همان طور که می دانید یکی از مواد امتحانی آزمون YOS ریاضی است. در ادامه سرفصل های مباحث ریاضی آزمون یوس 2024 را به طور کامل معرفی می‌کنیم تا بدانید برای شرکت در آزمون باید روی چه مواردی تسلط داشته باشید.

مواد امتحانی آزمون یوس از سه بخش ریاضی˓ هندسه و هوش تشکیل شده است. این مباحث برای تمامی رشته های دبیرستانی یکسان و یک شکل است. به طور مثال، مباحث ریاضی آزمون یوس برای رشته ریاضی پیچیده تر از رشته تجربی یا انسانی نیست و همه در یک سطح هستند. در واقع همه سوالات برای تمام متقاضیان یکسان است.

مباحث ریاضی آزمون یوس

سرفصل های مباحث ریاضی آزمون یوس کدامند؟

سرفصل های مباحث ریاضی آزمون یوس را می‌توان به دو بخش ریاضی 1 و 2 تقسیم کرد که هریک در ادامه لیست شده‌اند.

سرفصل های مباحث ریاضی 1 آزمون یوس

سرفصل های مباحث ریاضی 2 آزمون یوس

طبیعتا هر یک از این سر فصل های مباحث ریاضی آزمون یوس فوق شامل زیر بخش های مختلفی نیز هستند که به هنگام آموزش و یادگیری باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین بد نیست بدانید که قبل از مرکزی شدن آزمون یوس، هر دانشگاه آزمون خود را برگزار می‌کرد و ممکن بود بعد سرفصل های شخصی سازی شده خود را داشته باشد.

چگونه به مباحث ریاضی آزمون یوس مسلط شوید؟

برای یادگیری و مسلط شدن به مباحث فوق می‌توانید هم به کتاب های مرجع منابع آزمون یوس مراجعه کرده و هم فیلم های آموزشی کلاس ریاضی یوس را تماشا کنید. البته که هر دو گزینه را نیز می‌توانید انتخاب کنید. البته دوره ریاضی یوس یونی لند به اندازه کافی مباحث فوق را پوشش می‌دهد و نیاز شما را به کتاب های مرجع تقریبا از بین می‌برد. اگرچه برای تمرین و تست زنی حتما به کتاب کار ریاضی یوس نیاز دارید.

فیلم های آموزشی یوس

اگر هنوز مطمئن نیستید که فیلم های آموزشی یوس برای شما کافی نیستند، می‌توانید ویدئوهای رایگان زیر را که از آرچیو سال‌های قبل ماست، تماشا کنید:

فیلم های آموزشی فوق توسط استاد میلاد مقدم تدریس شده که ار فارغ التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی در سال 1388 با کسب رتبه 351 رشته ریاضی وارد دانشگاه مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر شد و جزو دانشجویان برتر این دانشگاه بوده است. علاقه او به درس ریاضی باعث شد در سطح ملی و بین المللی به تدریس ریاضی بپردازد. رزومه ی زیر گوشه ای از فعالیت های مهندس میلاد مقدم است:

مدرس ریاضی یوس میلاد مقدم

کتاب های مرجع ریاضی یوس

همانطور که گفتیم یک راه دیگر برای مسط شدن به مباحث ریاضی یوس مطالعه کتاب های مرجع است که شامل موارد زیر می‌شود:

البته کتاب کار ریاضیات یوس رسما یه کتاب مرجع نیست بلکه مکمل آنهاست و همانطور که ذکر شدن برای تسلط روی تست زنی به شدت پیشنهاد می‌شود. کتاب کار ریاضیات 1 و 2 یونی لند توسط مهندس میلاد مقدم طراحی و تالیف شده و تمامی مباحث ریاضی آزمون یوس را شامل می شود. این کتاب شامل درسنامه، مثال های تشریحی و تست های متنوع است. در هر مبحث از کتاب، تست های مهم آزمون های یوس از سطح آسان تا سخت مطرح شده تا شما برای آزمون یوس آماده شوید و سطح سوالات طراحی شده توسط دانشگاه ها شما را غافلگیر نکند.

 

برای آشنایی و کسب اطلاعات درباره کلاس های آمادگی آزمون یوس یونی لند می توانید از صفحه کلاس یوس یونی لند دیدن نمایید. همچنین می توانید با پشتیبان های یونی لند در ارتباط باشید. به علاوه با مراجعه به مقالات منتشر شده در یونی لند˓˓ می توانید اطلاعات نسبتا جامعی درباره آزمون یوس و تحصیل در ترکیه به دست آورید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم به بهترین شیوه ممکن در کنارتان باشیم.