021-91305905

تحصیل در دانشگاه های ترکیه همواره رویای بسیاری از متقاضیان ایرانی است. دانشگاه آرتوکلوی ماردین (Mardin Artuklu University) جزو دانشگاه‌های دولتی ترکیه است که فرصت تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. این دانشگاه دارای چندین دانشکده مختلف است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه آرتوکلوی ماردین در مقایسه با هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

شما متقاضیان عزیز اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید، امیدواریم مقاله ای که توسط موسسه یونی لند در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

آشنایی با دانشگاه آرتوکلوی ماردین

دانشگاه آرتوکلوی ماردین در 17 مه 2007 تأسیس شد. هدف این دانشگاه کمک به رشد فضای اجتماعی و فرهنگی شهر ماردین و محیط اطراف آن است. پردیس دانشگاه آرتوکلوی ماردین در 5 کیلومتری مرکز شهر ماردین واقع شده و در مجموع 9000 دانشجو را آموزش می دهد. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های جوان و در حال توسعه در کشور ترکیه است. این دانشگاه درکنار ارائه تجربه تحصیلی به دانشجویان، فرصت هایی را نیز برای پیشرفت آن ها در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در اختیار قرار می دهد.

تحصیل_در_دانشگاه_آرتوکلوی_ماردین

آشنایی با شهر آرتوکلوی ماردین

این شهر یکی از شهرهای قدیمی و مهم در کشور ترکیه محسوب می شود. ماردین پس از سلطنت اسکندر و جانشینان او تا مدت ها در دست روم و بیزانس بود و پس از جنگ چالدیران تحت تسلط عثمانیان قرار گرفت. قدیمی ترین صومعه ارتدکس سریانی، مسجد ماردین و مدرسه زنیجیریه از جمله مهم ترین آثار تاریخی و فرهنگی این شهر شناخته می شوند. ساکنان این شهر از اهل تسنن، شیعیان و مسیحیان تشکیل شده و زبان مردم آن ترکی و کردی است.

دانشکده‌های دانشگاه آرتوکلو ماردین ترکیه

این دانشگاه دارای 8 دانشکده، سه کالج و دو موسسه مختلف است که فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهند. برخی از مهم ترین دانشکده‌های این دانشگاه دولتی در شهر آرتوکلو به شرح زیر می باشند:

دانشکده معماری

این دانشکده در ماه مه 2007 تأسیس شد. دانشکده معماری قصد دارد با مشارکت در محیط اجتماعی و فرهنگی شهر ماردین و اطراف آن پلی بین دانشگاه های واقع در ترکیه و دانشگاه های خاورمیانه ایجاد کند. این دانشکده دارای یک رویکرد آموزشی خلاق، انتقادی و ابتکاری است و در زمینه ملی و بین المللی فعالیت می کند. هدف از آموزش در این دانشکده تولید دانش علمی با تحقیق در مورد رویدادهای انسانی و علمی، ارائه راه حل برای مشکلات، مشارکت در اجرا و نظارت بر سیاست های طراحی و مهندسی با پیشنهاد آن ها و پرورش افراد دارای حساسیت برای توسعه نتیجه گیری های اخلاقی و زیبایی شناختی جامعه است.

دانشکده ادبیات

این دانشکده نیز در سال 2007 آغاز به کار کرد. دانشکده ادبیات دارای بخش ها و گروه های آموزشی مختلفی است که دانشجویان را جهت ورود به بازارهای کار جهانی آماده می کنند. از جمله گروه های آموزشی موجود در دانشکده ادبیات دانشگاه آرتوکلو ماردین می توان به مردم شناسی، زبان و ادبیات عرب، باستان شناسی، زبان و ادبیات فارسی، فلسفه، علوم آموزشی، جامعه شناسی، تاریخ هنر و غیره اشاره کرد.

دانشکده هنرهای زیبا

گروه های نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، گرافیک، تصاویر متحرک و تلویزیون، هنرهای تجسمی و صنایع دستی از جمله گروه های آموزشی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه آرتوکلوی ماردین می باشند. اولین بخش دانشکده با پذیرش دانشجویان دربخش نقاشی در آگوست 2013 فعال شد. در سال 2015 گروه مجسمه سازی پذیرش دانشجو را آغاز کرد. این دانشکده از سال 2013 اقدام به پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد کرد.

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت

دانشکده اقتصاد و علوم مدیریت این دانشگاه در سال 2010 تأسیس شد و از چهار گروه شامل گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل، گروه اقتصاد، گروه مدیریت و گروه تجارت و تجارت بین المللی تشکیل شده است. این دپارتمان ها دارای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. هدف این دانشکده ارائه فارغ التحصیلان واجد شرایط به بخش خصوصی و دولتی است. هدف اصلی آموزش در مقطع کارشناسی در دانشکده ، کمک به دانشجویان برای کسب مهارت ها و تخصص های اصلی برای بخش خصوصی و دولتی ملی و بین المللی امروز است.

دانشکده علوم بهداشت

این دانشکده با داشتن 4 استاد تمام، 3 استاد دانشیار، 7 مدرس ، 12 دستیار پژوهشی و 807 دانشجو در گروه های پرستاری، مامایی، تغذیه و رژیم درمانی، فیزیوتراپی و توانبخشی، رشد کودکان ، خدمات اجتماعی ، شنوایی شناسی و مدیریت مراقبت های بهداشتی به آموزش دانشجویان می پردازد. مدت زمان تحصیل در این دانشکده سه الی چهار سال می باشد

کارشناسان موسسه یونی لند آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه آرتوکلو ماردین در کشور ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه آرتوکلوی ماردین در ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه Mardin Artuklu تقریبا مانند تمام دانشگاه های ترکیه است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند. از آن جایی که زبان تحصیل در این دانشگاه دولتی انگلیسی و ترکی است؛ در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان الزامی می باشد. فارغ التحصیلی از دبیرستان یا معادل آن از دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه است. 

مدارک_لازم_جهت_ثبت_نام

مدارک لازم

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره های تحصیلی این دانشگاه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

آزمون های قابل قبول

همان طور که عنوان شد، اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه با شرکت در آزمون ورودی همراه است. آزمون یوس از مهم ترین آزمون های ورودی این دانشگاه به حساب می آید. نمره این آزمون از 100 محاسبه شده و هر چهار جواب غلط یک پاسخ درست را حذف می کند. اعتبار این آزمون دو ساله است.

هزینه تحصیل در دانشگاه آرتوکلوی ماردین

از آن جایی که دانشگاه آرتوکلو ماردین جزو دانشگاه‌ های دولتی کشور ترکیه محسوب می ‌شود؛ در نتیجه هزینه تحصیل این دانشگاه در کشور ترکیه در مقایسه با هزینه های تحصیل در دانشگاه ‌های خصوصی این کشور و یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل دانشجویان بر اساس رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

هزینه زندگی

دانشجویان بین المللی این دانشگاه درترکیه علاوه بر هزینه‌ های تحصیل با هزینه ‌های دیگری از جمله هزینه زندگی نیز رو به رو خواهند بود. هزینه ‌های زندگی در این کشور تا حد زیادی به عادات و سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. به طور کلی، برخی از هزینه ‌های زندگی دانشجویی در کشور ترکیه به شرح زیر است:

امکانات دانشگاه آرتوکلوی ماردین

رستوران ها  

بازارها

حمل و نقل 

خدمات (ماهانه)  

ورزش و سرگرمی  

پوشاک و کفش  

اجاره در هر ماه  

رشته های موجود در دانشگاه آرتوکلو ماردین

همان طور که گفته شد، این دانشگاه دارای هشت دانشکده گوناگون است که هر کدام از این دانشکده ها فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. برخی از رشته های تحصیلی پر طرفدار در این دانشگاه به شرح زیر می باشند

هر گونه سوال در رابطه با ادامه تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه آرتوکلوی ماردین در ترکیه را با کارشناسان موسسه یونی لند در میان بگذارید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آرتوکلو ماردین در ترکیه

هر ساله بورسیه تحصیلی توسط موسسه اعتباری و خوابگاهی آموزش عالی به تعداد معینی از دانشجویانی که در دانشگاه ماردین آرتوکلو تحصیل می کنند، ارائه می شود. همچنین به دانشجویان موفق کمک هزینه ای غیرقابل استرداد تعلق می گیرد. علاوه بر این، به دانشجویانی که وضعیت آن ها مشخص شده است نیز از بودجه دانشگاه بورسیه غذایی اهدا می شود تا با جلوگیری از مشکلات مالی بتوانند با کیفیت بالا آموزش ببینند. بنیاد آموزش و پرورش ماردین (MARSEV) به دانشجویانی که توانایی تحصیل در دانشگاه را ندارند ، کمک هزینه غیرقابل اهدا می کند.

رتبه دانشگاه آرتوکلوی ماردین

این دانشگاه جزو دانشگاه های دولتی ترکیه می ‌باشد که همین موضوع باعث افزایش رقابت میان متقاضیان بین المللی به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه شده است. رتبه و رنکینگ این دانشگاه در کشور 143 و در میان سایر دانشگاه های دنیا 5784 می باشد

ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه آرتوکلوی ماردین

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی کشور ترکیه می باشند. در صورتی که آن ها در آزمون های ورودی این دانشگاه و آزمون زبان نمره لازم را کسب کنند، می توانند نامه پذیرش از دانشگاه را اخذ کنند. دانشجویان با ارائه این نامه پذیرش می توانند به سفارت کشور ترکیه مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه به شرح زیر می باشد:

کار دانشجویی در حین تحصیل در دانشگاه Mardin Artuklu در کشور ترکیه

دولت کشور ترکیه به دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد این دانشگاه امکان انجام کارهای پاره وقت و دانشجویی را در حین تحصیل می‌دهد. انجام کارهای دانشجویی می‌تواند هزینه زندگی دانشجویان در این کشور را تا حد زیادی کاهش دهد

تحصیل در دانشگاه آتوکلوی ماردین

دانشگاه آرتوکلوی ماردین از جمله دانشگاه ‌های ترکیه است که هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان بومی و بین المللی از سراسر دنیا می ‌کند. این دانشگاه در برنامه ‌های تبادل دانشجو مانند اراسموس شرکت می ‌کند و دانشجویان امکان تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت. دولت ترکیه امکانی را برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد این دانشگاه فراهم کرده است تا بتوانند به انجام کارهای دانشجویی مشغول شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *