021-91305905

مزایای شهروندی ترکیه | ۱۱ دلیل برای شهروندی ترکیه

مزایای شهروندی ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه کشوری فراقاره ای است که بخش عمده آن در غرب آسیا و بخش کوچکی از آن نیز در اروپای جنوب شرقی قرار گرفته است. امروزه بسیاری از افراد با ملیت های خارجی به خصوص در ایران و کشور های عربی تمایل دارند به ترکیه مهاجرت کنند و شهروندی آن را به دست آورند. زیرا ترکیه یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری محسوب می شود. به دست آوردن شهروندی این کشور با مزایای بسیاری همراه است. در این مقاله درمورد مزایای شهروندی ترکیه توضیح خواهیم داد.

مزایای شهروندی ترکیه

مزایای شهروندی ترکیه

  • عدم محدودیت در ورود به ترکیه

اگر زیاد اهل سفر هستید، مزیت عدم ایجاد محدودیت ورود به ترکیه می تواند برای شما به یکی از بزرگ ترین مزایای آن تبدیل شود. هنگامی که تبدیل به شهروند کشور ترکیه می شوید، می توانید در هر زمانی و تحت هر شرایطی حتی با بسته بودن مرز ها بدون هیچ محدودیتی وارد خاک ترکیه شوید. همچنین پاسپورت دومی دریافت می کنید تا بتوانید به راحتی از کشور تحت هر شرایطی خارج شوید.

  • سفر به 113 کشور بدون ویزا

یکی دیگر از مزایای شهروندی ترکیه پاسپورت نسبتا معتبر آن است. شما می توانید با پاسپورت ترکیه به 113 کشور بدون ویزا و بدون هیچ محدودیتی سفر کنید. برخی از کشور هایی که سفر به آن ها بدون ویزا امکان پذیر است عبارتند از: سنگاپور، کره جنوبی و… .

  • اخذ ویزای توریستی بلند مدت آمریکا

همان طور که می دانید گرفتن ویزای توریستی بلند مدت آمریکا کار چندان آسانی نیست. اما اگر شهروند ترکیه باشید می توانید ویزای ترکیبیB-1   و B-2 را برای رسیدن به اهداف توریستی و تجاری با اعتبار ده ساله دریافت کنید. برای این کار لازم است که تنها مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و فرم درخواست را پر کنید. بعد از آن هزینه گرفتن نوبت وقت سفارت یا کنسولگری ایالات متحده را پرداخت کنید. پس از اتمام انقضای ویزا می توانید به راحتی دوباره آن را از راه دور تمدید کنید.

شهروندی ترکیه

  • اخذ ویزای شنگن 5 ساله

از مزایای شهروندی ترکیه می توان به دریافت ویزای شنگن 5 ساله نیز اشاره کرد. شما می توانید بدون هیچ محدودیتی ویزای شنگن C-2 را به مدت 5 سال دریافت کنید. این به شما امکان می دهد از 90 تا 180 روز در مناطق شنگن بمانید.

  • مهاجرت کاری به آمریکا

مهاجرت کاری به آمریکا برای شهروندان ترکیه بسیار آسان تر است. شما به عنوان شهرومند ترکیه می توانید با پاسپورت خود ویزای E-2 ایالات متحده را برای راه اندازی یک تجارت و زندگی در ایالات متحده دریافت کنید. مهاجرت کاری شما می تواند از طریق سرمایه گذاری یا تاسیس یک شرکت جدید انجام شود.

ویزای مهاجرت کاری به مدت 2 سال اعطا می شود. این ویزا، ویزای مهاجرتی محسوب نمی شود؛ اما تمدید آن برای دفعات نامحدود امکان پذیر است. این ویزا به همسر سرمایه گذار و فرزندان مجرد زیر 21 سال اعطا می شود.

  • مناطق آزاد

از مزایای شهروندی ترکیه می توان به مناطق آزاد آن اشاره کرد. ترکیه دارای 18 منطقه آزاد است که هدف آن ها افزایش و جذب سرمایه گذار ها به این کشور است. این مناطق آزاد برای تولید صادرات محور مشخص شده اند. اگر یک شهروند ترکیه باشید، می توانید در این مناطق سرمایه گذاری کنید و از معافیت های مالیاتی و سایر تسهیلاتی که در اختیار شما قرار می گیرد، بهره مند شوید. برای مثال ساختمان ها و زمین های مناطق آزاد شامل هیچ گونه مالیاتی نمی شوند.

  • طرح های تشویقی سرمایه گذاری

ترکیه به دنبال جذب مردم کشور های مختلف برای سرمایه گذاری است. به همین دلیل طرح های تشویقی سرمایه گذاری مختلفی به شهروندان خود ارائه می دهد. این موضوع خود یکی از مزایای شهروندی ترکیه به ویژه برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند، محسوب می شود. در حال حاضر 4 طرح تشویقی سرمایه گذاری برای شهروندان ترکیه هست که شامل معافیت مالیات بر ارزش افزوده، معافیت حقوق گمرکی، کاهش کلی مالیات های شرکت و… می شود. البته با توجه به منطقه ای که در آن قرار گرفته اید، ممکن است تسهیلات بیشتر یا کمتری نیز در اختیار شما قرار بگیرد.

شهروندی ترکیه

  • معاف از پرداخت مالیات مضاعف

ترکیه به همراه 82 کشور از جمله پاکستان، هند و چین معاهده ای را امضا کرده است که طبق آن شهروندان این کشور از پرداخت مالیات های مضاعف آزاد هستند. این بدین معنی است که اگر شهروند یکی از این کشورر ها هستید، به پرداخت مالیات های سنگین به هر دو دولت نیازی نخواهید داشت.

  • آب و هوا

مزایای شهروندی ترکیه بی شمار است. یکی از خوبی های این کشور آب و هوای آن است. آب و هوا در ترکیه در بیشتر اوقات گرم و آفتابی است. تابستان ها نیز گرم و خشک است. حدودا 300 روز از سال در ترکیه آفتابی است. این کشور در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته است که موجب می شود شهروندان در تمام طول سال از آب و هوای دلپذیر لذت ببرند.

  • موقعیت جغرافیایی خوب

کشور ترکیه بین آروپا و آسیا واقع شده است و در واقع مانند پلی بین این دو قاره عمل می کند. به دلیل اهمیت موقعیت جغرافیایی این کشور راه آهن ها و جاده های زیادی به سمت هر دو قاره کشیده شده است که رفت و آمد بین کشور های آسیایی و اروپایی را برای شما ساده تر می کنند.

  • هزینه های کم زندگی

موقعیت جغرافیایی نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی کمتر است. متوسط بودجه ای که یک فرد برای زندگی در ترکیه نیاز دارد حداقل 1000 دلار تا 1500 دلار است.

جمع بندی

امروزه بسیاری از مردم کشور های آسیایی از جمله ایران و کشور های عرب نشین سعی در گرفتن شهروندی ترکیه را دارند؛ زیرا شهروندان ترکیه از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند. این مزایا شامل پاسپورت معتبر این کشور، معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری و… می شود. شما می توانید با دریافت پاسپورت و شهروندی این کشور تمامی این مزایا را به دست آورید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد برخی از مزایای شهروندی ترکیه توضیح دادیم.

 

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.