021-91305905

شرایط مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص خود که پلی بین آسیا و اروپا است، همچنین نزدیکی به ایران، طی سال های گذشته به یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه های مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. زندگی و کار در این کشور به شما اجازه می دهد علاوه بر حفظ تمدن آسیایی خود، با فرهنگ غرب نیز آشنا شوید و از زندگی در یک جامعه مدرن لذت ببرید؛ اما شرایط مهاجرت به ترکیه چیست و چطور می توان اقامت این کشور را بده دست آورد؟ برای رسیدن به جواب این سوال، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه به ترکیه مهاجرت کنیم؟

تمام اتباع خارجی که بخواهند بیش از 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند، باید برای گرفتن یکی از ویزا های این کشور اقدام کنند. مسلما شرایط مهاجرت به ترکیه و نوع ویزایی که باید درخواست کنید، به هدف شما از سفر و زندگی در این کشور بستگی دارد. شما می توانید با استفاده از یکی از راه های زیر به ترکیه مهاجرت کنید:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

برای این که بتوانید از طریق هر یک از روش های گفته شده در این کشور زندگی کنید، باید مجوز اقامت آن را نیز دریافت کنید که در ادامه به صورت مفصل در مورد آن صحبت می کنیم.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق کار

شرایط مهاجرت به ترکیه

اگر مایل به مهاجرت و کار کردن در ترکیه هستید، باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنید. اولین قدم برای دریافت این ویزا، پیدا کردن یک کارفرمای ترک، موقعیت کاری خوب و گرفتن مجوز کار در ترکیه است. برای این منظور می توانید به وب سایت های رسمی استخدام نیرو در ترکیه مراجعه کنید یا از یک موسسه باتجربه و معتبر کمک بگیرید. اگر تحصیلات بالا یا مهارت خاصی دارید به راحتی می توانید کارفرمایان را برای دریافت دعوت نامه کاری مجاب کنید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

امروزه یکی از بهترین روش های مهاجرت به ترکیه برای جوانان و دانشجویان، مهاجرت تحصیلی است. شما می توانید باتوجه به هدف آموزشی خود در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل در ترکیه شوید. خوشبختانه در حال حاضر سیستم آموزشی ترکیه کیفیت بسیار بالایی دارد، به طوری که برخی از دانشگاه های آن در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرند. برای مهاجرت از این طریق باید ابتدا از موسسات آموزشی ترکیه پذیرش بگیرید و ویزای دانشجویی دریافت کنید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق خانواده

شرایط مهاجرت به ترکیه

یکی دیگر از ارزان ترین روش های دریافت اقامت ترکیه مهاجرت از طریق ویزای پیوستن به خانواده است. در این روش باید یکی از اعضای نزدیک خانواده شما اقامت دائم این کشور را داشته باشد و بتواند هزینه های زندگی شما در ترکیه را تامین کند.  به عبارت دیگر مهم ترین شرایط مهاجرت به ترکیه از این طریق داشتن یک قیم قانونی و اثبات تمکن مالی است. خاطرتان باشد که پس از ورود به ترکیه با استفاده از ویزای پیوستن به خانواده، ظرف یک ماه باید از نزدیک ترین دفتر اداره مهاجرت، مراجعه کنید و برای دریافت مجوز اقامت خانوادگی اقدام نمایید. این مجوز اغلب دوساله است و می توانید مجدد آن را تمدید کنید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

شاید یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به کشور های دیگر از جمله ترکیه، مهاجرت از طریق ازدواج باشد. برای این منظور همسر شما باید اقامت دائم این کشور را داشته باشد و ثابت کند که از نظر مالی توانایی تامین زندگی مشترک را دارد. برای دریافت اقامت و حق شهروندی از این طریق، حداقل باید 3 سال از ازدواج و زندگی مشترک شما با یک شهروند ترکیه گذشته باشد.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

شرایط مهاجرت به ترکیه

امروزه یکی از مطمئن ترین و محبوب ترین راه ها برای مهاجرت به ترکیه، خرید ملک در این کشور است. طبق قوانین شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، شما می توانید به دو صورت زیر اقامت این کشور را کسب کنید:

  1. خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار برای دریافت شهروندی ترکیه
  2. خرید ملک به ارزش 75 هزار دلار در شهر های بزرگ ترکیه و یا خرید ملکی به ارزش 50 هزار دلار در شهر های کوچک، برای گرفتن اقامت دائم که به صورت سالانه تمدید می شود.

خاطرتان باشد در هر دو حالت شما نمی توانید حداقل تا 3 سال آینده ملک خود را بفروشید و باید برای مدت زمان مشخصی در ترکیه حضور داشته باشید. علاوه بر این شما تنها می توانید در مناطق مشخص شده، ملک خریداری کنید.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از بهترین راه های مهاجرت به ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور است.

شما می توانید از 4 طریق در ترکیه سرمایه گذاری کنید و اقامت آن را به دست آورید که عبارت اند از:

  1. سرمایه گذاری از طریق سپرده گذاری در بانک
  2. سرمایه گذاری از طریق خرید ارواق بهادار
  3. سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  4. سرمایه گذاری از طریق راه اندازی کسب و کار

مبالغ هر یک از روش های گفته شده متفاوت است؛ اما حداقل مبلغی که برای این کار باید در نظر بگیرید 500 هزار دلار است. برای اطلاع از رقم دقیق آن ها می توانید به سایت کنسولگری ترکیه مراجعه کنید یا از یک وکیل مهاجرت خبره کمک بگیرید.

چگونه می توان اقامت دائم ترکیه را دریافت کنم؟

شرایط مهاجرت به ترکیه

برای دریافت اقامت دائم ترکیه باید حداقل هشت سال به صورت متوالی با مجوز اقامت در این کشور زندگی کنید و در این مدت مسئله قانونی خاصی برای شما ایجاد نشود. بعد از ان می توانید برای گرفتن اقامت دائمی اقدام کنید. این نوع اقامت نامحدود استو به شما امکان زندگی به عنوان یک شهروند ترکی را خواهد داد. البته همان طور که اشاره شد اگز در مدت اقامت کوتاه مدت خود سابقه کیفیری اس داشته باشید امکان دریافت اقامت دائم برای شما وجود ندارد.

برای گرفتن تابعیت ترکیه باید چه روندی طی شود؟

اگر می خواهید تابعیت خود را عوض کنید یا تبعه کشور ترکیه شوید؛ لازم است که حداقل پنج سال در کشور ترکیه زندگی کرده و شرایط عمومی دریافت تابعیت را داشته باشید. علاوه بر این اگر سه سال از ازدواج شما با یک شهروند ترک بگذرد نیز می توانید به راحتی برای دریافت تابعیت ترکی خود اقدام کنید.

آیا دولت ترکیه اجازه تابعیت دوگانه را به شهروندانش می دهد؟

بله. خوشبختانه کشور ترکیه بدون توجه به کشور مبدا، به شما اجازه داشتن تابعیت دوگانه و حتی چندگانه را نیز می دهد. به همین دلیل با گرفتن تابعیت ترکیه لازم نیست گذرنامه و تابعیت اول خود را کنار بگذارید و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید تابعیت هر دو کشور را بپذیرید.

نحوه انتقال وسایل به ترکیه در زمان مهاجرت چگونه است؟

نحوه انتقال وسایل به ترکیه در زمان مهاجرت چگونه است؟

یکی از دغدغه هایی که ممکن است مهاجران داشته باشند، روند انتقال وسایل از کشور مبدا به کشور مقصد است. این می تواند تا حدودی شرایط مهاجرت به ترکیه را دشوار کند؛ اما نگران نباشید. اگر شما مجوز معتبری برای اقامت در ترکیه داشته باشید، نیازی نیست به محدوده بار قانونی خطوط هوایی ترکیه، یعنی تا 30 کیلوگرم اضافه بار، پایبند بمانید و می توانید اقلام سنگین تر را بدون نیاز به پرداخت حق وردودی حمل کنید. البته برخی شرایط نیز وجود دارد. مثلا در اولین ورود به کشور ترکیه باید ظرف مدت شش ماه میزان محموله به گمرک اعلام شود و شما اجازه فروش اقلام خود را نخواهید داشت؛ زیرا آن ها بدون عوارض گمرک وارد خاک ترکیه شده اند. همچنین نیاز به ارائه برخی مدارک خواهد بود که این مدارک عبارت اند:

  • مدرک اقامت که باید آدرس مندرج روی آن با آدرسی که برای تحویل محموله گزارش داده اید یکی باشد.
  • موجودی دقیق اقلام ارسال شده.
  • وکالت نامه رسمی، در صورتی که قرار است فردی جز خود شما اقلام موجود در محموله را تحویل بگیرد.

توجه داشته باشید که در اقلامی که قرار است وارد خاک ترکیه کنید، نباید هیچ نوعی از مشروبات الکلی یا تنباکو و مواردی از این دست وجود داشته باشد.

شرایط مهاجرت به ترکیه با حیوانات خانگی چگونه است؟

شرایط مهاجرت به ترکیه با حیوانات خانگی چگونه است؟

برای این که بتوانید همراه با حیوان خانگی خود مهاجرت کنید، باید از وضعیت سلامتی حیوان خانگیتان مطمئن شوید. این به این معنی است که باید حیوان خانگی شما از نظر بیماری های مشترک بین حیوانات و انسان ها بررسی شود. اگر وضعیت سلامت حیوان مناسب باشد اجازه ورود بدون مالیات به کشور ترکیه را خواهید داشت. هر نفر می تواند دو حیوان خانگی را با خود وارد خاک ترکیه کند؛ اما برای این کار باید مدارکی را ارائه دهد. از جمله:

  • پاسپورت حیوان خانگی
  • گواهی سلامت دامپزشکی
  • مدارک مربوط به واکسیناسیون
  • جواب آزمایش خون
  • ریزتراشه (میکروچیپ) حیوانات خانگی

به غیر از موارد ذکر شده، نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که ورود برای همه حیوانات و نژاد ها مجاز نیست و این حیوانات اجازه ورود به ترکیه را ندارند:

  • روتوایلرها
  • پیت بول تریر آمریکایی
  • بول تریر
  • استافوردشایر آمریکایی
  • توسا ژاپنی
  • ماستیف نئوپلیتین
  • ماستیف اسپانیایی
  • دوگ د بوردو
  • سگ مبارز رومی
  • باندوگ توسا اینو
  • ماستیف تبتی
  • همه نژاد های مخلوط

کدام شهر ترکیه برای مهاجرت مناسب تر است؟

کدام شهر ترکیه برای مهاجرت مناسب تر است؟

ترکیه شهر های مرفه و مشهور زیادی دارد که زندگی در هر کدام از آن ها بنا بر هدفی که از مهاجرت داید، می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد؛ اما برخی از محبوب ترین شهر های ترکیه عبارت اند از:

  • استانبول:

 این شهر برای آن ها که به دنبال تنوع فرهنگی، زیبایی های طبیعی و جذابیت های گردشگری هستند، یکی از بهترین انتخاب ها به حساب می آید. استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه است و از نظر جغرافیایی دقیقا در میان دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. این شهر از نظر برگزاری کنسرت ها، نمایش ها و رویداد های سرگرم کننده در ترکیه رتبه اول را دارد و امکان تفریح برای ساکنان آن همیشه فراهم است. هزینه زندگی در استانبول کمی بالا است؛ اما امکان زندگی اقتصادی تر هم وجود دارد.

  • آنکارا:

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ آن است. اگر قصد دارید با خانواده مهاجرت کنید، آنکارا برای شما پیشنهاد خوبی است؛ زیرا هزینه های زندگی در آنکارا نسبت به استانبول مقرون به صرفه تر است و امکاناتی مثل سیستم حمل و نقل عمومی و دسترسی به فروشگاه های مختلف، آن را برای زندگی خانواده ها به شهری عالی تبدیل می کند.

  • ازمیر:

 ازمیر در سواحل دریای اژه قرار دارد و شهری آرام تلقی می شود. مردم این شهر مودب، دوستانه و راحت رفتار می کنند و به همین دلیل این شهر می تواند شهر مناسبی برای مهاجرت جوانان باشد. علاوه بر این هزینه های زندگی در ازمیر پایین است و همین موضوع باعث افزایش متقاضیان مهاجرت به این شهر شده است.

  • بودروم:

بودروم نسبت به سه شهر قبلی، شهر کوچکی به حساب می آید؛ اما یکی از مقاصد گردشگری اصلی ترکیه است. این شهر در اواخر دهه 1950 به یک مقصد بین المللی برای هنرمندان و افراد مشهور تبدیل شد و همین موضوع کمک کرد تا بتواند در مدت زمان کمی شکوفا شود و مراکز مختلف تجاری و گردشگری زیادی را در خود جای دهد. هزینه زندگی در این شهر معقولانه است و به عنوان یک مهاجر می توانید بدون هیچ دردسر یا مشکل اضافه از پس هزینه های خود برآیید. البته باید توجه داشته باشید که بودروم یک شهر پر جنب و جوش و نسبتا شلوغ است، پس اگر زندگی در شهر های آرام را ترجیح می دهید بهتر است گزینه های دیگر را در نظر بگیرید و از زندگی در این شهر صرف نظر کنید.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد امروزه ترکیه به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی جهان تبدیل شده است. شرایط مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان بسیار مساعد است و اصولا دریافت اقامت آن نیز چندان سخت نیست. به عبارت دیگر هزینه معقول زندگی، آب و هوای خوب، رفتار دوستانه و صمیمی مردم ترکیه و… از جمله عواملی هستند که این کشور را به یک مقصد مهاجرتی عالی تبدیل کرده اند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر یک از روش های مهاجرتی گفته شده در طول مقاله شرایط خاص خود را دارند و باید مطابق با قوانین و هدف مهاجرتی خود مدارک و اسناد خاصی را آماده کنید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.