021-91305905

شانس قبولی در بورسیه ترکیه چگونه بیشتر می شود؟

شانس قبولی در بورسیه ترکیه

فهرست مطالب

بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از مشهور ترین برنامه های بورسیه در جهان است که به دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا امکان تحصیل رایگان در ترکیه را می دهد. بورسیه ترکیه سالانه توسط ریاست جمهوری ترکیه اعطا می شود. اگر می خواهید یکی از متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه باشید، باید از طریق وب سایت رسمی آن اقدام کنید. شما می توانید با پر کردن فرم های مشخص شده، شانس خود را برای قبولی امتحان کنید. در این مقاله درمورد شانس قبولی در بورسیه ترکیه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایای منحصر به فرد بورسیه تحصیلی ترکیه

شانس قبولی در بورسیه ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه برخلاف سایر برنامه ‌های بورسیه تحصیلی، محل تحصیل را نیز برای دانشجو در نظر می ‌گیرد. این امر فرایند پذیرش دانشگاهی را برای دانشجویان تسهیل می ‌کند. این بورسیه فرصت منحصر به ‌فردی را برای یادگیری رایگان زبان ترکی در اختیار دانشجو قرار می ‌دهد که به برقراری ارتباط موثر و سهولت زندگی روزمره در ترکیه کمک شایانی می ‌کند.

در صورتی که قرارداد بورسیه شامل تامین خوابگاه برای دانشجو باشد، دانشگاه ‌های ترکیه خوابگاه‌ های مناسبی را به دانشجویان دارنده بورسیه تحصیلی اختصاص می ‌دهند. دانشجویان تحت پوشش این بورسیه، ماهانه از کمک ‌هزینه تحصیلی به مبلغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار آمریکا بهره ‌مند می ‌شوند.

اگر شانس قبولی در بورسیه ترکیه برای شما بالا باشد، با آن تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرید تا در صورت نیاز، بتوانید از خدمات درمانی رایگان در بیمارستان ‌های دولتی یا با هزینه ‌ای بسیار پایین در بیمارستان ‌های خصوصی استفاده کنید. بورسیه تحصیلی ترکیه کارت حمل ‌و نقل تخفیف ‌دار در اختیار دانشجویان قرار می ‌دهد که امکان تردد با هزینه ‌ای اندک را برای آن ‌ها فراهم می ‌کند.

شهریه دانشگاه دانشجویان تحت پوشش بورسیه تحصیلی ترکیه توسط ریاست بورسیه ‌های تحصیلی ترکیه پرداخت می ‌شود و بدین ترتیب آن ها از پرداخت شهریه معاف هستند. این بورسیه بلیط هواپیمایی رایگان در اختیار دانشجو قرار می ‌دهد تا بتواند بدون دغدغه از کشور مبدأ به ترکیه سفر کند. علاوه بر موارد فوق، دانشجویان می‌ توانند از خدمات دیگری که از سوی بورسیه تحصیلی ترکیه ارائه می‌شود، بهره  ‌مند شوند. دانشجویان دارنده بورسیه تحصیلی ترکیه می‌ توانند در سمینار ها و کارگاه ‌هایی که به منظور ارتقای دانش و مهارت ‌های آن‌ ها برگزار می ‌شود، شرکت کنند.

چگونه شانس قبولی خود را برای دریافت بورسیه ترکیه افزایش دهیم؟

دریافت بورسیه

برای افزایش شانس قبولی در بورسیه ترکیه باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. پس از تکمیل ثبت‌ نام دانشجویان واجد شرایط که شرایط اولیه را دارا هستند، کمیته ‌ای متخصص به ارزیابی درخواست ‌های آن ‌ها بر اساس این معیار ها می‌ پردازد:

  • معدل کل دانشجو: معدل بالای تحصیلی در گواهینامه ‌های دانشجو، امتیاز مثبتی در ارزیابی به شمار می‌ رود.
  • کشور محل تحصیل دوره دبیرستان: کشور هایی که سطح علمی بالا تری در دوره دبیرستان دارند، ممکن است امتیاز بیشتری برای متقاضیان خود کسب کنند.
  • تابعیت متقاضی: در برخی موارد تابعیت متقاضی نیز می ‌تواند در اولویت انتخاب تاثیرگذار باشد.
  • معرفی ‌نامه از دبیرستان یا دانشگاه: برای افزایش شانس قبولی در بورسیه ترکیه می توانید از دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود معرفی نامه بگیرید. ارائه معرفی ‌نامه معتبر از موسسه تحصیلی پیشین، امتیاز مثبتی برای متقاضی محسوب می ‌شود.
  • انگیزه نامه: بر اساس تجربیات دانشجویان پذیرفته ‌شده در سال ‌های گذشته، نگارش یک انگیزه نامه قوی و تاثیر گذار نقش بسزایی در جلب نظر کمیته ارزیابی دارد.
  • آزمون ‌های بین ‌المللی: گذراندن موفقیت ‌آمیز آزمون‌ های بین ‌المللی مرتبط با رشته تحصیلی امتیاز مثبتی برای متقاضیان به همراه دارد.
  • فعالیت ‌های اجتماعی و ورزشی: دانشجویانی که سابقه فعالیت ‌های اجتماعی، سمینار ها و فعالیت ‌های ورزشی داشته باشند، از امتیاز بالا تری برخوردار خواهند بود.
  • زبان‌های خارجی: یکی از راه های افزایش شانس قبولی در بورسیه ترکیه تسلط به زبان ‌های خارجی، به ویژه زبان ترکی است که امتیاز مثبتی در ارزیابی به شمار می ‌رود.
  • معرفی ‌نامه از اساتید: ارائه معرفی‌ نامه از اساتید و معلمان به همراه اطلاعات تماس، می‌ تواند به تقویت پرونده‌ متقاضی کمک کند.

توجه داشته باشید که این موارد تنها معیار های اولویت ‌بندی در انتخاب دانشجو نیستند و کمیته‌ ارزیابی، مجموعه‌ ای از عوامل را در نظر می‌ گیرد.

مراحل پذیرش دانشجو برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

مراحل پذیرش

روند ارزیابی و اعلام نتایج بورسیه تحصیلی ترکیه به این شرح است:

  • بررسی پرونده و مدارک

پس از تکمیل ثبت ‌نام دانشجویان، پرونده و مدارک آن‌ ها طی مدت ۴ تا ۸ ماه مورد بررسی و راستی ‌آزمایی قرار می ‌گیرد.

  •  مصاحبه حضوری

در صورتی که شانس قبولی در بورسیه ترکیه برای شما بالا باشد، در مرحله اول پذیرفته خواهید شد. با دانشجویان پذیرفته ‌شده در مرحله اولیه از طریق وب ‌سایت بورسیه تحصیلی ترکیه تماس گرفته می شود و تاریخ مصاحبه حضوری برای آن‌ ها تعیین می ‌شود. زمان برگزاری مصاحبه ‌ها با توجه به ملیت و کشور محل اقامت دانشجو، بین ماه سوم تا نهم هر سال متغیر است.

  •  اعلام نتایج نهایی

پس از انجام مصاحبه ‌ها، نتایج نهایی پذیرفته‌ شدگان به صورت مرحله ‌ای اعلام می ‌شود. دانشجویان می‌ توانند با مراجعه به وب ‌سایت رسمی بورسیه تحصیلی ترکیه از پذیرش خود در این برنامه اطمینان حاصل کنند.

  •  آغاز تحصیل و انعقاد قرارداد

آغاز تحصیل در ترکیه ماه نهم هر سال است. دانشجویان پذیرفته ‌شده در بورسیه تحصیلی ترکیه، با رئیس این بخش قراردادی امضا می‌ کنند که حاوی تمام شرایط و تعهدات او نسبت به دانشجو است.

  •  پذیرش تکمیلی

اگر شانس قبولی در بورسیه ترکیه را نداشتید، نگران نباشید. در صورتی که برخی از دانشجویان پذیرفته‌ شده به هر دلیلی از حضور در ترکیه منصرف شوند، ممکن است در ماه ‌های نهم و دهم دانشجویان دیگری بدون نیاز به مصاحبه جایگزین آن ‌ها شوند. در این صورت با دانشجوی جایگزین از طریق ایمیل تماس گرفته می‌ شود تا به دانشگاه مراجعه و مستقیما قرارداد بورسیه را امضا کند.

جمع بندی

یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان، کشور ترکیه است. ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهانی، هر ساله دانشجویان داخلی و بین المللی زیادی را جذب می کند. علاوه بر دانشگاه های معتبر، یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود تا دانشجویان به تحصیل در ترکیه تمایل داشته باشند، بورسیه تحصیلی است. هر دانشجویی با هر ملیتی می تواند برای دریافت این بورسیه اقدام کند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما درمورد شانس قبولی در بورسیه ترکیه توضیح دادیم.

توجه: یونی لند در تلاش است، محتواهای مفید و صحیحی به کاربران ارائه دهد، با این حال برای اقدام به مهاجرت تحصیلی، این محتواها به تنهایی نباید ملاک قرار بگیرد. کاربر باید از دانشگاه یا هر ارگان مربوطه دیگری اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

uniland_yos@
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید
8:30 الی 22
uniland_yos@
پیج ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

مقالات پیشنهادی

یونی لند مجموعه ایست که با هدف ارائه آموزش های تخصصی یوس برای همه علاقمندان در سراسر ایران، آموزش های خود را آغاز کرده است.