021-91305905

رشته تربیت بدنی در ترکیه

رشته تربیت بدنی در ترکیه

فهرست مطالب

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در تمام کشورهای جهان رشته تربیت‌بدنی است که برای دانشجویان تمامی کشورها جذابیت بسیار زیادی دارد. دانشجویان زیادی چه در داخل کشور ترکیه و چه از کشورهای دیگر به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی این رشته را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. دانشجویان متقاضی این رشته می‌توانند با بررسی شرایط دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و مراحل پذیرش در هرکدام از دانشگاه‌ها به تحصیل در این رشته تحصیلی جذاب بپردازند.

تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه

رشته تربیت‌بدنی از رشته‌های سطح بالا در ترکیه است. این رشته از بازار کار بسیار خوبی در این کشور برخوردار است و همین نکته در افزایش محبوبیت و تقاضا برای تحصیل در این رشته بی‌تأثیر نیست. اما علاوه بر وجود بازار کار عالی نکته‌ی مهم و قابل‌توجه دیگری که دررابطه‌با این رشته وجود دارد کم‌بودن میزان هزینه دوران تحصیل آن در مقایسه با سایر رشته‌های دانشگاهی است.

هزیته تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه

اگر تصمیم گرفته‌اید به تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه بپردازید لازم است بدانید هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های دولتی بسیار کمتر از دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی خواهد بود. به‌علاوه اگر شما به زبان ترکی تسلط کافی داشته باشید و بتوانید دوره دانشجویی خود را به زبان ترکی انتخاب کنید هزینه تحصیل شما کمتر نیز خواهد شد به این دلیل که در صورت انتخاب زبان انگلیسی به‌عنوان زبان‌آموزشی و تقاضای شرکت در کلاس‌های تدریس انگلیسی‌زبان لازم است کمی بیشتر هزینه کنید.

به‌طورکلی نمی‌توان یک هزینه ثابت برای تحصیل رشته تربیت‌بدنی در ترکیه بیان کرد چرا که عوامل متعدد زیادی بر افزایش یا کاهش میزان هزینه‌ها تأثیر می‌گذارند.

مدرک رشته تربیت بدنی در ترکیه

کشور ترکیه در زمینه آموزش رشته تربیت‌بدنی دارای رتبه ۸۳ در جهان است که کسب این رتبه به معنی جایگاه بسیار خوب کشور ترکیه در این حوزه آموزشی است درنتیجه شما می‌توانید نسبت به دریافت آموزش حرفه‌ای و عالی کاملاً مطمئن باشید و به اساتید و برنامه‌های علمی و آموزشی دانشگاه خود اعتماد کنید.

با وجود تمام این امتیازات لازم است بدانید که تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه و فارغ‌التحصیل شدن و کسب مدرک از دانشگاه‌های معتبر این کشور هیچ تفاوتی با تحصیل در یک دانشگاه اروپایی و کسب مدرک از آنجا نخواهید داشت به‌این‌علت که مدرکی که از دانشگاه‌های معتبر ترکیه دریافت می‌کنید یک مدرک کاملاً معتبر بین‌المللی خواهد بود.

بورسیه تحصیلی رشته تربیت بدنی در ترکیه

بورسیه تحصیلی رشته تربیت بدنی در ترکیه

دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته تربیت‌بدنی در ترکیه برای جلب رضایت دانشجویان خود و کمک به آن‌ها برای پرداخت راحت‌تر هزینه‌های تحصیل بورسیه‌های مختلفی با شرایط متفاوت در نظر گرفته‌اند که دانشجویان متقاضی برای تحصیل در رشته تربیت‌بدنی در ترکیه می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. همین موضوع یکی از عوامل مؤثر در افزایش رغبت و تمایل دانشجویان، حتی دانشجویانی که شرایط مالی مناسبی ندارند چه در داخل کشور ترکیه و چه دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این رشته شده است.

برخی از دانشگاه‌های کشور ترکیه برای دانشجویان خود امکان گرفتن بورسیه ورزشی را فراهم کرده‌اند که این کار کمک بزرگی به دانشجویان کشور ترکیه و سایر کشورهای مختلف در دستیابی به آموزش‌های تخصصی رایگان و کسب موفقیت‌های علمی محسوب می‌شود.
معمولاً زمان درخواست بورسیه‌های ورزشی دانشگاه‌های ترکیه در ماه ژوئن است که انجام این کار به‌صورت غیرحضوری و آنلاین با پر کردن فرم درخواست صورت می‌گیرد. این فرم درخواست تنها مختص دانشجویان کشور ترکیه نیست؛ بلکه دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند نسبت به پر کردن این فرم و ثبت درخواست اقدام کنند.

آینده شغلی رشته تربیت بدنی در ترکیه

لازم است بدانید که بازار کار رشته تربیت بدنی در ترکیه بسیار خوب است و به همین دلیل این رشته موردتوجه جمع کثیری از دانشجویان قرار گرفته است.
بااین‌وجود فقط به دلیل تحصیل در این رشته نمی‌توان توقع داشت که آینده شغلی تمام فارغ‌التحصیلان این رشته یکسان باشد، بلکه باتوجه‌به نوع و میزان تخصص‌های متفاوتی که شما دارید و همچنین بسته به میزان تلاشی که برای کسب مهارت‌های جدید و بهتر می‌کنید بازار کار بهتری در انتظار شما خواهد بود.
فارغ‌التحصیلان رشته تربیت‌بدنی از دانشگاه‌های مختلف ترکیه چه دانشگاه دولتی باشد و چه خصوصی می‌توانند بر حسب علاقه در رشته شغل‌های متفاوتی مشغول به کار شوند برای مثال برخی از این فارغ‌التحصیلان شغل معلمی را انتخاب می‌کنند و به‌عنوان یک معلم تربیت بدنی به کار مشغول می‌شوند.
فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی همچنین می‌توانند در مراکز تناسب‌اندام و باشگاه‌های بدنسازی به‌عنوان یک مربی و حتی مدیر مرکز تناسب‌اندام مشغول به کار شوند.
فعالیت به‌عنوان متخصص تغذیه و یا درمانگر ورزشی نیز از دیگر گزینه‌های پیش روی یک فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی است. درواقع شغل‌های پیش روی افراد مشغول به تحصیل در این رشته از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ترکیه

تعداد زیادی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کشور ترکیه در عرصه بین‌المللی دانشجو می‌پذیرند؛ همین عامل سبب شده که دانشجویان بسیار زیادی شانس پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه جهت تحصیل در این رشته را داشته باشند. در ادامه به معرفی دانشگاه‌های ترکیه که ارائه‌دهنده رشته تربیت بدنی هستند خواهیم پرداخت.

دانشگاه‌های دولتی ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ترکیه

دانشگاه‌های دولتی ارائه دهنده رشته تربیت بدنی

دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه آنکارا
دانشگاه قاضی
دانشگاه کاراتکین
دانشگاه آنادولو
دانشگاه بالکیسیر
دانشگاه چاناک قلعه
دانشگاه رجب طیب اردوغان
دانشگاه عزت بایسال
دانشگاه قوجائیلی (دانشگاه کوجاعلی)
دانشگاه آهی اوران
دانشگاه دوزجه
دانشگاه کارابوک
دانشگاه عدنان مندرس
دانشگاه نیغده (دانشگاه نیگده)
دانشگاه بینگول
دانشگاه مرسین

دانشگاه‌های خصوصی ارائه دهنده رشته تربیت بدنی

دانشگاه جلال بایار
دانشگاه یدی تپه
دانشگاه گیلشیم
دانشگاه گدیک
دانشگاه آلتین باش
دانشگاه باشکنت
دانشگاه بیلکنت
دانشگاه آتیلیم
دانشگاه اوفوک
دانشگاه فنرباهچه
دانشگاه لقمان حکیم
دانشگاه اسن یورت

بهترین دانشگاه‌ های ترکیه برای تحصیل در رشته تربیت بدنی

دانشگاه آنادولو
دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه یدی تپه
دانشگاه گیلشیم
دانشگاه آبانت عزت بایسال
دانشگاه قاضی

تحصیل تربیت بدنی در مقطع کارشناسی در ترکیه

مدت‌زمان لازم برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه برای مقاطع کارشناسی مانند تمام دانشگاه‌های ایران و جهان ۴ سال است.
دانشجویان مشغول به تحصیل در این مقطع در زمینه علم آناتومی، علوم تغذیه، حرکت‌شناسی، علم روانشناسی ورزشی، انواع روش‌های آموزش تربیت‌بدنی و کمک‌های اولیه و نحوه پیشگیری از آسیب به کسب دانش می‌پردازند.
دانشجویان این دوره تحصیلی به طور تخصصی و جامع دررابطه‌با حرکات و ورزش‌های انسان و نتیجه و فایده‌های حاصل از انجام این حرکات و ورزش‌ها بر سلامت بدن مطالعه می‌کنند.
علاوه بر این که برنامه‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی در قالب انواع سخنرانی‌ها و سمینارها ارائه می‌شوند دانشجویان مقطع کارشناسی به‌صورت عملی جلسات آموزشی و یادگیری خود را در مکان‌های متعدد ورزشی از جمله سالن‌های ورزشی، استخرها و… می‌گذرانند.

رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

تحصیل رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی‌ارشد

مدت‌زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در ترکیه یک دوره ۲ساله است که در آن دانشجویان پس از گذراندن انواع و اقسام مطالعات تجربی و نظری موفق به کسب مدرک تحصیلی از دانشگاه خواهند شد.
برای این که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود شوند و جهت تکمیل نهایی دوره ارشد لازم است پایان‌نامه ارائه دهند. دانشجویان مقطع ارشد رشته تربیت‌بدنی پایان‌نامه خود را به‌صورت شفاهی در مقابل هیئت‌منصفه که معمولاً سه نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه مربوطه هستند ارائه می‌دهند و از پایان‌نامه خود دفاع می‌کنند.
البته لازم به ذکر است که ارائه پایان‌نامه به‌تنهایی برای کسب مدرک ارشد کافی نیست؛ بلکه علاوه‌برآن لازم است که دانشجویان به تهیه یک پروژه علمی نیز بپردازند.

تحصیل رشته تربیت بدنی در مقطع دکتری

تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه در مقطع دکتری نسبت به سایر مقاطع علمی کمی پیچیده‌تر است و لازم است که در آن دانشجویان حتماً به تحقیق و طی‌کردن دوره‌های خاص آموزشی بپردازند. این مقطع تحصیلی به طور معمول در یک دوره تحصیلی چهار‌ساله به اتمام می‌رسد.
در پایان هر دوره آموزشی در مقطع دکتری لازم است که دانشجو در آزمون مهارتی پایان دوره شرکت کند و در صورت موفقیت در این آزمون باید با انتخاب یک موضوع تحقیقاتی مناسب به کمک استاد راهنمای خود شروع به نوشتن پایان‌نامه کند.
در این مقطع نیز همانند دوره کارشناسی ارشد دانشجویان باید پس از تکمیل پایان‌نامه خود آن را به‌صورت شفاهی برای هیئت‌منصفه دانشگاه که معمولاً یک تیم پنج‌نفره از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه هستند ارائه دهند و به دفاع از پایان‌نامه خود بپردازند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

شاید فکر کنید که پس از دریافت پذیرش دانشگاه موردنظر خود برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه دیگر کار شما تمام شده است؛ اما لازم است بدانید که پس از موفقیت برای دریافت پذیرش از دانشگاه لازم است نسبت به گرفتن ویزای تحصیلی کشور ترکیه نیز اقدام کنید.
به طور معمول ایرانی‌هایی که جهت سفرهای توریستی و گردشگری نهایتاً تا حدود سه ماه به این کشور سفر می‌کنند نیازی به تهیه ویزا نخواهند داشت؛ اما افرادی که قصد سفر به ترکیه برای انجام کار یا تحصیل را دارند لازم است حتماً از قبل ویزای خود را تهیه کرده باشند.
در ادامه به معرفی مدارکی که جهت اخذ ویزا به آن‌ها احتیاج دارید می‌پردازیم:

  • پاسپورت با حداقل 90 روز اعتبار
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش دانشگاهی که برای تحصیل در آن پذیرفته شده‌اید
  • بیمه معتبر سلامت برای تمام طول مدت اقامت شما در ترکیه
  • بیمه معتبر برای سفر به ترکیه
  • شرایط مالی مناسب جهت پرداخت مخارج تحصیل و زندگی در کشور ترکیه
رشته تربیت بدنی در ترکیه

جمع بندی

رشته تربیت بدنی در ترکیه جزء رشته‌های محبوب و موردتوجه اکثر جوانان است که این کشور علاوه بر زبان ترکی اقدام به تدریس انگلیسی این رشته برای دانشجویان بین‌المللی خود نیز کرده است.
کشور ترکیه با داشتن دانشگاه‌های زیاد چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی سالانه پذیرای دانشجویان بسیار زیادی نه‌تنها از خود ترکیه بلکه از سراسر جهان است که با انجام اقدامات خاصی مثل ارائه انواع بورس‌های تحصیلی موفق به جلب رضایت دانشجویان مختلف شده است.

 

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.