021-91305905

تحصیل در ساکاریا + هزینه زندگی + معرفی دانشگاه ها

تحصیل-در-ساکاریا

فهرست مطالب

در کنار شهر استانبول، مخزن تمدن عثمانی و تاریخ غنی آن، در واحه‌ای از زیبایی‌ها و طبیعت جذاب و شگفت انگیز، استان معروف ترکیه، ساکاریا قرار دارد. نام شهر ساکاریا، به دلیل زیبایی خاص و متمایز که آن را از سایر استان‌های ترکیه متمایز می‌کند، مزیت‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای که دارد و نزدیک بودن آن به پایتخت تجارت و گردشگری ترکیه استانبول، در بین علاقمندان به گردشگری و سفر بسیار محبوب است. ساکاریا در شمال غربی آنکارا، پایتخت ترکیه واقع شده است. این استان از شرق با استان‌های دوزچه و بولو، از شمال با استان‌های بیلجیک و بورسا و از شمال با استانبول همسایه است. ساکاریا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای منطقه ار نظر جمعیت و توسعه است. بیش از 1 میلیون نفر در ساکاریا زندگی می‌کنند و این شهر در منطقه مرمره ترکیه قرار دارد. ساکاریا از نظر صنعت، کشاورزی، گردشگری و آموزش جزو شهرهای توسعه یافته ترکیه به شمار می‌رود. ساکاریا دارای 2 دانشگاه دولتی از با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است و از این رو مورد توجه بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی موضوع تحصیل در ساکاریا خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

 آب و هوای ساکاریا

ساکاریا در ارتفاع 29.87 متری از سطح دریا، آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوبی دارد. آب و هوای این شهر تحت تاثیر موقعیت شهر در ساحل دریای سیاه و جزیره مرمره قرار گرفته است و آب و هوای معتدل مرطوبی به آن بخشیده است. میانگین  میانگین دمای ساکاریا در فصل تابستان 19.3 درجه در ماه جولای که گرم‌ترین ماه سال است، می‌باشد. متوسط دمای ساکاریا در ژانویه حدود 3.6 درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی بین 37 میلی لیتر در مارس و 73 میلی متر در ژوئن متغیر است. مناطق ساحلی ساکاریا مشرف به دریای سیاه آب و هوای تابستانی مطبوعی دارد. اگر علاقمند به تحصیل در ساکاریا هستید، خود را برای زندگی در این آب و هوا آماده کنید.

مهم‌ترین شهرهای ساکاریا

استان ساکاریا از 16 شهر تشکیل شده است که این شهر ها بر اساس اهمیت و تراکم جمعیت عبارتند از:

  • آداپازاری
  • سروان
  • آکیازی
  • ارنلر
  • هندک
  • کاراسو
  • گیوه
  • عارفیه
  • ساپانچا
  • پاموکووا
  • فریزلی
  • کاینارکا
  • کوچالی
  • سوغوتلو
  • کاراپورچک
  • تاراکلی

شهر آداپازی مرکز استان ساکاریا محسوب می‌شود و قدمت آن به قرن دوازدهم قبل از میلاد می‌رسد. بناهای تاریخی که نشان دهنده تمدن غنی و مهم منطقه مانند پنج پل تاریخی و سایر بناهای مهم و امکانات مدرن مانند پارک‌ها، خدمات شهری و مراکز خرید در ساکاریا وجود دارند.

شهر ساکاریا ترکیه علاوه بر زیبایی طبیعی و آب و هوای متنوع، آثار و مکان‌های تاریخی بسیاری نیز دارد. اگر علاقمند به تحصیل در ساکاریا هستید، دیدن از مکان‌های دیدنی ساکاریا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مکان-های-دیدنی-ساکاریا

مکان‌های دیدنی ساکاریا

در کشور ترکیه مقاصد گردشگری مختلفی وجود دارد که با تحصیل در ساکاریا می‌توانید از تعدادی از آن‌ها دیدن کنید. مکان‌های دیدنی ساکاریا شامل بناهای تاریخی، مکان‌های طبیعی زیبا و جاذبه‌های توریستی هستند. شهر های ساکاریا و آداپازاری در دوران امپراطوری عثمانی به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از اهمیت زیادی برخوردار بودند و یادگاری‌های بیزانسی و رومی و همچنین آثار عثمانی در این شهرها باقی مانده است. قدمت این آثار به دوران معمار سنان بر می‌گردد. از جمله این آثار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پل جاستینیانوس

این پل 1500 سال پیش در دوران بیزانس ساخته شده است و بر روی رودخانه ساکاریا قرار دارد. این پل، قسطنطنیه، پایتخت امپراطوری بیزانس و استان‌های شرقی را به هم متصل می‌کرد و امروزه به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی مهم ساکاریا شناخته می‌شود. پل جاستینیانوس حدود 15 قرن قدمت دارد و یکی از طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین پل‌های ترکیه محسوب می‌شود. رودخانه ساکاریا زیر این پل جریان دارد. طول پل جاستینیانوس 265 متر و از 12 طاق با 7 تسمه سنگ تشکیل شده است.

قلعه هارمانتپه

این قلعه در شمال ساکاریا قرار دارد و تاریخ ساخت آن به قرن دوازدهم پس از میلاد باز می‌گردد. قلعه هارمانتپه توسط بیزانس‌ها در تلاش برای جلوگیری از حملات ترکیه به رودخانه ساکاریا ساخته شده است و دیوارها و برج‌های این قلعه هنوز پابرجا هستند. این قلعه یکی از مکان‌های دیدنی است که در هنگام تحصیل در ساکاریا می‌توانید از آن دیدن کنید.

مسجد اورهان

مسجد اورهان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های عثمانی در منطقه است زیرا ساکاریا از اولین شهرهایی است که عثمانی‌ها در آن زندگی می‌کردند. مسجد اورهان در سال 1325 پس از میلاد مسیح ساخته شده است و مصالح اصلی استفاده شده در آن چوب بود. این مسجد در سال 1892 پس از میلاد تخریب شد و بازسازی شده است و از آن زمان با طرح فعلی حفظ شده است.

مسجد شیخ مصلح‌الدین

این مسجد توسط شیخ مصلح‌الدین در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است. دیوارهای بیرونی مسجد در جریان اصلاحاتی که در سال 1820 میلادی در مسجد انجام شد با چوب پوشانده شده است. این مسجد در حال حاضر دارای یک برجستگی افقی مستطیلی شکل و یک مناره سنگی با یک بالکن است. اگر از علاقمندان به تاریخ ترکیه و تحصیل در ساکاریا هستید، این مسجد یکی از مکان‌های دیدنی است که دیدن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نمایی-از-موزه-سقاریه-در-ساکاریا

موزه ساکاریا

موزه ساکاریا که به موزه ترکی آداپازی نیز معروف است، در سال 1915 به‌عنوان محلی برای سکونت باها بی، یکی از فرماندهان نظامی ترکیه ساخته شد، در سال 1918 به‌عنوان وزارت ترکیه خریداری شد و در تاریخ 21 ژوئن به‌عنوان موزه افتتاح شد. موزه ساکاریا در خیابان Mili Egemenlik واقع شده است. در این موزه عمدتا آثار مرتبط با فرهنگ و تمدن ترکیه قرار دارند. در این موزه می‌توان آثار فاخر و ارزشمندی از تاریخ ترکیه یافت. این موزه برای علاقمندان به تحصیل در ساکاریا که به تاریخ ترکیه علاقمند هستند، مکانی دنج برای لذت بردن از آخر هفته است.

مهم‌ترین ویژگی ساکاریا زیبایی‌های طبیعی آن است که شامل رودخانه‌ها، فلات‌ها و جنگل‌ها است و به گردشگران اجازه می‌دهد از طبیعت بکر و این مناطق زیبا لذت ببرند. از جمله مهم‌ترین این مکان‌ها عبارتند از:

دریاچه بیرزار

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های ترکیه محسوب می‌شود. در آغاز بهار این دریاچه پر از انواع پرندگان مهاجر مانند قو می‌شود. فضای اطراف دریاچه بیرزار به پارکی برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است و مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی در این مکان ایجاد شده است. می‌توان با قایق در اطراف دریاچه حرکت کرد و از زیبایی‌های آن لذت برد.

رودخانه ساکاریا

رودخانه ساکاریا 428 کیلومتر طول دارد و عرض آن بین 60 تا 150 متر است. رودخانه ساکاریا سومین رود در ترکیه از نظر طول است. این رودخانه از کوه‌های افیون سرچشمه می‌گیرد و در مجاورت ساکاریا به ساحل دریای سیاه می‌ریزد. این رودخانه به دلیل طبیعت غنی، زیبا و متنوع خود بین درختان سبز انبوه با منظره‌ای با شکوه از دیگر رودخانه‌های ترکیه متمایز است. وجه تمایز این رودخانه این است که نبردی تاریخی در سال 1919 بین ترکیه و یونان در رودخانه ساکاریا رخ داد و 22 روز به طول انجامید. اگر علاقمند به تحصیل در ساکاریا هستید و به دنبال مکانی دنج برای لذت بردن از آخر هفته خود هستید، با دیدن از مکان‌های مشرف به این رودخانه از زیبایی‌های فوق‌العاده آن لذت ببرید.

دریاچه ساپانچا

ساپانچا نام شهری در ناحیه مرمره و استان ساکاریا است که دارای دریاچه‌ای با طبیعت شگفت انگیز است. دریاچه ساپانچا یکی از زیباترین دریاچه‌های طبیعی جهان است. مجموعه‌های رفاهی و گردشگری زیادی در داخل و خارج این شهر برای بازدید کنندگان فراهم شده است. دریاچه ساپانچا دارای منظره‌ای زیبا، زیبایی درخشان و آرامشی مسحور کننده است. دریاچه ساپانچا با جنگل‌های سرسبز ترکیب شده است و قدم زدن در مسیر اختصاصی پیاده روی دریاچه و غذاخوردن در کنار رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت در هنگام تحصیل در ساکاریا است. در نزدیکی این دریاچه مجموعه‌های تفریحی بسیاری نیز وجود دارد.

پارک طبیعی ایل اورمانی

با وجود طبیعت بکر ساکاریا، در نقاط مختلف این استان سرسبز، پارک‌های طبیعی زیادی وجود دارد که در هنگام تحصیل در ترکیه می‌توانید در آن‌ها وقت بگذرانید و از هوای پاک آن لذت ببرید. پارک طبیعی ایل اورمانی یکی از این پاک‌ها است که با امکانات رفاهی مختلف به مکانی مناسب برای سفرهای خانوادگی و دوستانه تبدیل شده است و افراد با خیال راحت می‌توانند ساعت‌ها در این پارک‌ها به تفریح بپردازند. در این پارک مسیری مخصوص دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی ساکاریا می‌توان به آبشار ماسوکیه، آبشار دوغان چای، آسمان نمای سردیوان ، پارک ملی پویرازلار و موزه فرهنگی و زلزله ساکاریا اشاره کرد.

هزینه-زندگی-در-ساکاریا

زندگی در ساکاریا

ساکاریا یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که در شمال غربی این کشور قرار دارد و با استانبول 148 کیلومتر و با پایتخت این کشور، آنکارا 305 کیلومتر فاصله دارد. جمعیت ساکاریا حدود 1 میلیون نفر است که 60 درصد آن‌ها در شهرها و 40 درصد در روستاها سکونت دارند و در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند. ساکاریا به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ترکیه معروف است و با جاذبه‌های طبیعی خود میزبان گردشگران و دانشجویانی است که این شهر را برای تحصیل در ترکیه انتخاب می‌کنند.

هزینه زندگی در ساکاریا به صورت میانگین حدود 302 دلار در ماه برآورد می‌شود و با توجه به هزینه تحصیل در دیگر شهرهای ترکیه بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. این شهر در رتبه 99 از 128 شهر ترکیه از نظر هزینه‌های زندگی قرار دارد. میانگین قیمت اجاره آپارتمان در ساکاریا 300000 تا 350000 لیر می‌باشد.

به طور کلی ساکاریا با وجود مجاورت با استانبول و زیبایی‌های طبیعی فراوان از تراکم جمعیت بالایی برخوردار نیست. شرکت حمل و نقل عمومی شهرداری ساکاریا خدمات حمل و نقل را در شهرهای ساکاریا و به تمام مناطق ترکیه به افراد ارائه می‌دهد. خطوط اتوبوس شهری در ساکاریا در 30 خط اتوبوس فعالیت می‌کنند. با توجه به این امر در هنگام تحصیل در ساکاریا دغدغه حمل و نقل را نخواهید داشت.

تحصیل در ساکاریا

ساکاریا یکی از استان‌های ترکیه است که در منطقه مرمره و در یای سیاه واقع شده است و به دلیل مجاورت با استانبول، به دلیل زیبایی‌های طبیعی، هزینه‌های تحصیل و زندگی به صرفه و  شهرت دارد. این شهر ب برخورداری از 2 دانشگاه دولتی یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه به‌حساب می‌آید و دانشجویان بین‌المللی زیادی ساکاریا را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. ساکاریا دارای دو دانشگاه دولتی است که با ارائه امکانات آموزشی و رفاهی در سطح بین‌المللی، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی دانشجویان در ترکیه تبدیل کرده است. این دو دانشگاه شامل دپارتمان‌ها، کالج‌ها، موسسات عالی، هنرستان‌ها و موسسات تحصیلات تکمیلی هستند که تمامی رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند. به لطف زیرساخت‌های قوی که هم دانشگاه ساکاریا و هم دانشگاه کابردی ساکاریا از آن‌ها برخوردارند، از آزمایشگاه‌ها، دفاتر، سالن‌ها و کلاس‌های درس گرفته تا خوابگاه‌های دانشجویی، و با توجه به ابزارهای آموزشی پیشرفته، امکانات اجتماعی و فرهنگی و در دسترس بودن کادر آموزشی بسیار ماهر، می‌توان گفت که تحصیل در ساکاریا بسیار توسعه یافته است. دانشگاه‌های ساکاریا به خوبی آمادگی پذیرش دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این شهر را فراهم نموده‌اند.

دانشگاه‌های ساکاریا

1. دانشگاه ساکاریا (Sakarya University)

دانشگاه ساکاریا یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که در 3 ژوئیه 1992 در ساکاریا تاسیس شد. دانشگاه ساکاریا یکی از معدود دانشگاه‌های دولتی است که در دهه 90 در ترکیه تاسیس شد و توانست واحدهای اداری و زیرساخت‌های آکادمیک و فنی خود را با سرعتی فوق‌العاده توسعه دهد و جایگاه خود را در سطح ملی و بین‌المللی تثبیت کند. دانشگاه ساکاریا از طریق 13 دانشکده، 5 موسسه مطالعات عالی و مدارس حرفه‌ای فرصت‌های آموزشی را برای دانشجویان محلی و بین‌المللی فراهم می‌کند و از زبان‌های ترکی و انگلیسی در آموزش برنامه‌های خود استفاده می‌کند. دانشگاه ساکاریا در طول سه دهه فعالیت آکادمیک خود جوایز بین‌المللی زیادی را دریافت کرده است که توسط موسسات علمی اروپایی و بین‌المللی صادر شده‌اند. این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در ساکاریا و ترکیه به شمار می‌رود. دانشگاه ساکاریا مقالات علمی متعددی را در زمینه‌های مختلف ارائه داده است و قراردادهای همکاری با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر سطح جهان امضا کرده است. این دانشگاه همچنین در برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند اراسموس شرکت کرده و امکان تحصیل دانشجویان خود در بهترین دانشگاه‌های دنیا را فراهم نموده است.  دانشگاه ساکاریا در بین دانشگاه‌های ترکیه در رتبه 23 و در بین بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه 1512 قرار دارد. دانشگاه ساکاریا طیف مختلفی از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین و پر طرفدارترین رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌توان به دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری، رشته‌های مهندسی و داروسازی اشاره کرد. این دانشگاه 162 برنامه کارشناسی، 155 برنامه کارشناسی ارشد و 87 برنامه دکتری را به دانشجویان ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در دانشگاه ساکاریا یا توجه به رشته، مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. شهریه این دانشگاه از 1500 لیر شروع می شود و تا 22000 لیر برای رشته‌های دانشکده پزشکی می‌رسد. در حال حاضر بیش از 53000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه ساکاریا امکانات رفاهی مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که از جمله این امکانات می‌توان به امکانات پزشکی، امکانات ورزشی، امکانات فرهنگی و اجتماعی و خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد.

2. دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا (Sakarya University of Applied Science)

دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا در تاریخ 18 مه  2018 از دانشگاه ساکاریا جدا شده و به‌عنوان یک دانشگاه دولتی مستقل فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه دارای یک موسسه تحصیلات تکمیلی، یک موسسه عالی، 12 مدرسه حرفه‌ای و 7 دانشکده تشکیل شده است. نکته اساسی که دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا را از دیگر دانشگاه‌های ترکیه متمایز می‌کند این است که این دانشگاه کاربردی جنبه عملی برای علوم حرفه‌ای داشته و با هدف تربیت دانشجویان برای  فارغ‌التحصیلی و ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع برای آن‌ها تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از دو دانشگاه علمی کاربردی در ترکیه است. دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا دارای بیش از 25989 دانشجو می‌باشد. این دانشگاه با تلاش‌های خود در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در سطح ملی و بین‌المللی موفق به کسب رتبه 157 در بین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 8170 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان شده است. مهم‌ترین ویژگی دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا جنبه عملی آموزشی است که به دانشجویان ارائه می‌دهد و از این طریق قصد دارد از تحصیلات و حرفه‌هایی که دانشجویان در کالج‌ها، موسسات عالی و مدارس فنی مختلف تحصیل می‌کنند، برای ایجاد مشاغل مختلف حداکثر استفاده را ببرند. همچنین این دانشگاه با هدف تربیت نیروی کار برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، توسعه سازوکارهای مشارکت جامعه و تبدیل آن‌ها به منفعت، به توسعه علوم اکتسابی دانشجویان کمک می‌کند. این دانشگاه رشته‌های مختلف تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد.از جمله رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌توان به پرستاری، رشته‌های مهندسی، فیزیوتراپی، گردشگری و… اشاره کرد. با توجه به این که دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه می‌باشد، هزینه تحصیل در دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در این دانشگاه از 150 دلار الی 250 دلار متغیر است. دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا با فراهم کردن امکانات مختلف آموزشی و رفاهی می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای تحصیل در ساکاریا باشد.

تحصیل در ساکاریا ترکیه

کشور ترکیه در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه آموزش به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی دانشجویان در سراسر جهان تبدیل شده است. ساکاریا یکی از استان‌های کشور ترکیه است که با وجود جاذبه‌های دیدنی، مراکز خرید مختلف، هزینه زندگی و تحصیل به صرفه و دانشگاه‌های باکیفیت به‌عنوان یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه به شمار می‌رود. این استان در ساحل دریای سیاه قرار دارد و با آب و هوای مطلوب و برخورداری از 2 دانشگاه دولتی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در ترکیه باشد. اگر علاقمند به تحصیل در یکی از شهرهای زیبا، ارزان و کم جمعیت ترکیه را دارید، ما تحصیل در ساکاریا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم. موفقیت شما آرزوی قلبی ما است. نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.