021-91305905

دانشگاه پیری رئیس (Piri Reis University) یک دانشگاه خصوصی در استان توزلا، ترکیه است که در سال 2008 توسط بنیاد آموزش دریایی ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه به آموزش مطالعات دریانوردی اختصاص دارد و به نام دریاسالار افسانه‌ای ترک، پیری رئیس نامگذاری شده است. دانشگاه پیری رئیس در حال حاضر دارای بیش از 5000 دانشجو می‌باشد.

دانشگاه پیری رئیس برنامه‌های مختلفی را با تمرکز بر مطالعات و آموزش دریایی در دانشکده‌های دریانوردی، اقتصاد و علوم اداری، حقوق و مهندسی ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین دارای یک مدرسه حرفه‌ای دریایی، مدرسه زبان انگلیسی و سایر موسسات وابسته می‌باشد.

دانشگاه پیری رئیس دارای رتبه 6412 در بین دانشگاه‌های جهان و همچنین رتبه 131 در بین دانشگاه‌های ترکیه است. این دانشگاه به دلیل تخصص خود در مطالعات دریایی شهرت زیادی دارد. این دانشگاه توسط موسسه CFA به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه پیری رئیس توسط بنیاد معتبر آموزش دریایی ترکیه تاسیس شده است. این دانشگاه مفتخر است که با استانداردهای دانشگاه‌های غربی رقابت کند. این وجه تمایز دانشگاه پیری رئیس با دیگر دانشگاه‌های مرتبط با مطالعات دریانوردی ترکیه است. این دانشگاه به دانشجویان خود کمک می‌کند تا به نقطه جدیدی در تعالی و تخصص دریایی دست یابند.

این دانشگاه دارای یک کشتی به همین نام است که 127.59 متر طول، 10.870 تن وزن، 18.5 گره حداکثر سرعت و ظرفیت 564 مسافر را دارد که تجهیزات و امکانات کلاسی را برای آموزش نظری و عملی برای دانشجویان فراهم می‌کند.

هدف دانشگاه پیری رئیس پرروش دانشجویانی آموزنده، آزاد اندیش،خلاق و کارآفرین است که می‌توانند در قالب یک تیم فعالیت کنند و خود را بهبود بخشند و مهارت‌های پژوهشی خود را توسعه دهند، مردم را دوست دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارند و دارای مسئولیت اجتماعی و آگاهی مدنی هستند.

چشم انداز دانشگاه پیری رئیس ارائه آموزش با کیفیت و در سطح استانداردهای جهانی، انجام تحقیقات در محیطی رقابتی و ایجاد هم افزایی میان آموزش حرفه‌ای و آکادمیک است.

نمایی از سالن پذیرایی دانشگاه پیری رئیس

پردیس و امکانات

زیرساخت‌های دانشگاه پیری رئیس عمدتا از ساختمان از ساختمان‌های دانشگاهی، کلاس‌های درس، آزمایشگاه علوم، کافه تریا و اتاق‌های بازی برای تفریح و اوقات فراغت دانشجویان تشکیل شده است. همچنین امکانات ورزشی چند منظوره، مراکز بهداشتی و اتاق‌های کنفرانس، سینما و سالن تئاتر نیز در محوطه دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه دارای آخرین فناوری و سیستم‌های اطلاعاتی است و کشتی اختصاصی خود را برای آموزش‌های عملی و تئوری دارد. دانشگاه پیری رئیس دارای یک پردیس در منطقه توزلا، استانبول ترکیه است. محوطه این پردیس 60000 متر مربع است و از هشت بلوک به هم پیوسته تشکیل شده است. دانشجویان در این پردیس به ساختمان‌های مسکونی، دانشگاهی، تفریحی و ورزشی و امکانات مدرن دسترسی دارند.

کتابخانه دانشگاه پیری رئیس منابع و خدمات جامعی را برای حمایت از نیازهای پژوهشی، آموزشی و یادگیری جامعه دانشگاهی پیری رئیس ارائه می‌دهد. این کتابخانه مجموعه‌هایی را ایجاد می‌کند که از اهداف یادگیری و تدریس یک موسسه علمی قوی پشتیبانی می‌کند. این کتابخانه دسترسی فکری و فیزیکی به منابع را فراهم می‌کند و اعضای جامعه را به سمت کسب مهارت‌های تحقیقاتی و فنی راهنمایی می‌کند.

دانشگاه پیری رئیس گزینه‌های اقامتی مختلفی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد. زندگی مسکونی در دانشگاه پیری رئیس با تعدادی از کارکنان و اعضای هیئت علمی مختلف برای ایجاد یک تجربه مسکونی معنادار و با هدف کمک به دانشجویان در زندگی آینده امکان‌پذیر است. معاونت امور دانشجویی دانشگاه پیری رئیس معتقد است که یادگیری در همه جا اتفاق می‌افتد و تنها مختص کلاس درس نیست.

دانشگاه پیری رئیس تمامی دانشجویان دوره کارشناسی را تشویق به سکونت در خوابگاه‌های پردیس دانشگاه و شرکت در برنامه غذایی ارائه شده توسط این دانشگاه شرکت کنند. برخی از ویژگی‌های این خوابگاه‌ها عبارتند از:

دانشگاه پیری رئیس خدمات اقامتی خارج از پردیس دانشگاه را به دانشجویانی که مایل به اقامت در خارج از محوطه دانشگاه هستند را ارائه می‌دهند. دانشجویانی که مایل به سکونت در خارج از محوطه هستند، باید معیارهایی را رعایت کنند و از رئیس دانشگاه تاییدیه دریافت کنند. بر این اساس، دانشجویان پس از دریافت تاییدیه می‌توانند در خارج از دانشگاه سکونت داشته باشند. به طور کلی، دانشجویان محل اقامت در خارج از محوطه دانشگاه را اقتصادی‌تر می‌دانند.

نمایی زیبا از دانشگاه پیری رئیس

دانشجویان دانشگاه پیری رئیس تشویق به زندگی در اقامتگاه‌های سنتی می‌شوند تا در سال اول تحصیل خود از اتاق‌های خود بیرون بیایند و با افراد جدید ملاقات کنند و شروع به ایجاد روابط دوستانه برای تمام عمر کنند. دانشجویان می‌توانند با دوستان خود در مناطق و گالری‌های ملاقات دیدار کنند و از جلسات گروهی یا فردی خود در مناطق مطالعه تعیین شده لذت ببرند.

دانشگاه پیری رئیس خدمات بهداشتی مانند مراقبت‌های اولیه، خدمات بهداشتی مردان و زنان، معاینات فیزیکی، تجهیزات، تست STD و بسیاری خدمات دیگر را ارائه می‌دهد. این مرکز بهداشتی به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته به روی دانشجویان و کارکنان باز است و دارای یک پزشک متخصص، یک روانشناس و دو پرستار می‌باشد.

دانشگاه پیری رئیس از تعادل عاطفی، محیطی، مالی، فکری، جسمی، اجتماعی و رفاهی دانشجویان حمایت می‌کند. این دانشگاه دارای مجموعه‌ای از خدمات برای حمایت از سلامت و تندرستی دانشجویان ازجمله خدمات مشاوره و سلامت، مراقبت‌های پزشکی و اورژانسی، منابه سلامتی، امکانات ورزشی و تفریحی می‌باشد. دانشجویان همچنین می‌توانند از تعدادی خدمات مانند مشاوره بهداشت و روان و گروه‌های مشاوره‌ای بهره‌مند شوند. دانشجویان همچنین می‌توانن در فعالیت‌های آرامش بخش مانند موسیقی، مدیتیشن و… شرکت کنند.

دانشگاه پیری رئیس دارای اتحادیه باشگاه‌‌های دانشجویی است که مسئولیت انواع باشگاه‌ها، انجمن‌ها، کلوپ‌های سرگرمی، باشگاه‌های مرتبط با برنامه‌های تحصیلی، باشگاه‌های دانشجویی بین‌المللی، باشگاه‌های مذهبی و فرهنگی را بر عهده دارد. اتحادیه دانشجویی همچنین هرساله تعدادی رویداد و جشنواره‌های مختلف را برای دانشجویان برگزار می‌کنند. دانشجویان می‌توانند بخشی از سایر سازمان‌های دانشجویی در شهر باشند و ارتباطات خود را فراتر از دانشگاه گسترش دهند.

دانشگاه پیری رئیس برای ارائه خدمات پشتیبانی و توسعه دانشجویی اهمیت زیادی قائل می‌شود تا پشتیبانی لازم را به جامعه پردیس این دانشگاه با آموزش، ابزار و پشتیبانی پیرامون مسائل موفقیت دانشجویان در تمام زمینه‌ها ارائه دهد.

دانشگاه پیری رئیس پشتیبانی ویزا و مهاجرت را ارائه می‌دهد و به دانشجویان بین‌المللی در زمینه شرایط ویزا، مقررات مهاجرت، مقررات مالیاتی و استخدامی و با ارائه پشتیبانی در امور شخصی، علمی و فرهنگی کمک می‌کند. دانشگاه پیری رئیس از دانشجویان بین‌المللی به عنوان اعضای حیاتی جامعه دانشجویی خود استقبال می‌کند.

دانشگاه پیری رئیس فعالیت‌های ورزشی زیادی مانند بسکتبال، واترپلو، شنا، یوگا، شطرنج، تنیس روی میز را برای دانشجویان فراهم نموده است. بسیاری از رویدادهای رقابتی و غیر رقابتی دیگر مانند تناسب اندام، کلاس‌های HIT برای سلامت جسمانی و تناسب اندام سازماندهی شده است.

دانشگاه پیری رئیس مجموعه‌ای از غذاها را در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام به همراه میان وعده‌های خوشمزه به دانشجویان در سالن‌های غذاخوری ارائه می‌دهد. مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز در کافه تریاها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان به غذاهای سالم و با قیمت مناسب دسترسی خواهند داشت. حتی دانشجویان با نیازهای غذایی خاص نیز می‌توانند در صورت درخواست از غذاهای مناسب لذت ببرند.

دانشجویان می‌توانند تجریه‌های جدیدی را در اطراف دانشگاه پیری رئیس کشف کنند. یکی از این تجربه‌ها، رانندگی در مسیر زیبا و منظره ساحل در نزدیکی دانشگاه است.در اطراف دانشگاه مکان‌های تفریحی بکر مناسب خانواده‌ها و دانشجویان وجود دارد. از مکان‌های دیگر موجود در اطراف دانشگاه می‌توان به ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکانی، آب انبار باسیلیکا و… اشاره کرد.

معرفی دانشکده های دانشگاه پیری رئیس

دانشکده‌های دانشگاه پیری رئیس

دانشگاه پیری رئیس طیف وسیعی از برنامه‌ها از جمله هنر و علوم، اقتصاد و خدمات اداری، حقوق و علوم اجتماعی را ارائه می‌دهد. برنامه‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی شامل:

برنامه‌های تحصیلات تکمیلی

دوره‌های معروف در دانشگاه پیری رئیس عبارتند از:

شهریه دانشگاه پیری رئیس

شهریه دانشگاه پیری رئیس

دانشگاه پیری رئیس یک دانشگاه خصوصی است و بنابراین دارای میزان شهریه بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی ترکیه می‌باشد. لازم به ذکر است میزان شهریه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می‌باشد. برای اطلاع دقیق از میزان دقیق شهریه هر رشته به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

شرایط درخواست و اخذ پذیرش

دانشگاه پیری رئیس یک دانشگاه خصوصی در استانبول است که به صورت تخصصی به آموزش علوم دریانوردی می‌پرازد. این دانشگاه دارای خط مشی پذیرش دانشجویان بر اساس آزمون‌های ورودی (YOS و SAT) می‌باشد. از دیگر شرایط پذیرش این دانشگاه می‌توان به داشتن مدرک مهارت زبان ترکی یا انگلیسی اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این دانشگاه به آدرسpirireis.edu.tr  مراجعه نمایید. زمان درخواست برای برنامه‌هایی که از ترم بهار شروع می‌شوند تا پایان دسامبر و برنامه‌هایی که از ترم پاییز شروع می‌شوند، ماه جولای می‌باشد.

مدارک دانشگاه پیری رئیس

مدارک لازم

تحصیل در دانشگاه پیری رئیس استانبول

دانشگاه‌های ترکیه از نظر سطح علمی و خدماتی که به دانشجویان خود ارائه می‌دهند، جایگاه مناسبی در بین دانشگاه‌های سراسر دنیا دارند. به همین دلیل افراد زیادی از کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت می‌کنند. دانشجویانی که علاقمند به  مطالعات و علوم دریانوردی هستند و به دنبال دانشگاهی با امکانات آموزشی و رفاهی عالی هستند می‌توانند دانشگاه پیری رئیس را برای تحصیل انتخاب کنند. در این مقاله به معرفی دانشگاه پیری رئیس پرداختیم. امید است مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *