021-91305905

زندگی در محله ایرانی ها در استانبول چه مزایایی دارد؟

محله ایرانی ها در استانبول

فهرست مطالب

استانبول شهری بسیار قدیمی است که از گذشته پذیرای اقوام و فرهنگ های گوناگون بوده است. ایرانیان نیز یکی از ساکنان قدیمی و موثر بر بافت فرهنگی استانبول به شمار می‌آیند. برای نزدیک بودن به هموطنان در استانبول، چشیدن طعم غذا های اصیل ایرانی و حس بودن در خانه خود حتی در قلب استانبول می توانید در محله ایرانی ها در استانبول ساکن شوید. در این مقاله می خواهیم محله‌ های ایرانی نشین در استانبول را معرفی کنیم تا با سفر به آن جا از فضای آن لذت ببرید و حس راحتی داشته باشید.

چرا محله های ایرانی نشین را انتخاب کنیم؟

محله ایرانی ها در استانبول

انتخاب محل زندگی برای هر کسی که وارد شهر استانبول می شود ممکن است کمی دشوار باشد. علت این دشواری نیز تفاوت فرهنگی و محله‌ ای آن است که ممکن است چالش برانگیز باشد. برای شما که ایرانی هستید و قصد سفر یا مهاجرت به این شهر زیبا را دارید انتخاب محله‌ های ایرانی نشین گزینه ایده آالی است.در این محله ها شما می توانید:

  • فرهنگ و زبان خود را حفظ کنید.

زندگی در میان هموطنان، احساس غربت و دلتنگی را کاهش می دهد و حس بودن در خانه را به شما می‌دهد؛ به ویژه برای مهاجران تازه وارد که این امر برای آن ها بسیار مهم است. ارتباط با هموطنان و فعالیت در محیط های فرهنگی آشنا، انگیزه و امید را افزایش می دهد و باعث تسهیل فرایند تطبیق با جامعه می شود. بنابراین، حضور در جامعه ایرانیان در خارج از کشور، بهترین راه برای حفظ فرهنگ و هویت ملی است.

  • به مواد غذایی ایرانی دسترسی داشته باشید.

در محله های ایرانی نشین، فروشگاه های مواد غذایی ایرانی نیز فراوان است. پس نگران تامین مواد غذایی برای طبخ غذا های اصیل ایرانی نباشید. با طبخ غذا های اصیل ایرانی در استانبول می توانید حس حضور در خانه را تجربه کنید.

  • با هموطنان خود ارتباط برقرار کنید.

برقرای ارتباط با افرادی که فرهنگ، زبان و هویت مشترکی با شما دارند، حس غربت را کم می کند و باعث می شود با جامعه اطراف خود نیز ارتباط بگیرید. با این کار از تنهایی و ایزوله شدن خود در جامعه جلوگیری می کنید. هر چقدر ارتباطات بیشتری بسازید تجارب ارزنده بسیاری خواهید داشت که برای زندگی در آن کشور به کارتان می آید.

  • امنیت و آرامش را تجربه کنید.

محله های ایرانی نشین استانبول عموما از امنیت و آرامش خوبی برخوردار هستند. این محله ها اغلب در مناطقی از استانبول قرار دارند که در آن زیرساخت و امنیت خوبی فراهم است.

محله های محبوب ایرانیان در استانبول

محله های محبوب ایرانیان در استانبول

استانبول از مناطق مختلفی با بافت جمعیتی متفاوت تشکیل شده است که هر کدام ویژگی های خود را دارند. برخی از این محله ها به دلیل برخورداری از جمعیت قابل توجه مهاجران ایرانی مورد توجه ایرانی های دیگر قرار گرفته است. در ادامه به معرفی چندین محله ایرانی ها در استانبول می پردازیم:

  • منطقه بی اوغلو

بی اوغلو یکی از مهم ترین مناطق تاریخی شهر استانبول است که در بخش اروپایی شهر واقع شده است. این منطقه یکی از مقاصد گردشگری برتر و پر طرفدار شناخته می شود. همچنین ایرانیان زیادی در محله های تکسیم (Taksim) و شیشلی (Şişli) که جزء بی اوغلو هستند زندگی می کنند. از مهم ترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی غنی آن می توان به برج گلاتا و خیابان ایستیکلال (Istiklal Avenue) اشاره کرد که گردشگران خارجی زیادی را به خود جذب می کند. در این مناطق فروشگاه ها و رستوران ها، امکانات تفریحی و رفاهی مثل سیستم حمل و نقل عمومی با دسترسی آسان وجود دارد. با توجه به همه این ها، این منطقه به عنوان یکی از محله های پرطرفدار برای زندگی و گردش شناخته می شود.

  • منطقه فاتح

منطقه فاتح یکی از چندین منطقه مهم و تاریخی استانبول است که در بخش اروپایی قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن بنا های قدیمی مانند مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • امین اونو

این محله در کنار اسکله امین اونو واقع شده و به دلیل وجو بازار بزرگ استانبول از جمله محله های پویای شهر استانبول است. در این محله کافه و رستوران هایی وجود دارد که غذا های ایرانی نیز در آن ها سرو می شود.

  • لاله لی

این محله نیز در نزدیکی بازار بزرگ استانبول واقع شده است و به دلیل قیمت مناسب اجاره منزل، مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته است.

  • منطقه زیتون بورنو

این منطقه یکی از مناطق پر جمعیت در بخش اروپایی استانبول است. زیتون بورنو به دلیل ارائه امکانات رفاهی، قیمت مناسب مسکن و زندگی شهری مدرن جذابیت زیادی دارد. این منطقه نیز یک محله ایرانی ها در استانبول است.

  • آجرپاشی

آجرپاشی در نزدیکی ساحل دریای مرمره واقع شده است. قیمت نسبتا مناسب مسکن توجه مهاجران ایرانی را به خود جلب کرده است. در این محله پارک ها و فضا های سبز زیادی وجود دارد.

نکاتی برای اقامت در محله ایرانی ها استانبول

نکاتی برای اقامت در محله ایرانی ها استانبول

در صورتی که قصد زندگی در محله های ایرانی نشین استانبول را دارید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • آشنا بودن به زبان ترکی (در حد مقدماتی): آشنا بودن شما به زبان ترکی در ارتباط با افراد محلی و پیش بردن کار های روزانه بسیار مفید خواهد بود.
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه: یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم و احترام به آن است.
  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی: بهتر است بدانید استانبول سیستم حمل و نقل بسیار قوی ای دارد که می توانید از آن برای جا به جایی در سطح شهر بهره ببرید.

جمع بندی

انتخاب محله مناسب برای زندگی، از جمله مواردی است که در مهاجرت به هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است. زندگی در محله ایرانی ها در استانبول ، مزایای متعددی را برای ایرانیان مهاجر به ارمغان می‌آورد. این محله ها به شما این امکان را می دهند که تا حدی فرهنگ و زبان خود را حفظ کرده و با هموطنان خود ارتباط برقرار کنید. انتخاب محله مناسب برای زندگی، یکی از تصمیم های مهم و موثر برای مهاجرت به ترکیه است. در این مقاله چند محله ایرانی نشین در استانبول را معرفی کردیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.