021-91305905

تحصیل مقرون به صرفه در ارزان ترین دانشگاه های ترکیه

ارزان ترین دانشگاه های ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه تعداد زیادی از دانشگاه های مقرون به صرفه را در خود جای داده است. ترکیه که به دلیل میراث فرهنگی برجسته و برتری آکادمیک خود مشهور است، فرصتی استثنایی برای دانشجویانی که به دنبال آموزش با کیفیت و در عین حال ارزان هستند فراهم می کند. چه در مقطع کارشناسی و چه در کارشناسی ارشد، دانشگاه های مقرون به صرفه ترکیه راه را برای آموزش در سطح جهانی باز می کنند. در این مقاله ارزان ‌ترین دانشگاه ‌های ترکیه را بررسی می‌ کنیم.

آیا دانشگاه های ترکیه رایگان هستند؟

در حالی که ترکیه در ارائه آموزش مقرون به صرفه گام برداشته است، اکثر دانشگاه های این کشور کاملا رایگان نیستند. با این حال، هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی نسبتا کم تر است. علاوه بر این، فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان داخلی و بین المللی وجود دارد که بار مالی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

آیا زبان ترکی برای تحصیل در ترکیه اجباری است؟

در بسیاری از دانشگاه های ترکیه، در درجه اول آموزش به زبان ترکی است. بنابراین سطح مشخصی از مهارت در زبان ترکی اغلب برای دوره های کارشناسی و برخی از دوره های کارشناسی ارشد مورد نیاز است. با این حال تعداد فزاینده ای از دانشگاه ها در ترکیه، به ویژه در سطح کارشناسی ارشد، دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

ارزان ترین دانشگاه های ترکیه

ارزان ترین دانشگاه های ترکیه

  1. دانشگاه اوکان

دانشگاه اوکان استانبول، دوره های مختلفی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. شرایط پذیرش بسته به برنامه متفاوت است. شهریه به رشته انتخابی بستگی دارد و ممکن است بورسیه ها و کمک های مالی مختلفی در دسترس باشد. دانشگاه اوکان که در صدر ارزان ترین دانشگاه های ترکیه قرار دارد، تعداد زیادی دوره آموزشی در رشته هایی مانند مهندسی، بازرگانی، علوم بهداشتی و علوم انسانی ارائه می دهد.

  1. دانشگاه کدیر هاس

شرایط پذیرش این دانشگاه برای هر رشته متفاوت است و مهارت زبان ترکی ممکن است برای دانشجویان بین المللی ضروری باشد. هزینه های تحصیل بر اساس هر رشته متفاوت است و برای دانشجویان واجد شرایط بورسیه و تخفیف در نظر گرفته می شود. دانشگاه Kadir Has دوره هایی را در زمینه هایی مانند هنر و طراحی، مهندسی، تجارت و علوم اجتماعی ارائه می دهد.

  1. دانشگاه فنی خاورمیانه

در دانشگاه فنی خاورمیانه (MET) معیار های پذیرش برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است. دانشگاه فنی خاورمیانه به دلیل فرآیند انتخاب دقیق خود شناخته شده است. شهریه این دانشگاه نسبتا مقرون به صرفه است و گزینه های کمک مالی، از جمله بورس تحصیلی، ممکن است در دسترس باشد. دانشگاه MET دوره های مهندسی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی را برگزار می کند.

دانشگاه های ترکیه

  1. دانشگاه یاسر

دانشگاه یاسر واقع در شهر ازمیر، به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه های ترکیه مهارت در زبان ترکی استانبولی را برای دانشجویان بین المللی الزامی می داند. دانشگاه یاسر بورسیه می دهد و ممکن است تخفیف هایی برای پرداخت زودهنگام شهریه، در نظر بگیرد. دانشگاه یاسر دوره هایی را در زمینه های مدیریت بازرگانی، مهندسی و هنر ارائه می دهد.

  1. دانشگاه اوسکودار

برخی از رشته ها در دانشگاه اوسکودار ممکن است نیاز به آزمون ورودی داشته باشند. این دانشگاه در شهر استانبول و محله زیبای اوسکودار است. هزینه های تحصیل در دانشگاه اوسکودار بر اساس رشته متفاوت است. همچنین اوسکودار بورسیه تحصیلی و کمک های مالی ارائه می دهد. این دانشگاه بر علوم بهداشتی، علوم اجتماعی و علوم انسانی متمرکز است.

  1. دانشگاه بوغازیچی

دانشگاه بوغازیچی در استانبول، به عنوان یکی دیگر از ارزان ترین دانشگاه های ترکیه ، فرآیند پذیرش رقابتی دارد. این دانشگاه تعداد زیادی دانشجوی ثبت نام شده دارد. دانشگاه بوغازیچی به دلیل برتری خود در علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی شناخته شده است.

  1. دانشگاه چانکایا

معیارهای پذیرش دانشگاه چانکایا برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است و برخی از دوره ها ممکن است دارای آزمون ورودی باشند. دانشگاه چانکایا بورسیه های مختلفی را ارائه می دهد.

ارزان ترین دانشگاه های ترکیه-3

  1. دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه EMU در سال 1979 در قبرس شمالی تاسیس شد  و اکنون 140 برنامه آموزشی برای دانشجویانش فراهم کرده است. این دانشگاه رشته های متنوعی را در زمینه هایی مانند مهندسی، تجارت، علوم بهداشتی و علوم انسانی ارائه می دهد.

  1. دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا یکی از ارزان ترین دانشگاه های ترکیه است. هزینه تحصیل در این دانشگاه با توجه به رشته متفاوت است. رشته های مختلفی از ریاضی و شیمی تا پزشکی در این دانشگاه ارائه می شود. تحصیل در بعضی از رشته ها نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارد.

  1. دانشگاه عبدالله گل

شرایط پذیرش در این دانشگاه منوط به دارا بودن مهارت های زبان ترکی استانبولی برای دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه، برنامه های بورسیه و حمایت های مالی متعددی دارد. دانشگاه عبدالله گل رشته های مهندسی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی را دارد.

جمع بندی

ترکیه مجموعه ‌ای از دانشگاه ‌های مقرون ‌به‌ صرفه دارد که تحصیل را برای دانشجویان داخلی و بین ‌المللی فراهم می کند. موسساتی مانند اوکان، کادیر هاس و دانشگاه فنی خاورمیانه با ارائه رشته ‌های مختلف با شهریه ‌های معقول و فرصت‌ های مالی اضافی، نمونه ‌ای از این امکانات هستند. از مهندسی در دانشگاه بوغازیچی تا علوم بهداشتی در دانشگاه اوسکودار، این موسسات تعداد زیادی از رشته ها را پوشش می دهند. برای دانشجویان آینده نگر ضروری است که جزئیات دوره ها و شرایط پذیرش را در سایت دانشگاه ها بررسی کنند و از انتخابی آگاهانه برای یک سفر تحصیلی مقرون به صرفه در ترکیه اطمینان حاصل کنند.

 

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.