021-91305905

آیا آزمون یوس سخت است؟

آیا آزمون یوس سخت است

فهرست مطالب

آزمون یوس، آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کشور ترکیه است. موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه سبب شده این کشور همچون پل ارتباطی میان آسیا و اروپا تلقی شود؛ از این جهت مقصد تحصیلی مناسبی برای ایرانیان است. چنانچه قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا را دارید؛ آزمون یوس یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ورود به مراکز آموزش عالی شاخص است. در این مقاله قصد داریم با ارائه نکاتی در زمینه کنکور ترکیه به سوالاتی که در ذهن شماست؛ از قبیل آیا آزمون یوس سخت است؟ چگونه در این مسیر موفق شوم؟ و حتی سوالات دیگری که ذهن شما را آشفته می‌کند، پاسخ بدهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درباره آزمون یوس

آزمون یوس به طور کلی شامل دروس ریاضی، هوش، هندسه، منطق و پرابلم است. تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون یوس بنا به سیاست دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. به طور کلی تعداد سوالات این آزمون بین 80 تا 100 عدد، همچنین زمان پاسخ‌گویی به سوالات بین 100 تا 120 دقیقه است. اگر بخواهیم سوالات آزمون یوس را به طور جداگانه تفکیک و تعدادشان را بیان کنیم؛ به طورکلی تعداد سوالات ریاضی 35، هوش 40 و هندسه از 5 تا عدد متغییر است.

چرا سوالات آزمون یوس برای دانش‌آموزان ایرانی آسان است؟

سوالات ریاضی یوس

کسانی که در رشته ریاضی، فیزیک و علوم تجربی تحصیل کردند؛ پایه مناسبی برای شرکت در این آزمون دارند. یعنی اگر شروع به مرور سوالات و انجام آزمون‌های آزمایشی کنند بواسطه پیش‌زمینه قوی، مشکلی برای درک سوالات ندارند. برای متقاضیان سایر رشته‌های تحصیلی، باید گفت که آزمون یوس منابع آموزشی کم‌تری دارد. تسلط در ریاضی مقطع دبیرستان کافی است تا در یک دانشگاه معتبر و رشته‌ای آینده‌دار ادامه تحصیل دهید.

سوالات هوش یوس

اساس سوالات هوش توانایی درک، استدلال و دریافت منطق است. برای تسلط در جوابگویی به سوالات آزمون یوس، کافی است شما سوالات بی‌شماری که در این زمینه وجود دارد، از طریق منابع معتبر دریافت و به راه‌حل‌های آن‌ها توجه کنید. مغز ما به کمک تصاویر فکر می‌کند تکرار و ممارست در حل این مسائل، الگوهای ذهنی شما را شکل می‌دهد و وارد ناخودآگاه می‌کند.

آزمون یوس

رقابت در مسیر یوس

کنکور ترکیه نسبت به کنکور ایران آسان‌تر و قبول شدن کمی راحت‌تر است. اگر تحصیل در ترکیه را انتخاب کردید، قبولی در رشته هدف خود کمی راحت‌تر است. ولی دقت داشته باشید رقبای سرسخت‌تری دارید. چراکه داوطلبان از هر کجای دنیا که متقاضی این آزمون هستند، با آمادگی بالایی شرکت می‌کنند. اگر در تلاش برای قبولی در آزمون یوس هستید، بدانید رقبای شما فقط داوطلبان ایرانی نیستند، بلکه افرادی پرتلاش و ماهر در تست‌زنی از تمامی کشور‌های دنیا هستند.

آزمون یوس راحت‌تر از کنکور، آسان‌تر از آیلتس، تافل، GRE

آزمون یوس یک آزمون با ساختار مشخص و تقریبا یکپارچه است. یک دانش‌آموز که به تازگی دوره دبیرستان را سپری کرده است، تقریبا تمامی سرفصل‌های این آزمون یعنی ریاضی عمومی، هندسه، مثلثات را گذرانده است. از یک طرف شما برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های معتبر داخلی باید در کنکور سراسری سازمان سنجش شرکت کنید. این امر نیازمند خواندن منابع زیاد از دروس مختلف با پراکندگی در مطالب است. همچنین شما باید ضمن داشتن تمرکز مناسب در هر درس، گوشه چشمی به رقبا و همتایان بیشمار خود در کشور نیز داشته باشید. این نکات نشانگر راحت‌تر بودن کنکور ترکیه نسبت به ایران است.

چگونه شانس خود را برای قبولی در آزمون یوس افزایش دهیم؟

برای موفقیت همیشه راه‌های زیادی وجود دارد ولی وقت محدود است و امکان تجربه همه راه‌های برای یک متقاضی آزمون یوس وجود ندارد. باید نکاتی را که افراد با تجربه در مسیر یوس به شما آموزش می‌دهد، با اهتمام به این‌که برای شما سودمند است، یاد بگیرید و آن‌هارا در مسیرتان برای رسیدن به موفقیت بارها تکرار کنید. در ادامه به مراحلی که نیاز است، برای رسیدن به موفقیت بدانید، اشاره‌ای کردیم.

  • یادگیری کامل دروس یوس
  • تمرین و تکرار مکرر تا زمانی که مطالب ملکه ذهن شما شود
  • حل نمونه سوالات در زمینه یوس
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف
  • تحلیل و بررسی آزمون‌های آزمایشی
  • شرکت در کلاس‌های رفع اشکال
  • شرکت در کلاس‌های جمع بندی یوس
  • شرکت در آزمون‌های جمع بندی
  • آزمون یوس یونی لند
تحصیل در ترکیه

چرا ترکیه مقصد تحصیلی مناسبی است؟

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپایی یا آمریکا را دارید، علاوه بر بعد مسافت و دوری از خانواده، باید در آزمون تخصصی زبان انگلیسی آیلتس یا تافل شرکت کنید. همچنین آزمون GRE یکی از موارد مهم در ارزیابی سطح متقاضیان است که بخش زبان آن حتی برای بومی‌های آمریکا و اروپا یک چالش است. به‌عبارت‌دیگر تسلط به زبان جزء جدایی‌ناپذیر مهارت‌های خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن به انگلیسی است.

یونی لند و خدمات یوس

یونی لند ارائه دهنده خدمات آموزشی در مسیر یوس است. از خدمات یونی لند در مسیر یوس، برگزار‌ی کلاس‌ یوس به صورت حضوری و آنلاین در راستای آمادگی آزمون یوس، آزمون‌های آزمایشی با امکان دریافت کارنامه تحلیلی، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال، ارسال کتاب‌های تالیفی اساتید مجموعه، انجام ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه‌های ترکیه و حضور دانش‌پذیران در گروه‌های رفع اشکال مجموعه، می‌توان اشاره کرد.

سخن آخر

در پایان باید گفت اگر شما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه معتبر را دارید، در مقایسه با کنکور داخلی و شرایط تحصیل در بسیاری کشورها آزمون یوس یکی از ساده‌ترین روش‌ها است. کافی است در چهارچوب آزمون مطالعه و ممارست داشته باشد. تنها چیزی که فاصله بین آدم‌ها را توضیح می‌دهد، شفاف بودن هدف و میزان تلاش برای آن است.

اما زندگی ما و آنچه بدست می‌آوریم به انگیزه، اشتیاق و سطح تلاشمان برای رسیدن به اهداف بازمی‌گردد. آزمونی یوس، آزمونی ساده برای کسانی که واقعا می‌خواهند ادامه تحصیل در سطح بالایی داشته باشند.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.