021-91305905

موسسات کاریابی در ترکیه

موسسات کاریابی در ترکیه

فهرست مطالب

جستجو برای یک شغل جدید می تواند کاری دلهره آور و سخت باشد؛ به خصوص اگر قرار است در یک کشور جدید برای خود کار پیدا کنید. اگر بخواهید به طور مستقل برای خود کار پیدا کنید شرایط کمی سخت خواهد شد؛ به خصوص اگر در زمینه پیدا کردن کار مناسب تجربه چندانی نداشته باشید. در این زمان بهترین تصمیم کمک گرفتن از موسسات کاریابی در ترکیه است. در این مقاله قصد داریم درمورد این که باید چگونه برای پیدا کردن کار از موسسات کاریابی کشور ترکیه کمک بگیرید توضیح دهیم.

نکات لازم برای انتخاب موسسات کاریابی مناسب

موسسات کاریابی در ترکیه

برای این که بتوانید موسسه کاریابی مناسبی را انتخاب کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • تخصص داشتن در حوزه شغلی شما

بسیاری از آژانس های کاریابی روی یک حوزه شغلی تمرکز می کنند؛ برای مثال برخی از آژانس های کاریابی به طور اختصاصی در حوزه سلامت و پزشکی مشغول به پیدا کردن نیروی کار و استخدام آن ها در بیمارستان ها، داروخانه ها یا مطب ها هستند. برای انتخاب موسسات کاریابی در ترکیه سعی کنید موسسه ای را انتخاب کنید که به صورت تخصصی در حوزه کاری شما فعالیت دارد.

  • مکان های تحت پوشش

برخی از آژانس های کاریابی در کشور ترکیه نقاط جغرافیایی محدودی را پوشش می دهند. برخی نیز می توانند برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب تمامی موقعیت های شغلی را در چندین شهر بررسی کنند. اگر می خواهید محل کارتان نزدیک محل زندگی تان باشد، می توانید به آژانس های کاریابی نزدیک محل زندگی خود که مناطق جغرافیایی محدودی را پوشش می دهند مراجعه کنید. اما اگر با موضوع دور بودن محل کار از خانه مشکلی ندارید، می توانید به موسسات کاریابی در ترکیه که بزرگ تر هستند مراجعه کنید.

  • ارتباط مستقیم با مدیران شرکت متقاضی نیرو

یکی از ویژگی هایی که یک شرکت کاریابی باید داشته باشد، این است که اجازه ارتباط مستقیم با مدیران شرکت های متقاضی نیرو را به شما بدهد. همچنین خود آژانس کاریابی باید نیرو های متخصصی داشته باشد تا به شما کمک کند راحت تر استخدام شوید. آژانس های کاریابی حرفه ای به شما این امکان را می دهند که رزومه قوی تری داشته باشید تا بتوانید موقعیت شغلی مناسبی با توجه به توانایی های خود داشته باشید.

کاریابی در ترکیه

  • سابقه آژانس کاریابی

موسسات کاریابی در ترکیه بسیار زیاد هستند. از بین موسسه های مختلف شما باید موسسه ای را انتخاب کنید که سابقه طولانی و خوبی در زمینه کاریابی برای افراد به خصوص مهاجران دارند. همیشه برای انتخاب یک موسسه کاریابی دقت کنید و درمورد آمار موسسه ها تحقیقات لازم را انجام دهید؛ از جمله این که آژانس چه میزان نرخ جابجایی نیروی کار دارد و در استخدام نیرو ها تا چه حد موفق بوده است.

  • معتبر بودن موسسه

موسسات کاریابی ای که انتخاب می کنید باید گواهینامه های لازم را در این زمینه داشته باشند. علاوه بر این شما می توانید نظرات مردم را درمورد موسسات کاریابی در ترکیه بررسی کنید و ببینید که مردم بیشتر چه موسسه های کاریابی را قبول دارند و از آن تعریف می کنند.

  • کارکنان آژانس کاریابی

نحوه برخورد کارکنان موسسه کاریابی را در اولین برخورد خود به خوبی بررسی کنید. فرقی نمی کند که از طریق تلفن با آن ها تماس می گیرید یا یک مصاحبه تصویری مجازی دارید یا قرار است به صورت حضوری مراجعه کنید؛ شما باید نحوه برخورد کارکنان آژانس کاریابی را تحلیل کنید. ببینید که آیا کارکنان شرکت مشتاق به همکاری و کمک به شما هستند یا خیر. قبل از عقد قرارداد با موسسه کاریابی مطمئن شوید که آن ها افرادی هستند که می خواهند در کنار شما باشند و در پیدا کردن کار به شما کمک کنند.

  • هزینه

موسسات کاریابی در ترکیه معمولا هزینه ای را برای ارائه خدمات و معرفی افراد به شرکت های متقاضی نیرو از شما دریافت می کنند. البته برخی موسسات نیز هستند که بابت خدمات خود هیچ هزینه ای نمی گیرند و تمامی هزینه های مربوط به پیدا کردن نیروی کار و جذب آن ها را از خود شرکت ها می گیرند.

چرا بهتر است که از آژانس های کاریابی در ترکیه کمک بگیریم؟

  • صرفه جویی در زمان

اولین دلیلی که برای کمک گرفتن از موسسات کاریابی در ترکیه برای یافتن کار وجود دارد این است که این موسسات کمک می کنند که در زمان خود صرفه جویی کنید. آژانس های کاریابی می توانند با شبکه های خود و پایگاه های اطلاعاتی بزرگ، زمان لازم برای پیدا کردن کار و استخدام شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

  • استخدام تخصصی

کمک گرفتن از آژانس های کاریابی امکان استخدام در بخش هایی که معمولا تقاضا زیادی برای آن ها وجود دارد را بیشتر می کند. در صورتی که رزومه مناسبی داشته باشید، شانس بیشتری برای داشتن موقعیت های شغلی بهتر با توجه به حرفه خود خواهید داشت.

نحوه کار موسسات کاریابی در ترکیه

نحوه کار موسسات کاریابی در ترکیه

نحوه کار موسسات کاریابی در ترکیه نیز تقریبا مشابه دیگر موسسات کاریابی در سراسر دنیا است. هنگامی که به موسسات کاریابی در کشور ترکیه مراجعه می کنید، این موسسات لیستی از موقعیت های شغلی آزاد را در اختیار شما می گذارند تا بتوانید موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنید. برخی از رایج ترین خدماتی که توسط موسسات کاریابی در کشور ترکیه ارائه می شود عبارت اند از :

  • تجزیه و تحلیل شغل
  • طرح و برنامه استخدام
  • نوشتن شرح شغل
  • ارسال شغل و بازاریابی با توجه روزمه شما
  • انجام فرآیند های استخدام مثل غربالگری، برنامه ریزی و منبع یابی
  • غربالگری موقعیت های شغلی موجود
  • انجام مصاحبه های استخدام
  • بررسی پیشینه شرکت یا نیروی کار
  • بررسی پیشنهادات شغلی با توجه به رزومه افراد برای انتخاب بهترین موقعیت شغلی

جمع بندی

کار پیدا کردن در ترکیه کار چندان سختی نیست. این کشور موسسات کاریابی بسیار زیادی دارد که به شما کمک می کنند تا راحت تر موقعیت شغلی مورد نظر خود را پیدا کنید. البته برای انتخاب یک موسسه کاریابی مناسب باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید به کمک موسسه بهترین موقعیت شغلی را با توجه به نیاز ها و رزومه ای که دارید برای خود پیدا کنید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد موسسات کاریابی در ترکیه و نحوه کار آن ها توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.