021-91305905

معرفی و بررسی بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان

بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان

فهرست مطالب

وضعیت اقتصادی پر رونق ترکیه تحت تاثیر عملیات موفق بخش های بانکی و مالی آن است. شایان ذکر است که بانک ‌های ترکیه مانند بانک زراعت، ایش و آک نقش بسزایی در حل و فصل مسائل مختلف تراکنش ‌های مالی برای ایرانیان و خارجی ‌ها در سراسر جهان داشته‌ اند. در واقع می توان گفت که جزء بهترین بانک های ترکیه برای ایرانیان محسوب می شوند. این موضوع را می توان به تغییرات اخیر در سیاست های مالی اعمال شده دولت ترکیه نسبت داد. برخلاف کشور خودمان، ترکیه خدمات مبادله ارز و تجارت آسانی ارائه می دهد. شما به عنوان یک ایرانی، این فرصت را دارید که نه تنها در بسیاری از بانک های ترکیه حساب باز کنید، بلکه آن ها را به حساب های واسطه ای مانند پایونیر نیز مرتبط کنید. در بخش‌ های بعدی، اطلاعات بیشتری درمورد بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان ارائه خواهیم داد.

زراعت بانک

بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان

بانک کشاورزی ترکیه که به نام زراعت بانک نیز شناخته می شود، یک بانک دولتی قدیمی در ترکیه است که در سال 1863 با هدف حمایت مالی از کشاورزان تاسیس شد. این بانک با ارائه طیف وسیعی از خدمات به کشاورزان، دامداران و صنایع کشاورزی، نقش مهمی در توسعه پایدار و رشد اقتصادی بخش کشاورزی ترکیه ایفا می کند. علاوه بر این، بانک زراعت تنها بانک در ترکیه است که به ایرانیان امکان افتتاح حساب بدون مجوز اقامت را می دهد. این بانک انواع کارت های بانکی را از جمله کارت پردیس، کارت بانکی جوان، کارت بانکی خودپرداز داخلی، کارت خرید آنلاین ویژه و کارت اعتباری ویژه بانک کشاورزی، ارائه می دهد.

بانک ترکیه طیف گسترده ای از خدمات کشاورزی را در اختیار مراجعان قرار می دهد. مشتریان می توانند حساب های بانکی جاری یا مدت دار را به لیر ترکیه، ارز خارجی و طلا افتتاح کنند و از گزینه های سرمایه گذاری سودآور بانک بهره مند شوند. سیستم پرداخت مطمئن بانک، مشتریان را قادر می سازد تا مالیات، قبوض آب و برق، انتقال پول، تسویه جریمه های رانندگی، قبوض تلفن و اینترنت، اقساط تحصیلی، پرداخت های خیریه و… را به آسانی بپردازند.

خدمات کشاورزی زراعت بانک ترکیه عبارت اند از:

  1. خدمات بیمه ای
  2. انواع وام برای خرید ملک، آموزش، تامین مالی خودرو، حمل و نقل، املاک و…
  3. انتقال پول بین المللی سریع و مطمئن
  4. در دسترس بودن گزینه های ویزا و مستر کارت
  5. انتقال سریع ارز خارجی
  6. خدمات مبادله، خرید، فروش و تبدیل ارز
  7. امکان ایجاد حساب به لیر ترکیه، ارز خارجی و حتی طلا
  8. خدمات پرداخت مستمری
  9. امکانات صندوق امانات

علاوه بر این، بانک کشاورزی طیف وسیعی از خدمات بیمه ای را از قبیل بیمه درمانی، بیمه مسکن، بیمه حوادث، بیمه مسئولیت، بیمه بیکاری و انواع بیمه عمر، ارائه می دهد و به نوعی بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان محسوب می شود.

ایش بانک

ایش بانک

بانک ایش ترکیه که در 26 آگوست 1924 به دستور مصطفی کمال آتاتورک تاسیس شد، یکی از بانک های خصوصی پیشرو در این کشور است. خدمات این بانک عبارت اند از سپرده گذاری، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط برای دانشگاه های دولتی و خصوصی، بستر های معاملاتی بورس، پرداخت وام به درخواست مشتری و خدمات شارژ و مدیریت آپارتمان.

علاوه بر این، بانک ایش با ارائه یک سیستم پرداخت، انواع وام و وام فوری را برای خرید فوری ارائه می دهد. این بانک همچنین انواع مختلفی از بیمه را مانند بیمه گردشگری خارجی، حساب های سپرده مختلف و خدمات تخصصی بانکی متناسب با حرفه های مختلف، دارد. آن ها می توانند صندوق امانات و موارد دیگر را نیز اجاره کنند. ایش بانک در مجموع 1223 شعبه در سراسر ترکیه دارد که 314 شعبه آن در استانبول واقع شده است.

ایش بانک به عنوان بزرگ ترین بانک خصوصی ترکیه، مجوز افتتاح حساب برای ایرانیان را از بانک مرکزی ترکیه گرفته است. این یک فرصت استثنایی برای ایرانیان برای افتتاح حساب به شمار می رود؛ زیرا این بانک در افتتاح حساب در بانک های مورد نظر خود به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران با مشکل مواجه است. از این رو آن را بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان به حساب می آورند.

آک بانک

آک بانک

آک بانک ترکیه که در سال 1948 توسط عمر سابانجی تاسیس شد، به عنوان یکی از بانک های خصوصی پیشرو در جمهوری ترکیه مشهور شده است. هدف اصلی آن ارائه کمک مالی به کشاورزانی بود که به کشت پنبه روی آورده بودند و در آدانا و کایسری زندگی می کردند. Omer Sabanci، مالک هلدینگ Sabanci، یک شرکت برجسته و مرفه در ترکیه، برای تاسیس این بانک با گروهی از تجار بانفوذ همکاری کرد. در حال حاضر آک بانک با سرمایه 94 میلیارد دلاری جایگاه قابل توجهی در بخش بانکداری ترکیه دارد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط Brand Finance، در سال 2017 آک بانک شش بار به عنوان با ارزش ترین بانک در ترکیه شناخته شد. این شناخت باعث شد که بانک آک جایگاه 94 را در میان 500 بانک برتر جهانی به دست آورد. علاوه بر این، در سال 2018، بانک آک مجددا برای هفتمین بار عنوان برترین بانک ترکیه را در رتبه بندی برند های مالی کسب کرد. همچنین جایزه معتبر Euromoney را دریافت کرد و شهرت خود را بیشتر تقویت کرد.

با 21 شعبه منطقه ای در سراسر ترکیه، آک بانک شبکه گسترده ای از 770 شعبه را اداره می کند و بیش از 12000 پرسنل دارد. علاوه بر خدمات بانکداری سنتی، آک بانک از طریق بانکداری الکترونیک، تلفن بانک، مراکز تماس، 5000 دستگاه خودپرداز، بیش از 600 هزار دستگاه کارتخوان و سایر کانال های فناوری پیشرفته به 18 میلیون مشتری خدمات ارائه می دهد.

جمع بندی

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، آشنایی با سیستم بانکی و الزامات افتتاح حساب در این کشور ضروری است. هدف این راهنما بررسی و ارزیابی بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان است و شما را قادر می سازد در هنگام انتخاب بانک و درک خدمات و شرایط آن ها آگاهانه تصمیم بگیرید. برای کمک بیشتر در افتتاح حساب، حتما مطالعات بیشتری انجام دهید و از طریق وب سایت بانک های ترکیه، با دقت بیشتری اقدام به افتتاح حساب کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.