021-91305905

دانشگاه جراح پاشا (Cerrah Pasha University)، یکی از برجسته‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، برای دانشجویان بومی و بین‌المللی، فرصتی استثنایی را جهت تحصیل ایجاد می‌کند. این دانشگاه از زمان تأسیس در دوران امپراتوری عثمانی تا امروز، نقش مهمی در ترویج آموزش و پژوهش‌های علمی، به ویژه در زمینه‌های پزشکی و بهداشت داشته است. تحصیل در این دانشگاه، علاوه بر بهره‌مندی از محیط آموزشی پویا و دوره‌های تحصیلی متنوع، فرصتی استثنایی برای تجربه فرهنگ و زندگی در شهر زیبای استانبول فراهم می‌کند. این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه و معتبر جهان محسوب می‌شود که با افتخار دانشجویان را در جهت پیشرفت علمی و فرهنگی همراهی می‌کند.

تاریخچه دانشگاه جراح پاشا

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است و تاریخچه طولانی و پرارزشی دارد و به عنوان اولین دانشگاه مدرن ترکیه شناخته می‌شود. زمان تأسیس این دانشگاه به دوران امپراتوری عثمانی برمی‌گردد.

این دانشگاه نخستین دارالفنون استانبول را در سال 1827 با هدف تحصیل پزشکی تأسیس کرد .نام این دانشگاه از جراح ماهر عثمانی به نام پاشا گرفته شده است. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه شناخته می‌شود. در سال 2018، دانشگاه جراح پاشا از دانشگاه استانبول جدا شد و به عنوان یک مؤسسه آموزشی مستقل به فعالیت خود ادامه داد. این دانشگاه با بیش از 190 سال سابقه و ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع و با کیفیت، به یک مرجع آموزشی برتر در ترکیه تبدیل شده است.

درباره دانشگاه جراح پاشا

اهداف اصلی دانشگاه جراح پاشا استانبول، ایجاد فرصت‌های تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بومی و بین‌المللی است. این دانشگاه با بیش از 6000 عضو هیئت علمی، 12000 کارمند اداری و بیش از 170000 دانشجو و با ترکیب 12 دانشکده، 6 مدرسه،6  موسسه و مراکز تحقیقاتی یکی از دانشگاه‌های برتر و پرطرفدار جهت تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه است. این دانشگاه با زبان‌های آموزشی ترکی و انگلیسی، دانشجویان را وادار به تسلط بر یکی از این دو زبان می‌کند. امکانات بیشمار این دانشگاه، همچنین هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه، آن را به مقصدی برتر برای دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکتری و رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه دارند، تبدیل کرده است. با این ویژگی‌ها، دانشگاه جراح پاشا یکی از مراکز برتر آموزش علوم پزشکی در ترکیه است که به دنبال ارتقا سطح علمی و تحصیلات عالی است.

شرایط پذیرش در دانشگاه جراح پاشا

از شرایط تحصیل در دانشگاه جراح پاشا و ورود به آن برای دانشجویان بین‌المللی، قبولی در آزمون‌های  YOS و  SATاست. آزمون YOS برای دانشجویان بین‌المللی و مختص دانشگاه‌های ترکیه است. دانشجویان با شرکت در این آزمون و کسب نمره‌ لازم، می‌توانند در رشته‌های مختلف تحصیل کنند؛ همچنین آزمون SAT نیز برای ورود به  این دانشگاه الزامی است و با کسب حداقل نمره‌ مورد نیاز در این آزمون، می‌توانید پذیرش در رشته‌های مورد علاقه‌تان را بگیرید.

در نظر داشته باشید که این معیارها ممکن است دچار تغییر شود به همین دلیل بهتر است قبل از درخواست پذیرش، با کارشناسان یونی لند تماس بگیرید و اطلاعات به‌روز را دریافت کنید. به طور کلی شرایط پذیرش دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به شرح زیر است:

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی

برای قبولی در این آزمون موسسه یونی لند نمونه سوالات سال گذشته یوس این دانشگاه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه

شرایط پذیرش مقطع دکتری دانشگاه

مدارک مورد نیاز دانشگاه جراح پاشا استانبول ترکیه

دانشگاه جراح پاشا ترکیه نیز مانند سایر دانشگاه‌های جهان برای پذیرش دانشجو، یک سری مدارک را تعیین کرده است که دانشجویان باید حتما آن‌ها را به طور کامل به دانشگاه ارائه دهند در غیر این صورت ثبت نام آن‌ها تکمیل نخواهد شد. این مدارک به شرح زیر است:

این دانشگاه شامل 12 دانشکده، 6 مدرسه، و 6 موسسه و 16 مرکز تحقیقاتی است. در ادامه، لیست دانشکده‌ها، مدارس، موسسات و مراکز تحقیقاتی موجود در این دانشگاه آورده شده است:

دانشکده‌های دانشگاه جراح پاشا

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده فنی و مهندسی
  3. دانشکده دامپزشکی
  4. دانشکده جنگلداری
  5. دانشکده پرستاری فلورانس نایتینگل
  6. دانشکده تعلیم و تربیت
  7. دانشکده علوم بهداشت
  8. دانشکده علوم ورزشی
  9. دانشکده دندانپزشکی
  10. دانشکده داروسازی
  11. دانشکده بازرگانی
  12. دانشکده اقتصاد

موسسات دانشگاه

  1. موسسه قلب و عروق
  2. موسسه پزشکی قانونی و علوم قانونی
  3. موسسه بیماریهای ریوی و سل
  4. موسسه علوم اعصاب
  5. موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش و پرورش
  6. موسسه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی

دبیرستان و مدارس حرفه‌ای

  1. مدرسه زبانهای خارجی
  2. مدرسه حرفه‌ای خدمات بهداشتی
  3. دانشکده فنی حرفه‌ای
  4. مدرسه حرفه‌ای علوم اجتماعی
  5. آموزشگاه حرفه‌ای جنگلداری
  6. آموزشگاه حرفه‌ای دامپزشکی

مراکز کاربردی و تحقیقاتی دانشگاه

  1. مرکز تحقیقات و کاربردی آموزش از راه دور
  2. مرکز تحقیقات و کاربردهای سلامت دهان و دندان
  3. مرکز کاربرد و تحقیقات بیماری بهجت
  4. مرکز تحقیقات و کاربرد مهندسی زیست پزشکی
  5. مرکز کاربردی و تحقیقاتی علوم محیطی و زمین
  6. مرکز پژوهشی و کاربردی آکادمی کودک
  7. مرکز تحقیقات و کاربردی مدیریت انرژی
  8. مرکز تحقیقات و کاربردهای طب سنتی و مکمل
  9. مرکز تحقیقات و کاربردهای اندازه‌گیری آنتی‌اکسیدان‌های غذایی
  10. مرکز تحقیقات و کاربرد بیماری‌ها و تومورهای هیپوفیز
  11. مرکز تحقیقات و کاربردی برنامه‌ریزی شغلی
  12. مرکز تحقیقات و کاربرد تعالی تحقیقات بالینی
  13. مرکز تحقیقات و کاربردی مطالعات جنگلداری
  14. مرکز تحقیقات و کاربردهای استئوباستان‌شناسی
  15. مرکز کاربردی و تحقیقاتی مطالعات محیطی مؤسسات بهداشتی و درمانی
  16. مرکز تحقیقات کاربردی و آموزش مداوم

رشته های دانشگاه جراح پاشا

این دانشگاه بسیاری از رشته‌های مختلف در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. در زیر به برخی از مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه اشاره می‌شود:

این لیست فقط بخشی از رشته‌های موجود در این دانشگاه است و دانشگاه رشته‌های مختلف و گوناگون دیگری نیز ارائه می‌دهد.

پردیس های دانشگاه جراح پاشا

این دانشگاه دارای 10 پردیس مختلف است که هر یک به نام منطقه‌های مختلفی از شهر استانبول هستند. لیست پردیس‌های دانشگاه به شرح زیر است:

هر پردیس دارای محیط و مکان‌های خاص خود است و دانشجویان می‌توانند در پردیس مورد نظرشان به تحصیل بپردازند.

امکانات دانشگاه

دانشگاه جراح پاشا با داشتن امکانات پژوهشی و آموزشی به‌روز، به دانشجویان امکانات مناسبی برای تحصیل، تفریح و زندگی در دانشگاه ارائه می‌دهد. امکانات این دانشگاه عبارتند از:

این امکانات و تجهیزات موجود در دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تجربه‌ مثبت و مفیدی از دوران تحصیل خود در این دانشگاه داشته باشند.

رنکینگ دانشگاه جراح پاشا

این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر شهر استانبول و کشور ترکیه شناخته می‌شود. دانشگاه جراح پاشا در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی جزء مقاصد مورد علاقه دانشجویان بین‌المللی است. برتری دانشگاه جراح پاشا در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر به ویژه در حوزه‌های پزشکی به‌عنوان یک انگیزه‌ اصلی برای دانشجویان است. به طور خاص، رتبه این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها به‌شرح زیر است:

بورسیه دانشگاه

دانشگاه جراح پاشا، همانند بسیاری از دانشگاه‌ها، بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد تا از آن‌ها حمایت کند و فرصتی برای بهترین دانشجویان برای تحصیل فراهم کند. بورسیه‌ها به صورت مالی و غیرمالی می‌توانند ارائه شوند و معمولاً از طریق امتیاز و معدل دانشجویان به آن‌ها تعلق  می‌گیرد.

دانشجویانی که معیارهایی مانند معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی بالا، نمره‌های بالا در آزمون‌های YOS و SAT، و تسلط نسبی به زبان ترکی دارند، به دلیل توانایی‌های برجسته خود در این زمینه‌ها، شانس بالاتری در پذیرش بورسیه تحصیلی دانشگاه خواهند داشت.

بعضی از مزایای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه عبارتند از:

هزینه تحصیل دانشگاه جراح پاشا

به عنوان یک دانشگاه معتبر در ترکیه، هزینه تحصیل در این دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد و بسته به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، وضعیت دانشجو (داخلی یا خارجی) و سیاست‌های دانشگاه متغیر باشد. در جدول زیر هزینه سالیانه تعدادی از رشته‌ها را ذکر کرده ایم:

رشتهشهریه به لیر
پزشکی53.000
دندانپزشکی41.300
مامایی19.000
مهندسی کامپیوتر21.550
مهندسی عمران21.550
داروسازی (انگلیسی)19.000

این اطلاعات به عنوان راهنما می‌تواند به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه در برنامه‌ریزی مالی خود کمک کند.

جمع بندی

دانشگاه جراح پاشا استانبول، یکی از مراکز برجسته برای تحصیل در ترکیه به شمار می‌آید. متقاضیان این دانشگاه با تسلط به زبان ترکی، موفقیت در آزمون‌های YOS و یا SAT و معدل بالا در دیپلم و پیش‌دانشگاهی، شانس بالاتری در پذیرش دارند. همچنین، هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه متناسب با رشته تحصیلی و وضعیت دانشجوها متغیر است. دانشگاه با امکانات پژوهشی پیشرفته و مجهز، به دانشجویان فرصتی برای تجربه‌های علمی و کاربردی می‌دهد. به طور خلاصه، تحصیل در این دانشگاه انتخابی مناسب برای داوطلبانی است که به تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه علاقه‌مندند و به دنبال محیطی آموزشی با کیفیت و امکانات به‌روز هستند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت دانشگاه جراح پاشا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *