خلبانی-شدن

 شرایط تحصیلی برای خلبان شدن در ترکیه چیست؟

دانش‌آموزان بالقوه باید حداقل فارغ‌التحصیل دبیرستان (کلاس 12، مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن) و دارای دانش کافی از ریاضیات و فیزیک باشند. مدارک لازم برای ارسال درخواست پذیرش:

نسخه تأیید شده از دیپلم دبیرستان

ریز نمرات دوره دبیرستان

کپی گذرنامه

تمکن مالی

مدرک مهارت در زبان انگلیسی

نمره قبولی در آزمون های CPE، CAE و FCE

شرکت در آزمون UTAA و کسب حداقل نمره 60

برای خلبان شدن در ترکیه به چه سطحی از زبان انگلیسی نیاز دارم؟

ازآنجایی‌که زبان هوانوردی در سطح بین‌المللی انگلیسی است، توصیه می‌شود قبل از دریافت گواهینامه خلبانی حداقل استاندارد سطح 4 انگلیسی را داشته باشید. از 5 مارس 2008، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) الزامات خاصی را بیان کرد. خلبانانی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند باید گواهی مبنی بر تسلط خلبان به زبان انگلیسی داشته باشند. این شامل تمام خلبانان حمل‌ونقل خصوصی، تجاری و خطوط هوایی با رتبه‌بندی هواپیماهای برقی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، شما باید بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید، بفهمید و بنویسید؛ بنابراین، قبل از درخواست برای مدرسه پرواز، مطمئن شوید که انگلیسی شما بر همه ارتباطات مسلط است.

حداکثر سن خلبانان خطوط هوایی در ترکیه چقدر است؟

سن بازنشستگی برای خلبانان خطوط هوایی 67 سال است.

آیا بورسیه‌ای برای آموزش خلبانی وجود دارد؟

هزینه تحصیل در رشته خلبانی در ترکیه مانند سایر نقاط دنیا بسیار بالا است اما دانشجویان می توانند از بورسیه خلبانی در ترکیه جهت کاهش هزینه های خود استفاده کنند.

هزینه-آموزش-پرواز-ترکیه

هزینه آموزش پرواز چقدر است؟

برنامه خلبانی خطوط هوایی دانشجویان بین‌المللی در ترکیه بین 20000 دلار تا 50000 دلار متغیر است.

تجربه صفر تا خلبان هواپیمایی، کل شهریه دوره 53898.00 دلار آمریکا

شروع با دوره ساز، کل شهریه دوره 37600.50 دلار آمریکا

شروع با دوره تجاری، کل شهریه دوره 22660.50 دلار آمریکا

ترتیب دوره برای برنامه خلبانی خطوط هوایی برای دانشجویان بین‌المللی چیست؟

دوره گواهینامه خلبانی خصوصی (3 ماه)

دوره رتبه‌بندی ابزار پایلوت (2 ماه)

دوره گواهینامه خلبانی تجاری تک موتور (2 ماه)

دوره گواهینامه خلبانی تجاری چندموتوره (2 ماه)

مراحل آموزش خلبانی در ترکیه

به‌طورکلی، پنج مرحله مختلف آموزش خلبانی وجود دارد که دانشجویان بسته به هدفشان باید آن‌ها را تکمیل کنند. مراحل آموزش خلبانی به شرح زیر است:

مجوز خلبانی دانشجویی (SPL)

اولین مجوز خلبانی که باید دریافت کنید، گواهینامه خلبانی دانشجویی است. این مجوز به شما امکان می‌دهد آموزش پرواز خود را شروع کنید.

مجوز خلبانی خصوصی (PPL)

مجوز خلبانی خصوصی به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت انفرادی، مسافری یا باری پرواز کنید اما بدون غرامت پولی.

مجوز خلبانی تجاری (CPL)

برای شروع کسب درآمد از پرواز، باید گواهینامه خلبانی تجاری دریافت کنید. این مجوز به شما اجازه می‌دهد تا یک خلبان حرفه‌ای با حقوق شوید.

دو رتبه‌بندی ابزار و رتبه‌بندی چند موتور، افزونه‌هایی برای مجوز خلبانی شما هستند.

رتبه‌بندی ابزار (IR)

درجه‌بندی ابزار به این معنی است که شما می‌توانید با هواپیما در هر شرایط آب‌وهوایی (مثلاً دید کم یا صفر) فقط با استفاده از ابزارها پرواز کنید. مدارس پرواز به همراه آموزش خلبانی تجاری خود رتبه‌بندی ابزار را ارائه می‌دهند. اما این را می‌توان به طور جداگانه نیز دریافت کرد.

رتبه چند موتور (MER)

رتبه‌بندی چند موتور به شما این امکان را می‌دهد که با هواپیماهای چندموتوره پرواز کنید. مدارس پرواز رتبه‌بندی چند موتور را همراه با آموزش خلبانی خصوصی و آموزش خلبانی تجاری ارائه می‌دهند. اما این را می‌توان به طور جداگانه نیز دریافت کرد.

موقعیت-های-شغلی-برای-خلبانان

موقعیت ­های شغلی برای خلبانان

بسیاری از خلبانان مسیر شغلی مشخصی دارند که دوست دارند دنبال کنند، درحالی‌که دیگران این‌طور نیستند. در زیر لیستی از گزینه‌ها برای کارهایی که به طور بالقوه می‌توانید با مجوز خلبانی انجام دهید، آمده است.

خلبان خطوط هوایی برای خطوط هوایی بزرگ یا مناطق کوچک‌تر

خلبان هوانوردی شرکتی یا تجاری

خلبان بار

چارتر / خلبان تاکسی هوایی

مربی پرواز

خلبانان پزشکی / آمبولانس هوایی

پایلوت کشاورزی و بسیاری از گزینه‌های دیگر

بهترین مدارس خلبانی در ترکیه :

آکادمی پرواز AFA-Atlantic  (استانبول، ترکیه)

مرکز مدرن AFA دانشکده هوانوردی و فضانوردی دانشگاه آنادولو (اسکی شهیر، ترکیه)

آموزش هوانوردی ATO (موغلا، ترکیه)

مدرسه پرواز FTO ستاره‌های آناتولی AYJET (استانبول، ترکیه)

دانشگاه اوزیگین (Ozyegin) (استانبول، ترکیه)

آکادمی پرواز تارکیم (استانبول، ترکیه)

آکادمی پرواز برتر ایر (بیلیکدوزو، ترکیه)

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه (آنکارا، ترکیه)

و دانشگاه­های دیگر

حقوق-خلبان

حقوق خلبان چگونه محاسبه می‌شود؟

اول‌ازهمه، به یاد داشته باشید که خلبانان خطوط هوایی برای ساعات واقعی پرواز ساعتی حقوق دریافت می‌کنند. قانون فدرال ایجاب می‌کند که خلبانان خطوط هوایی نباید بیش از 1000 ساعت در سال پرواز کنند. این برای اطمینان از آن است که آنها به‌خوبی استراحت می‌کنند و هر بار که وارد کابین خلبان می‌شوند آماده پرواز هستند. این را با یک شغل متوسط ​​مقایسه کنید که انتظار می‌رود کارگران 40 ساعت در هفته کار کنند. با دوهفته مرخصی برای تعطیلات، یک فرد به طور متوسط ​​2000 ساعت در سال کار می‌کند که دوبرابر خلبان تجاری است.

آیا حقوق خلبانان در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است؟ بله! به‌عنوان‌مثال، در سال 2020، متوسط حقوق خلبان هواپیمایی 186870 دلار بود. حقوق و دستمزد بر اساس کشور، شرکت هواپیمایی و نوع هواپیما متفاوت است. بااین‌حال، خلبانان در سراسر جهان با امنیت شغلی مستمر دستمزد خوبی می‌گیرند.

جمع ­بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با رشته خلبانی در ترکیه آشنا کنیم و در مورد شرایط ورود به این رشته ازجمله: سن، مدرک زبان و مدارک مورد نیاز دیگر صحبت کردیم. دانشگاه‌­های ارائه دهنده این رشته را معرفی کردیم و از موقعیت های شغلی و نیز حقوق خلبانان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده ­باشد، از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.