021-91305905

پردرآمد ترین شغل در ترکیه

پردرآمد ترین شغل در ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، امروزه یکی از مقاصد پر طرفدار برای کار و زندگی است. با اقتصاد رو به رشد و بازار های گسترده، فرصت‌ های شغلی متنوع و پر درآمدی در این کشور ایجاد شده است. بسیاری از مهاجران و کسانی که به دنبال تجربه حرفه‌ ای جدید هستند، در حوزه‌ های مختلف از جمله تکنولوژی، صنعت، بازرگانی، گردشگری و خدمات، به کار می ‌پردازند. از سوی دیگر، زیرساخت‌ های مدرن و شهر های پویا، ترکیه را به یکی از مقاصد جذاب برای کسانی که به دنبال شغل پردرآمد و فرصت‌ های شغلی هستند، تبدیل کرده ‌اند. در ادامه قصد داریم پردرآمد ترین شغل در ترکیه را نام ببریم.

پردرآمد ترین مشاغل در ترکیه چه مشاغلی هستند؟

پردرآمد ترین شغل در ترکیه

  • پزشک و جراح

پزشکی و جراحی از جمله حرفه ‌های با درآمد بالا در ترکیه هستند؛ زیرا به دلیل ماهیت حیاتی با خطرات زیادی همراه اند. این مسیر حرفه ‌ای نیازمند یک دوره آموزشی طولانی و دانش و تخصص فراوان است که باعث درآمد بالا شده است. درآمد یک پزشک یا جراح به میزان تجربه و حوزه تخصصی کاری اش بستگی دارد و معمولا در بازه 16,400 TRY تا 53,500 TRY قرار می گیرد.

  • قاضی

قاضی نیز در فهرست پردرآمد ترین شغل در ترکیه جای دارد. درآمد بیشتر این افراد در واقع پاداشی است برای مسئولیت های فراوانی که بر عهده دارند. قاضی ها معمولا موظف به اخذ تصمیم‌ درباره زندگی افراد هستند و جزء افراد با درآمد بالای ترکیه محسوب می ‌شوند. به عنوان یک قاضی، می ‌توانید ماهیانه میانگین 13,700 TRY تا 45,000 TRY حقوق دریافت کنید.

  • وکیل

یکی دیگر از مشاغلی که پردرآمد ترین شغل در ترکیه محسوب می شود، وکالت است. وکلا، همچون قضات، جزء حرفه‌ های با درآمد بالا در ترکیه در نظر گرفته می ‌شوند. یک وکیل باتجربه، نه تنها می‌ تواند به سازمان شما کمک کند تا منابع مالی بسیاری را جذب کند، بلکه می‌ تواند از بروز مشکلات حقوقی برای شما نیز جلوگیری کند. علت درآمد بالای آن ها نه تنها نوع کاری است که انجام می‌دهند، بلکه ارزش تصویری است که در نظر موکلان خود دارند.

شغل در ترکیه

  • مدیران مالی

شغل بعدی که می توانیم به عنوان پردرآمد ترین شغل در ترکیه معرفی کنیم، شغل مدیر مالی ارشد است. تمام مسئولیت های مهم مالی یک شرکت از کنترل بودجه و هزینه ها گرفته تا میزان درآمد آن به مدیر مالی مربوط می شود. چنین مواردی تاثیر بسیار زیادی در عملکرد یک شرکت خواهند داشت. این افراد به علت وظیفه مهمی که دارند، طبیعتا حقوق بالایی نیز خواهند داشت. بازه حقوقی مدیران ارشد مالی از حداقل 9160 TRY شروع می شود و می تواند حداکثر به 30000 TRY در ماه برسد.

  • مدیر بانک

مدیریت صد ها میلیون دلار پول کار ساده ای نیست و شاغل شدن به عنوان مدیر یک بانک با خطرات زیادی همراه است. یک مدیر بانک حداقل 10500 TRY تا 34300 TRY در ماه حقوق دریافت می کند.

  • خلبان

خلبانی نیز یکی از مشاغلی است که علاوه بر درآمد بالا، هیجانات و سختی های خاص خود را به دنبال دارد. خلبان ها به دلیل اینکه نسبت به جان سرنشیان مسئول اند، باید دوره های آموزشی بسیار سختی را خلبان سپری کنند. به همین دلیل است که خلبانان درآمد خوبی در ترکیه دارند. درآمد یک خلبان در حداقل ترین حالت از 6550 TRY شروع می شود و تا 21400 TRY نیز می رسد.

  • استاد کالج

تبدیل شدن به یک استاد کالج کار آسانی نیست. همین دلیلی است که توضیح می دهد درآمد استادان کالج نسبت به بسیاری از مشاغل بیشتر است. یک استاد کالج با توجه به تجربه ای که دارد، ممکن است از 7850 TRY تا 25700 TRY درآمد داشته باشد.

  • مدیر بازاریابی

از مشاغلی که می توان آن را در فهرست پردرآمد ترین شغل در ترکیه قرار داد، مدیر بازاریابی است. یک مدیر بازاریاب وظیفه دارد به وسیله تبلیغات یا هر روش دیگری درآمد شرکت خود را افزایش دهد. مسئولیت معرفی و فروش تمامی محصولات و خدمات را نیز بر عهده دارند. مدیر های بازاریاب باید اخلاق خوب، شایستگی و مهارت های بازاریابی بالایی داشته باشند تا بتوانند کار خود را شروع کنند. حقوقی که یک مدیر بازاریاب می گیرد از 5890 TRY تا 19300 TRY در ماه متغیر است.

پردرآمد ترین شغل

  • مدیر عامل اجرایی

مدیر عامل اجرایی مرکز توجه یک شرکت محسوب می شود. مدیر عامل در جریان تمامی جریانات از عملیات روزانه شرکت گرفته تا موفقیت ها و شکست های آن قرار می گیرد. به همین دلیل است که معمولا بیشترین حقوق را بین کارکنان شرکت دریافت می کند. مدیر عامل یک شرکت از حداقل 9820 TRY تا 32100 TRY در ماه حقوق می گیرد.

  • مدیر بخش IT

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در ترکیه ، مدیریت بخش IT است. یک مدیر IT وظایف بسیاری را به عهده دارد که از مهم ترین آن ها می توان به حفظ و امنیت زیرساخت ها و شبکه های فناوری اطلاعات شرکت اشاره کرد. به طور کلی افراد در حوزه IT در شرکت ها به مقابله با هکر ها و بدافزار ها می پردازند. درآمد مدیر های بخش IT در بازه 6500 TRY تا 18400 TRY قرار می گیرد.

  • برنامه نویس

برنامه نویسی یکی از مشاغل رو به رشد در جهان و در کشور ترکیه است. برنامه نویسی در این کشور اخیرا یکی از مشاغل سودآور و محبوب به حساب می آید. درآمد برنامه نویسانی که در شرکت های دولتی یا خصوصی کار می کنند یا انجام پروژه های مستقلی را بر عهده می گیرند، جزو درآمد های بالا در نظر گرفته می شود.

جمع بندی

ترکیه از کشور های با اقتصاد رو به رشد است که فرصت های شغلی بسیار زیادی در آن ایجاد شده است. بازار کار ترکیه پویا و در عین حال پیچیده است. در نتیجه اینکه بتوان یک شغل را به عنوان پردرآمد ترین شغل در ترکیه معرفی کرد، کار ساده ای نیست. عواملی که می توانند در هر حوزه شغلی روی درآمد شما تاثیر بگذارند، بسیار زیاد هستند. اما برای آشنایی بیشتر برخی از مشاغلی که درآمد بیشتری در ترکیه دارند را نام بردیم.

 

 

 

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.