021-91305905

همه چیز درباره تدریس زبان انگلیسی در ترکیه : مزایا، چالش ها و فرصت ها

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

فهرست مطالب

آیا در جستجوی یافتن شغلی پر بار و هیجان انگیز در کشوری زیبا هستید؟ تدریس زبان انگلیسی در ترکیه دقیقا همان فرصتی است که شما را به سمت فرصت های درخشان تر هدایت می‌ کند. تقاضای فزاینده برای یادگیری آموزش انگلیسی در این کشور، این فرصت را برای معلمان واجد شرایط از سرتاسر دنیا فراهم کرده است. در این کشور علاوه بر ارتقای زندگی حرفه ‌‍‌ای، فرصتی برای تجربه فرهنگی غنی، سفر به نقاط مختلف اروپا و یادگیری زبان ترکی در اختیار مدرسان قرار خواهد گرفت. در این مقاله به بررسی شرایط، مدارک مورد نیاز، منابع مورد نیاز برای یافتن شغل و نکاتی برای مصاحبه شغلی می پردازیم.

مزایای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

افزایش تقاضا برای یادگیری زبان انگلیسی در این کشور فرصت مناسبی را برای معلمان زبان انگلیسی فراهم می کند تا بتوانند در کنار ارتقای سطح زندگی خود، کار حرفه‌ ای شان را ادامه دهند.

  • حقوق و مزایای رقابتی

به طور کلی حقوق و مزایای هر شغلی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما درمورد این شغل به صورت کلی در سطح قابل قبولی است. میانگین حقوق ماهانه بین 2500 تا 4000 دلار و حداقل حقوق 1800 دلار است. حداکثر حقوقی که در مدارس بین‌ المللی و دانشگاه‌ ها می‌‌ تواند داده شود تا 5000 دلار است. علاوه بر این دریافتی ماهانه مسکن، بیمه، مرخصی و کمک هزینه مواد غذایی به معلمان تعلق می گیرد. برای افزایش حقوق و مزایا باید در موسسات معتبر کار کرد و مهارت های خود را روز به روز افزایش داد. نکته مهم دیگر تسلط کافی به زبان ترکی است.

  • فرصت های فرهنگی و تفریحی

تجربه زندگی در ترکیه فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ غنی و متنوع این کشور است. جاذبه ‌های تاریخی و طبیعی بی ‌نظیر ترکیه شما را محو خود خواهد کرد. زبان ترکی یاد بگیرید و با مردم خونگرم و مهمان ‌نواز آنجا هم صحبت شوید. ترکیه غذا های متنوع و خوشمزه ای نیز دارد که در نوع خود تجربه ‌ای جذاب رقم می زنند. علاوه بر موارد گرفته شده شما با قدم زدن در بازار های سنتی و پاساژ های مدرن این کشور تجربه خرید لذت بخشی را خواهید داشت. در مجموع زندگی در ترکیه، هر چند موقت، تجربه بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

  • ارتقای مهارت تدریس

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه فرصتی بسیار عالی برای سنجش و ارتقای مهارت شما در این زمینه است. شما با تدریس در محیط‌ های جدید و حل چالش ‌های جدید تجربه‌ های ارزشمندی را کسب می ‌کنید و همزمان مهارت‌ هایتان ارتقا خواهد یافت. آشنایی با معلمان جدید و سفر به نقاط مختلف نیز در نوع خود جذاب خواهد بود. در حال حاضر ترکیه مقصدی ایده‌ آل برای مدرس ‌های زبان انگلیسی در نظر گرفته می شود.ی ای

شرایط و مدارک مورد نیاز

شرایط و مدارک مورد نیاز

همه علاقمندان به تدریس زبان انگلیسی در ترکیه باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • حداقل مدرک مورد تایید یعنی لیسانس رشته زبان انگلیسی یا رشته‌ های مرتبط (بعضی موسسات تا فوق لیسانس را مدنظر دارند)
  • گواهینامه TEFL/TESOL که نشان دهنده آموزش‌ های لازم برای تدریس زبان انگلیسی است.
  • تسلط به Speaking – writing
  • تسلط به مهارت ‌های کامپیوتری
  • سن و تابعیت (در برخی موارد)

برای افزایش احتمال پیدا کردن این شغل در ترکیه باید روزمه کاری خود را به صورت حرفه‌ ای و با دقت بنویسید. آن را در وبسایت‌ های مرتبط قرار دهید و در مصاحبه‌ های شغلی با اعتماد به‌ نفس و آمادگی کامل حاضر شوید.

منابع یافتن شغل

  • موسسات آموزش زبان

 بیشتر موسسات آموزش زبان انگیسی در ترکیه به دنبال یافتن معلمان واجد شرایط هستند. شما با مراجعه به وبسایت این موسسات با آن‌ ها به طور مستقیم ارتباط برقرار کنید.

  • شبکه ‌های اجتماعی

 یکی از مهم ترین محل ‌ها برای یافتن هر نوع شغلی شبکه‌ های اجتماعی هستند. یکی از مهم ترین آن ‌ها لینکدین است که می‌ تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آمادگی برای مصاحبه

آمادگی برای مصاحبه

با رعایت این نکات شانس خود برای پذیرش در مصاحبه و موفقیت در کسب این شغل بالا تر ببرید.

  • آمادگی لازم

انگیزه نامه و روزمه خود را به روز کنید. رزومه خود را باید مطابق با شرایط و موقعیت مورد نظر خود در این کشور تنظیم کنید. حتما در انگیزه نامه دلایل و اشتیاق خود را برای تدریس در ترکیه بیان کنید. درباره موسسه مورد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید. این تحقیقات می ‌تواند درباره برنامه درسی، اهداف موسسه و انتظارات آن‌ ها از مدرس باشد. سوالات متداول خود را مهیا حاضر کنید.

  • اعتماد به نفس

به توانایی خود ایمان داشته باشید. در روز مصاحبه با لبخند و اعتماد به نفس با مصاحبه کننده صحبت کنید. به تمام سوالات واضح و رسا پاسخ دهید. زبان بدن مناسب یکی از مهم ترین اصول موفقیت در زمان مصاحبه است. صاف بنشینید و برقرار کردن تماس چشمی را از یاد نبرید.

  • انعطاف پذیری

باید آمادگی خود را برای تطبیق با فرهنگ جدید نشان دهید. اذعان کنید که تمایل به یادگیری زبان ترکی و آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم مردم ترکیه دارید. در پذیرش دانش آموزان در سطوح مختلف منعطف باشید. برای اثبات انعطاف پذیری خود مثال هایی از تجربیات گذشته خود ارائه دهید و بگویید که چگونه و با چه روش های خلاقانه ‌ای از آن چالش ‌ها عبور کرده اید.

  • شور و اشتیاق

 به وضوح شور و اشتیاق خود را برای یادگیری زبان انگلیسی بیان کنید. به این مورد اشاره کنید که چرا به تدریس علاقه دارید و چه شیوه ‌هایی را برای جذاب تر کردن کلاس درس به کار خواهید برد. حتما به تجربیات موفق خود در زمینه تدریس اشاره کنید و با مثال‌ های جذاب اشتیاق و مهارت خود را به در تدریس به مصاحبه گر نشان دهید.

جمع بندی

به طور کلی تدریس زبان انگلیسی در ترکیه یک فرصت شغلی جذاب و سودمند برای علاقمندان به این شغل است. با افزایش تقاضا برای یادگیری زبان انگیسی، این شغل برای شما امکان ارتقای سطح زندگی شخصی و شغلی را فراهم می‌کند. حقوق و مزایای رقابتی، تجربه‌ فرهنگی و تفریحی، ارتقای مهارت‌ های تدریس و فرصت ‌های جدید بخشی از مزایای این فرصت در این کشور است. برای موفقیت در این موقعیت باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشید و در مصاحبه با شور و اشتیاق و اعتماد به نفس کامل حاضر شوید. این تجربه علاوه بر ارتقای زندگی شغلی شما، فرصتی برای زندگی در یک کشور پیشرفته، با فرهنگ غنی و زیبا را خواهد داد. در این مقاله این موارد را با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.