021-91305905

دانشگاه بینالی ییلدیریم ارزینجان (Erzincan Binali Yıldırım) یک دانشگاه دولتی واقع در ارزینجان ترکیه است که دارای 10 دانشکده و 12 مدرسه عالی و 5 مرکز تحقیقاتی است. شهر ارزینجان در شرق آنکارا و در دشتی سرسبز واقع شده‌ است. این دانشگاه در تاریخ 1 مارس 2006 تأسیس شد. دانشکده آموزش این دانشگاه در سال 1967 و دانشکده حقوق در سال 1987 تأسیس شدند. در حال حاضر بیش از 25000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

برنامه‌ها و دوره‌ها

دانشگاه ارزینجان طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در دانشکده‌های دندانپزشکی، داروسازی، آموزش، هنر و علوم، هنرهای زیبا، حقوق، اقتصاد و علوم اداری، الهیات، مهندسی و معماری، علوم بهداشت، پزشکی، علوم ورزشی و… ارائه می‌دهد.

همچنین دانشگاه ارزینجان برنامه‌های کارشناسی را در رشته‌های هنر، علوم انسانی، تجارت، مدیریت، ادبیات ترکی، روابط بین‌الملل، پزشکی، بهداشت حرفه‌ای، مهندسی و تعدادی دیگر از رشته‌ها ارائه می‌دهد.

این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی ارشد را در رشته‌های هنر، هنرهای زیبا، علوم انسانی، تجارت، مدیریت، علوم اجتماعی، مردم شناسی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، مهندسی، علوم داده، علوم کامپیوتر، فناوری و … به دانشجویان ارائه می‌کند.

دستاورد_های_دانشگاه_بینالی_ییلدریم_ارزینجان

دستاوردهای دانشگاه

دانشگاه ارزینجان بر اساس رتبه بندی CWUR-Center در بین بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه 3919 قرار دارد. رتبه بندی دانشگاه‌های جهان این دانشگاه را در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار داده‌است. دانشگاه ارزینجان در بین دانشگاه‌های ترکیه در رتبه 76 قرار دارد.

دانشگاه ارزینجان بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خود اعطا می‌کند. بسیاری از بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان ورودی جدید در طول فرایند پذیرش اعطا می‌شود و مشروط بر اینکه دانشجو شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی را حفط کند، قابل تمدید هستند. این دانشگاه همچنین بخشی از رصدخانه Magna Charta و شبکه دانشگاهی دریای سیاه است.

دانشگاه ارزینجان به طور رسمی توسط YOK-Yuksekogeretim که یک شورای معتبر آموزش عالی در ترکیه است به رسمیت شناخته شده ‌است. این دانشگاه دارای کشتی‌های تحقیقاتی و کشتی‌های هماهنگ کننده با موسسه تحقیقاتی و کاربردی علوم رایانه، هماهنگی تحقیقات و آموزش آناتولی شرقی و هماهنگی تحقیقات استراتژیک است.

نمای_کلی_از_دانشگاه_بینالی_ییلدریم_ارزینجان

زیرساخت‌ها

زیرساخت‌های دانشگاه ارزینجان از ترکیبی پویا از ساختمان‌های تاریخی و مدرن و مجموعه‌ای از امکانات دانشجویی تشکیل شده‌است. پردیس دانشگاه ارزینجان در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و دسترسی آسان به اکثر امکانات رفاهی و حمل و نقل را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

پردیس‌های دانشگاه ارزینجان

پردیس‌ دانشگاه ارزینجان مساحتی در حدود 17 کیلومتری از شهر اصلی قرار گرفته و در امتداد خیابان هالیت پاشا واقع شده است. پردیس دانشگاه ارزینجان در یک منطقه شهری با امکانات رفاهی مدرن واقع شده است. این پردیس دارای یک منطقه اجتماعی است که دارای کافه تریا، کافه‌ها، رستوان‌های مختلف است. همچنین در محوطه پردیس این دانشگاه دستگاه‌های خودپرداز، داروخانه، فروشگاه‌های مختلف و سالن سینما قرار دارند.

کتابخانه دانشگاه ارزینجان دارای 126000 نسخه کتاب چاپی و در مجموع 141000 انتشارات از بیش از 15000 کتاب الکترونیکی است. علاوه براین، 29 سالن مطالعه و 3 سالن اجتماعات در ساختمان کتابخانه وجود دارد. این کتابخانه همچنین یکی از بزرگترین کتابخانه‌های شرق ترکیه است.

خوابگاه-دانشجویی_دانشگاه_بینالی_ییلدریم_ارزینجان

خدمات مسکن

دانشگاه ارزینجان گزینه‌های زیادی برای اقامت دانشجویان در داخل و خارج از محوطه دانشگاه ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای پردیس بزرگ، کلوپ‌های دانشجویی فعال و امکانات ورزشی است. تمامی امکانات در سطح کیفیت جهانی و مدرن برای آسایش و راحتی دانشجویان فراهم شده‌است. در محوطه دانشگاه همچنین پارکینگ و امکانات دسترسی معلولان نیز وجود دارد.

دانشگاه ارزینجان دارای 10 خوابگاه است. بیشتر این خوابگاه‌ها در مرکز شهر قرار دارند. علاوه بر این، خوابگاه‌ها و آپارتمان‌های خصوصی در مرکز و مناطق مختلف شهر ارزینجان به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند. برخی از ویژگی‌های این خوابگاه‌ها عبارتند از:

دانشگاه ارزینجان دارای مسکن‌هایی در نزدیکی محوطه دانشگاه است که برای دانشجویانی که مایلند خارج آر محوطه دانشگاه اقامت داشته باشند، در دسرس است. دانشجویان می‌توانند در صورت لزوم از دانشگاه در مورد قراردادهای اجاره و … کمک بگیرند.

دانشگاه ارزینجان خدمات پزشکی نظیر پزشک عمومی، سلامت روان، پزشکی ورزشی و… را به‌طور کاملاً رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشگاه ارزینجان دارای باشگاه‌ها و انجمن‌های دانشجویی متعددی از جمله باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌های سرگرمی، باشگاه‌های دانشجویی بین‌المللی، باشگاه‌های مذهبی و فرهنگی است. اتحادیه دانشجویی نیز هر ساله رویدادها و جشنواره‌های مختلف برای دانشجویان برگزار می‌کند. دانشجویان همچنین می‌توانند عضو سایر انجمن‌های دانشجویی مانند انجمن کوهنوردی، انجمن جوانان اجتماعی، انجمن تاریخ، انجمن ورزشی طبیعت، انجمن حفاظت از محیط زیست، انجمن ادبیات، انجمن پردازش داده‌ها و… شوند.

امکانات_ورزش_دانشگاه_بینالی_ییلدریم_ارزینجان

امکانات ورزشی

دانشگاه ارزینجان فعالیت‌های ورزشی زیادی مانند فوتبال، وزنه برداری، بوکس، تکواندو، جودو و تیر اندازی با کمان را به دانشجویان ارائه می‌دهد. امکان شرکت در ورزش‌های طبیعی مانند پیاده روی در کوه مونزور، رفتینگ در فیرات، پاراگلایدر، کمپینگ، صخره نوردی، قایق رانی، موج سواری و ورزش‌های زمستانی برای دانشجویان فراهم شده‌است.

امکانات تغذیه

دانشگاه ارزینجان وعده‌های غذایی را در سالن‌های غذاخوری مختلف در سراسر پردیس برای دانشجویان و کارکنان ارائه می‌دهد. 4 سالن غذاخوری که از 2000 – 2500 نفر در هر روز پذیرایی می‌کنند. هزینه‌های غذا به نفع دانشجویان تنظیم می‌شود. همچنین غذاخوری‌ها و کافه تریاهایی وجود دارد که غذاهای متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

شغل_های_دانشجویی_دانشگاه_ارزینجان

مشاغل پاره وقت

دانشگاه ارزینجان زمینه فرصت‌های شغلی در انواع مشاغل را برای دانشجویان در هر بخشی فراهم می‌کند. علاوه بر مزایای مالی، این مشاغل به دانشجویان کمک می‌کنند تا مهارت‌های حرفه‌ای را توسعه دهند. لازم به ذکر است که دانشجویان مقطع کارشناسی در سال اول تحصیلی مجاز به کار کردن نیستند.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا 24 ساعت در هفته با مجوز کار خود در این مشاغل سهمی داشته باشند. این دانشگاه دارای یک برنامه تحرک کارآموزی است تا به همه دانشجویان کمک کند فرصت‌هایی برای تجربه کاری کسب کنند.

دانشکده_های_دانشگاه_بینالی_ییلدریم_ارزینجان

دانشکده‌های دانشگاه ارزینجان

دانشجویان بین‌المللی دانشگاه ارزینجان

دوره‌های ارائه شده در دانشگاه ارزینجان

دانشگاه ارزینجان طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در دانشکده‌های دندانپزشکی، داروسازی، آموزش، هنر و علوم، هنرهای زیبا، حقوق، اقتصاد و علوم اداری، الهیات، مهندسی و معماری، علوم بهداشت، پزشکی، علوم ورزشی و… برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

برنامه‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی شامل:

و برنامه‌های تحصیلات تکمیلی ارائه شده عبارتند از:

دانشگاه ارزینجان از دانشجویان بین‌المللی که متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند استقبال می‌کند. جامعه دانشجویی در تمام طول تحصیل خود در این دانشگاه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

آزمون_مورد_تایید_دانشگاه_بینای_ییلدریم_ارزینجان

شرایط درخواست در دانشگاه ارزینجان

دانشجویان خارجی برای پذیرش در این دانشگاه موظف به شرکت در آزمون YOS هستند.

محل درخواست: وبسایت دانشگاه به آدرس https://ebyu.edu.tr

اطلاعات زیر هنگام تکمیل درخواست مورد نیاز است:

رشته_های_دانشگاه_بینالی_ییلدریم_ارزینجان

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

تسلط قوی به زبان انگلیسی برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های ترکیه ضروری است. دانشجویان برای اینکه بتوانند پذیرش موفقیت آمیزی در دانشگاه ارزینجان داشته باشند، باید آیلتس را با حداقل نمره 6 تکمیل کنند.

تحصیل در دانشگاه بینالی ییلدریم ارزینجان

تحصیل در ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت دانشجویان است. از مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به هزینه کم زندگی نسبت به کشورهای اروپایی، کیفیت بالای آموزش، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر و… اشاره کرد. این کشور امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در سطح جهان به شمار می‌آید. در این مقاله به طور مختصر به معرفی دانشگاه ارزینجان پرداختیم. امید است خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *