021-91305905

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی | شهریه، مزایا و گزینه ها

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

فهرست مطالب

رشته دندانپزشکی در ترکیه در درجه اول به دلیل فرصت های شغلی فراوان و حقوق رقابتی ارائه شده به فارغ التحصیلان دندانپزشکی در این کشور بسیار مورد توجه است. در نتیجه، علاقه دانشجویان ترک و بین المللی که به دنبال ادامه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی هستند، افزایش یافته است. این افزایش تقاضا منجر به نزدیک شدن نرخ پذیرش در برنامه های دندانپزشکی به برنامه های پزشکی گشته. شورای آموزش عالی ترکیه مقرراتی را اجرا نموده که تعداد دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را محدود می کند تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان داخلی در معرض آسیب نیستند. در نتیجه میزان پذیرش در این رشته ها افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

ترکیه با جمعیت دانشجویی بیش از 260289 نفر، مقصدی بسیار مورد توجه برای دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه به ویژه در میان کسانی که به دنبال تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا مرکز برخی از دانشکده های دندانپزشکی برتر جهان است که در بین 1000 تا 2000 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. نکته شگفت‌ انگیز تر این است که بیش از 20 دانشگاه در ترکیه برنامه ‌های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی و با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌ دهند.

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی را دارید، برخی از موسسات با رتبه بالا هستند که برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند: دانشگاه آنکارا، دانشگاه استانبول، دانشگاه مرمره، دانشگاه استانبول، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه Bahcesehir، دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه Yeditepe، و دانشگاه آلتینباس.

طول دوره کارشناسی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی به طور معمول پنج سال است. وقتی صحبت از شهریه به میان می آید، متوسط هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی بسته به نوع دانشگاهی که انتخاب می کنید، ممکن است از 1835 تا 27500 دلار متغیر باشد. این تفاوت قابل توجه در هزینه ها به این دلیل است که دانشگاه های دولتی ترکیه تحصیلات مقرون به صرفه تری ارائه می دهند؛ اما تنها تعداد کمی از آن ها برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

از نظر آینده شغلی، کار در حوزه دندانپزشکی در ترکیه امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهد. دندانپزشکان تمام وقت در کشور بیش از 200000 دلار آمریکا (734620 درهم) درآمد دارند و صنعت پزشکی در دهه گذشته رشد شغلی 16 درصدی را تجربه کرده است. این موضوع دندانپزشکی در ترکیه را به رشته ای امیدوار کننده برای نسل های آینده تبدیل می کند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چیست؟

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

دانشگاه های ترکیه در زمینه دندانپزشکی سرآمد هستند و در بین 2000 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. آن ها به دلیل آموزش دندانپزشکی استثنایی خود که دارای تکنولوژی روز است، مشهور هستند. علاوه بر این، بیش از 20 دانشگاه در ترکیه برنامه های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. علاوه بر این، هزینه زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و از 4010 تا تقریبا 6000 دلار در سال متغیر است که نیمی از هزینه زندگی در ایرلند است. علاوه بر این، ترکیه یک مقصد محبوب برای گردشگری دندانپزشکی است که فرصت های شغلی متعددی را برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به انجام دندانپزشکی در این کشور ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در ترکیه

بورسیه های مختلفی برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی وجود دارد که در ادامه برخی از موارد قابل توجه را بررسی می کنیم:

  • بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه های تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی نه تنها به دانشجو کمک مالی می کنند بلکه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند تا در دانشگاه و برنامه مورد نظر خود ثبت نام کنند. این موضوع بورسیه تحصیلی ترکیه را از سایر برنامه های بورسیه در سراسر جهان متمایز می کند. بورسیه های ترکیه با هدف ارائه فرصت هایی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کنار تحصیلات دانشگاهی در ترکیه به دانشجویان طرح ریزی شده اند. این بورسیه ها همچنین نیاز های دانشجویی مانند مسکن و بیمه درمانی را در طول دوره تحصیلی آن ها پوشش می دهند. برای واجد شرایط بودن دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه، دانش آموزان باید نمره 90٪ یا بالا تر را در تحصیلات دبیرستان خود کسب کرده باشند.

بورسیه های تحصیل

  • بورسیه تحصیلی CoHE برای دانشجویان بین المللی

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کشور هایی است که با شورای آموزش عالی (CoHE) توافق نامه دارند و هزینه های تحصیل، محل اقامت، هزینه های آموزش زبان ترکی و هزینه های بیمه درمانی را پوشش می دهد.طی این بورسیه به دانشجویانی که پذیرفته شده اند اما مدرک مهارت ترکی ندارند، یک سال آموزش رایگان زبان ترکی ارائه می شود.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی دندانپزشکی در ترکیه نیز می توانند از بورسیه های تحصیلی با بودجه دانشگاه استفاده کنند.

به طور کلی، بسیاری از دانشگاه های ترکیه برنامه های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی با نرخ شهریه مناسب ارائه می دهند. شهریه سالانه در دانشگاه های دولتی ممکن است از 1200 دلار تا 19000 دلار باشد، در حالی که دانشگاه های خصوصی بین 17000 تا 27000 دلار دریافت می کنند. اگرچه ممکن است هزینه های دانشگاه دولتی مقرون به صرفه به نظر برسد؛ اما دانش آموزان ملزم به قبولی در آزمون ورودی YOS دانشگاه هستند. موسسات خصوصی تست های تخصصی انجام نمی دهند و در عوض نمرات آزمون هایی مانند SAT، ACT، لیسانس خارجی، ABITUR و سایر آزمون های بین المللی را می پذیرند. در نتیجه، دانشجویان بین المللی دانشگاه های خصوصی ترکیه را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی ترجیح می دهند.

جمع بندی

دندانپزشکی یک رشته تحصیلی بسیار مورد توجه در ترکیه است که برای ثبت نام در آن، دانشگاه های دولتی از متقاضیان می خواهند که نمرات آزمون YÖS یا SAT خود را ارائه دهند. از طرفی اکثر دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون هیچ شرایط خاصی به دانشجویان اجازه ثبت نام می دهند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی بین دانشگاه های دولتی و خصوصی به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که دانشگاه های خصوصی در مقایسه با سایر کشور های غربی شهریه کمتری طلب می کنند؛ اما همچنان از دانشگاه های دولتی هزینه بیشتری است که ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد نماید.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.