شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟

شانس-قبولی-یوس

یکی از دغدغه های علاقه مندان به شرکت در آزمون یوس ترکیه این است که اصلا شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ آیا این شانس قبولی در ترکیه بیشتر از ایران است؟ اگر بله چه قدر بیشتر؟ در این مقاله قصد داریم از چند زاویه به این موضوع پرداخته و آن را بررسی کنیم.

قبل از بررسی عوامل موثر بر شانس قبولی در آزمون یوس می‌توان به طور خلاصه با توجه به ویدئو فوق گفت که شانس قبولی با آزمون یوس در ترکیه به مراتب بالاتر از کنکور در ایران است؛ حتی می‌توان این شانس نسبی را 10 برابر اعلام کرد. این یعنی اگر از هر 100 نفر شرکت کننده کنکور در ایران 1 نفر در دانشگاه قبول شود، این عدد در دانشگاه‌های ترکیه 10 از 100 است. این مقادیر برای رشته‌های تجربی و پزشکی، عددی دقیق‌تر هستند.

عوامل موثر بر افزایش شانس قبولی در آزمون یوس

در ادامه مقاله عوامل موثر بر شانس قبولی در آزمون یوس را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مواد امتحانی کم و آسان

آزمون های یوس تنها از سه بخش ریاضی، هندسه و هوش (منطق و پرابلم) تشکیل شده اند. فقط کافی است این موارد را با مباحث کنکور ایران مقایسه کنید تا بفمهید چه قدر کار راحتی دارید. سوالات ریاضی و هندسه‌ای که در این آزمون وجود دارد هم بسیار راحت‌تر از سوالات کنکور ایران است. بنابراین تعداد کم مواد امتحانی و آسانی آزمون یوس موجب می شود افراد بتوانند تسلط بیشتری بیابند و شانس قبولی در آزمون یوس افزایش یابد.

تعداد سوالات و زمان

آزمون یوس غالبا شامل 80 سوال هستند. زمان پاسخگویی به این 80 سوال نیز غالبا 120 دقیقه در نظر گرفته می شود. اگر تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آن ها را به ترتیب 80 و 120 در نظر بگیریم˓ برای پاسخگویی به هر سوال 1/5 دقیقه زمان خواهید داشت. این زمان˓ زمان بسیار خوبی برای پاسخگویی به هر سوال است و می تواند شانس قبولی در آزمون یوس را افزایش می دهد.

کلاس-های-یوس-یونی-لند

در کنار این موارد آزمون یوس ویژگی های محبوب دیگری نیز در میان علاقه مندان به شرکت در این آزمون دارد. امکان انتخاب رشته در دانشگاه صرف نظر از رشته مقطع دبیرستان یکی از این موارد است. این ویژگی امکان انتخاب رشته در طیف وسیعی را برای پذیرفته شدگان فراهم می کند.

نکته دیگری که لازم است بدانید این است که سطح آزمون یوس چندان دشوار نیست. در مقالات آینده یونی لند حتما به صورت جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت. اما اگر سختی سطح این آزمون مانع از اقدام شما برای شرکت در آن شده است نگران نباشید. کافی است تحقیقات بیشتری پیرامون این موضوع انجام دهید تا نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

یونی لند ارائه دهنده مشاوره و آموزش در زمینه آزمون یوس است. چنان چه پیرامون این آزمون سوالی دارید کافی است با مشاوران یونی لند در تماس باشید.

اگر خواهان شرکت در دوره های آمادگی آزمون یوس هستید می توانید در کلاس های آنلاین یوس 2021 یونی لند شرکت کنید. کافی است در مکان مورد علاقه خود بنشینید و بدون نگرانی از اوضاع نابسامان ویروس کرونا آموزش ببینید و برای آزمون یوس آماده شوید. مدرسان خوش نام و با سابقه یوس یونی لند تجربه منحصر به فرد و لذت بخشی را برای شما رقم خواهند زد.

برای اطلاع از ویژگی های خاص و ارزشمند این دوره ها کافی است روی عنوان کلاس یوس کلیک کنید. همچنین با مراجعه به مقالات دسته تحصیل در ترکیه می توانید اطلاعات جامعی پیرامون تحصیل در این کشور به دست آورید.

admin
بدون دیدگاه
فهرست مطالب
پربازدید ترین ها
تبدیل ریال به لیر در استانبول
زراعت بانک ترکیه در تهران
مطالب مرتبط
بیمه دانشجویی ترکیه
دی ۲۷, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
هزینه تحصیل دکتری در ترکیه
فروردین ۱۸, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه